Jeśli Kratylos byś chciał sprawdzić błędy to daj znać
Dodano 2009-02-23, 17:24
Laisar, więc z DDT2000 sprawa tak wygląda :
1. Z Vistą w ogóle nie działa
2. Z XP działa poprawnie program, ale nie wykrywa mojego interfejsu
Interfejs do DDT2000 jest niestety inny.
Jeśli sobie zainstalowałeś DDT2000 to wejdź w Configuration > Hardware i tam oferują interfejs do DDT2000 właśnie.
Natomiast z programem PCMSCAN i innych tego typu interfejs działa świetnie.
Dzisiaj nawet sprawdzałem go w Astrze II Classic. Również potrafi diagnozować silnik, błędy itp.
Witam,
dziś udało mi się uruchomić połączenie mojej MCV z DDT 2000 w wersji 2.3.0.1 na WinXP.
Do tego potrzeba albo kabel zalecany w zakładce hardware albo np: http://www.allegro.pl/sho...item=1027090931 .
Trochę zachodu z instalacją i konfiguracją. ( służę pomocą )
I efekt jest taki:....
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-13, 05:29
Ten DDT2000 w wersji : 2.3.0.1 działa mi na Viście. Wykrywa nawet interfejs ELM327.
Jednak czy z autem się połączy to sprawdzę dzisiaj po 14-tej.
Jedno jest pewne, wersja 2.3.0.1 którą sobie ściągnąłem dzięki koledze Yarocz jest nowsza i działa na Viście oraz wykrywa kabel którego wcześniej nie dało się wykryć - jednak program pomimo że jest po angielsku (tylko design i menu) to już cała reszta jest niestety po francusku - a francuskiego to ja niestety nie rozumiem :(
A tak dużo ma możliwości ten program, że przy braku rozumienia języka francuskiego strach cokolwiek dotykać :)
Mi na XP wykrywa LM327 ale nie łączy się z autem.
Może tak jak w przypadku nowego kabla połączenie KONIECZNIE musi być na com1 lub USBcom1. Jest szansa, że na takim ustawieniu będzie działać.
Nowy zakupiony kabelek oficjalnie jest do aut grupy VW do roku 2005.
Na razie LM mam ustawiony jako USBcom2. ( na USBcom3 żadem z moich kabli nie łączył się z autem poprzez DDT ).
" Nie wybierasz się przypadkiem do Borek? "
Nie planowałem tego wyjazdu bo liczyłem na wyjazd do Rumunii.
Ale zastanowię się i może wpadnę na jeden dzień.
Nie udało mi się znaleźć żadnego manuala do DDT więc moja znajomość programu jest jeszcze niewielka.
P.S.
Jeśli macie jakiś namiar mailowy na kogoś w fabryce to poproszę.
Moja żona jest po anglistyce i obiecała mi, że jak zdobędę jakiś adres to coś do nich naskrobie.
Bawię się automatyką i programowaniem sterowników PLC, więc czemu nie kompami samochodowymi.
Może więc Cię zainteresuje.
http://www.programatory.c...t-programatorow
Co prawda nazywa się to jak się nazywa ale słyszałem że gość który to prowadzi wie co w którym miejscu kodu siedzi. Sam się chciałem wybrać tyle że ciągle coś mi wypada.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-05-14, 11:30, w całości zmieniany 1 raz
Kolega z klubu Renault już od dłuższego czasu zajmuje się programem DDT2000 i z chęcią pokazał jak tym programem się obsługiwać.
Poprzez DDT2000 mogłem połączyć się z komputerem : silnika, ABS-u oraz UCH (modułem zespolonym kabiny). Mogłem zmieniać wszystkie opcje, parametry i konfiguracje w/w komputerów auta. Tych opcji i ustawień (niestety w języku francuskim jest bardzo dużo).
Można odczytać kody immo, zmienić je, można zmienić częstotliwości pracy kluczy, można zmienić VIN, można zmienić dosłownie wszystko (za dużo by pisać o tym można).
Jedynie nie można było połączyć się z komputerem od poduszek powietrznych AirBag, ale może trzeba zmienić szybkości transmisji danych aby połączenie z AirBagiem przebiegło prawidłowo.
Ogólnie możliwości programu są bardzo, bardzo duże - kolega z klubu Renault powiedział że DDT2000 przewyższa samego Clipa-a.
Dla naszych drakul pasuje każdy kabel VAG KKL USB :
A czy można zwiększyć moc silnika , parę koni więcej przydało by się. Jeśli tak to czy są jakieś minusy takiego zabiegu poza zwiększeniem zużycia paliwa ???
Dzięki za linka jackthenight.
Moze się spotkamy za rok w borkach, a może wczesniej.
Namów swoją drugą połówkę na dłuższy wypad do borek to może coś mocniejszego obrócimy.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-17, 08:04
Moja żona chciała jechać, tylko miała problem z wczesnym wstaniem :)
Ale następnym razem pojedziemy oboje z młodym to zostaniemy na min. dwa dni i wtedy się obróci jakiś mocniejszy napój wyskokowy.
Wracając do tematu DDt2000 to właśnie tłumaczę francuski plik komputera UCH na polski.
Żona zna francuski, a ja wiem co w trawie piszczy i znam techniczne słowa polskie i tłumaczenie wychodzi nawet poprawnie technicznie.
A tutaj printscreeny z tłumaczenia :
Oczywiście uwagi mile widziane, jeśli ktoś coś lepiej przetłumaczył to proszę pisać.
Ja z żoną dołożyliśmy wszelkich starań aby tłumaczenie było poprawnie techniczne i miało sens elektroniczny.
A na dole plik z gotowym tłumaczeniem ekranu UCH dla programu DDT2000
Plik należy rozpakować i podmienić plik w katalogu :
Kod:
C:\DDT2000Data\ecus
UCH_transv_6_1.zip Przetłumaczony ekran komputera UCH dla programu DDT2000 (wersja poprawiona)
Rewelacja.......
Wielki szacun.
Dodam trochę od siebie bo nie znam francuskiego.
Do pobrania małe tłumaczenie programu.
Uwagi, co ewentualnie poprawić mile widziane.
26.jpg
Plik ściągnięto 7779 raz(y) 47,16 KB
25.jpg
Plik ściągnięto 4233 raz(y) 46,88 KB
24.jpg
Plik ściągnięto 3877 raz(y) 48,27 KB
23.jpg
Plik ściągnięto 3112 raz(y) 46,93 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 1603 raz(y) 20,7 KB
DDT2000Light.zip Poprawiony - PLIK ROZPAKOWAĆ I PODMIENIĆ W KATALOGU: c:\Program Files\DDT2000\lang\
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-17, 12:41
Można dużo już go testowałem, ale wtedy nie miałem ECU w jeżyku polskim a teraz już mam, także z chęcią sobie coś zmienię np. zbyt długi czas gaśnięcia lampki sufitowej, który jest fabrycznie ustawiony na 30 sekund, ja bym to zmienił na 7 sekund.
to musimy się jakoś spotkać Stempik, może jeszcze dzisiaj ?
o której ci pasuje ? bo mi tak po 16-tej, 17-tej
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-17, 12:42, w całości zmieniany 1 raz
WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA jackthenight za pomoc w opanowaniu programu.
A szczególnie za super tłumaczenie.
Zmieniłem właśnie czas gaśnięcia lampki sufitowej i skasowałem sobie błędy.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-19, 18:41
Dodałem wersje UCH i ABS z poprawionym tłumaczeniem - znaczy się z bardziej udoskonalonym tłumaczeniem. Także pobierzcie te pliki jeszcze raz z linków które podałem w poście wyżej.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-19, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-21, 16:32
Okazuje się, że można łączyć się również z komputerem AirBagów, czyli poduszek.
Aby było to możliwe należało zmienić protokół komunikacji dla poduszek,
który był wcześniej nieprawidłowy.
W załączniku umieściłem spakowany zip, który zawiera trzy pliki :
addressing.xml - ten plik należy skopiować do katalogu :
Kod:
C:\DDT2000data\vehicles\x90\
Airbag_TEMIC_X90_V2.xml oraz eculist.xml należy skoipować do katalogu :
Kod:
C:\DDT2000data\ecus\
Po skopiowaniu tych plików z poduszkami połączycie się bez problemów.
Po skopiowaniu wszystkich plików program DDt2000 powinien wykrywać następujące
komputery auta : UCH, ECM - Sirrus, Airbag, ABS
I najważniejsze : Pamiętajmy aby rozważnie używać programu i aby pamiętać zmiany, najlepiej przed zmianą zapisać wartość jaką zmieniamy, aby w razie problemów można było wrócić do tego co było przed zmianą. A w przypadku poduszek lepiej uważać, bo poduszka może oddać :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum