DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
ANWB: Dacia Duster - problemy ze stabilnoscia?
Autor Wiadomość
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-12, 21:59   

r70 napisał/a:
fi napisał/a:
Test byl wykonywany przy predkosci 65 km/h - to jest tyle ile w polskich miastach jezdza tylko zawalidrogi. "Normalni" ( :evil: :evil: ) osiagaja minimum 80 km/h - ciekawe jakby to wygladalo.


Mam nadzieję że zwryfikujesz swoje poglądy na temat "normalności" poruszania się po mieście zanim komuś zrobisz krzywdę.


No tos pieknie zrozumial moja wypowiedz.... Przeczytaj jeszcze raz, popatrz na cudzyslow, emotikonki.....

A prosto z mostu - to mnie opluwaja na forach, to na mnie trabia na drodze, ze jezdze 50 km/h po terenie zabudowanym. Chyba, ze stoi znak ograniczenia do 70 km/h.
A gdy jest ograniczenie do 40,30 - wtedy jade jeszcze wolniej :mrgreen:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-08-13, 21:48   

Kto to zamawiał?
ppart napisał/a:
Najprawdopodobniej jest to antyreklama. Wynik skomentowany przez Belgów: "istnieje możliwość". Co do sershreeka to pisał on głupoty (antyreklama), m.in. że rysuje się osłona silnika, bo jest plastikowa, BMW X5 mi a również plastikową osłonę, ale pewnie nierysującą się. Po drugie "test łosia" jest standardowym testem producenta, chociaż w peugocie się nie sprawdziło ???? Miejmy nadzieję, że z Dacią jest OK, w końcu się nie wywróciła, w przeciwieństwie do innych samochodów, m.in. Logana, który jednak jest nadal produkowany.


A z Loganem to znowu odezwał się "dziadek w Werhmachcie": ADAC prostowało potem, że
wina wywrotki była wadliwa opona marki Continental, ale absmak pozostał i "ciemny lud" gdacze, że Dacia się przewraca (coś takiego ostatnio słyszałem miesiąc temu)
. Inni testowali drakulkę przy większych prędkościach i było ok. np tu:

http://dennik.sme.sk/c/23...e-nedotkla.html

gdzie autko jechało 80 km/h

Teraz znów przez jakiś czas będę słuchał od dobrych ludzi jaką to ja trumna jeżdżę...ech.
laisar napisał/a:
mimo że wygląda na to, że bardzo chcieli go wywrócić, to jednak się nie udało..

Moja Żona doszła do tego samego wniosku po po obejrzeniu inkryminowanego ;-) filmiku

P.S.

No i proszę, dwa tygodnie temu, w stanie błogiej nieświadomości jechałem (Rzeszów-->Pyrzowice) takim oto niebezpiecznym autem, narażając życie swoje i rodziny,
w czasie opadu ciągłego (momentami oberwanie chmury, silne porywy wiatru, koleiny z wodą) na A4 i żyję.

Opony które dostałem "w standardzie" bardzo ładnie spisywały się w tych warunkach.
Fakt, opory toczenia mają większe, i są dość głośne.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-08, 15:51, w całości zmieniany 8 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-14, 17:41   

fi napisał/a:
A prosto z mostu - to mnie opluwaja na forach, to na mnie trabia na drodze, ze jezdze 50 km/h po terenie zabudowanym. Chyba, ze stoi znak ograniczenia do 70 km/h.
A gdy jest ograniczenie do 40,30 - wtedy jade jeszcze wolniej :mrgreen:

I pewnie jeszcze zatrzymujesz się na zielonej strzałce. :mrgreen:
_________________
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-14, 19:00   

tu nie ma takich wynalazkow - albo jest oddzielna sygnalizacja dla skretu, albo wspolna dla wszystkich kierunkow. Ba! Jak jezdze do Polski to nie pamietam, zeby ostatnio zielona strzalke widzial - nie wycofali ich?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-14, 19:13   

Ja dzisiaj widziałem. Więc chyba nie.
_________________
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-14, 20:31   

Aha - no to jak napotkam, to na pewno sie zatrzymam :D
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-08-15, 22:38   

AWRUK! jak wołał pewien Lemowski elektrycerz, Ręce mi opadają: Dzisiaj na rodzinnej imprezie dowiedziałem się, że "... a Duster to się podobno na ostrych zakrętach przewraca" Grr :evil: :evil: :evil:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-08-15, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-16, 08:38   

Jeszcze pewnie chwilę zaczną montować seryjnie ESP - od kiedy pierwszy raz wsiadłem do auta z ESP nie sposób nie docenić tego systemu - szczególnie w zimie :-)
Duster jak każdy nieco wyższy samochód jest bardziej podatny na przechyły boczne. Nic w tym dziwnego. A brak ESP w standarcie to pewnie zwykła choroba wieku dziecięcego - każdy nowy samochód na nią cierpi.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-16, 09:06   

Nie, to świadomy wybór producenta - konstrukcja jest OK, a jak się postarać, to przecież można wywrócić każde auto, bez względu ESP. No ale Dacia pewnie faktycznie ulegnie "realiom"...
 
kertis 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 8
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2010-08-16, 09:48   

laisar napisał/a:
Nie, to świadomy wybór producenta - konstrukcja jest OK, a jak się postarać, to przecież można wywrócić każde auto, bez względu ESP. No ale Dacia pewnie faktycznie ulegnie "realiom"...


Tak, ale chyba lepiej mieć wybór, kupić za dopłatą niż nie mieć tego wyboru. Te testy, które widzieliśmy na filmikach są nieadekwatne do rzeczywistości, ale samo ESP nie jest złe i pomysł instalowania go seryjnie też ma swoje dobre strony.

Zwłaszcza w naszych warunkach pogodowych, nie licząc takich kwiatków jak plamy oleju na drodze, czy najzwyklejsze błoto po wizycie ciągnika. Zatem sam test jak kij ma dwa końce, z jednej strony przedstawia daćkę z złym świetle, a z drugiej jak wpłynie ma dodanie ESP jako opcji to i daćka wyjdzie obronną ręką i my klienci zyskamy.
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2010-08-16, 10:02   

Ostatnio słyszałem że Parlament Europejski planuje wprowadzić prawo które mówi że każdy nowy samochód sprzedawany na terenie Europy ma mieć w standarcie ESP(w zamyśle chodzi o zmniejszenie kolizji na drogach Uni)-nie wiem na ile jest to prawdziwa informacja,a na ile plotka,a co najważniejsze jak to odbije się na cenach nowych aut.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-16, 10:11   

Kiedyś luksusem był ABS, poduszki, teraz jest koniecznością. Tak samo będzie z ESP - zalety tego systemu dla większości są niezaprzeczalne, a jeśli komuś ESP przeszkadza może sobie go wyłączyć.
W końcu można oszczędzać - ale czy na zdrowiu i życiu?
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-16, 10:24   

Tu i teraz gadamy sobie akurat o konkretnym przypadku Dustera - i w nim to jednak nie choroba.

Natomiast ogólnie: jak najbardziej popieram wprowadzenie ESP - nawet we wszystkich Daćkach, nawet obowiązkowo we wszystkich markach (: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2018
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-08-16, 13:38   

laisar napisał/a:
jak najbardziej popieram wprowadzenie ESP - nawet we wszystkich Daćkach, nawet obowiązkowo we wszystkich markach

Ja też. Osobiście nie rozumiem dlaczego w ESP wymaga topowej wersji i skórzanej kierownicy.
Inna sprawa, że Duster się NIE PRZEWRÓCIŁ. Co nie zmienia faktu, że dzisiaj słyszałem, że "to twoje cudo się przewraca"

BTW: autko dla prezesiów:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2010-08-16, 16:39   

Gdyby nie doświadczenie kierowcy i odbicie kierownicą w lewo to był by boczek jak nic-no i kolejny zonk Toyoty, która sygnowana jest jako ikona niezawodności i bezpieczeństw.

Z autami jest tak że jak by było dostępne ESP oraz 4x4 w wersji "Duster" to wielu klientów zadowoliło by się słabszymi wersjami i wtedy nie zarobili by na dodatkach.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-08-16, 17:03   

SARCO napisał/a:
Gdyby nie doświadczenie kierowcy i odbicie kierownicą w lewo to był by boczek jak nic-no i kolejny zonk Toyoty, która sygnowana jest jako ikona niezawodności i bezpieczeństw.

Z autami jest tak że jak by było dostępne ESP oraz 4x4 w wersji "Duster" to wielu klientów zadowoliło by się słabszymi wersjami i wtedy nie zarobili by na dodatkach.


jak widać - zła prasa nie dotyczy tylko Dacii - w Stanach dowiedziono że sławetne problemy Toyoty z nie działającymi hamulcami powodowali kierowcy... mylący pedał gazu z hamulcem... ale czego wymagać od narodu który wkłada kota do mikrofalówki celem jego osuszenia... bo w instrukcji mikrofalówki nie pisało że kotów tam wkładać nie wolno (ciekawe co na to instrukcja kota...)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-08-19, 11:39   

Tym razem ciekawy jest ton komentarzy:

http://www.autoinfo.pl/sp...ala-testu-losia

http://www.samochodyswiat...hp?f=1&p=572432
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-08-19, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 330
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2010-08-25, 11:23   

Test losia...DUSTER
od czasu 1:05

nie wiem czy oficjalne...ale....
TUTAJ
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-08-25, 18:33   

... w tym towarzystwie Duster wypada najlepiej...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-08-25, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-09-29, 21:59   

...dzisiaj rozmawiałem z fachowcem od konstrukcji układów jezdnych pojazdów samochodowych który stwierdził, że bezpieczne auto to takie co przechodzi test łosia bez ESP.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-30, 13:40   

Sorry, pewnych wątków nie rozumiem. Od początku istnienia SUV-ów wiadomo,że te pojazdy są wywrotne. Amerykanie nawet przeprowadzili takie duże badania, które to jednoznacznie wykazały. SUV-y wymagają od kierowcy zdecydowanie większej wiedzy, umiejętności i pokory. Na pewno, jeśli mają napęd 4x4 nie są przeznaczone do szybkich jazd autostradowych. Napęd 4x4 jednoznacznie wskazuje, że pojazd taki najlepiej czuje się do prędkości maksymalnie 60 km/g. No chyba, że jest to układ w pełni elektroniczny i nie wymaga ingerencji kierowcy. Wtedy jednak otrzymujemy pojazd, który zamiast lepszych właściwości terenowych zapewnia tylko i aż na drodze zdecydowanie lepszą przyczepność i stabilność (kontrola przyczepności wszystkich kół). Stąd coraz powszechniejsze jego stosowanie w samochodach typu premium (np.: Audi). Takie elektroniczne układy wspomagania to dla mnie systemy poprawiające bezpieczeństwo, ale już nie jazdę terenową.


Tutaj dla przykładu informacje o pojeździe prawdziwie terenowym-Mercedes Benz klasy G:

http://www.gelenda.pl/ind...press&Itemid=75

Odpowiedź na pytanie: Czy auta typu SUV są bardziej narażone na dachowanie?

Tak, pojazdy typu SUV (dowiedz się więcej w leksykonie) dachują częściej niż pickupy i samochody osobowe. 60 procent śmiertelnych wypadków aut SUV to dachowania. W przypadku pickupów jest to 46 procent, a aut osobowych zaledwie 24.

Statystyka ta wynika z różnic w budowie pojazdów. Pojazdy SUV są wyższe i mają wyższe zawieszenie przez co ich środek ciężkości umieszczony jest stosunkowo wysoko w odniesieniu do szerokości pojazdu. Im wyżej umieszczony środek ciężkości, tym łatwiej o wywrotkę. Kolejnym czynnikiem jest również fakt, iż auta SUV są często użytkowane na wiejskich nieutwardzonych drogach.

Za:

http://www.technikajazdy....dachowanie-faq/
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-10-01, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-30, 13:48   

A co mają powiedzieć kierowcy np. busów? Jadąc maksymalnie podwyższonym Sprinterem wiatr nosi nas po całej drodze, nie wiele trzeba, żeby położyć samochód. Nie popadajmy w skrajności. Technika jazdy to coś co się doskonali, nie ma tak, że nauczymy się jeździć maluchem i tak samo będziemy jeździć Kamzem?
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-08, 15:57   

Nie trzeba busa:
http://www.germancarforum...moose-test.html
A temat w odniesieniu do Dustera jakoś umarł śmiercią naturalną...
http://en.wikipedia.org/wiki/Moose_test
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-08, 16:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-10, 06:07   

Duster nie przewrócił się więc zaliczył test i skąd ta antyreklama ;)
_________________
http://vwszrot.pl/

 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-10, 06:10   

fi napisał/a:
Test byl wykonywany przy predkosci 65 km/h - to jest tyle ile w polskich miastach jezdza tylko zawalidrogi. "Normalni" ( :evil: :evil: ) osiagaja minimum 80 km/h - ciekawe jakby to wygladalo.


Ty człowieku musisz się leczyć
_________________
http://vwszrot.pl/

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne