Ja to oceniam raczej jako możliwość zdobycia nowych klientów: obecnie między MCV-ką full-wypas (która i tak jest "biedna"), a innymi 7-osobówkami (które i tak są pseduo-7) jest po prostu przepaść cenowa - zatem Dacię de lux kupiłby prędzej pewnie ktoś, kogo do tej pory odstraszała zbytnia zgrzebność rumuńskiej marki, niż ktoś, kogo i tak stać na wózek za np 100 kzł.
Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-02, 08:23
Hehe, jako prowodyr tego tematu, podrzucę Wam jeszcze jedną alternatywę dla Dacii MCV:
Renault Fluence 1.6 16V 110KM
Cena: od 54.700 PLN
Kufer: 496-530 litrów (z i bez koła zapasowego)
Spalanie: miasto/trasa/średnie 5,3/4,1/4,5 (test: 6,5/5,5/6,0)
Podsumowując: dobrze nam znany koncern Renault i znane nam silniki. Wprawdzie możliwość przewozu tylko 5 osób, ale za to komfortowo. Bagażnik mniejszy niż w MCV, ale to zawsze około 500 litrów, a to wystarcza do codziennego funkcjonowania i wyjazdu na wakacje w 4-5 osób.
Jako, że temat jest dosyć ogólny to podrzucę moje typy zamienników Sandero (jak okaże się, że nie można dostać, albo kolejka, albo "trochę" podskoczyła cena):
- Hyundai i20
- Kia Venga
- Skoda Fabia
- Chevrolet Aveo sedan
- Mitsubishi Colt 5D (trochę mały bagażnik)
Macie jeszcze jakieś ciekawe typy?
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2010-07-02, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-02, 09:59
Ten Fluence to raczej konkurent logana sedana a nie mcv, Dla MCV konkurentem może być grand scenic 7-osobowy. Jak bym miał potrzebę sedana to i tak logana nowego bym kupił za 40 tys dci kupil a nie za 60tys dci fluence.
W ogóle konkurentem najbliższym cenowo jest stare doblo family za 60tys. chociaż miejsca w 3 rzędzie raczej dla dziec tez są. Na rynku 7-osobowych aut jest słaba konkurencja, duz o jest pseudo 7-osobowych z wyciąganymi mini fotelikami z podłogi.
Mnie wybór zafiksował się pomiędzy: [...]
podrzucę Wam jeszcze jedną alternatywę dla Dacii MCV:
MarkD napisał/a:
podrzucę moje typy zamienników Sandero
Zasadniczo wszystkie Wasze typy, koledzy, to po prostu dość różne auta, zatem samemu powinniście sobie określić na czym Wam najbardziej zależy.
Daćki zazwyczaj wygrywają stosunkiem kosztów do zalet i osiągów: będą najpraktyczniejsze (często: największe), najmniej - choć wystarczająco - komfortowa oraz przy tym wszystkim najtańsze.
...Tyle, że jeśli komuś zależy na pewnych cechach bardziej niż na innych - np na super komforcie: skórzanej tapicerce, welurowych okładzinach, miękkich plastikach, kilkustrefowej klimie, czujnikach deszczu czy zmroku itp, itd - to powinien właśnie pod ich kątem porównywać konkurentów.
Ja wiem, że to wszystko są niby truizmy, ale widzę, że dyskusja schodzi na juz dawno utarte - nie tylko u nas - tory... (((;
Zatem: jeśli kogoś stać na coś droższego, co w jakiejś istotnej dla tej osoby dziedzinie jest od Dacii znacząco lepsze - to lepiej dać sobie z rumuńsko-francuską (francusko-rumuńską?) marką spokój. Naprawdę [:
Natomiast jeśli Dacia jest dla kogoś pod każdym względem co najmniej wystarczająca - w tym także cenowo, czy to ze względu na możliwości finansowych, czy po prostu jako potencjalne oszczędności - to MSZ warto ją kupić, nawet mimo pewnych niedoskonałości.
Dla mnie najlepszą metodą porównawczą był jeszcze "tour de salon", czyli jazdy próbne (niektóre powtarzane) wszystkimi konkurentami w bodajże 2 dni - bo wtedy można w miarę na świeżo porównywać różne odczucia.
Co do konkurencji dla Dustera to jednak myślę, że mógłaby być Skoda Yeti. Znalazłem egzemplarz w wersji Active 1.2 TSI za 57.500 zł brutto. Link: http://emida.otomoto.pl/s...-C12954122.html
Jeśli doposażyć Dustera do poziomu prezentowanego egzemplarza Yeti (najuboższa wersja) to różnica w cenie robi się niewielka ...
Oczywiście ceny Dustera 39.990 zł nic nie przebije
Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-02, 10:56
TAXI AIRPORT napisał/a:
Ten Fluence to raczej konkurent logana sedana a nie mcv, Dla MCV konkurentem może być grand scenic 7-osobowy.
Scenic 5 osobowy to zabawa od prawie 70 tyś, a 7 osobowy od prawie 80 tyś zł - bo nie mówimy o absolutnych golasach w kolorze podstawowym i nawet bez koła zapasowego.
Podałem przykład Fluenca, który z dopłatą do lakieru metalizowanego jest w cenie full wypas MCV 7 osobowej. Wydaje mi się, że jakkolwiek MCV bije Fluenca możliwościami przewozowym (tutaj wszyscy jesteśmy zgodni), to jednak Fluence nawet w podstawowej wersji Expression bije na głowę MCV w kategorii wyposażenie i komfort.
Pozostaje kwestia osobistego wyboru: czy zaakceptujemy bardziej spartańskie wykończenie i wyposażenie oraz technologię w zamian za możliwość przewiezienia 7 osób lub samodzielnej przeprowadzki wraz z meblami, czy też - co jest moim przypadkiem - stwierdzimy, że takie potrzeby zdarzają się zbyt rzadko w roku i istotniejsze jest jeżdzenia na codzień samochodem bardziej komfortowym, ale dla co najwyżej 5 osób.
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2010-07-02, 10:59, w całości zmieniany 1 raz
Zasadniczo wszystkie Wasze typy, koledzy, to po prostu dość różne auta, zatem samemu powinniście sobie określić na czym Wam najbardziej zależy.
Każdy samochód jest inny ale zawsze można porównać parę modeli i wybrać coś kosztem czegoś. Te samochody, które podałem zbliżone ceną i parametrami. Chciałem tylko pokazać, że Dacia ma alternatywę mimo iż wygląda najsensowniej na rynku w segmencie B+.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-02, 15:00
Ale Fluence nie jest rywalem ani konkurentem MCV
Jeżeli ktoś szuka sedana w cenie 50-60 tys. to ma multum samochodów innych marek do wyboru na rynku niekoniecznie renault, tak naprawdę to nawet logan sedan nie wiadomo jak zakwalifikować rozmiarowo i jak dobrać konkurentów. Poza tym jeżeli ktoś nie potrzebuje 7 miejsc w MCV to kupi 2 tys. tańsza wersję 5-osobową jak szuka kombi dużego.
Ale jeżeli ktoś szuka sedana w dieslu z dużym bagażnikiem i wnętrzem do 40tys. to logan jest najlepszym wyborem z punktu ekonomicznego.
Marka: Citroen
Model: Xsara Picasso
Silnik: 1,6 benz 110kM
Rocznik: 2007
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-02, 20:46
laisar napisał/a:
Wydaje mi się, że trochę sam sobie przeczysz:
Gdybyś sprawdził co oznacza "golas" we Fluensie na tle golasa MCV, tobyś zobaczył, że w w Renault w podstawowym standardzie masz:
- manualną klimę,
- wbudowane całkiem niezłe radio z CD + 4 głosniki, którego nie buchnie Ci złodziej,
- sterowanie z kierownicy + joystick pod kierownicą,
- ABS + ESP
- 4 poduszki + kurtyny,
- halogeny
- jasną tapicerkę o jakości o niebo lepszej od Logana w najdroszej wersji,
- kokpit w materiałach o wiele lepszych od MCV
- fotel kierowcy w pełni regulowany i z regulacją lędzwiową,
- fotel pasażera regulowany na wysokość.
- ogranicznik prędkości,
- wszystkie szyby i lusterka elektryczne,
i to co dla mnie najważniejsze: fotel kierowcy 100x lepszy tj. wygodniejszy od MCV, z odpowiednio długim i dobrze wyprofilowanym oparciem i podparciem. Jedyną wadą Fluenca jest fakt, iż nie może... przewieźć 7 pasażerów.
A to wszystko w cenie 54.700zł - co odpowiada topowej wersji MCV. Sam dziś sprawdziłem w salonie Renault Dyszkiewicz. Dlatego twierdzę, że "golas" MCV nie równa się "golas" Fluence - przynajmniej jeżeli chodzi o wyposażenie. Natomiast oba samochody to 2 różne bajki: MCV budżetowy combivan, a Fluence to budżetowa limuzyna. Jak ktoś chce zaoszczędzić 20-30 tyś zł a mieć samochód o parametrach gabarytowych Mondeo, to stawia właśnie na Fluence.
Ostatnio zmieniony przez Fresu 2010-07-02, 20:54, w całości zmieniany 2 razy
Nie zrozumieliśmy się (((: - ja właśnie to samo napisałem, tylko wskazując na Scenica: bo skoro on też jako "golas" jest lepiej wyposażony od wypasionej MCV-ki, to dlaczego zakładasz "nie mówienie o golasie"?
Bagażnik mniejszy niż w MCV, ale to zawsze około 500 litrów, a to wystarcza do codziennego funkcjonowania i wyjazdu na wakacje w 4-5 osób.
Prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby takim sedanem jechać w 4 dorosłe osoby na wyjazd dłuższy niż weekend. MCV-ką jechałem na wypad weekendowy 2 osoby + 2,5 psa i wcale w bagażniku luzu nie miałem.
Ale znam ludzi, którzy w 4 osoby dorosłe pojechali do Chorwacji Peugeotem 106 3D na 2 tygodnie.
Ale znam ludzi, którzy w 4 osoby dorosłe pojechali do Chorwacji Peugeotem 106 3D na 2 tygodnie.
Albo nie byli z Poznania, albo byli tymi "wyjatkami potwierdzajacymi regule" - po prostu kupowali rzeczy na miejscu a nie brali wszystko ze soba, by zaoszczedzic
Zamówienia na OI przyjmowali do końca maja, a sama produkcja wygaśnie do października... Wycofanie tej Skody, podobnie jak Fiata 600, podyktowane było nie tyle zapotrzebowaniem, co ... normami Euro5 Żaden z silników Octavii nie spełniłby tejże normy, a wsadzanie TSI podniosłoby znacząco koszty...
A ja sądzę, że wcale nie chodzi o koszty, tylko o zyski... Po co zarabiać mniej na O1+E5, skoro można więcej na O2+E5? (Bo kto ma kupić, to i tak się pewnie zdecyduje - co by nie mówić, Octavia to całkiem dobre auto).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum