Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.6 115 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-07-19, 20:23 Płyny eksploatacyjne
W dn. 26.06 br. miałem we wspomnianym ASO taką sytuację! Poinformowano mnie, że do końca gwarancji tj. jeszcze 2,5 roku mogę do auta wlewać tylko paliwo i płyn do szyb.
Nie chciano mi podać nazw: oleju, tzw. borygo itd.
Biorąc pod uwagę ostatnie upały nasuwa się pytanie gdzie szukać ASO (czynnego) będą np. w górach - gdy wóż się przegrzewa na serpentynach???Czy ktoś z was miał z nimi podobny problem?
Dodam, że mam Sandero z 1,5 dci (68 KM) - pozdrawiam
Jeżeli masz za mało płynu chłodzącego, to jedziesz na najbliższą stację paliw, gdzie za około 14 - 15 zł kupujesz litrową butelkę płynu Prestone i sam sobie dolewasz.
Uwaga - nie rób tego na rozgrzanym silniku (para buch ... ). Na zimnym silniku lejesz po poziom max.
To dziwne, że nie zakazali Ci lać nawet płynu do spryskiwaczy
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-07-19, 21:18, w całości zmieniany 1 raz
W dn. 26.06 br. miałem we wspomnianym ASO taką sytuację! Poinformowano mnie, że do końca gwarancji tj. jeszcze 2,5 roku mogę do auta wlewać tylko paliwo i płyn do szyb.
Nie chciano mi podać nazw: oleju, tzw. borygo itd.
Dodam, że mam Sandero z 1,5 dci (68 KM) - pozdrawiam
Dziwne, ja miałem problem z ubywającym płynem chłodniczym, pojechałem do RRG Jerozolimskie, powiedzieli, żebym zostawił samochód na jazdy próbne to sprawdzą, co sie dzieje, powiedziałem że zabieram DAĆKĘ do domu:) dolali płynu w ramach gwarancji i dokupiłem u nich podczas tej samej wizyty butelke koncetratu i nikt nie kręcił głową, że chce w razie czego dolewać, zapłaciłem u nich niecałe 30 zł dokładnie nie pamiętam. Chyba zależy od zmiay w serwisie, bo to właśnie tam mi powiedzieli o tych hamulcach, że psuje je hamując silnikiem:) Ciekawe
U mnie akurat w zimie nastąpił dość znaczny ubytek płynu chłodzącego. Postanowiłem, że sam uzupełnię (kupiłem normalnie w ASO na dziale z częściami) i zobaczę czy sytuacja się nie powtórzy. Płynu już nie ubywa więc póki co nie zgłaszam usterki.
Jeśli w nowym aucie silnik się przegrzewa (do tego dci, które raczej mają problemy z uzyskaniem odpowiedniej temperatury) to może oznaczać usterkę. Ile cegiełek wyświetla się na wyświetlaczu temperatury? Czy wentylator chłodnicy uruchamia się podczas nadmiernego wzrostu temperatury?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-07-20, 09:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 11:13
W lecie jak ubywa płynu a do ASO daleko to lepiej kupić baniak wody demineralizowanej i dolewać aż do usunięcia wycieku. Po uszczelnieniu układu ASO powinno wykonać test temperatury zamarzania płynu i dolać w razie potrzeby koncentrat.
W czasie dużych mrozów lepiej nie ryzykować tej metody tylko od razu jechać na uszczelnienie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-20, 16:47
W AX 4x4 mam unikatowy wskaznik zbyt malego poziomu plynu w chlodnicy. W zimie zdarzalo sie ze zmniejszala sie objetosc na tyle ze musialem dolewac. Jak za duzo wlalem nadmiar umykal przez zaworek w korku wlewu na chlodnicy.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-20, 20:48
mekintosz napisał/a:
W AX 4x4 mam unikatowy wskaznik zbyt malego poziomu plynu w chlodnicy. W zimie zdarzalo sie ze zmniejszala sie objetosc na tyle ze musialem dolewac. Jak za duzo wlalem nadmiar umykal przez zaworek w korku wlewu na chlodnicy.
Jako wskaźnik może i unikatowy, ale pomiar występował w R25 ( uprzejmy pan infirmował po francusku o niedoborze lub nadmiarze płynu, w BMW też pokazuje komunikat "Kuhlwasserstand"
Wysłany: 2011-03-16, 10:34 płyny eksploatacyjne używane w Dacia Duster (AutoZięba)
Takie informacje otrzymałem od Auto Zięba (Katowice) może komuś się przyda.
- olej silnikowy, : ELF 10W40, norma ACEA A5B5, ACEA A3B4
- płyn chłodzący, : GLACEOL RX type D
- płyn wspomaganie kierownicy, : producent nie podaje typu ( czynnościami
zajmuje się serwis)
- płyn hamulcowy, : DOT 4, ISO CLASS 6, NORME RENAULT 03-50-006
- olej w tylnym moście. : TRANSELF UNIVERSAL FE 80W90
tylko po co przepłacać za olej syntetyczny...Silnik 1.6 16V konstrukcją przypomina silniki z końca lat 90.
To nie jest najnowszy cud techniki, wystarczy mu olej półsyntetyczny.
Ja jak będę jechał na przegląd to kupię najtańszy w danym momencie olej 10W40 spełniający normy zawarte w książce serwisowej. Nawet najnolej GM się nadaje :) wcale to nie musi być ELF....
a "5W" to by się przydało jakbym jeździł non stop po Syberii czy innym równie zimnym miejscu.
firefox,
chyba konstrukcja tych silników ma znaczenie nie za duże - od kilkunastu lat produkowane silniki są w miarę nowoczesne i tu akurat jakiegoś znaczącego postępu nie ma (za wyjątkiem turbodoładowanych) istotniejsze jest chyba jednak to, że jeżeli od początku eksploatacji nowego silnika stosujesz lepszy olej to silnik na tym tylko zyska , różnice w cenach są niewielkie i (moim zdaniem) jednak warto zalać syntetykiem, przymierzam się wymienić olej i właśnie kupiłem Elf Excellium NF 5w40 za 79,00 pln - 5 l, (trochę to drożej niż GM 10w40 )
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-17, 14:07
Z 1.6 16 V to chyba coś ci się pomyliło bo ten silnik był instalowany w Renault od roku 1998/1999 także stary to jest ale silnik 1.6 8V. Poza tym jest silnikiem wyposażonym w hydrauliczną regulację zaworów gdzie zbyt gęsty olej zrobi kuku prędzej czy później. W ogóle zalewanie nowego samochodu olejem mineralnym czy półsyntetycznym nie jest za dobrym pomysłem, ale niech sobie każdy robi co chce, nie moje auto.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-17, 14:13
TAXI AIRPORT napisał/a:
Z 1.6 16 V to chyba coś ci się pomyliło bo ten silnik był instalowany w Renault od roku 1998/1999 także stary to jest ale silnik 1.6 8V. Poza tym jest silnikiem wyposażonym w hydrauliczną regulację zaworów gdzie zbyt gęsty olej zrobi kuku prędzej czy później. W ogóle zalewanie nowego samochodu olejem mineralnym czy półsyntetycznym nie jest za dobrym pomysłem, ale niech sobie każdy robi co chce, nie moje auto.
różnica to tylko w głowicy zamiast 8 zaworów mamy 16 zaworów do tego dwa wałki rozrządu
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-17, 14:19
mechanikiem nei jestem ale Panowie... trzeba odróżnić oszczędność od skąpstwa. Czy syntetyk za 100zł za bańkę to aż taki wydatek, wobec kilkudziesięciu tysięcy które wyłożyło się na nowe auto? Osobiście w starym escorcie po wymianie uszczelek w silniku przeszdłem z mineralnego na półsyntetyk i różnica była spora - niższe spalanie, lepiej pracował na zimno, po rozgrzaniu lepiej wchodził na obroty
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-17, 15:25
Lukas87 napisał/a:
TAXI AIRPORT napisał/a:
Z 1.6 16 V to chyba coś ci się pomyliło bo ten silnik był instalowany w Renault od roku 1998/1999 także stary to jest ale silnik 1.6 8V. Poza tym jest silnikiem wyposażonym w hydrauliczną regulację zaworów gdzie zbyt gęsty olej zrobi kuku prędzej czy później. W ogóle zalewanie nowego samochodu olejem mineralnym czy półsyntetycznym nie jest za dobrym pomysłem, ale niech sobie każdy robi co chce, nie moje auto.
różnica to tylko w głowicy zamiast 8 zaworów mamy 16 zaworów do tego dwa wałki rozrządu
Wiecie z takim podejściem to można twierdzić że jeszcze w zeszłym roku do Pandy i Seicento montowali silniki z Zastavy i Fiata 128 które powstały na przełomie lat 60/70 tych.
Różnica tylko w głowicy i osprzęcie :)
Notabene to tylko świadczy o tym jak udaną konstrukcją jest ten silnik który poległ dopiero na Euro V.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum