DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-11-05, 10:15
Kanibalizacja rynku?
Autor Wiadomość
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-15, 09:30   Kanibalizacja rynku?

Ahoj!
Patrzę sobie na promocyjny cennik Thalli i zastanawiam się, czy nie jest "szkodliwy" dla Logana?

http://renault.pl/media/c...84/AM09_TLN.pdf

Borys
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-10-15, 09:46   

co się słabo sprzedaje to po cenie dostaje
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-15, 09:54   

Oba modele na zmianę podbierają sobie po trochę klientów, ale zasadniczo trochę inaczej są rozłożone akcenty: renówka jest lepiej wyposażona, ale daćka większa (10 cm na szerokość to bardzo dużo), tańsza w utrzymaniu (i to mimo wyższego spalania), oraz bardziej odporna i niezawodna i (bo nie ma się co zepsuć, ale fakt pozostaje faktem).

Ogólnie: za te same pieniądze - dla każdego coś miłego (: Tylko się cieszyć!
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-10-15, 09:58   

Dacia do pracy(roboty bardzo dobra),Talia do zyciz na codzień??? Są inne alternatywy na rynku.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-10-15, 18:23   

Na dzień dzisiejszy, gdybym miał wybierać i kupić w tej chwili to napewno zdecydowałbym się na thalię raczej, bo więcej jednak przemawia za nią niż za loganem
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-15, 18:55   

Odpowiem jak Katon Starszy: nie ma samochodów idealnych - wszystko zależy od tego, kto czego potrzebuje i oczekuje. Dla niektórych osób zdanie kol. waskiego będzie zapewne prawdziwe, dla innych - zupełnie nie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-15, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Arkady 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 32
Skąd: Piła
Wysłany: 2009-10-15, 20:27   

Cenię sobie L MCV za przestrzeń, pakowność, wysokość, drzwi bagażnika a nie klapę i cenę.
Jakoś nigdy nie podniecało mnie nic więcej w samochodach oprócz tego by jeździły. :mrgreen:
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2009-10-15, 20:46   

Kratylos napisał/a:
thalia sie kończy za rok bedzie fluencja czy ja sie zwie - sedan produkowany na europe wschodnia ...


Nie masz racji Kratylos...

Renault Fluence to nowa "Megane sedan" - model, który zastapi dotychczasowa Meganke w wersji sedan. :-P

http://www.renault.com/en...spx?initCO2=239

http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=2424
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
Ostatnio zmieniony przez Pablo78 2009-10-15, 21:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
Rudiok 



Marka: Renault
Model: Clio II
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2003
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Krosno
Wysłany: 2009-10-15, 21:23   

Jak dla mnie Thalia obecnej generacji to takie Sandero sedan, albo na odwrót - Sandero to hatchback Thalii :)

--
Pozdrawiam, Rudiok
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-15, 21:29   

Ahoj!
Arkady napisał/a:
Cenię sobie L MCV za przestrzeń, pakowność, wysokość, drzwi bagażnika a nie klapę i cenę.
Jakoś nigdy nie podniecało mnie nic więcej w samochodach oprócz tego by jeździły. :mrgreen:

MCV jest z innej bajki - nie ma co jej brac pod uwagę. Mówimy to o Loganie-sedanie i Thalii (Clio-sedanie).
Borys
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-15, 22:57   

Ja pisałem właśnie o Loganie sedanie - MCV-ka byłaby tu rzeczywiście nie na miejscu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-10-16, 04:55   

Arkady napisał/a:

Jakoś nigdy nie podniecało mnie nic więcej w samochodach oprócz tego by jeździły. :mrgreen:


Jażdziły i jak najmniej miały awarii. ;-)
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-16, 07:03   

laisar napisał/a:
Ja pisałem właśnie o Loganie sedanie - MCV-ka byłaby tu rzeczywiście nie na miejscu.

Zauważyłem :)
To była uwaga konkretnie do Arkadego ...
Borys
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-10-16, 08:42   

Rudiok napisał/a:
Jak dla mnie Thalia obecnej generacji to takie Sandero sedan, albo na odwrót - Sandero to hatchback Thalii :)

Thalia jest ciaśniejsza od Sandero. Zwłaszcza z tyłu. Sprawdzałem!
Jak dla mnie, porównanie wygrywa z Thalią wygrywa Logan
Pozdrawiam,
Piotr S.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2009-10-16, 15:52   

Mimo obnizki ceny Thalia nadal droższa ... o 3 000 PLN - porównywałem diesla w wersji ALize i SL Arctica (podobny poziom wyposazenia) :-P
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-10-16, 23:28   

a tak z innej beczki przyglądając się temu "Renault Fluence" zauważyłem jakby światełka były wzięte z sandero?
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-10-19, 16:23   

Oto przykład wewnętrznej konkurencji. Narastająca ekspansja koncernu Lada, który przecież podpisał umowę o współpracy z grupą Renault-Nissan pod koniec 2007 roku. Model Lada Priora, niesłusznie pomijany w polskiej prasie, powoli podbija rynek europejski. W Niemczech wyposażony w instalację LPG skutecznie konkuruje w kategoriach cena i najtańsza eksploatacja właśnie z Dacią Logan. Bardzo dobrze wypadła także w testach zderzeniowych, co do tej pory było dużą słabością rodyjskich konstrukcji: http://www.autokrata.pl/a...h-test-ady-2139

Lada wciąż na fali

"Również we wrześniu Łada była marką notującą na rynku niemieckim największy procentowy wzrost sprzedaży nowych aut w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Dzięki 404 rejestracjom wynik został poprawiony o 123,2%. Także w ujęciu narastającym od początku bieżącego roku dynamika wzrostu sprzedaży Łady wygląda imponująco (+139,8%). Aktualnie niemiecki importer Łady obchodzi 10-lecie swojego istnienia. Z tej okazji wprowadzono atrakcyjne ceny na modele Niva 4x4 (od 9 990 EUR), a także Kalina (7 990 EUR) i Priora (8 990 EUR). Pierwsze samochody Łada w Niemczech pojawiły się w roku 1974. W roku 1999 powołano do życia oficjalnego importera rosyjskich aut, Lada Automobile GmbH."
Data publikacji: 2009-10-08 09:54:58
Autor: Rafał Żaglewski, za www.samar.pl

Tymczasem jakos cicho o wspólnym opracowaniu przez Ladę i grupę Renault-Nissan samochodu na bazie Dacii MCV, o czym jest informacja na stronie:

http://www.lada-auto.ru/c..._news&bind1=121

Сейчас менеджмент завода ведет активные переговоры с компаниями Renault и Nissan, чтобы ускорить реализацию совместных инвестиционных планов. В ближайшее время АВТОВАЗ намерен начать реконструкцию одной из линий главного конвейера под производство новой модели. Это важная часть инвестиционной программы компании, предполагаемый объем которой – 42 млрд. рублей. АВТОВАЗ сконцентрирует усилия на реализации проектов R/F90 (5 и 7-местные универсал и фургон), автомобиля на базе платформы В0, автомобиля низкой ценовой категории (low-cost), для которых планируется провести модернизацию металлургического и прессового производства.

Jak aktualnie wygląda wsparcie AvtoVaz przez grupę Renault-Nissan?

Renault wspomoże AvtoVAZ technologią

Francuski producent przekaże rozwiązania techniczne rosyjskiej firmie AvtoVAZ.
Renault zastanawiało się nad kilkoma formami inwestycji w producenta Łady. Rozważano m.in. zastrzyk pieniężny. „[Renault] potwierdziło, że jest gotowe na inwestycje w AvtoVAZ i, w sposób jak najbardziej przejrzysty, dostarczy zaawansowanych technologii” - powiedział wicepremier rosyjskiego rządu, Igor Szuwałow.

Prawdopodobnie w grę wchodzi przekazanie platform podłogowych oraz licencji na produkcję silników i skrzyń biegów.

Rosyjski producent ma poważne problemy finansowe i niewykluczone, że zarząd będzie musiał zwolnić 5 tysięcy z prawie 28 tys. pracowników fabryki w Togliatti . Renault ma w spółce 25 procent udziałów. Premier Rosji Władimir Putin zagroził, że pozbawi francuską firmę jej pakietu, jeśli ta nie zdecyduje się pomóc AvtoVAZ-owi.

Data publikacji: 2009-10-09 14:00:00, za www.autonews.com

Porozumienie w sprawie restrukturyzacji AvtoVAZ

W obecności Władimira Putina, premiera Federacji Rosyjskiej, Francois Fillona, premiera rządu francuskiego i Władimira Artjakowa, gubernatora obwodu samarskiego (Rosja), podpisano porozumienie w sprawie restrukturyzacji rosyjskiego producenta samochodów.
Porozumienie podpisali: Siergiej Chemezow (Dyrektor Generalny Russian Technologies i Prezes Zarządu AvtoVAZ), Igor Komarow (Prezes Grupy AvtoVAZ), Christian Esteve (Członek Komitetu Dyrekcji Renault i Prezes Regionu Eurazja) oraz Siergiej Skworcow (Prezes Troiki Dialog).

Akcjonariusze AvtoVAZ, Russian Technologies, Troika Dialog i Renault porozumieli się w sprawie działań umożliwiających zapewnienie trwałości AvtoVAZ poprzez restrukturyzację jego zadłużenia i wprowadzenie planu produktowego oraz inwestycyjnego.
Działania te mają na celu:
- zapewnienie zdolności produkcyjnej 900 tys. samochodów w 2015 roku,
- utrzymanie w Rosji udziałów rynkowych Łady na poziomie 25%,
- rozwój eksportu.

Obniżenie kosztów AvtoVAZ i rozwój przedsiębiorstwa (dzięki ambitnemu planowi produktowemu, zakładającemu opracowanie nowych gam samochodów dostosowanych do potrzeb rosyjskiego rynku motoryzacyjnego) będą wspierane przez partnerów w następujący sposób:

• rząd rosyjski zwiększy swoją pomoc dla AvtoVAZ z 25 do 75 mld rubli (czyli 1,67 mld EUR) przeznaczonych na spłatę zadłużenia wobec banków i na pokrycie zapotrzebowania spółki na krótkoterminową płynność.
• obwód Samary pokryje koszty pracownicze 14 600 osób, które zostaną przeniesione do dwóch filii AvtoVAZ
• działalność socjalna AvtoVAZ zostanie powierzona oddziałom federalnym i lokalnym.
• Renault wniesie równowartość 240 mln EUR (10,8 mld rubli) poprzez transfery technologii, maszyn, wyposażenia i know-how na potrzeby produkcji nowych samochodów na platformie BO (platforma Logana). Renault pomoże również AvtoVAZ w uruchomieniu zdolności produkcyjnych dla silników i skrzyń biegów oraz w opracowaniu oszczędnego samochodu, który zastąpi Ładę Classic.

Renault i jego partner z aliansu, Nissan, zamierzają wykorzystać wolne moce produkcyjne zakładu w Togliatti do produkcji samochodów swoich dwóch marek, przy założeniu, że samochody produkowane pod marką Łada będą stanowiły co najmniej 70% produkcji AvtoVAZ.

Wszystkie te działania pomogą AvtoVAZ w uzyskaniu rentowności i zwiększeniu łącznego udziału sprzedaży Łady, Renault i Nissana na rosyjskim rynku. Podpisanie ostatecznych umów przewidziano na marzec przyszłego roku.

Data publikacji: 2009-12-01 15:45:00, za : www.samar.pl
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-12-02, 09:37, w całości zmieniany 9 razy  
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-19, 17:49   

Ahoj!
Co do tej chichości - może to było wyważanie otwartych drzwi i dlatego zarzucono?
Borys
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-19, 18:04   

To nie miał być "samochód na bazie MCV-ki", tylko po prostu MCV-ka z przodem Renault.RU-Lada. I jako taki program nie został przerwany, tylko z powodu kryzysu - światowego w ogólności, a permanentnego rosyjskiego w szczególności - pozostaje w zawieszeniu razem z resztą działań "na niwie" (;AutoWAZ-u...
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 367
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-10-21, 10:30   

W Bydgoszczy nową Thalie widziałem jedną... Natomiast Dacii jest całe mnóstwo... To mówi samo za siebie. Ja też przymierzałem się do Thalii, ale,była i jest droższa, a miejsca z tyłu wyraźnie mniej. O wysokości nad łbem nie wspomnę...
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-05-20, 08:55   

http://moto.onet.pl/16122...kul.html?node=2

Renault wprowadza tanie auta do Europy

Rosyjski samochód Łada wraca na rynek Wielkiej Brytanii. Firma Renault, która jest akcjonariuszem zakładu w Togliatti zapowiedziała, że w ciągu najbliższych lat uruchomi produkcję na terenie Zjednoczonego Królestwa. Wiceprezes Renault, Steve Norman przekonany jest, że nadszedł czas powrotu taniego samochodu na rynek brytyjski. Cena auta ma nie przekraczać 5 tys. funtów. Łada została wycofana z Wielkiej Brytanii w 1997 roku po pięciu latach obecności na rynku z powodu nieprzestrzegania jakichkolwiek norm bezpieczeństwa i ochrony środowiska.

W tym momencie Renault jest skłonne do zainwestowania by Łada powróciła na rynek brytyjski. Produkcja może się rozpocząć w ciągu dwóch lat. Steve Norman, wiceprezes Renault podkreślił, że Wielka Brytania była jednym z niewielu rynków na którym był popyt na Ładę (a Niemcy?-przypisek mój). Norman przypomniał, że jakiś czas temu naśmiewano się z Volkswagena przy okazji inwestycji w czeską Skodę.

źródło: Onet.pl
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-05-20, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
  Wysłany: 2010-05-20, 09:07   

też przez chwile myślałem o Thalii, ale jakoś Logan mi sie bardziej podoba, w sumie podobne wyposażenie co w laureate ale w Loganie więcej przestrzeni, jest tańszy i wizualnie moim zdaniem bardziej atrakcyjny :mrgreen:

także póki co widziałem 2 nowe thalie na ulicach a loganów jeździ zdecydowanie więcej
Ostatnio zmieniony przez robertp1983 2010-05-20, 09:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-05-20, 09:37   

robertp1983 napisał/a:
także póki co widziałem 2 nowe thalie na ulicach a loganów jeździ zdecydowanie więcej

"New Loganów" czy "Loganów"? Bo ja to widzę mniej więcej tyle samo New Loganów, co New Thalii. Ale co ciekawe praktycznie nie widuję Sandero.
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-05-20, 10:21   

jak kupiłem NEW LOGANA to na początku ich też nie widywałem, ale teraz u mnie na osiedlu razem z moim jest kilka nowych MCV I Loganów a New thalia jest jedna:)

Wczoraj widziałem chyba ze 3 Logany nowe I MCV-ke.

Poki co na palcach można policzyć wszystkie nowe thalie, które udało mi sie spotkać. starszych Loganów jeździ dużo tak samo jak starych thalii( u mnie w rodzinie są 2) ale te nowe thalie widziałem póki co głównie na parkingu W salonie.

Sandero też jakoś trudniej zaobserwować, ale mój znajomy ma kupić zainteresował sie jak mu pokazałem Logana, więc może bede niedługo obserwował częściej i Sandero;)
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-20, 17:13   

Ja z obserwacjami Dacii w okolicy nie mam najmniejszych problemów ;-) - przez 2 lata widziałem ze 3 razy Logana i MCV na numerach warszawskich - za to Sandero jest mnogo - w całym powiecie jest zarejestrowane tylko jedno (moje) :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne