Dziś przy okazji tankowania potwierdziłem swoją opinię, że komputer kłamie obliczając zużycie paliwa i spalanie. Pokazywał mi, że od ostatniego tankowania ubyło 50,5 l oleju, a tymczasem udało mi się wlać 45,5 l (zawsze tankuję do pierwszego odbicia). Tak więc i wyniki rzeczywistego średniego spalania są o 10% niższe. Wg komputera 5,7, a rzeczywiste wyszło mi 5,2 l. Czy u Was jest podobnie?
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-11-22, 10:41
to pierwsze odbicie nie zawsze nastapi wtym samym momencie. dlatego takie liczenie spalania zawsze obarczone jest jakims bledem. roznice wystapia np z powodu innego cisnienia barometrycznego, roznicy poziomu podloza, stopnia odpowietrzenia zbiornika itd. pozdr
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-22, 10:54
Tak czy inaczej oszukuje, bo zbiornik ma 50 l, a pokazywało mi, że zużyłem 50,5 l. Nie mam tego mu za złe, bo wiadomo, że komputer nie mierzy rzeczywiście zużytego paliwa a jedynie na podstawie teoretycznych wartości wtryskiwanego paliwa oblicza szacunkowe jego zużycie. Ciekawi mnie tylko, czy u Was oszukuje w tą samą stronę i z podobnym odchyleniem.
Zbiornik ma więcej niż 50L. Bodajże na starym forum ktoś opisywał ile (ponad 60L o ile dobrze pamiętam). Przy czym oczywiście nie powinno się go wypełniać.
u mnie co prawda benzyna ale roznica miedzy komputerem a recznym zliczeniem to srednio 0,12l mniej (na ok 7T). Tak jak zostalo to napisane - w granicach bledu.
Zbiornik ma więcej niż 50L. Bodajże na starym forum ktoś opisywał ile (ponad 60L o ile dobrze pamiętam). Przy czym oczywiście nie powinno się go wypełniać.
Zgadza się, normalnie wejdzie ciut ponad 50L . "Po gardło" wchodzi ca. 60 L ale nie powinno się tego robić ze względu na układ odpowietrzenia ("odoparowania" ) zbiornika.
Co do zużycia to u mnie (benzyna) różnica między kompem a liczyłdem na stacji jest ok. 0.1 dm^3 na tankowanie. Wynik jest powtarzalny.
Testowałem i z grubsza mogę posumować tak NIE OSZUKUJE.
Wg. moich obliczeń (tak same stacja, ten sam dystrybutor, takie same warunki pogodowe itp.) błąd mieści się w granicach 2 %.
Czyli 0,1 - 0,2 l/100km.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-11-23, 14:00
Rowniez u mnie nie odnotowalem az takich roznic o jakich pisze Petek. Tankuje do pierwszego odbicia. Bardzo czesto na tej samej stacji i roznica pomiedzy wynikiem komputera a liczeniem recznym (i wskazaniami dystrybutora) miesci sie w przedziale 0.0 - 0.2 litra.
Komputer faktycznie może troszkę oszukiwać, a wynika to z rozszerzalności termicznej paliwa i powietrza w baku.
Tankując auto należy uwzględnić, że optymalnie napełniony jest po trzeciej próbie napełnienia (po trzecim odbiciu).
Ponadto należy pamiętać, że niektóre paliwa się pienią i piana nie pozwala napełnić zbiornika do pełna (pistolet szybiej odbija). Po pierwszym odbiciu odczekujemy chwilę, gdy piana troszkę opadła tankujemy dalej, pistolet odbije drugi raz, znów czekamy chwilę tym razem krótszą, po czym tankujemy do kolejnego odbicia. Po trzecimim dobijamy ostanie mililitry i można powiedzieć, że autko jest optymalnie zatankowane, a wtedy różnica między tym, co wejdzie do baku, a wskazaniami komputera jest dużo mniejsza.
Nie można tankować pod korek, szkodzi to systemowi odcinającemu paliwo w razie wypadku.
U mnie różnica między wskazaniami komputera, a objętością zatankowanego paliwa wyniosła ostatnio 2L, a że tankuję co ok 2 tygodnie i temperatury spadły (paliwo się lekko skórczyło, podobnie powietrze i zbiornik), nie dziwię się, że auto zamiast 51L które wlałem spaliło 49L (zbiornik teoretycznie powinien mieć około 55L).
U mnie różnica między wskazaniami komputera, a objętością zatankowanego paliwa wyniosła ostatnio 2L, a że tankuję co ok 2 tygodnie i temperatury spadły (paliwo się lekko skórczyło, podobnie powietrze i zbiornik), nie dziwię się, że auto zamiast 51L które wlałem spaliło 49L (zbiornik teoretycznie powinien mieć około 55L).
Nie no, bez przesady aż o 2L to się nie skurczyło, ta różnica to może wynosić najwyżej kilka cm³.
A u mnie jeszcze nigdy nie bylo roznicy pomiedzy komputerem a zalanym paliwem powyzej 0.5l na prawie całym baku.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
te 2L to zależy od róznicy temperatury, roszerzalność termiczna powietrza będzie większa od rozszerzlności termicznej oleju napędowego/benzyny, zbiornik w zależności od materiału zmienia swe rozmiary chyba jeszcze mniej. Nie liczyłem tego z fizycznego punktu widzenia, ale prawa fizyki potrafią czasem zadziwić
Na dzwigience od wycieraczek [z prawej strony] jest guziczek do przełączania funkcji koputera. Z tego co wiem to w Polsce oferowany jest komputer siedmiofunkcyjny [bez spalania chwilowego] w innych krajach [nie wiem jakich] ośmiofunkcyjny.
Co do jakości jego wskazań [po przejechaniu 1000km] to podchodziłbym z pewną taką niśmiałością... i z niedowierzaniem... zwłaszcza do wskazań, na ile kilometrów jeszcze zostało paliwa, bo im mniej zostało w zbiorniku paliwa tym szybciej skraca się dystans jaki jeszcze możemy przejechać. Tuż przed zapaleniem się rezerwy po przejechaniu 30 kilometrów ubyło mi 100 kilometrów z dystansu! a jechalem normalnie.
Druga sprawa to to, że po wykasowaniu kompa zauważyłem, że licznik dziennego przebiegu i przebiegu od tankowania pokazują różne wartości! [wykasowałem wszystkie ustawienia na postoju i po 300km zóżnica wskazań wynosiła 3 km - jeszcze się temu przyjrzę]
Podobnie wskazania temperatury i ilości paliwa - baaardzo przybliżone. Pozatankowaniu do pełna przejechałem 250 i dalej pełny. po 320km już nie ma dwóch kresek.
Za to w miarę dokładnie pokazuje średnie spalanie...
... za kilka dni będę tankował to policzę po swojemu i sprawdzę ze wskazaniami komputera.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 16V 100 kM
Rocznik: 2008 (III)
Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-10, 23:40
Andrzej napisał/a:
(...) Po zatankowaniu do pełna przejechałem 250 i dalej pełny. po 320km już nie ma dwóch kresek.
Za to w miarę dokładnie pokazuje średnie spalanie...
IMO najważniejsze jest właśnie średnie spalanie, no i pewność co do ilości paliwa w baku. Nie przejmowałbym się tym, że stan paliwa w baku schodzi wg wyświetlacza nieliniowo. Ważne żeby odczyty były prowadzone wg określonej skali, niekoniecznie liniowej, ale powtarzalnej. Po kilku dotankowaniach w różnym stopniu osuszonego zbiornika do pełna człowiek łapie, ile tak naprawde paliwa zeszło, jesli komp np. gasi 3 kreski.
Gorzej, gdy nie ma reguły i przy faktycznie takim samym spalaniu komp raz wyświetla stan zbiornika z 35 litrami jako 5 kresek, a raz jako 3 :(
Przyjrzałem się różnicy pomiędzy wskazaniem przebiegu dziennego, a przebiegu od ostatniego tankowania i stwierdziełem: ŻE JEJ, CHOLERA, JUŻ NIE MA!!!!, ale była na pewno, sprawdzałem kilka razy [może gremnliny?!...].
Co do nieliniowego wskazywania spadku ilości paliwa, to oczywiście można się przyzwyczaić [zwłaszcza, ze komputer pokazuje ile paliwa się juz wypaliło], ale wydaje mi się, że tak być nie powinno [choć w innych autach też tak miałem - ale nie miałem komputera...]. Teraz komputer pokazuje, że spaliłem dwadzieścia litrów z groszem [zbiornik ma 50], a wg kreseczek mam jeszcze 2/3 zbiornika - od zapalenia się rezerwy wlałem 47 litrów pod korek.
Myślę, że około soboty-niedzieli będę tankował to porównam średnie spalanie z komputera, z tym, co sam wyliczę.
Nie no komputer pokazuje idealnie ilość zurzytego paliwa jeżeli oczywiście wyzerujemy go przy tankowaniu na maksa. Natomiast jeżeli wyzerujemy go gdy w baku mamy załóżmy pół zbiornika to pokaze ilość spalonego paliwa od momentu wyzerowania komputera - ale ile pozostało jeszcze do przejechania oraz ilość paliwa na kreskach pokazuje dokładnie i nigdy mi się nie zdarzyło aby pokazał coś nie tak. Dlatego nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Faktem jest natomiast że pierwsza kreska z ilości paliwa w zbiornika odpada dopiero po spaleniu koło 6litrów paliwa - natomiast kolejne kreski wygasają co 5litrów - czyli można mieć np spalone 15 litrów paliwa ale wygasi się dopiero 2 kreski a trzecia zgaśnie np po spaleniu 16 litrów. A co do chwilowego spalania to gdzieś już pisałem że nie ma (było w wersjach z 2005roku) bo zapychało szybciej bodajże pamięć komputera i występowało automatyczne resetowanie wskazań komputera. Dlatego chyba woleli wycofać tą funkcję. Dodatkowo dodam że jak się jeździ strasznie dynamicznie to także dochodzi do wyzerowania komputera po około 600km(przynajmniej u mnie zdarzało się to wielokrotnie). Dlatego uważam że komputer w Daci jest słąbej jakości - choć wskazania ma prawidłowe.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Rozumiem, że wyzerowanie wskazań kompa dotyczy tylko danych liczbowych a nie wskazań ilości (kreskowej) paliwa?
Tak ponieważ ilość kresek jest zależna od położenia spławika w baku z paliwem a nie od komputera - i to na jego podstawie komputer przelicza i pokazuje ile zostało km do przejechania (sprawdza ile masz paliwa i sprawdza średnie spalanie, czyli -> ilość paliwa w baku dzieli przez średnie spalanie i potem mnoży przez 100km , np: 25l(w baku) / 5l(średniego spalania) * 100km co daje że przejedziesz jeszcze 500km). A wszystkie pomiary komputer przelicza i uaktualnia wskazania komputera co około 400m.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Mam pytanie.
Zatankowałem dziś cały zbiornik paliwa.Ale komputer cały czs wskazuje poprzednią ilość paliwa,nie odczytał tego co wlałem do baku.Może juz ktoś tak miał i wie co zrobić.Pozdrawiam
Mam pytanie.
Zatankowałem dziś cały zbiornik paliwa.Ale komputer cały czs wskazuje poprzednią ilość paliwa,nie odczytał tego co wlałem do baku.Może juz ktoś tak miał i wie co zrobić.Pozdrawiam
może komputer, a może pływak w baku się "zakantował"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum