Wysłany: 2010-07-20, 06:59 Rurka do skroplin klimy
centercar napisał/a:
rurka pionowo zwisająca w dol zaraz przy tylnej krawedzi oslony silnika i cieknie z niej woda podczas pracy sprezarki - taka jest tylko jedna :)
u mnie w Loganie jest jakaś czarna rurka przy lewym przednim kole, ale woda się z niej nie leje, natomiast leje się i to całkiem sporo na metalową osłonę katalizatora i spływa bokami.
Ta rurka prowadzi gdzieś pod akumulator, mam podejrzenie, że nie jest podłączona do parownika i następuje niekontrolowany wyciek skroplin. Może ktoś ma takie spostrzeżenia?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 09:43
Witam,
mi zaczęła śmierdzieć klima w te wakacje - jakieś 30 sekund po włączeniu klimy potem przechodziło.
Czy teraz jest sens jej odgrzybiania czy lepiej po zimie. Skoro mam zamiar w zimie włączać klime raz na 2 tygodnie na jakieś 10 minut ( by się sprężarka przesmarowała ) to chyba warto teraz to zrobić?
Co do metody to postanowiałem tym odgrzybiaczem w sprayu.
Na allegro znalazłem np. coś takiego: "Odgrzybiacz odświeżacz klimatyzacji KLIMA FRESH" za 21zł.
Instrukcja:
1. Wyjąć filtr przeciwpyłkowy klimatyzacji.
2. Włączyć silnik samochodu.
3. Wyłączyć klimatyzację.
4. Nastawić na centralny nawiew powietrza do kabiny (najsilniejszy nadmuch).
5. Wentylator nastawić na recyrkulację wewnętrzną samochodu (obieg wewnętrzny).
6. Tak ustawioną dmuchawę włączyć na maksymalne obroty.
7. Wstrząsnąć przez kilka chwil pojemnikiem z preparatem czyszczącym.
8. Włożyć rurkę dozującą jak najgłebiej, bezpośrednio do kanału dolotowego klimatyzacji.
Uwaga:
od strony filtra przeciwpyłkowego
(najczęściej pod maską od strony silnika)
9. Rozpocząć rozpylanie, długimi seriami aż do opróżnienia pojemnika.
10. Wyłączyć nawiew, pozostawić otwarte drzwi samochodui odczekać 20-30 minut.
Jeśłi chodzi o pierwszy punkt to filtr przeciwpyłkowy klimatyzacji jest w każdym modelu auto z klimą czy nie bo różne opinie czytałem i nie wiem jak jest w mojej MCV-ce.?
Po za tym w instrukcji innego podobnego preparatu: "ODGRZYBIACZ ODŚWIEŻACZ KLIMATYZACJI WYNN'S" jest napisane by wyjąć filtr przeciwpyłkowy klimatyzacji tylko w metodzie czyszczenia klimy od strony silnika a jak sięc zyści od strony kabiny to nie!
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 09:51
I jeszcze znalazłem instrukcje innego preparatu:
Czyszczenie nawiewów i klimatyzacji dokonuje się wg 5 kroków
(spryskanie i przedmuchanie):
1. nawiew zimnego powietrza z zewnątrz
2. nawiew ciepłego powietrza z zewnątrz
3. obieg zamknięty/wewnętrzny zimnego powietrza (przez część
układu nawiewowego strumień powietrza porusza się w kierunku
przeciwnym niż w 1 kroku
4. obieg zamknięty/wewnętrzny ciepłego powietrza (przez część
układu nawiewowego strumień powietrza porusza się w kierunku
przeciwnym niż w 2 kroku)
5. czyszczenie parownika i układu nawiewowego od klimatyzacji
Każdy krok wykonuje się dozując preparat w całym układzie przez
kilkadziesiąt sekund, a następnie należy odczekać ok. 10 min.
i przedmuchać układ włączając nawiew. Głowicę wprowadzić
do kanału wentylacyjnego przez kratkę nawiewu lub kanał
odprowadzający wilgoć z parownika. Czyszczenie przeprowadzać
w miejscu zacienionym (nie pracować na pełnym słońcu). Dokładnie
wentylować samochód. Po wykonaniu ww. 5 kroków samochód powinien pozostać w cieniu i być wietrzony przez min. 1,5 h.
Wiec znowu cośinnego jeśli chodzi o sposób ustawiania nadmuchów :)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-09-03, 10:23
Po pierwsze - jeśli już czyścicie samodzielnie klimatyzację to przede wszystkim czynnik trzeba podać do rurki którą wycieka woda - tylko ona prowadzi bezpośrednio do parownika gdzie rośnie najwięcej grzyba, po drugie - rzeczywiscie jak klima działa i nie śmierdzi to nic nie trzeba przy niej robić - w klimatyzacji samochodów koncernu Renault jest zabezpieczenie przed włączeniem klimy ze zbyt niską ilością czynnika chłodniczego i oleju. Z własnego doświadczenia - Laguna kupiona w maju 1999r, jazda ze stale włączoną klimą ( klimatronik, sam sie reguluje, nie wylączany nawet zimą) uzupełnianie czynnika po raz pierszy ( i jak na razie ostatni w lipcu 2008 przy przebiegu 165 000 km po odczuwalnym spadku skuteczności chłodzenia - ciśnienie wynosiło 2/3 fabrycznego. Nie była czyszczona - nie śmierdzi - naprawdę, jak ktoś nie wierzy zapraszam. Obecny przebieg - 201 000 km.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-09-03, 10:25, w całości zmieniany 2 razy
to część mechaniczna,może się zepsuć,dacia forum instrukcja english manual czynnik do 10% w skali roku przez złącz,przewody itp.Trza only czytać.do tego nowe auto to psuć się musi aby potem lepiej jeździło.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-04-02, 20:46
Ta przezorność wiąże się z kosztami, a według mnie nie potrzebnie. Lepiej skupić się na odgrzybieniu układu. Oczywiście kolega kaz ma prawo do takich decyzji i jeżeli z tym będzie czuł się lepiej to ja jestem za
Pozdrawiam
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2011-04-03, 20:06
Moze dobijanie jest zbędne, ale - wczoraj po 4 latach zrobiłem serwis klimy / w poprzednich latach wymieniałem tylko filtr i odgrzybiałem/. Sprawdza się to co piszą, że rocznie może ubyć z układu teoretycznie szczelnego nawet do 10% czynnika. U mnie było mniej ok. 35%. Zresztą czułem, że wydajność klimy nie jest już taka. Kto nie chce, niech nie robi. Ja jednak podjąłem decyzję, że co 2 lata zrobię taki serwis. pozdr
Najlepszy czujnik to nos - jak zaczyna śmierdzieć, to odgrzybiamy (koniecznie). Odnośnie całego układ klimatyzacji (kontrola, uzupełnianie), to faktycznie 3 - 4 lata.
No niestety to zła rada. Jak już "zaczyna śmierdzieć" to znaczy że sa grzyby i plesnie. Wtedy są mało skuteczne ultradźwięki, ozon i pianka. Dlatego odżałować, ale profilaktycznie zrobić to wcześniej raz w sezonie, na najlepiej na początku i na zimę. Wtedy za 50 zł. To podpowiedż zaufanego mechanika..
Jest to nowy produkt i składa się z dwóch osobnych preparatów 50ml i 100ml- jeden pojemnik o poj. 50ml służy do czyszczenia parownika i polega to na tym, że wyciągamy filtr kabinowy i przez ten otwór psikamy preparatem na parownik.
Po tym używamy pojemnika 100ml w taki sam sposób jak preparat CarPlan-u
Właśnie go zamówiłem i niebawem sprawdzę, ale czytałem już o nim na innym forum i był polecany.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-16, 09:40, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-17, 16:02
Wczoraj w cieply dzien klime odpalilem przez jakies 20 min. Moze sie przewietrzylo, nie czuc zapaszku ale przed montazem filtra prewencyjnie odgrzybie ja na lato.
Zauwazylem, ze w Daci Sandero z 2009 klima jakby slabiej chlodzi, Odczucie subiektywne, dawno nie schladzalem zagrzanego na sloncu samochodu. Jednak po 20 min ustawieniu na zimno przy drugiej kropce wentylatora, nawiewy w str. kabiny odnioslem wrazenie, ze powinno mocno zimne leciec. Az tak zimne, ze powinienem zmniejszyc predkosc nadmuchu lub podkrecic temperature. W oplu corsa 1.2 z 2008 r. mojej mamy jak wlaczyli klime bylo bardzo zimno, u mnie jest chlodno.
Jaka temperature powinna podawac wentylacja po wlaczeniu klimatyzacji przy kretce ? Moze ktos z wlascicieli dusterow czy sandero z 2010/11 r moze zmierzyc i podac. Ew jakies sa dane techniczne serwisowe ? Moze mam za mało czynnika ? Tylko jak to sprawdzic ?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-17, 16:36
Mekintosz, nota techniczna NT 6001A opisuje następująco :
Tabela :
Kod:
Temp. otoczenia | Akceptowalna temp. wydobywająca się z środkowych kratek
15°C | pomiędzy 4°C a 8°C
20°C | pomiędzy 6°C a 10°C
25°C | pomiędzy 8°C a 13°C
30°C | pomiędzy 12°C a 16°C
35°C | pomiędzy 17°C a 20°C
40°C | pomiędzy 21°C a 25°C
Test wykonujesz następująco :
CHECKING THAT THE AIR CONDITIONING
IS EFFICIENT
I - PREPARING THE VEHICLE
Keep the vehicle in the shade for approximately an
hour (doors, windows and bonnet closed, centre air
vent open).
II - METHOD OF USE
Start the vehicle's engine (leave it idling).
Make sure that the air conditioning is not activated.
Wait 2 minutes.
Adjust the air conditioning controls:
- temperature: maximum cold setting,
- distribution: centre air vent (all at face level),
- ventilation: maximum setting,
- recirculation: open (external air position).
Check the temperature of the air blown from the centre
air vents using a thermometer:
- the temperature must be the same as the ambient
air temperature ± 5°C.
Activate the air conditioning.
Check the temperature of the air blown from the centre
air vents using a thermometer, 6 minutes after
the air conditioning is switched on and refer to the table
above. The temperature must not change more
than ± 0.5°C.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-17, 16:42, w całości zmieniany 9 razy
Co prawda nie miałem żadnych śmierdzących zapachów wydobywających się z kratek nawiewów, a czyszczenia dokonałem tylko prewencyjnie i zapobiegawczo przy okazji wymiany filtra - no i po 3 latach po prostu wypadało.
Wpadłem na niezły patent. Ze starego filtra przeciwpyłkowego( bo miałem przygotowany również nowy filtr na wymianę) wyciąłem tylko klapkę, w niej zrobiłem dziurkę abym mógł przez nią wprowadzić rurkę od preparatu 50ml. W ten sposób przy włączonym obiegu otwartym, z włączonym ciepłym powietrzem wprowadziłem środek na parownik klimatyzacji, który to również wniknął dalej w głąb układu wentylacji.
Bez tego patentu bym musiał albo dostać się do parownika przez rurkę skroplin, która to znajduje się centralnie pod autem przy grodzi silnia, albo demontować podszybie aby wprowadzić rurkę w otwór wlotowy wentylacji - także patent u nas w Daciach bardzo ułatwia nam sprawę porządnego wyczyszczenia klimatyzacji.
Po tym użyłem preparatu 100ml (taka bombka), zamknąłem szyby, włączyłem obieg zamknięty, włączyłem silnik i klimę (chociaż wydaje mi się że niepotrzebnie), wentylator na 3, preparat położyłem na podłodze pasażera i odbezpieczyłem go - zaczęło psikać jakimś tam sprayem, zamknąłem drzwi i odczekałem jakieś 10 minut. Po tym przewietrzyłem auto otwierając wszystkie drzwi.
Efekt jest fajny, teraz z kratek wydobywa się świeży delikatny i przyjemny zapach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum