Wiem juz o braku opisanego w instrukcji spalania chwilowego w "komputerze pokladowym" (moj budzik swoja droga ma wiecej funkcji :) ). Natomiast nadal pare rzeczy nie daje mi spokoju.
W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.
Druga sprawa to w radiu Blaupunkta (to z promocji klimatyzacja + radio) czesto gina soprany po ponownym zaplonie (trzeba wejsc w menu i "ruszyc" soprany - magicznie sie wtedy pojawiaja z powrotem).
Trzecia to czesto blokada kierownicy blokuje mi stacyjke - nie da sie po ponownym wlozeniu przekrecic kluczyka bez ruszenia kierownicy w prawo. Odkrycie tego zajelo nam troche czasu (ale i tak dobrze bo juz myslelismy, ze stacyjka sie zaciela i trzeba bedzie wzywac Assistance ) Domyslam sie jednak, ze to taka ogolna przypadlosc autek z blokada kierownicy?
Jak jest u Was? :)
Ostatnio zmieniony przez vandergaart 2007-09-23, 18:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-20, 16:39
vandergaart napisał/a:
W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.
Funkcja ta może być realizowana przez alarm - zobacz http://www.logan.fora.pl/...-3998-t511.html choć niewykluczone, że też przez "MODUŁ KONTROLI ELEKTRYCZNEJ KABINY 645" a tylko jest zablokowana.
Brakuje jeszcze funkcji impulsowego zamykania okna kierowcy. Krótkie naciśnięcie przycisku zamykania okien powinno powodować całkowite zamknięcie okna.
U mnie trzeba trzymać przycisk do samego końca. Czy ktoś ma inaczej?
U mnie trzeba trzymać przycisk do samego końca. Czy ktoś ma inaczej?
To chyba też jest standard - podejrzewam że w ten sposób (tu brak tego, tam tamtego) obcięli troche kosztów (choć osobiście nie wiem, czy "udogodnienia" w stylu impulsowego zamykania okien czy kontrolki zapiętych pasów podniosły by cenę o więcej niż 100 - 200 zł)
Z opisów podanych na rumuńskim forum przez kogoś związanego z fabryką wynikało, że za te rzeczy odpowiada oprogramowanie, które tylko - jak na razie? - nie ma włączonych odpowiednich funkcji.
A u mnie jest tak:
1. Zaobserwowałem, że bez ponownego ruszeia kierownicą kluczyk nie wchodzi: j.w.
2. Szyba kierowcy chodzi impulsowo, choć moja żona nie może obczaić co to znaczy "przyrztrzymać krótko" lub "długo" przycisk
3. Opcja spalanie chwilowe działa
4. kontrolka pasów jest ale nie działa, bo ma nie działać. Tak taniej. podobno min. za to obcięli gwiazdki w NCAP
Ale takie rzeczy to w egz. nr 11 000 czyli moim ?
Na poprzednie inkarnacji daciowego forum pisałem że jjest właśnie parę "du Perailie" za góra 500 PLN które można usprawniłyby i uprzyjemniły nasze autka ale, cóż jak zwykle do procesu projektowana włączono księgowych. "Dawno dawno temu" sam usłyszałem "NOoo, to sobie pan konstruktor poszalał a teraz trzeba odchudzać... "
Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 89 Skąd: Jasło
Wysłany: 2007-09-20, 21:35
laisar napisał/a:
Z opisów podanych na rumuńskim forum przez kogoś związanego z fabryką wynikało, że za te rzeczy odpowiada oprogramowanie, które tylko - jak na razie? - nie ma włączonych odpowiednich funkcji.
Czyli jeżeli znalazł by się dobry mechanik-elektryk to zaprogramował by auto-domykanie szyby kierowcy
Trzecia to czesto blokada kierownicy blokuje mi stacyjke - nie da sie po ponownym wlozeniu przekrecic kluczyka bez ruszenia kierownicy w prawo. Odkrycie tego zajelo nam troche czasu (ale i tak dobrze bo juz myslelismy, ze stacyjka sie zaciela i trzeba bedzie wzywac Assistance ) Domyslam sie jednak, ze to taka ogolna przypadlosc autek z blokada kierownicy?
Niedługo po odebraniu samochodu ruszyłem w dłuższą trasę (wiadomo - wakację ) i oczywiście kierownica zaczęła mi się blokować. Ponieważ nigdy dotąd się z tym nie zetknąłem byłem nieźle wkurzony (myślałem że coś sie zepsuło ) W końcu za którymś razem, po dobrych 10 min. szarpania się z kierownicą zadzwoniłem do dilera i dopiero on wytłumaczył mi co i jak ( ależ było mi wstyd )
vandergaart napisał/a:
Druga sprawa to w radiu Blaupunkta (to z promocji klimatyzacja + radio) czesto gina soprany po ponownym zaplonie (trzeba wejsc w menu i "ruszyc" soprany - magicznie sie wtedy pojawiaja z powrotem).
To radio to w ogóle straszny szajs. Najbardziej boleje nad brakiem możliwości odtwarzania mp3
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-21, 01:18
W Thalienie (AllInclisive 1.2 16V 2007r), ktora mialem przyjemnosc przetestowania funkcja automatycznego blokowania drzwi po ruszeniu samochodem byla aktywna. Watpie aby caly centralny zamek pochodzil od czegos innego (nawet wydaje z siebie identyczny dzwiek zamykania/otwierania drzwi jak w loganie) wiec w loganie powinno sie dac to zalatwic. podobnie rzecz ma sie z elektrycznymi szybami.
Po gwarancji bedzie mozna eksperymentowac...
W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.:)
Tak ma wiekszosc Renault tu niestety tego nie ma. Przy odbiorze sprzedawca opisujac finkcje wlasnie o tym wspomniam po czym nie mogl uruchomic a po sprawdzeniu stwierdzil, ze Dacia nie ma tej opcji... a szkoda.
vandergaart napisał/a:
Druga sprawa to w radiu Blaupunkta (to z promocji klimatyzacja + radio) czesto gina soprany po ponownym zaplonie (trzeba wejsc w menu i "ruszyc" soprany - magicznie sie wtedy pojawiaja z powrotem).
tez mam balupunkta i trzyma ustawienia.
vandergaart napisał/a:
Trzecia to czesto blokada kierownicy blokuje mi stacyjke - nie da sie po ponownym wlozeniu przekrecic kluczyka bez ruszenia kierownicy w prawo. Odkrycie tego zajelo nam troche czasu (ale i tak dobrze bo juz myslelismy, ze stacyjka sie zaciela i trzeba bedzie wzywac Assistance ) Domyslam sie jednak, ze to taka ogolna przypadlosc autek z blokada kierownicy?
W aso mogą zrobić auto domykanie się okien (lub podlaczenie do przyciskow od okien zasilania - nawet gdy sie wyjmie kluczyk) - ale ceny nie podali bo tego nie ma w cenniku i musielby sie najpierw wdrożyć w temat. A z drzwiami stwierdzili ze to juz wiekszy problem, wiec pewnie nie potrafią lub czegoś brakuje w wyposażeniu aby to łatwo można było zrobić .
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-22, 08:32
Łukasz napisał/a:
Czyli jeżeli znalazł by się dobry mechanik-elektryk to zaprogramował by auto-domykanie szyby kierowcy
Ze schematów elektrycznych wynika, że ta funkcja jest realizowania przez sam przełącznik:
- w przypadku braku oba przełącznki (lewe i prawe drzwi) są takie same (132 i 133 odpowiednio)
- jeśli jest auto-domykanie, to przełącznik kierowcy jest zupełnie inny (734 zamiast 132)
Okablowanie w obydwu przypadkach jest identyczne.
Idąc dalej, jeśli ktoś wymieniłby sobie przełącznik pasażera, to miałby sterowanie impulsowe także po prawej stronie.
Misek [Usunięty]
Wysłany: 2007-09-22, 19:34 Re: Ten typ tak ma...
vandergaart napisał/a:
W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.
U mnie też tak jest. Z tego co się dowiedziałem w serwisie (chyba znany Ci Nawrot) jest to sprawa oprogramowania centralnego zamka. Zmiana nastąpiła podobno na początku tego roku. Podobnie ma się sprawa z impulsowym przełącznikiem otwierania szyb.
W instrukcji jest opis "automatycznej blokady drzwi", polega to na tym, ze po przekroczeniu jakiejs niskiej predkosci (bodajze 7 km/h) centralny zamek sam zamyka wszystkie drzwi. Uaktywnia sie toto teoretycznie wciskajac przycisk centralnego zamka na konsoli na 5 sekund. Nijak jednak u mnie nie dziala a akurat by sie przydalo.
Funkcja ta może być realizowana przez alarm - zobacz http://www.logan.fora.pl/...-3998-t511.html choć niewykluczone, że też przez "MODUŁ KONTROLI ELEKTRYCZNEJ KABINY 645" a tylko jest zablokowana.
Z tego co się dowiedziałem w serwisie (chyba znany Ci Nawrot)
Jeszcze nieznany :)
Cytat:
jest to sprawa oprogramowania centralnego zamka. Zmiana nastąpiła podobno na początku tego roku. Podobnie ma się sprawa z impulsowym przełącznikiem otwierania szyb.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum