DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 15:20
Działanie spryskiwaczy i wycieraczek - razem i osobno
Autor Wiadomość
leszek_z1 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16v 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 14
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-05-04, 19:51   

spryskiwacz niezależny od wycieraczek to dobry pomysł, sam w 2 poprzednich samochodach odłączałem przewód sterujący aby wycieraczki nie pracował po suchej szybie
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-05, 06:18   

Takie samo rozwiązanie miałem w poprzednim samochodzie, jak dla mnie jest to w porządku.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-05-05, 11:07   

Dla mnie rozwiązanie świetne, np chcę sobie szmatką umyć całą szybe (nie tylko tam gdzie wycieraczki sięgają) to spryskam sobie szybę, wytrę do sucha i szyba czyściutka:)
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
  Wysłany: 2010-05-05, 12:31   

mnie rozwiązanie w pełni satysfakcjonuje, podobnie i w dużym fiacie było i nigdy mi nie przeszkadzało:)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-05, 12:40   

Mnie standardowe rozwiązanie nie satysfakcjonowało to zrobiłem sobie automat i teraz wycieraczka sama się włącza po pryśnięciu płynem. Więcej info nt. tutaj :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30109#30109
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-05-05, 17:55   

jackthenight napisał/a:
Mnie standardowe rozwiązanie nie satysfakcjonowało to zrobiłem sobie automat i teraz wycieraczka sama się włącza po pryśnięciu płynem. Więcej info nt. tutaj :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30109#30109



A ile razy machną Twoje wycieraczki w automacie po uruchomieniu spryskiwacza ?


To rozwiązanie fabryczne nie jest złe bo nie porysuje się szyba gdy np. braknie płynu , trzeba po prostu się przyzwyczaić. Automatyczne włączanie jest na pewno wygodniejsze tak to w życiu bywa wszystko ma swoje plusy i minusy.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-05-05, 17:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-05, 18:31   

jak krótko przytrzymam spryskiwacz, to tylko będzie jeden ruch wycieraczki. Jak przytrzymam dłużej spryskiwacz to wtedy wycieraczka wykona trzy cykle.
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-05-05, 19:03   

Ciekawe ile w aso skasowali by mnie za takie przepięcie przewodów , żeby działało mi to tak jak Tobie bo sam boje się za to brać. A może są jakies przeciwskazania do takiego połączenia bo niby dlaczego fabryka tego nie zrobiła ? Bo chyba nic dodatkowego nie potrzeba do tej przeróbki.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-05, 20:48   

To nie jest przepięcie przewodów- tu trzeba dodać jeden przewód.
Fabryka jednym kablem wprowadza oszczędności.
Przeciwwskazań nie ma bo jest to oryginalne połączenie, jakie przewidział producent.
_________________

 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-05-06, 17:04   

Koszt jednego przewodu razy tysiące wyprodukowanych aut równa się duża kasa , ale gdyby koszt tego przewodu dodać do ceny każdego auta to różnica w cenie byłaby niewidoczna i nie było by rozważań na ten temat :-)

A moze podasz bardziej szczegółowa instrukcję do przeróbki niż wyżej podany link to może pojmę jak to zrobić :-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-06, 17:19   

Link który wcześniej podałem oraz to :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=44382#44382

Jeszcze możesz skorzystać z tego :

http://www.daciaclub.ro/A...een-t11523.html

Wszystko w tych materiałach zostało wyjasnione - nie wiem jak mógłbym to bardziej szczegółowo napisać.
Jak będziesz miał jakiś konkretny problem przy modyfikacji to napisz - wtedy oczywiście pomogę.
_________________

 
Gość

  Wysłany: 2010-07-22, 09:44   Spryskiwacz w Dacii - oryginalne chybione rozwiązanie

Postanowiłem też się wypowiedzieć. Od niedawna jestem użytkownikiem Dacii i to rozwiązanie nie przypadło mi do gustu. Po co robić coś w dwóch ruchach skoro można za jednym. Jak ktoś cie zachlapie na drodze przy 100 km/h to zanim zdążysz włączyć wycieraczkę wszystko już spłynie tym bardziej, że płyn pryska jakoś dziwnie wysoko i na boki szyby.

Bardziej mnie martwi ta powolność tych wycieraczek. Jeszcze w porządnej ulewie nie miałem okazji sprawdzić, ale chyba nie nadążą zbierać wody...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-22, 11:11   

Idealnym rozwiązaniem według mnie jest takie, że wycieraczki włączają się automatycznie ale z opóźnieniem - tak mam w BMW. W Lagunie włączają sie od razu i nie podoba mi się że trze po suchej szybie. Niestety to idealne rozwiązanie pewnie jest dość kosztowne - widziałem tylko w samochodach wyższej klasy.
 
emka 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 05 Lip 2010
Posty: 86
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2010-07-22, 15:45   

Ja przyzwyczajona jestem do zsynchronizowanego systemu, teraz nie używam często więc ciężko się wypowiedzieć ale będę testować w okresie jesienno-zimowym i odpowiednio skomentuję. Jak na mój gust jest to kwestia przyzwyczajenia.
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-22, 21:10   

Cytat:
Idealnym rozwiązaniem według mnie jest takie, że wycieraczki włączają się automatycznie ale z opóźnieniem - tak mam w BMW. W Lagunie włączają sie od razu i nie podoba mi się że trze po suchej szybie. Niestety to idealne rozwiązanie pewnie jest dość kosztowne - widziałem tylko w samochodach wyższej klasy


I właśnie w naszych Daciach można zrobić tak jak jest w autach z wyższej półki - wycieraczka włącza się dopiero po chwili jak już płyn zaczyna spływać po szybie.
_________________

 
damian85 



Marka: Dacia
Model: DUSTER
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-12-07, 01:00   

Witam. Od zawsze, czyli od października w moim Dusterze mam (chyba?) problem a mianowicie: W momencie gdy włączę spryskiwacz przedniej szyby to wycieraczki się nie włączają automatycznie i muszę przerzucić sam dźwignie. Czy to normalne w tym modelu?
Pozdrawiam.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-07, 01:19   

Absolutnie normalne - w pozostałych Daciach też - i nie jest to żaden problem, a może być zaleta. Ale można to zmienić: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=392
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-12-07, 09:36   

laisar napisał/a:
Absolutnie normalne - w pozostałych Daciach też - i nie jest to żaden problem, a może być zaleta. Ale można to zmienić: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=392



Pare dni temu zamarzl mi płyn do spryskiwaczy w Clio, kilkakrotnie próbowałem spryskiwac szyby (po probach rozmrożenia samochodu ;) i za kazdym razem wycieraczki skrobały po suchej szybie. Tak wiec zaczynam uważać że to co jest w Dacii to jednak zaleta, szczególnie w zimie.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-07, 10:06   

A ja automatyczną wycieraczkę bardzo sobie chwalę.
Zamarzł ci płyn zimowy ?
Mnie jeszcze przez jakieś 7 lat nigdy się to nie zdarzyło aby zimowy płyn zamarzł.
Poza tym funkcja automatycznej wycieraczki w Dacii działa bardzo dobrze - dopiero jak skończymy psikać szybę płynem to wycieraczka włącza się.
Jak psikamy krótko to wycieraczka robi jeden ruch.
Jak psikamy dłużej to wycieraczka robi 3 ruchy.
_________________

 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-12-07, 10:59   

jackthenight napisał/a:
A ja automatyczną wycieraczkę bardzo sobie chwalę.
Zamarzł ci płyn zimowy ?
Mnie jeszcze przez jakieś 7 lat nigdy się to nie zdarzyło aby zimowy płyn zamarzł.


nie zimowy :oops:

Jutro odbieram Daćkę w końcu to napisze swoje wrażenia :-)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-10, 22:35   

A jeszcze tak sobie myślę... (Wiem, nieprzyzwyczajonym szkodzi. :> ) Jeśli dobrze rozumiem instrukcję, sprzężenie spryskiwacza z wycieraczkami to kwestia tylko jednego kabelka, nie trzeba nic przeprogramowywać w kompjutrze. A co by się stało, gdyby na owym kabelku zrobić jeszcze pstryczek-elekstryczek? :) Wtedy miałbym dwa tryby działania wycieraczek i spryskiwacza - po daciowemu albo po "reszta świata" - i mógłbym sobie wybierać tryb zależnie od "warunu" bądź mojego kaprycha. :] Czymś strasznym grozi takie rozwiązanie?

Ogólnie - zamysł stojący za rozwiązaniem daciowym rozumiem i go nie neguję. Faktycznie, w pewnych warunkach to rewelacyjne rozwiązanie. Ale za prawdę powiadam, po paru godzinach snucia się po zasyfionym mieście i ciągłego wachlowania "jeden bryzg, dwa kliki do dołu, trzy machnięcia wycieraczkami, wyłączyć" dostrzegam, czemu akurat tą czynność w większości pojazdów zautomatyzowano. :) To jest dokładnie to, co jest potrzebne w jeździe po mieście w deszczu/śniegu/syfie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-10, 23:01   

bebe napisał/a:
Czymś strasznym grozi takie rozwiązanie?

Nie.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-01-11, 22:28   

jackthenight napisał/a:
Mnie standardowe rozwiązanie nie satysfakcjonowało to zrobiłem sobie automat i teraz wycieraczka sama się włącza po pryśnięciu płynem.


Dzięki za opracowanie tematu - nie mogłem przyzwyczaić się do fabrycznego rozwiązania i w końcu to Duster musiał przyzwyczaić się do moich upodobań. ;-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-12, 16:31   

eplus napisał/a:

Dzięki za opracowanie tematu - nie mogłem przyzwyczaić się do fabrycznego rozwiązania i w końcu to Duster musiał przyzwyczaić się do moich upodobań. ;-)


To się cieszę, że się komuś przydało.
Jakbyś czegoś nie zrozumiał z moich wypocin wcześniejszych to pytaj - postaram się wyjaśnić.
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-02-06, 16:19   

jackthenight napisał/a:
Problem jaki może kogoś spotkać, to brak wsuwki w pinie A7 od UCH. Tam jest tylko dziura, a wiadomo że kabel się tak nie wsunie. Można wziąść od starej myszki - takie piny są wykorzystywane. Ja akurat wziąłem od starego alarmu, który miał takie malutkie wsuweczki z już zarobionymi kablami. Gotowy kabel (ten zielony właśnie) z aluminiową maluteńką wsuwką po prostu włożyłem w otwór Piny A7 przy UCH. Wsuwka weszła do środka, zaskoczyła i zablokowała się przed przypadkowym wysunięciem się.


Ja zastosowałem taką złączkę - z jakiegoś starego radia czy monitora. Trzeba szukać wtyku z cienkim kabelkiem - zbyt gruby nie wejdzie w zielone złącze. Sztukować należy oczywiście parę cm za plastikiem złącza.

P10386_1024x382.jpg
Plik ściągnięto 189 raz(y) 90,15 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne