Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ten typ tak ma...
Autor Wiadomość
vandergaart 


Marka: Dacia
Model: Logan LAURÉATE
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-20, 13:56   Ten typ tak ma...

Wiem juz o braku opisanego w instrukcji spalania chwilowego w "komputerze pokladowym" (moj budzik swoja droga ma wiecej funkcji :) ). Natomiast nadal pare rzeczy nie daje mi spokoju.

W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.

Druga sprawa to w radiu Blaupunkta (to z promocji klimatyzacja + radio) czesto gina soprany po ponownym zaplonie (trzeba wejsc w menu i "ruszyc" soprany - magicznie sie wtedy pojawiaja z powrotem).

Trzecia to czesto blokada kierownicy blokuje mi stacyjke - nie da sie po ponownym wlozeniu przekrecic kluczyka bez ruszenia kierownicy w prawo. Odkrycie tego zajelo nam troche czasu (ale i tak dobrze bo juz myslelismy, ze stacyjka sie zaciela i trzeba bedzie wzywac Assistance :lol: ) Domyslam sie jednak, ze to taka ogolna przypadlosc autek z blokada kierownicy?

Jak jest u Was? :)
Ostatnio zmieniony przez vandergaart 2007-09-23, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-09-20, 14:37   

Kratylos napisał/a:
blokowanie kierownicy - stacyjnki to normalne mialem tak w citroenie, i fiacie standard


Ja też tak miałem we wszystkich autach. Nie widziałem jeszcze, żeby było inaczej :shock: 8-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
majkhell 



Marka: Dacia
Model: DOKKER full wypas
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Katowice - Śląsk
Wysłany: 2007-09-20, 15:31   

Cytat:
Kratylos napisał/a:
blokowanie kierownicy - stacyjnki to normalne mialem tak w citroenie, i fiacie standard


Ja też tak miałem we wszystkich autach. Nie widziałem jeszcze, żeby było inaczej


Ja nawet w garbusie z 1954 roku tak miałem :-) osobiście też nie widziałem auta bez blokady.
_________________
majkhell
 
vandergaart 


Marka: Dacia
Model: Logan LAURÉATE
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-20, 16:26   

majkhell napisał/a:
Ja nawet w garbusie z 1954 roku tak miałem :-)


Tak tez wywnioskowalem ale wolalem sie zapytac :)
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-20, 16:39   

vandergaart napisał/a:
W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.
Funkcja ta może być realizowana przez alarm - zobacz http://www.logan.fora.pl/...-3998-t511.html choć niewykluczone, że też przez "MODUŁ KONTROLI ELEKTRYCZNEJ KABINY 645" a tylko jest zablokowana.
 
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-20, 19:22   

Brakuje jeszcze funkcji impulsowego zamykania okna kierowcy. Krótkie naciśnięcie przycisku zamykania okien powinno powodować całkowite zamknięcie okna.
U mnie trzeba trzymać przycisk do samego końca. Czy ktoś ma inaczej?
_________________
Ryszard
 
Fuzzy 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 23
Skąd: W-wa/Grodzisk Maz.
Wysłany: 2007-09-20, 19:27   

RWw napisał/a:

U mnie trzeba trzymać przycisk do samego końca. Czy ktoś ma inaczej?


To chyba też jest standard - podejrzewam że w ten sposób (tu brak tego, tam tamtego) obcięli troche kosztów (choć osobiście nie wiem, czy "udogodnienia" w stylu impulsowego zamykania okien czy kontrolki zapiętych pasów podniosły by cenę o więcej niż 100 - 200 zł)
 
vandergaart 


Marka: Dacia
Model: Logan LAURÉATE
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-20, 19:39   

Mogli chociaz usunac z instrukcji :)
 
Fuzzy 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 23
Skąd: W-wa/Grodzisk Maz.
Wysłany: 2007-09-20, 19:42   

vandergaart napisał/a:
Mogli chociaz usunac z instrukcji :)


Chyba że jest częściowo przedrukowana np. z clio (osobiście nie widziałem instrukcji do clio, ale zegary np. są identyczne bodajrze z wersją II)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2007-09-20, 21:15   

Z opisów podanych na rumuńskim forum przez kogoś związanego z fabryką wynikało, że za te rzeczy odpowiada oprogramowanie, które tylko - jak na razie? - nie ma włączonych odpowiednich funkcji.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2007-09-20, 21:34   

A u mnie jest tak:
1. Zaobserwowałem, że bez ponownego ruszeia kierownicą kluczyk nie wchodzi: j.w.
2. Szyba kierowcy chodzi impulsowo, choć moja żona nie może obczaić co to znaczy "przyrztrzymać krótko" lub "długo" przycisk :-D
3. Opcja spalanie chwilowe działa
4. kontrolka pasów jest ale nie działa, bo ma nie działać. Tak taniej. podobno min. za to obcięli gwiazdki w NCAP :evil:
Ale takie rzeczy to w egz. nr 11 000 czyli moim ?
Na poprzednie inkarnacji daciowego forum pisałem że jjest właśnie parę "du Perailie" za góra 500 PLN które można usprawniłyby i uprzyjemniły nasze autka ale, cóż jak zwykle do procesu projektowana włączono księgowych. "Dawno dawno temu" sam usłyszałem "NOoo, to sobie pan konstruktor poszalał :mrgreen: a teraz trzeba odchudzać... :lol: "
 
Łukasz 



Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-09-20, 21:35   

laisar napisał/a:
Z opisów podanych na rumuńskim forum przez kogoś związanego z fabryką wynikało, że za te rzeczy odpowiada oprogramowanie, które tylko - jak na razie? - nie ma włączonych odpowiednich funkcji.


Czyli jeżeli znalazł by się dobry mechanik-elektryk to zaprogramował by auto-domykanie szyby kierowcy :?:
_________________
Stan licznika: 179 832 km
 
Pablo 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,6 MPI
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 44
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2007-09-20, 23:19   

vandergaart napisał/a:
Trzecia to czesto blokada kierownicy blokuje mi stacyjke - nie da sie po ponownym wlozeniu przekrecic kluczyka bez ruszenia kierownicy w prawo. Odkrycie tego zajelo nam troche czasu (ale i tak dobrze bo juz myslelismy, ze stacyjka sie zaciela i trzeba bedzie wzywac Assistance :lol: ) Domyslam sie jednak, ze to taka ogolna przypadlosc autek z blokada kierownicy?

Niedługo po odebraniu samochodu ruszyłem w dłuższą trasę (wiadomo - wakację :-) ) i oczywiście kierownica zaczęła mi się blokować. Ponieważ nigdy dotąd się z tym nie zetknąłem byłem nieźle wkurzony (myślałem że coś sie zepsuło :cry: :-) ) W końcu za którymś razem, po dobrych 10 min. szarpania się z kierownicą zadzwoniłem do dilera i dopiero on wytłumaczył mi co i jak ( ależ było mi wstyd :oops: :roll: )

vandergaart napisał/a:
Druga sprawa to w radiu Blaupunkta (to z promocji klimatyzacja + radio) czesto gina soprany po ponownym zaplonie (trzeba wejsc w menu i "ruszyc" soprany - magicznie sie wtedy pojawiaja z powrotem).

To radio to w ogóle straszny szajs. Najbardziej boleje nad brakiem możliwości odtwarzania mp3 :evil:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-21, 01:18   

W Thalienie (AllInclisive 1.2 16V 2007r), ktora mialem przyjemnosc przetestowania funkcja automatycznego blokowania drzwi po ruszeniu samochodem byla aktywna. Watpie aby caly centralny zamek pochodzil od czegos innego (nawet wydaje z siebie identyczny dzwiek zamykania/otwierania drzwi jak w loganie) wiec w loganie powinno sie dac to zalatwic. podobnie rzecz ma sie z elektrycznymi szybami.
Po gwarancji bedzie mozna eksperymentowac...

Pytal ktos w ASO jak to jest?
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-09-21, 10:16   Re: Ten typ tak ma...

vandergaart napisał/a:

W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.:)

Tak ma wiekszosc Renault tu niestety tego nie ma. Przy odbiorze sprzedawca opisujac finkcje wlasnie o tym wspomniam po czym nie mogl uruchomic a po sprawdzeniu stwierdzil, ze Dacia nie ma tej opcji... a szkoda.

vandergaart napisał/a:

Druga sprawa to w radiu Blaupunkta (to z promocji klimatyzacja + radio) czesto gina soprany po ponownym zaplonie (trzeba wejsc w menu i "ruszyc" soprany - magicznie sie wtedy pojawiaja z powrotem).

tez mam balupunkta i trzyma ustawienia.

vandergaart napisał/a:

Trzecia to czesto blokada kierownicy blokuje mi stacyjke - nie da sie po ponownym wlozeniu przekrecic kluczyka bez ruszenia kierownicy w prawo. Odkrycie tego zajelo nam troche czasu (ale i tak dobrze bo juz myslelismy, ze stacyjka sie zaciela i trzeba bedzie wzywac Assistance :lol: ) Domyslam sie jednak, ze to taka ogolna przypadlosc autek z blokada kierownicy?


to standard, jak juz pisano powyzej.
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-09-21, 12:05   

W aso mogą zrobić auto domykanie się okien (lub podlaczenie do przyciskow od okien zasilania - nawet gdy sie wyjmie kluczyk) - ale ceny nie podali bo tego nie ma w cenniku i musielby sie najpierw wdrożyć w temat. A z drzwiami stwierdzili ze to juz wiekszy problem, wiec pewnie nie potrafią lub czegoś brakuje w wyposażeniu aby to łatwo można było zrobić .
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-22, 08:32   

Łukasz napisał/a:
Czyli jeżeli znalazł by się dobry mechanik-elektryk to zaprogramował by auto-domykanie szyby kierowcy :?:
Ze schematów elektrycznych wynika, że ta funkcja jest realizowania przez sam przełącznik:
- w przypadku braku oba przełącznki (lewe i prawe drzwi) są takie same (132 i 133 odpowiednio)
- jeśli jest auto-domykanie, to przełącznik kierowcy jest zupełnie inny (734 zamiast 132)
Okablowanie w obydwu przypadkach jest identyczne.
Idąc dalej, jeśli ktoś wymieniłby sobie przełącznik pasażera, to miałby sterowanie impulsowe także po prawej stronie.
 
Misek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-22, 19:34   Re: Ten typ tak ma...

vandergaart napisał/a:

W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.



U mnie też tak jest. Z tego co się dowiedziałem w serwisie (chyba znany Ci Nawrot) jest to sprawa oprogramowania centralnego zamka. Zmiana nastąpiła podobno na początku tego roku. Podobnie ma się sprawa z impulsowym przełącznikiem otwierania szyb.
 
Karpiu66 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.9 DCI
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 62
Skąd: Piastów
Wysłany: 2007-09-22, 21:25   

Yoda napisał/a:
vandergaart napisał/a:
W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.
Funkcja ta może być realizowana przez alarm - zobacz http://www.logan.fora.pl/...-3998-t511.html choć niewykluczone, że też przez "MODUŁ KONTROLI ELEKTRYCZNEJ KABINY 645" a tylko jest zablokowana.

Musze sprawdzić w moim :?:
 
vandergaart 


Marka: Dacia
Model: Logan LAURÉATE
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-09-23, 17:01   Re: Ten typ tak ma...

Misek napisał/a:
Z tego co się dowiedziałem w serwisie (chyba znany Ci Nawrot)


Jeszcze nieznany :)

Cytat:
jest to sprawa oprogramowania centralnego zamka. Zmiana nastąpiła podobno na początku tego roku. Podobnie ma się sprawa z impulsowym przełącznikiem otwierania szyb.


Wielka szkoda :-|
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne