Nie wypowiem się na temat ON, ale testowałem w warunkach drogowych w mocnym aucie z turbiną PB Vervę 98, Shell V Power i zwykłe 98 i ............nie widzę różnicy. Może w warunkach torowych, na OSie lub hamowni byłyby widoczne różnice, jednak najbardziej widać różnicę cenową
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-04, 08:13
Były o tym artykuły w prasie moto. Konkluzja, poparta testami na hamowni, jest taka, że w przypadku paliw klasy regular i premium nie ma róznicy w mocy i ilości spalanego paliwa.
Róznice są co prawda mierzalne na aparatach (1-2%) ale nieodczuwalne dla kierowcy.
Wg tych samych testów wszystkie paliwa spełniają polskie normy. No przynajmniej powinny spełniać...
Próbowałem tankować samochód różnymi paliwmi, regular i premium, 95 i 98 okt. Róznicy nie widziałem.
Może to się opłaca przy super czułych na jakość paliwa dieslach. Ale jaka jest gwarancja, ze paliwo premium jest premium a nie zwykłym tylko z wiekszą marżą? Jak znam polskich pompiarzy masowo sprzedają regular jako premium, i jest git.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ja jeżdżąc benzyniakami próbowałem lepszych paliw i dałem z tym sobie siana.
Maluch na paliwe 98 gasł przy hamowaniu [nie na jałowych obrotach tylko w czasie hamowania]. Seicento był w prawdzie bardziej elastyczny, ale prędkość maksymalna nieco niższa. W obu przypadkach zużycie paliwa bardzo podobne.
Co do tankowania na Lotosie to tankowaem tylko raz - niedawno w Piasecznie pod Warszawą - tam jest stacja zaraz na przeciw stacji JET więc ceny mają takie ja na JET-cie czyli niskie. Paliwo było bardzo dobrej jakości - lepsze niż to, które tankowałem na Neste. Samochodzik nabrał trochę więcej werwy. A, i jeszcze dali mi kartę rabatową na 4 gr/L PB95 - wyszła mi 4,31, wczoraj przejeżdżałem obok i Olej napędowy mieli po 4,11 [z rabatem po 4,07].
Pod koniec tygodnia [jak przeleją mi pensję...] zatankuję tam Daćkę i opiszę wrażenia co do Oleju napędowego - oczywiście zwykłego.
Ja tankuję zwykłe paliwo 95, bo uważam, że to bez sensu tyle kasy wkładać w to auto, zwłaszcza, że zyski z lepszego-droższego paliwa są bardzo mgliste... no ale może w przypadku Diesli to nieco inaczej wygląda.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-31, 12:31
Po serii eksperymentów z róznymi paliwami regular i premium pb 95 i pb 98, przeszedłem na zwykłe paliwo z l'eclerca pb 95. Róznicy na niekorzyść nie widzę podobie jak nie widziałem róznicy na korzyść lejąc pb 98 premium.
Róznicę w cenie widzę bo paliwo przy L. kosztuje średnio 20-30 gr taniej niż n astacjach koncernów. A rekordowa różnica wynosiła 55 groszy.
* V-Power, ** V-Power Racing 99, *** Power gaz, **** Suprema, *) Ultimate, **)Verva, ***)Dynamic
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ja natomiast uważam że do beznyniaka Dacii 8V można śmiało lać PB 95, oby tańsza - unikając jedynie pseudo stacji w garażach, wypożyczalniach przyczep, bazach TIR itp
Inną sprawą jest natomiast regularna (nawet co 30.000) wymiana filtra paliwa.
U mnie nic sie nie zmienilo - dalej tylko VERVA98 z Orlenu
GeRRaD napisał/a:
Inną sprawą jest natomiast regularna (nawet co 30.000) wymiana filtra paliwa.
GeRRaD napisał/a:
GDZIE JEST FILTR PALIWA w silnikach 8 V
Filtr paliwa jest integralna czescia pompy paliwa i nie ma go nigdzie "po drodze" ze zbiornika paliwa do silnika. Sam element jako taki jest niewymienialny. Mozna go wymieniac regularnie z cala pompa... Tylko po co? W ksiazce serwisowej samochodu jak wol stoi:
FILTR PALIWA: NA CALY OKRES EKSPLOATACJI SAMOCHODU.
A szkoda że przyjęto takie rozwiązanie w dobie syfu w paliwie oddzielny filterek za 15 - 20 zł możnaby łatwo wymieniać z korzyścią dla całego układu zasilającego
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-01-01, 16:43
a nie da sie sie na przewodzie paliwowym w komorze silnika zalozyc dodatkowego? niw widzilem z bliska to nie wiem, ale mysle, ze powinno sie dac. pozdr
leję od początku tylko 95 gdzie najtaniej także na stacjach przy marketach i chodzi jak zegareczek już ponad 33tyś km.
ten silnik 1,4 V8 jest przystosowany do paliwa rumuńskiego niskooktanowego.
Ja mam zawszę jedną stację i jest to JET na giszowcu (trasa Mysłowice-Katowice), a jeśli nie podrodze to na shellu koło Reala w Mysłowicach.
Sorki że tak dokładnie, ale może akurat ktoś będzie przejeżdżał niedaleko i będzie trzeba zatankować to będzie wiedział że tam mają dobrą.
Bo jak każdy wie najlepszą benzynę mają tam gdzie nas nie ma
leję od początku tylko 95 gdzie najtaniej także na stacjach przy marketach i chodzi jak zegareczek już ponad 33tyś km.
ten silnik 1,4 V8 jest przystosowany do paliwa rumuńskiego niskooktanowego.
Fakt czytałem, że te ośmiozaworóweczki potrafią jeździć na naprawdę kiepskim paliwie i sa przystosowane właśnie do takiego paliwa "państw rozwijajacych sie"
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-04, 02:51
Pablo78 napisał/a:
Leję zawsze BP Ultimate i kropka
Tez kiedys lalem tylko to, ale troche sie zmienilo...:-) . Sprobuj pojezdzic chwile na Vervie98 (Orlen) i daj znac jak wrazenia... Z kim bym nie rozmawial, kazdy zauwazyl minimalny spadek spalania i rowniejsza prace silnika przy niskich obrotach... (BP Ultimate98 ---> VERVA98 jak i BP Ultimate ON ---> VERVA ON)
Pablo78 napisał/a:
Pewnie masz rację, chciałem tylko podkreslić, że chodzi mi o te starsze silniczki od Renault
Nowe 16V od Reno rowniez moga jezdzic bez problemu na Pb95. Choc fakt faktem - im prostszy system zasilania tym bardziej odporny na "slabe" paliwo. Zasadniczo benzyniaki "potrafia zniesc" wiele wiecej niz nowoczesne dEzle.
Tez kiedys lalem tylko to, ale troche sie zmienilo...:-) . Sprobuj pojezdzic chwile na Vervie98 (Orlen) i daj znac jak wrazenia... Z kim bym nie rozmawial, kazdy zauwazyl minimalny spadek spalania i rowniejsza prace silnika przy niskich obrotach... (BP Ultimate98 ---> VERVA98 jak i BP Ultimate ON ---> VERVA ON)
Tyle tylko że różnica w cenie nie przełozy się wprost proporcjonalnie na efekty stosowania droższego paliwa premium w Loganie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum