DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Hamulec
Autor Wiadomość
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
  Wysłany: 2009-08-23, 22:02   

Kangoo 228mm ??

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-19, 13:27   

Orientujecie się może czy czyszczenie bębnów i przesmarowanie tylnych hamulców podlega gwarancji ?

W Aso za to zaśpiewano mi 80 zł już z uwzględnieniem rabatu 10%.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-19, 13:44   

Tak na logikę - o ile nie jest to konieczne po jakimś wyjątkowo niewielkim przebiegu / krótkim okresie czasu (także po jakichkolwiek działaniach przy tych elementach) - jest to przecież najzwyklejsza część eksploatacyjna, więc odpowiedź brzmi raczej: "z zasady nie podlega".
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-20, 23:12   

No i już jestem po czyszczeniu i nasmarowaniu tylnych hamulców (powód to piszczenie hamulca przy zaciąganiu ręcznego lub wciskaniu nożnego hamulca)

A przy okazji tego, że zdejmowano bębny to postanowiłem jeszcze pomalować bębny na kolor czarny z połyskiem. Dzięki uprzejmości ASO Przyguccy pozwolono mi tego dokonać na hali podczas czyszczenia hamulców tylnych oraz udostępniono potrzebny sprzęt do czyszczenia bębnów itp.

Czyszczenie hamulców i ich przesmarowanie zajęło dosłownie chwile, może niecałą godzinkę. Śruba piasty dokręcona jest momentem 175Nm.
Zdjęcie bębna jest na prawdę bardzo prostą czynnością - odkręcamy śrubę piasty i bęben schodzi bez żadnych problemów - jeśli rowek w bębnie będzie już za duży i pomimo spuszczenia hamulca ręcznego nadal bęben będzie opierał się o szczęki to należy poluzować linkę ręcznego śrubą, która znajduje się pod hamulcem ręcznym.
U mnie nie trzeba było tego robić - za krótki przebieg - a zdjęcie bębna było szybsze i prostsze niż zdjęcie koła :mrgreen:

Pan Jacek (mechanik) bardzo staranie i dokładnie to zrobił, rozbierając hamulce na części pierwsze, czyszcząc je i smarując newralgiczne punkty smarem miedziowym.
Po tym oczywiście hamulce teraz pracują cicho i bez zbędnego hałasu.

Natomiast gorzej było z moim malowaniem :)
Najpierw musiałem bębny oczyścić z rdzy i starej farby. Dzięki wiertarce z założoną drucianką (którą mechanik mi pożyczył) poszło mi to dość sprawnie. Następnie odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną - do tego miejsca bez większego zaskoczenia - wszystko według wcześniej przygotowanego planu :mrgreen: no i jedziemy farbą Hammeritte czarny połysk.
Na opakowaniu tej farby, którą zakupiłem w Castoramie było napisane, że suche w dotyku po 15 minutach i że kolejne warstwy należy nakładać właśnie po 15 minutach. Rzeczywistość okazała się inna i wcześniej skrupulatnie zaplanowany grafik działań legł troszkę w gruzach.
Zakładałem że zajmie mi to godzinę i po godzince odjadę do domu - niestety tak cudownie nie było.
Kolejne warstwy nakładałem w odstępach 15 minutowych - nałożyłem ich 4 warstwy.
Powstała grupa powłoka, która jednak schła do godziny 22-giej :), czyli nie 15 minut lub godzina a schła 7 godzin tak aby lakier nie był klejący i dało się wrócić z ASO do domu.

Pomimo tego ekipa ASO Przyguccy była bardzo wyrozumiała, co jakiś czas proponowano mi kawę - ja również przy okazji podglądałem mechaników jak pracują na hali, oraz miałem okazję obejrzeć pracę elektryka z CLIP-em w jednym z Renault w którym obroty na biegu jałowym były za wysokie i starano się to poprawić obniżając programowo obroty.

Kierownik serwisu p. Krzysztof również co jakiś czas przychodził i dobrym słowem pocieszał mnie i moje schnące bębny jak również pozostałych pracowników na hali :)

Wszystko skończyło się pełnym sukcesem, bębny wyglądają teraz rewelacyjnie, lepiej jak nowe i wreszcie widać ładne alufelgi - bo wcześniej widziało się bęben koloru rudego, a alufelga jakoś znikała w tle. Wstawię jakieś zdjęcie niebawem.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-04-29, 09:17, w całości zmieniany 5 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-24, 01:05   

Cytat:
Zwymiarowanych rysunków technicznych nie znalazłem

Eureka!

Podziękowania dla firmy Brembo... [:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne