Jak dla mnie wszystkie akcesoria mogą być przydatne/ciekawe poza jednym - orurowania w dolnej części przedniego zderzaka i na progach - może to zmniejszyć prześwit nadwozia, a nie o to przecież chodzi w Dusterze...
Rurowisko chromoniklowe jako pakiet funkcjonalny może spełniać swoją rolę pod
deskoteką/operą, co kto lubi
Reszta jak dla mnie jest ok. zwłaszcza nakładki na próg bagażnika, nadkola i drzwi.
Przydałoby się cosik na próg bagażnika od wewnątrz, bo się zaraz porysuje.
Ale dywaniki jako ekstra wyposażenie to gruba przesada.
Hmm... ciekawe - jak pytalem sie w marcu, to duster mial byc w NL po 20 kwietnia, ale tylko w "centralnym punkcie dealerskim" w Delft.
A tu dzis jade sobie kolo lokalnego malego dealera Renaulta kolo mnie i co.... i duster sobie stoi! Zamkniete juz bylo, ale w sobote nie omieszkam sprawdzic.
Co jest dobre, to, ze dealerzy podchodza troche madrzej tutaj - w PL zamawiaja do salonu zwykle jakies topowe wersje i czlowiek, ktory chce kupic biedniejsza wersje, musi sobie wyobrazac... A tutaj - duster w wersji ambiance, yeti w wersji active - wszystko da sie "pomacac" i porownac (jak do PL pojade, i podotykam tych "wypasionych" )
@r70: Już o tym było, nawet u nas na forum, po prostu poszukaj - w skrócie: nowy, renówkowy FAP wydaje się być absolutnie bezproblemowy, regeneracja następuje automatycznie niemal właściwie bez względu na warunki jazdy.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-05-14, 09:11
Policzyłem. Wyszło, że gdybym nie kupował 4 lata temu Logana i pod warunkiem, że miałbym wówczas informacje na temat nowego modelu Dacii, to teraz miałbym około 42 tysięcy złotych na Dustera. Chętnie kupiłbym najtańszą wersję w kolorze niebieskim, ale nie można do niej zamówić bardzo praktycznego pakietu funkcjonalnego. Masz babo placek
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-17, 13:32
Właśnie wróciłem z jazdy testwej - duster 4x2 laurent 1.6 16v
Generalnie - SUPER.
Największe zaskocznie
PLUSY
++ spasowanie wnętrza - sztywność karoserii; nawet na największych dziurach nic nie trzeszczało.
++ komfort jazdy - ilość miejsca z przodu i jeszcze większa z tyłu, miękko a nie bujało zbytnie, siedzenia przyjemnie twarde
++ Zawieszenie - GENIALNE - najgorsze polskie dorgi nie robią na nim wrażenia - cały czas jest komfortowo. I cały czas ma się wrażenie stabliności prowadzenia.
++ Mała wrażliwość na boczny wiatr - wiało strasznie, skodą którą pojechałem do salonu rzucało po całej drodze - w dusterze - cisza i brak reakcji na wiatr.
++ Spalanie silnika beznynowego - jazda testowa, niedotarty silnik; dość częste dynamiczne przyspieszenia, na krótkich odcinkach, a komputer pokazywał średnie 9.2l/100
++ układ kierowniczy - bardzo dobrze czułem drogę, wystarczająco wspomagany do tego świetna w dotyku skórzana kierownica.
++ łatwość dostosowania wnętrza do turystyczno-transportowych (to pewnie wielu śmieszy, ale dla mnie bardzo istotne, żeby samochódł mógł pomieściś wszystko co potrzebuję a w trasie żeby mógł pełnić rolę sypialni, optymalnie 2 osobowej - duster)
MINUSY
-- ograniczenie funkcji komputer pokładowago ?! Brak wskaźnikch chwilowego spalania zaskoczył nawet pracownika salonu - w renault jest standardowo więc gdzie logika żeby to wywalać z daci ??
Prawie jestem przekonany do złożenia zamówienia - tylko jednak na wersję 1.5dCi 110KM, trudno mi się przestawić na wrażenia z jazdy benzyną ;)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-17, 14:06
1.5dCi 110KM w Polsce to tylko 4x4. A ta wersja mniej pojemny bagażnik będzie miała. 1.5dCi 110KM 2x4 jest dostępna w Niemczech i Rumuni i nie wiem gdzie jeszcze, ale nie w Polsce.. :(
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-17, 14:15
W zakresie moich zainteresowań leży tylko wersja 4x4. Jeśli miałoby być 4x2 to już mam berlingo z którego jestem bardoz zadowolony i pewnie zostanie w domu jako 2. auto.
Bardziezj mnie martwi że nie ma wersji 4x4 1.5dCi 85KM. Ta wersja spokojnie by mi wystarczyła (pewnie ESP tez można do niej zamówić), a zawesz jakieś 4-4.5K PLN zostałoby w kieszeni ;)
Ale będę w tym salonie kupował już 5 auto więc pewnie jakiś rabat wynegocjuję ;)
Co do bagaznika - muszę zobaczyć jak to jest w tej wersji 4x4 na zywo.
475 w 4x2, 408 w 4x4 - jestg sopor różnica. Ale czy 408 to za mało ? Miałem tyle scenicu (410) i dawałem radę. jakby co to są relingi dachowe, można założyć trumnę na dach - kiepskiej areodynamiki i tak się już znacznie bardizej nie da uwalić, więc spalanie nie powinno wzrosnąć a miejsca przybędzie ;) Zresztrą w moim przypadku i tak chyba często będę miał założoną trumnę żeby brudactw - typu mokrego skafandra nurka, czy ubłoconych woderów nie wsadzać do samochod.
W 4x2 jest chyba głębszy bagaznik, prawda ? po podniesieniu tylnego śiedziska i położenu oparć powstawała idealnie prosta powierzchnia, bajka... Pewnie w 4x4 tak słodko nie będzie :/
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-17, 14:23, w całości zmieniany 2 razy
(Uwzględniając oczywiście fakt, że sam "komputer" występuję wyłącznie w Laureate [i wyżej].
Cytat:
po podniesieniu tylnego śiedziska i położenu oparć powstawała idealnie prosta powierzchnia
Jeśli to było w Dusterze, to chyba jakiś wyjątkowy egzemplarz (; - albo masz dużą tolerancję w ocenie "idealnej płaskości" - bo "próg" ma co najmniej z 5 cm...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-21, 21:31
wiesz co, jak oglądałem po powrocie zdjęcia, to aż zwatpiłem... ale byłem tam z siostrą - która też odniosła takie wrazenie jak jak. Tak że albo zagrały cienie i światła + mało czasu, albo ten model miał co w bagazniku włożone ? nie potrafię inaczej tego wyjasnić :) W takim razie w wersji 4x4 będzie wyrównane... albo zrobi się uskok w drugą stronę ;)
A może to właśnie była wersja 4x4? Chociaż w warszawskich salonach (właściwie należących do Renault [Polska]) twierdzą, że nie ma jeszcze w kraju takich egzemplarzy...
Piotrres, czyżby ta (ten?)czarna perła z silnikiem 1.6 16v i wywieszką "Sprzedane" czekał na Ciebie? /salon przy Armii Krajowej/. Oczywiście chodzi o Dustera.
Nie, Loganik,
Jak przyszedłem zamawiać, to ten czarny "full wypas" 1.6 16 V już był sprzedany.
29 IV zamówiłem 1.6 16V 4x2 Laureate bleu mineral. Żona z córcią uznały, że ten czarny jest zbyt poważny .
Termin oczekiwania do...10 VII
Ale może być wcześniej.
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-23, 16:40, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-25, 14:15
FAP nie dawał mi spokoju, więc poszperałem trochę po necie + zadzwoniłem do znajomego serwisanta z ASO renault.
Nie jest tak fajnie :/ teoretycznie bezobsługowy - ale przy częstej jeździe na krótkich dystansach w miescie, zapala się pouczenie o konieczności wyczyszczenia filtra :/ Wtedy trzeba pojechąc "na trasę", żeby filterek miał szansę się odepchać (15-20Km).
Ale to nie wszystko; skrócony do 15kkm jest także okres międzyprzeglądowy i konieczne jest stosowanie droższego "specjalnego" oleju. O ile olej i tak bym zmieniał pewnie nie co 30 a co 15kkm to już odwiedziny w tym celu ASO i dopłacanie do extra oleju nie bardzo planowałem (adobowiązkowe zmiany można robić w innym serwisie).
Poza tym silniki z FAP mają podobno inną charakterystykę, mobilizującą do jazdy na wyższych obrotach (celem żadszego zapychania się FAPa).
Przyznam że to dizadostwo postaiło pod znakiem zapytania kupno dustera :/ Może trzeba poczekać na 1.5dci 85ps albo ew. 1.6 16V ?
Ps. Ja jestem naprawdę proekologiczny, ale wq...ają coraz mnie te modyfikacje pseudoekologiczne, a tak naprawdę dbające o interesu gigantów finansowych a nie ekologię... :/ i nie dotyczy to tylko samochodów...
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-25, 14:39, w całości zmieniany 1 raz
Przecież w Dusterze jest podobno nowa wersja FAP-a Reno, która ma niby automatyczne wypalanie sadzy za pomocą dawkowania paliwa bezpośrednio do filtra i w ogóle nie potrzebuje jazdy w trasie do poprawnego działania: http://www.renault.com/en...ur-intégré.aspx
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-25, 20:39
laisar napisał/a:
Przecież w Dusterze jest podobno nowa wersja FAP-a Reno, która ma niby automatyczne wypalanie sadzy za pomocą dawkowania paliwa bezpośrednio do filtra i w ogóle nie potrzebuje jazdy w trasie do poprawnego działania: http://www.renault.com/en...ur-intégré.aspx
No i nie wiem też co jest pseudoekologicznego akurat w wyłapywaniu cząstek stałych, które naprawdę są bardzo szkodliwe...
Czyli jest inny FAP niż w Lagnie III 1.5dci 110km ?
A w niej podbno trzeba wypalać wyjeżdźając na trasę i zdecydowanei nie nadaje się na samochód na krótkie dystansy"
A co jest nieekologicznego ? Wiesz ile substancji szkodliwych wydzielanych jest do atmosfery w trakcie produkcji FAPa ? Wiesz ile kosztuje utylizacja/recykling zużytych ? Wiesz ile wzrasta zużycie paliwa (a więc i emisja szkodliwych substancji w spalinach) wobec samochdu z takim silnikiem ale bez FAP ? Wiesz ile kosztuje utylizacja/recykling 2 krotnie większej ilości oleju silnikowego nie... No więc jeśli chcesz wierzyć tylko w papkę propagandową gigantów finansowych, "specjalistów" UE i innych to wierz, ale ja nie wierzę. Gdyby naprawdę chodziło o ekologię, dawno nie jeździlibyśmy samochodzami "na wodę" i inne wynalazki dzęki którym już nie musielibyśmy się tak martwić o to co wdychamy i pijemy.
Zatem jest to "przekładanie" zanieczyszczeń z jednego miejsca (ulice) do innego (fabryka), a do tego koncerny na tym zarabiają? Ano tak jest i chyba nikt nie twierdzi inaczej - tyle że innych rozwiązań tu i teraz jakoś nie widać...
Bo jeżdżenie dieslem bez FAP - to jest pod względem zdrowotnym OKDR, a nie rozwiązanie ):
Że z FAP drożej? Pieniądze albo zdrowie - proszę sobie wybrać...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum