Test byl wykonywany przy predkosci 65 km/h - to jest tyle ile w polskich miastach jezdza tylko zawalidrogi. "Normalni" ( ) osiagaja minimum 80 km/h - ciekawe jakby to wygladalo.
Mam nadzieję że zwryfikujesz swoje poglądy na temat "normalności" poruszania się po mieście zanim komuś zrobisz krzywdę.
No tos pieknie zrozumial moja wypowiedz.... Przeczytaj jeszcze raz, popatrz na cudzyslow, emotikonki.....
A prosto z mostu - to mnie opluwaja na forach, to na mnie trabia na drodze, ze jezdze 50 km/h po terenie zabudowanym. Chyba, ze stoi znak ograniczenia do 70 km/h.
A gdy jest ograniczenie do 40,30 - wtedy jade jeszcze wolniej
Najprawdopodobniej jest to antyreklama. Wynik skomentowany przez Belgów: "istnieje możliwość". Co do sershreeka to pisał on głupoty (antyreklama), m.in. że rysuje się osłona silnika, bo jest plastikowa, BMW X5 mi a również plastikową osłonę, ale pewnie nierysującą się. Po drugie "test łosia" jest standardowym testem producenta, chociaż w peugocie się nie sprawdziło ???? Miejmy nadzieję, że z Dacią jest OK, w końcu się nie wywróciła, w przeciwieństwie do innych samochodów, m.in. Logana, który jednak jest nadal produkowany.
A z Loganem to znowu odezwał się "dziadek w Werhmachcie": ADAC prostowało potem, że
wina wywrotki była wadliwa opona marki Continental, ale absmak pozostał i "ciemny lud" gdacze, że Dacia się przewraca (coś takiego ostatnio słyszałem miesiąc temu). Inni testowali drakulkę przy większych prędkościach i było ok. np tu:
gdzie autko jechało 80 km/h
Teraz znów przez jakiś czas będę słuchał od dobrych ludzi jaką to ja trumna jeżdżę...ech.
laisar napisał/a:
mimo że wygląda na to, że bardzo chcieli go wywrócić, to jednak się nie udało..
Moja Żona doszła do tego samego wniosku po po obejrzeniu inkryminowanego filmiku
P.S.
No i proszę, dwa tygodnie temu, w stanie błogiej nieświadomości jechałem (Rzeszów-->Pyrzowice) takim oto niebezpiecznym autem, narażając życie swoje i rodziny,
w czasie opadu ciągłego (momentami oberwanie chmury, silne porywy wiatru, koleiny z wodą) na A4 i żyję.
Opony które dostałem "w standardzie" bardzo ładnie spisywały się w tych warunkach.
Fakt, opory toczenia mają większe, i są dość głośne.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-08, 15:51, w całości zmieniany 8 razy
A prosto z mostu - to mnie opluwaja na forach, to na mnie trabia na drodze, ze jezdze 50 km/h po terenie zabudowanym. Chyba, ze stoi znak ograniczenia do 70 km/h.
A gdy jest ograniczenie do 40,30 - wtedy jade jeszcze wolniej
I pewnie jeszcze zatrzymujesz się na zielonej strzałce.
tu nie ma takich wynalazkow - albo jest oddzielna sygnalizacja dla skretu, albo wspolna dla wszystkich kierunkow. Ba! Jak jezdze do Polski to nie pamietam, zeby ostatnio zielona strzalke widzial - nie wycofali ich?
AWRUK! jak wołał pewien Lemowski elektrycerz, Ręce mi opadają: Dzisiaj na rodzinnej imprezie dowiedziałem się, że "... a Duster to się podobno na ostrych zakrętach przewraca" Grr
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-08-15, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-16, 08:38
Jeszcze pewnie chwilę zaczną montować seryjnie ESP - od kiedy pierwszy raz wsiadłem do auta z ESP nie sposób nie docenić tego systemu - szczególnie w zimie
Duster jak każdy nieco wyższy samochód jest bardziej podatny na przechyły boczne. Nic w tym dziwnego. A brak ESP w standarcie to pewnie zwykła choroba wieku dziecięcego - każdy nowy samochód na nią cierpi.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Nie, to świadomy wybór producenta - konstrukcja jest OK, a jak się postarać, to przecież można wywrócić każde auto, bez względu ESP. No ale Dacia pewnie faktycznie ulegnie "realiom"...
Nie, to świadomy wybór producenta - konstrukcja jest OK, a jak się postarać, to przecież można wywrócić każde auto, bez względu ESP. No ale Dacia pewnie faktycznie ulegnie "realiom"...
Tak, ale chyba lepiej mieć wybór, kupić za dopłatą niż nie mieć tego wyboru. Te testy, które widzieliśmy na filmikach są nieadekwatne do rzeczywistości, ale samo ESP nie jest złe i pomysł instalowania go seryjnie też ma swoje dobre strony.
Zwłaszcza w naszych warunkach pogodowych, nie licząc takich kwiatków jak plamy oleju na drodze, czy najzwyklejsze błoto po wizycie ciągnika. Zatem sam test jak kij ma dwa końce, z jednej strony przedstawia daćkę z złym świetle, a z drugiej jak wpłynie ma dodanie ESP jako opcji to i daćka wyjdzie obronną ręką i my klienci zyskamy.
Ostatnio słyszałem że Parlament Europejski planuje wprowadzić prawo które mówi że każdy nowy samochód sprzedawany na terenie Europy ma mieć w standarcie ESP(w zamyśle chodzi o zmniejszenie kolizji na drogach Uni)-nie wiem na ile jest to prawdziwa informacja,a na ile plotka,a co najważniejsze jak to odbije się na cenach nowych aut.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-16, 10:11
Kiedyś luksusem był ABS, poduszki, teraz jest koniecznością. Tak samo będzie z ESP - zalety tego systemu dla większości są niezaprzeczalne, a jeśli komuś ESP przeszkadza może sobie go wyłączyć.
W końcu można oszczędzać - ale czy na zdrowiu i życiu?
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
jak najbardziej popieram wprowadzenie ESP - nawet we wszystkich Daćkach, nawet obowiązkowo we wszystkich markach
Ja też. Osobiście nie rozumiem dlaczego w ESP wymaga topowej wersji i skórzanej kierownicy.
Inna sprawa, że Duster się NIE PRZEWRÓCIŁ. Co nie zmienia faktu, że dzisiaj słyszałem, że "to twoje cudo się przewraca"
Gdyby nie doświadczenie kierowcy i odbicie kierownicą w lewo to był by boczek jak nic-no i kolejny zonk Toyoty, która sygnowana jest jako ikona niezawodności i bezpieczeństw.
Z autami jest tak że jak by było dostępne ESP oraz 4x4 w wersji "Duster" to wielu klientów zadowoliło by się słabszymi wersjami i wtedy nie zarobili by na dodatkach.
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-08-16, 17:03
SARCO napisał/a:
Gdyby nie doświadczenie kierowcy i odbicie kierownicą w lewo to był by boczek jak nic-no i kolejny zonk Toyoty, która sygnowana jest jako ikona niezawodności i bezpieczeństw.
Z autami jest tak że jak by było dostępne ESP oraz 4x4 w wersji "Duster" to wielu klientów zadowoliło by się słabszymi wersjami i wtedy nie zarobili by na dodatkach.
jak widać - zła prasa nie dotyczy tylko Dacii - w Stanach dowiedziono że sławetne problemy Toyoty z nie działającymi hamulcami powodowali kierowcy... mylący pedał gazu z hamulcem... ale czego wymagać od narodu który wkłada kota do mikrofalówki celem jego osuszenia... bo w instrukcji mikrofalówki nie pisało że kotów tam wkładać nie wolno (ciekawe co na to instrukcja kota...)
...dzisiaj rozmawiałem z fachowcem od konstrukcji układów jezdnych pojazdów samochodowych który stwierdził, że bezpieczne auto to takie co przechodzi test łosia bez ESP.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-09-30, 13:40
Sorry, pewnych wątków nie rozumiem. Od początku istnienia SUV-ów wiadomo,że te pojazdy są wywrotne. Amerykanie nawet przeprowadzili takie duże badania, które to jednoznacznie wykazały. SUV-y wymagają od kierowcy zdecydowanie większej wiedzy, umiejętności i pokory. Na pewno, jeśli mają napęd 4x4 nie są przeznaczone do szybkich jazd autostradowych. Napęd 4x4 jednoznacznie wskazuje, że pojazd taki najlepiej czuje się do prędkości maksymalnie 60 km/g. No chyba, że jest to układ w pełni elektroniczny i nie wymaga ingerencji kierowcy. Wtedy jednak otrzymujemy pojazd, który zamiast lepszych właściwości terenowych zapewnia tylko i aż na drodze zdecydowanie lepszą przyczepność i stabilność (kontrola przyczepności wszystkich kół). Stąd coraz powszechniejsze jego stosowanie w samochodach typu premium (np.: Audi). Takie elektroniczne układy wspomagania to dla mnie systemy poprawiające bezpieczeństwo, ale już nie jazdę terenową.
Tutaj dla przykładu informacje o pojeździe prawdziwie terenowym-Mercedes Benz klasy G:
Odpowiedź na pytanie: Czy auta typu SUV są bardziej narażone na dachowanie?
Tak, pojazdy typu SUV (dowiedz się więcej w leksykonie) dachują częściej niż pickupy i samochody osobowe. 60 procent śmiertelnych wypadków aut SUV to dachowania. W przypadku pickupów jest to 46 procent, a aut osobowych zaledwie 24.
Statystyka ta wynika z różnic w budowie pojazdów. Pojazdy SUV są wyższe i mają wyższe zawieszenie przez co ich środek ciężkości umieszczony jest stosunkowo wysoko w odniesieniu do szerokości pojazdu. Im wyżej umieszczony środek ciężkości, tym łatwiej o wywrotkę. Kolejnym czynnikiem jest również fakt, iż auta SUV są często użytkowane na wiejskich nieutwardzonych drogach.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-30, 13:48
A co mają powiedzieć kierowcy np. busów? Jadąc maksymalnie podwyższonym Sprinterem wiatr nosi nas po całej drodze, nie wiele trzeba, żeby położyć samochód. Nie popadajmy w skrajności. Technika jazdy to coś co się doskonali, nie ma tak, że nauczymy się jeździć maluchem i tak samo będziemy jeździć Kamzem?
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Test byl wykonywany przy predkosci 65 km/h - to jest tyle ile w polskich miastach jezdza tylko zawalidrogi. "Normalni" ( ) osiagaja minimum 80 km/h - ciekawe jakby to wygladalo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum