10-07-2010
Dzisiaj Duster-Booster (Błękitna Strzała Karpat) ciężko pracował. Zrobił 321 km ze średnią prędkością 55 km/h, z tego połowa w "porządnych" warunkach górskich. temp. ok. 30 st. C
Trasa: Rzeszów->Sanok->Cisna->Brzegi Górne->Przełęcz Wyżniańska i z powrotem.
Nie zauważyłem jakoby "benzin ledvo dychal" , pięknie radził sobie ze stromymi podjazdami na Bieszczadzkich serpentynach. Silniczek dalej wyraźnie cichnie i zyskuje na dynamice.
Praca zawieszenia i układu kierowniczego: bdb.
klimatyzacja przez 80% trasy. Górskie serpentyny, kilka wyprzedzeń w tym jedno pod góóórę w Lutczy. Parę sporych korków: na wyjeździe z Rzeszowa, wjeździe do: Boguchwały, Brzozowa, i Sanoka
Dwie dorosłe osoby + dziecko, plecaki (ostatnich 10 km w górach miałem na pokładzie parę Czechów którzy zgubili się na Szlaku Granicznym) i wynik spalania:
6,9 L 100 km
przełęcz_wyżniańska.jpg Fig. 1. Na przełęczy Wyżniańskiej.
Plik ściągnięto 476 raz(y) 76,5 KB
przełęcz_wyżniańska1.jpg Fig. 2. Na Przełęczy Wyżniańskiej. Przed wyruszeniem na Rawki. Małą i Wielką.
Plik ściągnięto 773 raz(y) 111,27 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-10, 22:54, w całości zmieniany 6 razy
Spalanie bardzo mi się podoba, czy mógłbyś zeskanować tabelę płynów z instrukcji obsługi? Chodzi zwłaszcza o oleje silnikowy i przekładniowy, oraz jezeli wiesz powiedzieć czym masz zalany silnik.
Spalanie bardzo mi się podoba, czy mógłbyś zeskanować tabelę płynów z instrukcji obsługi? Chodzi zwłaszcza o oleje silnikowy i przekładniowy, oraz jeżeli wiesz powiedzieć czym masz zalany silnik.
Ależ proszę bardzo, sługa wielce uniżony
Wspomaganie i hamulcowy: DOT 4
Płyn chłodzący: Glaceol RX Type G
Reszta: patrz tabelka.
Oleje.jpg Oleje
Plik ściągnięto 506 raz(y) 111,19 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Ale Piotrres skrzyneczkę z narzędziami widzę, że wozisz :)
Ta skrzynka to taki trochę św. Florian na środku rynku.
A na serio: facet któremu w papierach stoi "specjalizacja: budowa i eksploatacja maszyn" MUSI mieć coś takiego w kufrze
Poza tym czasami trzeba komuś pomóc, a pod ręką jeno apteczka.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-11, 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj równe 200 km w delegacji Rzeszów-->Bezmiechowa Grn.--->Rzeszów,
Z wjazdem na szczyt Kamionki (631 m npm, przewyższenie 230 m na odc. 3 km, dwa miejsca z podjazdami 100% zalecana prędkość 15 km/h i 1 bieg) temperatura zewn. 28...32 st.
Klimatyzacja w użyciu przez 100 % trasy. W jedną stronę w pojedynkę (89 kg. + bagaż podręczny) Korki już tradycyjnie w: Boguchwale, Sanoku, Brzozowie. W tym ostatnim kurs ruszania z ręcznego (pod górę) na odcinku ok. 500 m, Parę dynamicznych wyprzedzeń, w tym pod górę w Lutczy (3 TiR'y), Trochę sprzętu rolniczego na drodze. Jazda niekoniecznie w stylu Eco...
Z powrotem na pokładzie dodatkowo 3 kolegów (a ca. 80 kg.) z bagażem podręcznym, czyli +250 kg.
W tym drugim przypadku, przy klimatyzacji pracującej na full dało się odczuć wyraźny niedobór mocy przy manewrach wyprzedzania i przy stromych podjazdach. Ale mimo to nie można powiedzieć, że Benzín ledva dýcha
Tak czy siak, przydałoby się tak ze 120 KM pod maską, plus "szóstka"
W tych warunkach wynik spalania (średnia z całej trasy) wyniósł:
7,8 L/100 km
Vśr= 52 km/h
Manasterzec.jpg Manasterzec: droga o szerokości 1,5 samochodu, zawinięta o 270 st. dookoła przęsła mostu
Plik ściągnięto 609 raz(y) 202,29 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-19, 15:38, w całości zmieniany 11 razy
Dzięki za info o głośnikach :) przyda się bo na dniach mam do odebrania dustera 4x4 laureate. Przyznaję się, że nie mogę się doczekać.
Aaaa te przejściówki kupię w np. media expert ?
Duster zaliczył w ostani weekend trasę wycieczkową po Beskidzie Niskim (niski? ach te podjazdy)
Rzeszów->Jasło->Dębowiec->Folusz->Krępna->Bóbrka->Gorlice->Rzeszów.
Razem 250 km w tym z 1,5 km rozje...żdzonej drogi gruntowej, korki z powodu ruchu wahadłowego (osuwiska!) 3osoby dorosłe + dziecko. Klimatyzacja 99%, na zewnątrz +30 st.
spalanie 7,8 L/100km
V_śr = 47 km/h
Wczoraj: Rzeszów->Białobrzegi->Rzeszów, razem 62 km pozornie dobrej drogi, klimatyzacja 2/3 drogi dla odparowania szyb i znów:
7,8 L/100 km przy
V_śr = 43 km/h
Trochę sporo w porównaniu z wyprawą w Bieszczady: patrz wyżej
Jestem zaskoczony tymi wynikami bo tendencja była raczej spadkowa
Myślę, że bardziej od ukształtowania terenu,"daje popalić" płynność ruchu która wyraża się min. w prędkości średniej. Tym bardziej, że nie szaleję na drodze...
Przebieg na dziś: 2200 km (sam się dziwię, że w ciągu miesiąca tyle przejechałem)
w_terenie_4.jpg W Dusterze nie ma różnicy czy jedziesz po asfalcie, czy, czymś takim.
Plik ściągnięto 456 raz(y) 141,29 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-21, 23:52, w całości zmieniany 11 razy
@ adams: O płynności ruch doskonale mówiłby histogram prędkości chwilowych porównując pole figury do jej obwodu
No prawie masz rację, wynik całkowania ( V_śr=( ∫V(x)dx )/L, x=0...L ) gubi wartości chwilowe:
Można zrobić jechać z gazem do deski (grobowej) a potem kiblować w korku z V=0 i uzyskać ten sam wynik średni co kanapą na rolkach.
dobrą informacją byłoby zapis przyspieszeń a(t) ale i to niej jest do końca informacja, bo w układzie sterowania jest wpięty człowiek, np. odreagowujący właśnie swoje frustracje, tj. zachowujący się nie do końca racjonalnie. Ot, czynnik ludzki.
Aha, stosując zasady Ecodrivingu, jeżdżąc przez ostatnie 7 dni w mieście:
uzyskałem wynik 9,1 L/100km wg komputera.
czudec_1.jpg
Plik ściągnięto 492 raz(y) 223,1 KB
czudec_2.jpg
Plik ściągnięto 477 raz(y) 199,91 KB
duster_vs_SX4.jpg Porównanie wizualne wymiarów Dustera i SX4/Sedici
Plik ściągnięto 987 raz(y) 66,63 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-25, 10:55, w całości zmieniany 6 razy
Mój pierwszy post na tym forum, a to ze względu na to że czekam na zamówionego Dustera 1.6 16V Laureate. Poza tym że termin odbioru samochodu to Październik/Listopad to już czuję się jak jego właściciel :)
Mam pytanko do ciebie piotrres - Te felgi co widać na zdjęciach to są stylizowane stalowe (standardowe w Laureate) czy wybrałeś aluminiowe?
No i po twoich postach widzę że trochę się "wkopałem" z radiem. Myślałem że nie będzie instalacji i nie chciało mi się tego montować, a zamówiłem właśnie Laureate gdzie już wiem że instalacja jest przygotowana :(
PS. Bardzo mi się spalanie podoba :)
Ostatnio zmieniony przez noespa 2010-07-26, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Felgi są aluminiowe. Przyszalałem wydając ekstra 1kPLN w komplecie z alufelgami jest koło zapasowe. W przypadku felg stalowych do pełnowymiarowego "zapasu" dopłacasz 0,2KPLN
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
No to jednak dobrze zrobiłem że też zaszalałem :) Za 1KPLN ciężko kupić 4 alusy tej wielkości. Szkoda tylko że nie dostajesz stalowych bez opon bo przydałyby się na zimówki :)
W przypadku felg stalowych do pełnowymiarowego "zapasu" dopłacasz 0,2KPLN
że jak?
czekam na dustera laureate bez alusów. uważasz, że muszę dopłacić 200zł żeby dostać standardowe pełne koło w zapasie?
A mnie zapewniali, że Laureat ma koło pełne - i to u obu dealerów (tam gdzie zamawiałem i ponownie tam gdzie będę odbierał). Specjalnie o to pytałem. O felgach nie było mowy a wiedzieli, że pakietu look nie zamawiam.....
Są dwie możliwości - wersje felg są trzy (stalowe, stalowe udające aluminiowe i aluminiowe). Może chodziło tylko o te pierwsze - laureat ma z bazy drugie, więc tak czy inaczej pełne koło by miał.
Druga możliwość, to że będzie mnie czekała dyskusja przy odbiorze, bo odpuścić obiecanego kółka nie zamierzam.
[edit]
Jeszcze pytanie do piotressa. Nadchodzi czas odbioru i muszę się w końcu zdecydować czy chcę chlapacze czy nie (listwy na pewno odpadają, bo za drogo). Masz jak widzę chlapacze na obu osiach - ale czy tylnie są naprawdę niezbędne? Z tego co chyba Ty pisałeś, przednie warto mieć (ochrona boku), ale może choć na tylnych oszczędzę te 170+ zł.? Jak myślisz? :)
Ostatnio zmieniony przez Vincent 2010-07-27, 08:14, w całości zmieniany 4 razy
Jak zamawiałem Dustera, to wtedy (30 kwietnia) z felgami stalowymi był tylko zestaw naprawczy, a koło zapasowe kosztowało ekstra 200 zł. Może coś się zmieniło.
Co do chlapaczy tylnych, to pomagają o tyle, że mam czystszą klapę bagażnika. Myślę, że w 4x4 tylne chlapacze to rzecz prawie obowiązkowa.
Hmm, będę się musiał zastanowić nad stalówkami na zimę.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Piotrres zastanawiaj sie glosno nad tymi stalowkami :) bo tez o tym mysle i trzeba cos zakupic przed zima. No i kwestia opon... Jakie?
A chlapacze faktycznie na przod na pewno sie przydadza. Jak na razie przy deszczowej pogodzie przednie drzwi bardzo sie chlapia. Musze tez pomyslec o zakupie.
Właściwie pytanie znowu do piotressa bo chyba tu najdłużej Dusterem jeździ - ale oczywiście zapraszam też innych użytkowników DD. :)
Przejechałem dopiero 200km i wszystko jest cacy poza jedną rzeczą.
Kierownica dosyć wyraźnie "reaguje" na nierówności w drodze (tak jakby "popuszcza" to w jedną to w drugą). Nie do końca wiem jak to opisać, bo samochód nadal jest pod kontrolą, więc nie wydaje mi się to niebezpieczne - ale mimo wszystko jest odczuwalne.
Do tej pory miałem pandę i tam czegoś takiego nie zauważyłem. Może to kwestia dużego samochodu z dużymi kołami czy coś w tym stylu - nie mam doświadczenia. Czy wybierać się z tym do serwisu czy to normalne? (Znając życie powiedzą, że nic nie znaleźli, bo sprawdzą go wokół warsztatu - a żeby to zauważyć, trzeba pojechać na jakieś nierówności )
Duży kapeć w Dusterze powoduje że na nierównościach "czuć" te koleiny na kierownicy.
W Pandzie masz wąski kapeć,a poza tym rzadziej jeździsz po nierównościach.
Normalna rzecz
_________________ TicoŚmigacz
196kkm na blacie i śmiga dalej...
Na pokładzie:
Yosan Turbo + Sirio Omega 27
Właściwie pytanie znowu do piotressa bo chyba tu najdłużej Dusterem jeździ - ale oczywiście zapraszam też innych użytkowników DD. :)
Przejechałem dopiero 200km i wszystko jest cacy poza jedną rzeczą.
Kierownica dosyć wyraźnie "reaguje" na nierówności w drodze (tak jakby "popuszcza" to w jedną to w drugą). Nie do końca wiem jak to opisać, bo samochód nadal jest pod kontrolą, więc nie wydaje mi się to niebezpieczne - ale mimo wszystko jest odczuwalne.
Do tej pory miałem pandę i tam czegoś takiego nie zauważyłem. Może to kwestia dużego samochodu z dużymi kołami czy coś w tym stylu - nie mam doświadczenia. Czy wybierać się z tym do serwisu czy to normalne? (Znając życie powiedzą, że nic nie znaleźli, bo sprawdzą go wokół warsztatu - a żeby to zauważyć, trzeba pojechać na jakieś nierówności )
Druga sprawa to cichy "warkot" pompy wspomagania przy maksymalnym skręcie kierownicy. W Pandzie też coś takiego było, ale zauwazyłem to dopiero po kilku latach. Czy to normalne w nowym dusterze (może ma po prostu większy mechanizm to i słychać lepiej)?
Z góry dziękuję za pomoc. :)
potwierdzam objawy. U mnie to samo. "dziwne ruchy" kierownicy na nierownosciach i ten dzwiek przy maksymalnym skrecie kierownicy. Zatem to raczej normalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum