Wysłany: 2010-04-13, 16:50 logan 1.4 powyżej 7000 rpm
Witam. Oglądałem na YouTube http://www.youtube.com/watch?v=RLo9al2_Nvw i tak z ciekawości chciałem się spytać. Czy można zdjąć blokadę obrotów bez zbytniej ingerencji w elektronikę?
Bo tu nie chodzi tylko o blokadę obrotów.
Chodzi o wgranie map wtrysków i zmianę oprogramowania ECU (Electronic Control Unit) aby zwiększyć moc i moment obrotowy, zoptymalizować spalanie. Nie wiem czy modyfikacja jest aż tak bardzo poważna, bo jest u nas na forum jeden 1.5dCi o mocy 100KM z 85KM - i to bez utraty gwarancji. Od dłuższego czasu zbieram się do wizyty w jakiejś firmie zajmującej się chiptuningiem.
po co zmieniać przełożenia? przecież o to chodzi że rozciągając wykres można optymalniej ustawić moment obrotowy i moc. przy 7k obrotów na 5biegu przy naszych skrzyniach powinno być ok 220-230km/h, oczywiście wymagałoby to o wiele większej mocy.
Ale jako sposób na wyprzedzanie (szybka redukcja na chwilę) jest dość ciekawym elementem.
Także może się pokuszę o kilkanaście dodatkowych kucy do mojej Drakuli.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-04-13, 20:45, w całości zmieniany 1 raz
zwiększanie obrotów bez zmiany map jest bez sensu. moment pozostawić przy 3k rpm, moc przy 5k rpm, każdy chyba widzi że optymalnym (z punktu widzenia osiągów) momentem zmiany biegów to 4,6-4,8k rpm, nie widzę sensu kręcić naszych drakul do 7k rpm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum