Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:01
Jazda w korku
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-19, 16:18   

Na terenie zabudowanym, autobusy wyjeżdżające z zatoczki/przystanku trzeba wpuścić - mają pierwszeństwo.
_________________

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-03-20, 16:27   

Kiedyś na jakiejś durnej stronce czytałem jeszcze bardziej durne rzeczy w stylu "10 przykazań złośliwego kierowcy" i jedno z nich brzmiało "wpuszczając samochód z podporządkowanej uszczęśliwisz jednego, a wku*** setki za sobą". Generalnie też nie jestem zwolennikiem żeby zawsze każdego wpuszczać ale czasami wystarczy zdjąć noge z gazu na chwile, wjechaćna lewy pas (na dwupasmówce) itp itd..
 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2010-03-21, 09:33   

jackthenight napisał/a:
Na terenie zabudowanym, autobusy wyjeżdżające z zatoczki/przystanku trzeba wpuścić - mają pierwszeństwo.


Jesteś pewien z tym pierszeństwem? bo raz oglądałem program gdzie pokazywali jak autobus ruszający z przystankowej zatoki przytarł osobówkę i to kierowca autobusu dostał mandat a policjant powiedział że nie ma przepisu który nakazuje wpuścić autobus, a zalezy to tylko od dobrej woli innych użytkowników.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-03-21, 11:26   

Art. 18.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Art. 18a.

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do miejsca postoju autobusu szkolnego, jest obowiązany:

1. zatrzymać się, o ile kierujący tym autobusem podał sygnał zatrzymania;
2. zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu tym autobusem wjazd na jezdnię lub sąsiedni pas ruchu, o ile sygnalizuje on zamiar wykonania takiego manewru.

2. Kierujący autobusem szkolnym w sytuacji, o której mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Malutki napisał/a:
Jesteś pewien z tym pierszeństwem?


Tak. Art 18. pkt 1 oraz Art 18a. pkt 1.

Malutki napisał/a:
bo raz oglądałem program gdzie pokazywali jak autobus ruszający z przystankowej zatoki przytarł osobówkę i to kierowca autobusu dostał mandat .


Dostał mandat prawidłowo. Zgodnie z art. 18 pkt. 2 kierowca autobusu może wyjechać z zatoczki dopiero wtedy jak upewni się, że wyjazd z zatoczki nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-03-21, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2010-03-21, 13:33   

Dzięki za wyjaśnienia :-)
 
tombh 



Marka: Dacia Opel
Model: 1310p Astra
Silnik: 1,3 1,7td isuzu
Rocznik: 1983/1984 1997
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 34
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2010-04-07, 21:26   

psur napisał/a:
psur napisał/a:
U mnie tak na dwójce pojedzie (na jedynce nie da rady)


laisar napisał/a:
Na 1.6MPI działa.


Cofam, na 1.4 też tak da rade. Tylko się zastanawiam, czy to nie szkodzi silnikowi


Im wolniejsza praca tłoka silnika tym tarcie jest większe. Uszkodzenia na pewno można spodziewać się przy szarpanej pracy z przygasaniem, a z drugiej strony wiadomo też, że nie ma co z gazem przesadzać.
_________________
Tomasz
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-07, 22:03   

A czy ewentualny brak płynności w takiej jeździe bez gazu nie wynika po prostu przypadkiem ze zbyt niskich obrotów biegu jałowego? Bo coś mi dzwoni, że w Dacii są właśnie obniżone względem dawniejszych nastaw celem zmniejszania (przynajmniej na papierze) zużycia paliwa...
 
tombh 



Marka: Dacia Opel
Model: 1310p Astra
Silnik: 1,3 1,7td isuzu
Rocznik: 1983/1984 1997
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 34
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2010-04-14, 09:06   

laisar napisał/a:
A czy ewentualny brak płynności w takiej jeździe bez gazu nie wynika po prostu przypadkiem ze zbyt niskich obrotów biegu jałowego? Bo coś mi dzwoni, że w Dacii są właśnie obniżone względem dawniejszych nastaw celem zmniejszania (przynajmniej na papierze) zużycia paliwa...


To się tylko będzie zawierać w tym, że silniczek na półsprzęgle bez gazu nie ruszy. Takie podkręcanie obrotów biegu jałowego często wykorzystywali jeszcze kiedyś instruktorzy, którym nie zależało na nauczeniu czegokolwiek kursanta. Oczywiście mówię o kursach prawa jazdy. Dzięki temu, że facet podkręcił sobie obroty kursant nie szarpał mu zbyt często autem, a przynajmniej na placu nie. Problem jedynie w tym, że jak już taki szedł na egzam to nagle okazywało się, że te na egzaminie niestety na półsprzęgle "same" nie jadą.
_________________
Tomasz
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-14, 09:26   

Eee? Tzn. czegoś nie rozumiem... Teraz, w Dacii, przy fabrycznych obrotach biegu jałowego auto i rusza, i jedzie - ale u niektórych osób, czasami (?) nie jest to płynna jazda. No i się zastanawiam, czy faktycznie dobrze pamiętam, że owe obroty są niższe, niż drzewiej bywało w tych samych silnikach, tyle że w Reno, i czy może to być przyczyna owego szarpania?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne