Wysłany: 2010-08-18, 10:50 Klimatyzacja nie działa
Ostatnio słyszałem że na materiałoznastwie (politechnika łódzka) pewien sympatyczny pan tłumaczył studentom że urządzenie ma dotrwać bez awarii do końca gwarancji plus 10%. I to może być nestety prawda.
Moje śliczne autko niemal bez kłopotu dotrwało czwartych urodzin. Za to w ciągu ostatniego roku zdarzyło mu się już kilka razy niedomagać.
Niespodzianka na dziś to awaria klimatyzacji. Wciskam guziczek, zapala się kontrolka i nic. Nie słychać załanczającej się sprężarki. Na dodatek mój fachowiec od kabli na urlopie.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-18, 11:29
Cytat:
Niespodzianka na dziś to awaria klimatyzacji. Wciskam guziczek, zapala się kontrolka i nic. Nie słychać załanczającej się sprężarki. Na dodatek mój fachowiec od kabli na urlopie.
W 90% przypadków przyczyną jest niewystarczająca ilość czynnika chłodzącego.
Należy uzupełnić układ.
Stempik masz DDT2000 - nie wiem dlaczego jeszcze nie sprawdziłeś ciśnienia w układzie ?
A ja bym się nie czuł ani znudzony, ani winny - bo jestem przekonany, że świat przystosowałby się do "wiecznych" przedmiotów. Może stałby się też lepszy, niż w aktualnym modelu stale nowej konsumpcji...?
Zresztą, już kiedyś proponowałem rozwiązanie problemu nudy czy przestarzałości - jeszcze nieco większa modułowość konstrukcji i dałoby się łatwo zmieniać nawet spore kawałki jak silnik, karoseria czy wnętrze.
...Do czego zresztą Daćce - ze względu na wyjątkową prostotę, jak na samochód (może odliczając silniki diesla) - jest już blisko.
No i w sumie dzięki temu dość łatwo powinno się dać zapewnić jej również długowieczność.
(Tylko ceny części zamiennym przydałyby się nieco niższe... ale może i tego się doczekamy, dzięki niezależnym producentom? Przecież już teraz można kupić np błotniki czy maski).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-18, 13:03, w całości zmieniany 3 razy
laisar
Myślę że szanowny kolega jest albo wizjonerem albo, jest naiwny.
Przy całym swoim szacunku dla osób odpornych na cud marketingu jestem zdania że wpierw to poprostu musiałoby przynosić zysk. Bo jak wiemy cudów nie ma a prosty lud nakarmić trzeba.
Pomysł może nie zły z natury, jest jednak zła wiadomość. Powolność ewolucji, więc chyba nie da się dożyć takich czasów.
A wracając do klimatyzacji,
przy założeniu że ciśnienie w układzie jest za małe wystarczyło by oszukać czujnik i sprężarka powinna ruszyć.
Jeśli dobrze myślę.
Wie ktoś może który to czujnik?
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-08-18, 20:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-08-18, 20:47
Wydaje mi się,że przy małym ciśnieniu sprężarka powinna pracować natomiast nie byłoby odpowiedniej wydajności chłodniczej. Tezę tą opieram na doświadczeniu z agregatami chłodniczymi u mnie w firmie. Głowy nie dam obciąć
Wydaje mi się,że przy małym ciśnieniu sprężarka powinna pracować natomiast nie byłoby odpowiedniej wydajności chłodniczej. Tezę tą opieram na doświadczeniu z agregatami chłodniczymi u mnie w firmie. Głowy nie dam obciąć
powinna zadziałać ale tylko na chwile czujniki ją powinny wyłaczyć;)
sprężarka może się wogóle nie włączyć jeśli nie ma czynnika - przeglądy klimy robi się co 2 lata (w daciach co trzy). Uzupełnienie czynnika i sprawdzenie sprężarki zazwyczaj to stówa, dwie stówy jeśli przy okazji wyozonujesz nawiewy.
Tak jak wcześniej napisałem znajomy od kabelków na urlopie więc spokojnie poczekam.
Chciałbym natomiast uniknąć sytuacji w której najpierw zapłacę za napełnienie a potem dowiem się że niestety trzeba wyjąć sprężarkę.
czaju napisał/a:
przeglądy klimy robi się co 2 lata (w daciach co trzy).
Byłem po trzech. Pan fachowiec powiedział że zaprasza mnie za 2 lata, a to chyba jakby teraz.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-08-18, 22:57, w całości zmieniany 1 raz
szanowny kolega jest albo wizjonerem albo jest naiwny
Po prostu optymista (:
Większego problemu z zyskownością nie dostrzegam - przecież to wszystko jedno, czy zarabia się na sprzedaży całego nowego samochodu, czy na "upgrade'ach" do starego. Byle konto rosło.
Natomiast na ewolucję też nie liczę - już prędzej na rewolucję. Albo katastrofę...
Ad rem - czujnik jest podobno tutaj:
czujnik_cisnienia_klimatyza.png
Plik ściągnięto 27726 raz(y) 17,12 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-08-18, 23:29, w całości zmieniany 1 raz
U mnie przy braku 73 gramów czynnika, klima załanczała się, sprężarka non stop się załanczała i wyłanczała, falowały obroty, w serwisie powiedzieli, że komputer przełączył klimę w stan serwisowy. po doładowaniu czynnika klima działa.
sam sie zastanawiam, bo sprawdzili i wszystko szczelne ale miałem wymienianą chłodnicę klimy i może wtedy coś im leciało, naprawili, ale nie chciało im sie nabijać jeszcze raz, bo podobno same nabicie to 1,5h. samochód odebrałem akurat przy tych mrozach i nie używałem klimy bo nawet sie nie załanczała bo za zimno. mój błąd że przy odbiorze z serwisu tego nie sprawdziłem.
Od ponad miesiąca prawie non stop z właczoną klimą i wszytsko oki.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-19, 07:04
robertp1983 napisał/a:
U mnie przy braku 73 gramów czynnika, klima załanczała się, sprężarka non stop się załanczała i wyłanczała, falowały obroty, w serwisie powiedzieli, że komputer przełączył klimę w stan serwisowy. po doładowaniu czynnika klima działa.
Fajne bajki ludziom wciskają w tych serwisach - "tryb serwisowy klimatyzacji" - nie ma czegoś takiego.
Klima załączała ci się - ale to mówisz tylko o dioddze na przycisku AC - ta diodka zawsze się włączy po wciśnięciu na przycisk AC bez względu na to czy sprężarka działa czy też nie.
Sprężarka non stop się załączała i wyłączała, czyli klima ci się non stop włączała i wyłączała - i właśnie o tym mowa, jeśli ciśnienie w układzie spadło to sprężarka się wyłączała - ciśnienie w układzie miałeś na pograniczu wartości granicznej przy jakiej komputer wtrysku zezwala na włączenie sprężarki - dlatego właśnie miałeś takie objawy włączania/wyłączania sprężarki.
Gdyby brakło ci nie 73 a np. 80 czy więcej gram czynnika to sprężarka w ogóle by się nie włączyła.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-19, 07:38, w całości zmieniany 5 razy
Na klimie sie nie znam bo to mój pierwszy samochód z tym bajerem. tak mi powiedzieli, w sumie spędziłęm u nich wtedy 4 godziny. więc już nie chciałem dochodzić co i jak bo miałem już dość i czekałem, żeby go już odebrać
u mnie jak klima nie działała to ........... podpieli pod komputer i ja wlaczyli programowo.......... czyli ..... jakis tryb serwisowy chyba jest ... dodam ze bylem przy tym i nic innego nie robili
Ostatnio zmieniony przez kakus 2010-08-20, 07:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-20, 11:07
kakus napisał/a:
podpieli pod komputer i ja wlaczyli programowo.......... czyli ..... jakis tryb serwisowy chyba jest ... dodam ze bylem przy tym i nic innego nie robili
Kakus mylisz trochę pojęcia - to że włączyli za pomocą komputera sprężarkę, czy w ogóle włączyli ci opcję posiadania klimatyzacji, to nie oznacza, że komputer wtrysku sam przełącza klimatyzację w jakiś tam "tryb serwisowy" - to bardzo odległe zagadnienia.
W przypadku niespełniania warunków koniecznych do poprawnego działania klimatyzacji, komputer wtrysku po prostu tej sprężarki nie załączy - z uwagi na możliwość zatarcia sprężarki w przypadku kiedy czynnika jest za mało.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-20, 11:50, w całości zmieniany 8 razy
Chwilkę mnie nie było ale, dziś nadrobiłem zaległości w czytaniu forum.
jackthenight, dzięki za ofertę pomocy, jednak jeśli jest tak jak piszesz to najrozsądniej będzie zacząć od dopelnienia układu płynem.
Otwartą sprawą pozostaje u kogo
ASO Przyguccy - 450 zł.
FeuVert - 179 zł.
laisar napisał/a:
Po prostu optymista (:
... na ewolucję też nie liczę - już prędzej na rewolucję. Albo katastrofę...
Ta katastrofa ma być z tych optymistycznych.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-08-20, 13:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-20, 15:35
Cytat:
Otwartą sprawą pozostaje u kogo
ASO Przyguccy - 450 zł.
FeuVert - 179 zł.
Zanim bym pojechał napełnić to najpierw jednak sprawdziłbym jakie jest to ciśnienie.
Podjedź do mnie, zadzwoń - może w sobotę - to zajmie nam 2 minuty a będziemy wiedzieć na 100% czy jest to wina braku czynnika czy czegoś innego.
Próbowałem dziś ominąć korek przez parking hipermarketu i całkiem przypadkiem znalazłem firmę oferującą diagnostykę klimatyzacji gratis.
Norauto-Centrum samochodowe - Łódź, ul. Kolumny 6/36 przy Centrum Handlowym Carrefour
A skoro w Łodzi mają taką promocję to może i gdzie indziej.
Czy ten gratis jest taki 100% będę wiedział po 16.30 i wtedy zdam relację.
I już wiem. Gratis jest tyle że dotyczy sprawdzenia ciśnienia w układzie. A ono jest. Również w gratisie dostałem adres zaprzyjażnionej firmy która robi sprężarki. Mam termin na środę, bardzo ładny i duży warsztat.
Już zbieram pieniądze po rodzinie bo coś mi się zdaje ze za taki profesjonalizm trzeba będzie słono zapłacić.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-08-23, 17:10, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum