Wysłany: 2010-07-11, 11:43 Padło wspomaganie układu kierowniczego
Środek wyjazdu wakacyjnego auto stoi sobie w dobre po powrocie z wycieczki...... wieczorem chcemy jechać na impezkę ...... kierownica ledwo kręci ..... piszczenia nie słychać ... kilka razy odpalam... bez zmian...... assistance..... laweta ..... ASO .. (540km od domu przebieg sandero.. 7k) po 3 dniach dzwoni ASO że stara pompa ma zwarcie i wymienili na nową...... jadę odebrać ...... pompa nowa a wspomaganie tylko ciut lepsze niż bez wspomagania...... ASO mówi że potrzebne jakieś oprogramowanie nr. 103 a RP wypuściło dopiero 101 !!!! ...... potrzebne jakieś patche żeby zaprogramować pompę ?? a oni nie mają...... biorę drakulę bo jutro powrót..... będę się bujał u siebie. upał lak jasny gwint a tu w drodze powrotnej.... klima nie działa..... nic tylko kląć.... pewnie w ASO coć sp.... z klimą bo 4 dni temu działała..... Pytanie ..... miał ktoś takie perypetie ze wspomaganiem .. tzw. elektro-hydraulichnym ??? no i puenta : 7k na liczniku - 3 razy naprawa ... wkrótce 4 raz w ASO ...... no i nie lepiej jednak VW paroletnie ?
byłem na wyjeżdzie i musiałem wracać...... we wtorek jadę u siebie do ASO....... wymienili pompę bo podobno nie mogli się połączyć z modułami dopiero po jej odłączeniu się im udało ...... zobaczymy.... u siebie mam więcej czasu na serwisowanie ..... ogólnie trochę zawiedzony jestem autem...... jedynie allianz stanął na wysokości zadania i dzięki assistance miełem w miarę normalne wakacje
Ostatnio zmieniony przez kakus 2010-07-11, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-11, 12:08
kakus napisał/a:
wkrótce 4 raz w ASO ...... no i nie lepiej jednak VW paroletnie ?
Fakt, przy takich przygodach człowiek się zaczyna zastanawiać. No może nie paroletnie VW - ale inna firma np. Skoda, KIA, czy ja wiem, co jeszcze zbliżone cenowo.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-11, 12:18
benny86 napisał/a:
samo wspomaganie, czy też nieudolność serwisu?
Bardziej stawiam na to drugie.
A tak nawiasem, czy koś wie gdzie takie wspomaganie elektryczne jest jeszcze montowane (jaki model Renaulta lub innego auta)?
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-07-11, 12:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-11, 12:21
Napewno w Renault Kangoo / chyba wogóle wszystkie Renault i napewno wszystkie ople. To właśnie z przygodą z Kangoo wiem, że tam zazwyczaj pada czujnik, a nie pompa.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2010-07-11, 12:27, w całości zmieniany 1 raz
Na szybko - nie znalazłem nic ponad głośniejszą pracę.
Cytat:
no i nie lepiej jednak VW paroletnie ?
W Twoim przypadku - faktycznie można się zastanawiać, bo faktycznie jakiś pechowy egzemplarz ): (Albo kierowca? (; ). Ale statystycznie to jednak Dacia górą... (Wiem, wiem - marna pociecha dla osoby w kłopotach).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-11, 14:04
W naszych daciach żadnych czujników skrętu chyba nie ma, a przynajmniej nie znalazłem takiego w schematach.
Diesle mają pompę elektryczną, a benzyniaki mają pompę hydrauliczną.
I faktycznie pompy elektryczne są programowalne, i informacja o patchach 103 i 101 mogą być prawdziwe.
Jednak i tak pompa elektryczna podczas jazdy non stop się kręci, tłocząc płyn do maglownicy - dokładnie tak samo jak w benzyniakach- dlatego właśnie nie ma żadnych czujników skrętu, bo wspomaganie kierownicy opiera się na przetłaczaniu płynu przez maglownicę.
Ktoś wspomniał OPLA - ale to muszą być bardzo stare ople które miałyby takie wspomaganie kierownicy jak w Dacii
- Opel Astra II ma już wspomaganie w pełni elektryczne - czyli całkiem inne od naszych, czyli beż żadnej hydrauliki, która w naszych Daciach zawsze występuje.
Nie wiem jak jest w dusterze 1.6 16V lub dieslu ? Ktoś może sprawdzał tam organoleptycznie ?>
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-11, 14:44, w całości zmieniany 4 razy
no cóż .... jak sie coś więcej wyjaśni to dopiszę ciąg dalszy......... ps. aha to co piszczy w daćkach przy wspomaganiu to nie pompa tylko ... rozdzielacz ( zawór ) który jest przy kierownicy .... pompa jest przy lewym reflektorze a tam była zawsze cisza.......... teraz jest wszędzie .....
no i jeszcze klima została.........ale liczę że to może jakiś kabelek ..... albo jakaś mała drobnostka ps. jednak to wspomaganie to chyba za wysoka technika na drakulę
Ostatnio zmieniony przez kakus 2010-07-11, 14:54, w całości zmieniany 1 raz
A może cała wina leży w tym zaworze przy kierownicy. Może akurat po przyjeździe zostawiłeś kierownicę w takim pechowym położeniu, że był cały czas wysterowany i coś się w nim uszkodziło bo pompa jakimś cudem się nie wyłączyła jeśli jest napędzana elektrycznie. To tylko gdybanie bo to jedyny przypadek jak do tej pory. Napisz po wszystkim co stwierdzili.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2010-07-11, 19:47, w całości zmieniany 1 raz
A to pech. Myślę, że przede wszystkim pech.
W moim Dusterze wspomaganie jest hydrauliczne.
Nie wiem dlaczego w dieslu miałoby być elektryczne ? I w czym niby ma być lepsze.
Mój starszy kolega z pracy dwa razy miał na gwarancji wymieniany silnik wspomagania w F. Stilo.
Ja z Punta elektryczne wspominam jak najgorzej.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
w dieslu elektro-hydrauliche bo nie mieli miejsca na normalne ..... jest klima + pompa do wtrysków.... dodatkowo ......... no i standardowo ... elternator... suma ... mało miejsca ... fakt ps. no i turbina
Ostatnio zmieniony przez kakus 2010-07-11, 22:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-12, 13:33
Jeżeli jest elektrohydrauliczne to w którym miejscu jest zbiornik na płyn wspomagania bo nie widzę pod maską tego na zdjęciach 1.5dci. W clio jest od 2002 roku bodajże wspomaganie całe elektryczne to pewnie w dacii jest to samo. Elektrohydrauliczne w skodach stosowali ale w renualt nie słyszałem, albo elektryczne albo hydrauliczne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum