DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Motor - Duster kontra Duster ==> Diesel kontra benzyna
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-14, 18:27   Motor - Duster kontra Duster ==> Diesel kontra benzyna

Jak w temacie :)






_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-15, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-15, 09:48   

Dzięki, matucha! (:

(Tylko trzecia strona trochę mało czytelna... <; ).


Natomiast tekst - niezłe jaja:


"taki jest właśnie Duster, ani kombi, ani SUV, ani kompakt"

"Przeciętnej wielkości bagażnik"

"wydech [...] na wyjątkowo dużej muldzie można urwać"

"Z tyłu zastosowano hamulce bębnowe, zatem należy się przygotować na częstą wymianę przednich klocków hamulcowych, które muszą przyjąć na siebie całą odpowiedzialność za hamowanie"


ROTFL
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-15, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-15, 11:11   

Co ciekawe - tutaj polecają Diesla, a w tej samej gazecie jest artykuł Diesel kontra benzyna i stwierdzają, że diesla już w większości przypadków nie opłaca się kupować.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-07-15, 11:22   

No to jest ten przypadek, ktory nie jest wiekszoscia :-)
Majac do wyboru lepszy silnik benzynowy sprawa by sie przedstawiala inaczej. Ale w dustim nie ma lepszej benzyny.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-15, 11:26   

Bo tu jest przypadek "wystarczający benzyniak" vs "niezły (85) / dobry (110) diesel"... (;

(Tzn tak ogólnie, bo wiadomo, że tak w szczególe to jest to pitolenie "o wyższości BN nad WN" - a i tak bardziej się liczy to, co komu osobiście pasuje).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-15, 11:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-07-15, 16:06   

laisar napisał/a:
"taki jest właśnie Duster, ani kombi, ani SUV, ani kompakt"


No tak... rzeczywiście tak jak w innym wątku ktoś wytykał sformułowania w Auto Świecie. Czy nie prościej napisać "trochę kombi, trochę SUV, trochę kompakt", znaczy dokładnie to samo, a o ile milej ...

laisar napisał/a:
"Przeciętnej wielkości bagażnik"


i że jeszcze nieustawny ;)

laisar napisał/a:
"wydech [...] na wyjątkowo dużej muldzie można urwać"


a to już trzeba ocenić w terenie, spróbuje przetestować jak odbiorę :mrgreen: ale tak na oko i z tego co pamiętam to chyba nieźle trzeba by się postarać żeby to zrobić

Cytat:
"Z tyłu zastosowano hamulce bębnowe, zatem należy się przygotować na częstą wymianę przednich klocków hamulcowych, które muszą przyjąć na siebie całą odpowiedzialność za hamowanie"


a tu mnie trochę zmroziło. Na jeździe testowej rzeczywiście reakcja na wciśniecie hamulca była dość ospała (bez porównania np. jak w Clio III), ale mnie to nie martwiło. Zastanawia mnie co innego, niech bardziej oświeceni Koledzy mi wytłumaczą - czy to że z tyłu są bębny oznacza, że przednie klocki i tarcze są dużo mocniej obciążone niż gdyby z tyłu też były tarcze?
Ostatnio zmieniony przez sereq 2010-07-15, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-07-15, 19:14   

Oczywiście to bzdura - ogólnie tak jak zauważyłeś auto może słabiej hamować ale przód nie przejmuje całej energii hamowania. U mnie w aucie tez są z tyłu hamulce bębnowe a tarcze z przodu mają już prawdopodobnie ponad 250 tys przebiegu... Vectra B w słabszych wersjach też miała bębny i mimo to trwałość przodu jest bardzo duża a i skuteczność całości bardzo podobna jak w wersji z 4-ma tarczami. Ale tak już niestety jest, jak za pisanie biorą się ludzie bez doświadczenia, klepiący wyświechtane stereotypy...
Poza tym w wielu obecnych Pugach, mimo 4 tarcz, trzeba wymieniać je już po ok 30-50 tys km, jakość materiałów jest tak marna - i tak naprawdę od niej zależy trwałość.
Swoją drogą to ciekawe jak z jakością tych elementów będzie w Dusterze i Stepway'u którego czasem użytkuję...
Ostatnio zmieniony przez r_lukas 2010-07-15, 19:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-15, 21:36   

Hamulec bębnowy jest słabszy w działaniu, ale koła tylne łatwiej też zatrzymać. Skoro ktoś policzył / wypróbował, że bębnowe są wystarczające, to nie ma po co stosować tarczowych, gdyż pomijając skuteczność bębnowe mają szereg zalet. Wytrzymują dłużej - zabrudzenie nie dostaje się do wewnątrz, nie brudzą też felg. I jedno dosyć ważne, co w dostawczakach szczególnie daje się we znaki. Nieużywane hamulce tarczowe mają tendencję do zapiekania się. No i jeszcze dochodzi kombinowanie z podłączaniem ręcznego do tarczowych hamulców - różne dziwne patenty jak tarczobębny ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2010-07-15, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-15, 22:42   

"To mnie zawiodłeś, Shrek, zawiodłeś wręcz na wskroś" - widzę, że byłem zbyt lakoniczny i jeszcze nikt nie zwrócił uwagi na największą bzdurę w tym fragmencie o bębnach...

A jest nią ustęp o jakoby "całej odpowiedzialności" przednich hamulców, gdy tymczasem DKN wciśnięcie pedału hamulca w czasie jazdy uruchamia przecież także hamulce tylne!

Oczywiście, najczęściej siła hamująca jest sporo mniejsza (np 70%/30%), ale o konkrety dba już obecny w Daciach system EBD.

No toż jakim trzeba być @%#$@% i @##$@ żeby w czasopiśmie motoryzacyjnym pisać powyższe pierdoły o bębnach?!

Ciekawe, czy napisali coś podobnego kiedykolwiek wcześniej, czy to "odkrycie" nastąpiło przy okazji Dustera... Czyżby "jak pochwalić, żeby dowalić" - "trzy koła dobre!"? <<<:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-07-15, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-15, 23:03   

laisar napisał/a:
wciśnięcie pedału hamulca w czasie jazdy uruchamia przecież także hamulce tylne!
Oczywiście, najczęściej siła hamująca jest sporo mniejsza (np 70%/30%),

Przecież to jest oczywiste!
_________________
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-16, 06:16   

laisar, nie ma co się denerwować za bardzo ;-) Wszędzie przy Sandero narzekają na skrzynię, że chodzi z oporem i ma długie skoki - i dopisek, że to dlatego, że jest z Megane 1. A wystarczy poszukać testu Megane 1 i tam wychwalają skrzynię :-P
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-16, 11:17   

W Motorze to chyba nie pamiętają Polonezów z hamulcami tarczowymi na tył które ze względu na słabą trwałość i skuteczność zastąpiono bębnami przy układzie hamulcowym Lucasa na początku lat 90-tych.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-16, 22:47   

DrOzda napisał/a:
W Motorze to chyba nie pamiętają Polonezów z hamulcami tarczowymi na tył które ze względu na słabą trwałość i skuteczność zastąpiono bębnami przy układzie hamulcowym Lucasa na początku lat 90-tych.

Ba,
kolega Grand Scenica 1.9dCi mający, jak zobaczył, że Duster ma z tyłu bębny to stwierdził, że bardzo słusznie, bo: zabrudzenia, bo woda, bo trwałość....
Generalnie,to farmazony wypisują, jak słynne "resory piórowe odziedziczone po Loganie Pickupie", szkoda że nie po Polonezie. Szkoda też, że nie napisano "...a w Renault 19 to siedzenia składały się na płask", choć akurat ten detal powinno się dopracować.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1374
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-11, 22:43   

ciekawe skąd się bierze różnica w drogach hamowania ? cięższy diesel zatrzymuje się sporo szybciej
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-11, 22:50   

Hm... Większa masa = większy docisk? (;

A może większe tarcze z przodu w dieslu? 280 vs 269 mm...

No i jeszcze dokładność pomiarów też ma znaczenie <;
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1374
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-11, 22:58   

laisar napisał/a:
Hm... Większa masa = większy docisk? (;

A może większe tarcze z przodu w dieslu? 280 vs 269 mm...

No i jeszcze dokładność pomiarów też ma znaczenie <;


Prawda - o tarczach zapomniałem...
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-12, 08:36   

większa masa => większa energia do wytracenia (również => wyższa temperatura hamulców), stąd cięższy samochód musi mieć większe tarcze (żeby nie były wiecznie czerwone :D).
No tak się udało, że takie wyniki. Gdyby masa była na plus to TIRy zatrzymywałyby się w miejscu ;p
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-12, 10:33   

Tam co prawda była emotikonka, ale zasadniczo to nie jest takie proste - jeśli współczynnik tarcia ma pewien "zapas", to zwiększając nieco masę faktycznie można skrócić drogę hamowania.

(Dlatego właśnie w wątku obok o teście łosia pojawiła się sugestia, że przesadzono z siłą hamowania).


Chociaż w tym przypadku to chyba raczej te tarcze są ważniejsze... (;
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne