Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-03-14, 12:24
Uwaga na możliwe uszkodzenie koła zapasowego w koszu
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-03-12, 16:44   Uwaga na możliwe uszkodzenie koła zapasowego w koszu

Na podstawie informacji z "AutoMoto" numer kwietniowy z 2008 roku, s.62 gdzie jest zamieszczone omówienie testu długodystansowego MCV. Ta informacja jest o tyle ważna, że jej konsekwencje na drodze mogą być bardzo przykre, i uciążliwe dla kierowcy. Przyjęty sposób mocowania opony zapasowej w MCV może doprowadzić w czasie eksploatacji samochodu do uszkodzenia jej powierzchni. Warto sprawdzić-trwa to tylko chwilę, i pomyśleć o środkach zaradczych.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-03-14, 11:17 ]
Dotyczy także pozostałych modeli w których zapas wisi w koszu pod bagażnikiem: van, pickup, sandero i duster 4x2.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-14, 11:23, w całości zmieniany 4 razy  
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-03-12, 18:52   Re: Uwaga w MCV na zapasową oponę

ian napisał/a:
Przyjęty sposób mocowania opony zapasowej w MCV może doprowadzić w czasie eksploatacji samochodu do uszkodzenia jej powierzchni. Warto sprawdzić-trwa to tylko chwilę, i pomyśleć o środkach zaradczych.


O co dokładnie chodzi w co się dzieje z oponą ?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-13, 07:47   Re: Uwaga w MCV na zapasową oponę

ian napisał/a:
Na podstawie informacji z "AutoMoto" numer kwietniowy, gdzie jest zamieszczone omówienie testu długodystansowego MCV. Ta informacja jest o tyle ważna, że jej konsekwencje na drodze mogą być bardzo przykre, i uciążliwe dla kierowcy. Przyjęty sposób mocowania opony zapasowej w MCV może doprowadzić w czasie eksploatacji samochodu do uszkodzenia jej powierzchni. Warto sprawdzić-trwa to tylko chwilę, i pomyśleć o środkach zaradczych.


Potwierdzam to. Po kilku m-cach ekspolatacji (2007)musiałem wymienić koło. Opona zdjęta z kosza miała wyraźne wgnioty od zbyt mocnego przykręcenia kosza. Początkowo myslałem, że deformacje się z czasem wyprostują. Ale w czasie zakładania z powrotem letniaków ( juz w tym roku) serwisant pokazał mi tą oponę. Wgnioty są dalej.

Wychodzi na to, że na zapasie trzeba wozić jakąś starą gumę przeznaczoną tylko do tego celu. Nowych szkoda.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-13, 08:26   

Czyli należy ją po prostu co jakiś czas trochę obrócić i odwrócić.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-13, 09:29   

laisar napisał/a:
Czyli należy ją po prostu co jakiś czas trochę obrócić i odwrócić.


No to sobie obracaj jak będziesz o tym pamiętał.

To, że kosz uszkadza zapas to jest wada kosza i żadne druciarstwo tu nie pomoże. Fabryczny montaż uszkodził mi oponę a w instrukcji nie ma słowa o konieczności obracania zapasu.

Wada fabryczna lub niewłaściwy montaż zapasu powoduje konieczność wcześniejszego kupienia jednej albo i dwóch opon. Tyle.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-13, 09:54   




Chyba będzie trzeba podjechać do serwisu
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-13, 09:54   

Janie, przecież ja nie usprawiedliwiam producenta, prawda?

Co prawda niska cena Logana nie wzięła się z sufitu - tu i tam zrobili w jego konstrukcji cięcia, które, tak jak w przypadku np kosza, kwalifikują się bez mała na błąd - ale nie zwalnia to fabryki z odpowiedzialności.

Ja podaję tylko jaki-taki środek zaradczy - a Ty, jeśli Ci się chce, walcz o swoje z kim trzeba.

Sama informacja natomiast jest cenna - kolejna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę przy odbiorze auta...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-13, 10:09   

W MCV standarowo montuje się opony 185 mm a w sedanie 165mm. Jeśli w MCV zastosowano koszt opracowany do węższych kół to być może uszkadza on te szersze.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-13, 10:21   

W sedanie koło nie jest w koszu, a we wnęce podłogowej bagażnika.

[ Dodano: 2008-03-13, 10:26 ]
Poza tym problemem wydaje się raczej to, że opona opiera się swym ciężarem jedynie w kilku miejscach - gdyby np spoczywała na pręcie w kształcie okręgu, to przypuszczam że zjawisko takiego odkształcenia by nie nastąpiło. Opcjonalnie można by spróbować włożyć do kosza, pod koło, wyciętą z czegoś podkładkę.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-13, 10:57   

Ciężar ciężarem, ale kosz mocowany jest na śrubę wnikająca do kabiny. Jak śruba jest za mocno dociągnięta podłoga i koszt gniotą oponę.

Podejrzewam, że fabryka dociąga śrubę na maksa, żeby potem uniknąć awantur o odpadające w czasie jazdy zapasy.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-03-13, 17:59   

Śruba ma być dokręcona , ona trzyma kształtownik z zaczepem kosza, jeśli nie dokręcimy to kosz spadnie nam na ulicę. U mnie nic się nie dzieje z oponą. Może to kwestia ciśnienia opony w Puncie w instrukcji pisało że zapas ma mieć dużo wyższe ciśnienie niż koła jezdne. W instrukcji daci nic takiego nie znalazłem.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-06-19, 15:46   

Dziś trenowałem wyjmowanie koła zapasowego i odwrotnie , jest niewygodnie i nie da sie nie pobrudzić . Lepiej jak zapas jest w bagażniku. Zaniepokoił mnie jednak fakt że dokręcony kosz dociska oponę powodując w niej wgniecenia. Czy to nie uszkodzi opony ? Też tak macie ???
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-19, 18:43   

Były przypadki na forum , że się drut kosza odcisnął na oponie. Można co jakiś czas obracać koło.

Jarosław P napisał/a:
i nie da sie nie pobrudzić .

A jak wymieniasz uszkodzone koło to dasz radę zrobić to tak, że się nie pobrudzisz?
Jarosław P napisał/a:
Lepiej jak zapas jest w bagażniku.

I lepiej wrzucić brudne koło po wymianie do bagażnika???
_________________
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-19, 19:03   

Ja zrobiłem "podkładki" ze starej dętki
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-20, 15:48   

Ja używam pokrowca na koło.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-20, 16:06   

U mnie też pokrowiec - złożyłem zaraz na początku.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-06-20, 17:21   

Owszem pokrowiec zabezpieczy koło przed zabrudzeniem , ale druty kosza dalej będą odkształcać oponę
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-20, 17:56   

TSD stara dętka to też chyba jednak za mało - przydałoby się chyba coś twardszego... Ja myślałem, żeby wyciąć coś z plastiku.


Alternatywnie: w Dusterze 4x2 koło w koszu leży w dodatkowej, plastikowej rynience - i już się opona nie odkształca... Co prawda jest ona przeznaczona dla nieco większego rozmiaru - felga 16", opona 215/65 - ale różnica to tylko jakieś 6 cm średnicy, więc może by jednak pasowała? Nr ref. 572101538R - chyba ok. 80-90 zł brutto.


(@Jarosław P: Nie odpowiedziałeś na pytanie Beckiego: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=54267#54267 (; )/
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-20, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-06-20, 18:30   

Wyciągnąć kolo z bagażnika i odwrotnie to żaden problem , nachylasz sie i wyjmujesz-wkładasz, natomiast z kosza i do kosza -trzeba prawie się położyć na poboczu żeby założyć kosz na hak. Teraz czujecie różnicę ?
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-06-20, 18:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-20, 18:33   

Jeśli ważysz 40kg - racja.
_________________
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-06-20, 18:37   

Beckie napisał/a:
Jeśli ważysz 40kg - racja.


Waga nie ma tu nic do rzeczy , po prostu chodzi o niewygodny dostęp i tyle.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-20, 18:47   

Nie zauważyłem by było mniej wygodne niż wywalenie zawartości bagażnika na pobocze i pozbieranie tego z powrotem potem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-06-20, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-20, 18:52   

Ja "niewygodnym" bym nie nazwał - ale na pewno jest mniej wygodny niż przez bagażnik.

Tyle, że jak to już omawialiśmy - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=51920#51920 - również ta opcja ma swoje własne, choć odmienne, minusy.

Natomiast Beckie pytał o samą wymianę koła, nie wyjmowanie/wkładanie zapasu do kosza. (W sensie: skoro przy wymianie i tak się człowiek uwala, to argument o brudzeniu przy wyciąganiu z kosza jest mało istotny...).
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-20, 18:58   

Może Jarosław P, nie wymieniał nigdy koła i się nie pobrudził?
_________________
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-06-20, 19:10   

Zmiana koła to nie tylko odkręcenie i przykręcenie ale także wyjęcie zapasu i schowanie uszkodzonego. A do samej zmiany koła używam rękawic ochronnych i to one sa brudne a dłonie czyste. Juz chyba jasniej nie da się tego wyjaśnić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne