Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-08-13, 11:05
Konkurencja nadchodzi... Nowy model Indica Vista ma zadebiutować w naszych salonach sprzedaży już na początku września. Brak jeszcze informacji na temat ceny. Sam samochód, a właściwie jego silniki: benzynowy o mocy 75 KM i mający byc rewelacją turbodiesel o mocy 75 KM powstały w ścisłej współpracy z ... Fiatem. W ten sposób ten włoski koncern strzela sobie chyba samobójczego gola...
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Samobójczego gola na pewno nie strzela bo Fiat teraz stawia na małe uturbione silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (nawet dwucylindrowe) które pojawią się w nowej pandzie, uno, topolino (następca seicento) i innych, a te silniki do których sprzedał licencje to motory z poprzednich generacji (np z grande punto benzynowy 1.4 tylko tam on miał 77 KM)
Fiat nie strzela sobie samobója. Silniki to ważny, ale niejedyny element samochodu. Cała reszta - układ jezdny, zawieszenie, hamulce, zabezpieczenie antykorozyjne, jakość wykonania - to wszystko musi ze sobą współgrać. Mini samobój byłby, jakby Fiat sprzedał im platformę i strukturę nadwozia Punto II :>
A tego na razie nie sprzeda bo sam póki co sprzedaje Punto II FL (31-34tys w moich okolicach). Zawieszenie w obecnym modelu Indica podobno pochodzi z Punto I ale nie wiem ile w tym prawdy
ja mialem okazję pracować w salonie sprzedaży TATA. nie polecam zakupu auta. dach nieocynkowany, opłakany stan samochodów które przyjeżdżały z transportu nawet można było się skaleczyć ostrym końcem klapy bagażnika od trony świateł. wg mnie porażka. wszędzie widoczne śruby w drzwiach, żle spasowana poducha pasażera ( tzn żle wycięta, widać było brak szlifowania tego platiku po bokach )
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-08-19, 13:54
Cytat:
nie polecam zakupu auta
Ostatecznie i tak decyduje kasa. Taki jest właśnie przypadek Taty. Dla wielu osób to duży, dobrze wyposażony samochód, który mogą wreszcie kupić w salonie, a nie w autokomisie. Stąd ucieczka od najtańszych Pand (ubogo wyposażonych, ciasnych z kiepskim silnikiem). Przy braku innych alternatyw i Tata staje się pożądanym pojazdem. Rozmawiałem z osobami, którzy kupili Indigo. Młode małżeństwo z małym dzieckiem. Oceniali go jako świetne rodzinne kombi w bardzo atrakcyjnej cenie w którym wreszcie bez problemu (klimatyzacja!) mogą sobie pozwolić na dłuższy, spokojny wyjazd. Wcześniej to tylko autobus, lub pociąg, gdzie z dzieckiem zawsze kłopot.
Wiem, że wielu z piszących na tym forum jest dobrze, lub bardzo dobrze zarabiającymi, przedsiębiorczymi ludźmi dla których zakup samochodu za 50-60 tysięcy jest tak oczywisty jak kupowanie bułek w sklepie. Znam inną Polskę. Ostatnio rozmawiałem z człowiekiem, który chce wymienić swój powoli już rdzewiejący samochód z 1998 roku na inny. "Słuchaj, co ja mogę kupić za 18-19 tysięcy? W kredycie to może nawet za 26-27 tysięcy. Warto w ogóle zaglądać do salonów?"
Ps.W Indice sam o mało nie pokaleczyłem rąk o wystające prowadnice foteli przednich
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-08-19, 13:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-19, 14:22
Oglądałem tą cała TATE na parkingu i nie kupiłbym jej nawet za 10tyś. Wolałbym kupić 10 letniego srtrucla niż ten wynalazek.
Nie uważam, tego czegoś za samochód
Nie piszcie, że to konurecja choćby dla Dacii bo obrażacie Dacie...
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-19, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma to jak merytoryczna dyskusja... Owszem, dla mnie też ten samochód nie jest jeszcze w wystarczającym stopniu dopracowany, ale bez przesady tragicznie nie jest. Równie dobrze mógłbym to samo napisać o dacii - z racji etgo że kilka rzeczy mi nie odpowiadało (spalanie, wygląd wnętrza, opisywane na forum drobne aczkolwiek dla mnie drażniące usterki) kupiłem Chevroleta ale Dacii nie zamierzam mieszać z błotem bo bądż co bądż ciekawe autko.
Ale cóż, niektórzy forumowicze mają ciekawy światopogląd w dziedzinie motoryzacji - o Dacii nie można złego słowa powiedzieć bo od razu hasła typu "kup 10letniego passata/golfa" ale o innej mało znanej marce sami wypowiadają bzdury
Rozumiem, że nie istnieje możliwość, że TATA jest naprawdę kiepsko wykonana, nawet w porównaniu do Dacii? Bo wiesz, można przyjąć np taką skalę: merc = 100%, dacia = 20%, tata = 5% - i mimo że i dacia, i tata są dużo gorsze od merca, to jakaś różnica między nimi jednak jest...
Rzecz w tym, że to wszystko przede wszystkim kwestia gustu - i naprawdę można uczciwie woleć nawet Tatę niż Dacię, bez żadnego fanatyzmu.
Ależ owszem że istnieje taka możliwość, obawiam się jedynie że to kolejny przypadek na tym forum kiedy ktoś wypowiada się na temat danego samochodu ( i nie ważne czy to będzie merc, dacia czy tata) nie mając o nim zielonego pojęcia i porównując wszystko do pierwszej generacji indici, które była mimo wszytsko zdecydowanie gorsza. Ale cóż, ludzie mają różne sposoby na zatuszowanie kompleksów...
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-19, 18:49
Ja rozumiem tych co kupują TATę. Przeważnie są to osoby, które nie mogą przeskoczyć pewnego pułapu finansowego. Mają do wyboru albo używane auto albo np.Pandę.
Ją osobiście na tym etapie nie kupiłbym TATy ponieważ nie ma rozbudowanej sieci serwisowej i nie stoi za tą marką duży renomowany koncern samochodowy.
W jakiejś gazecie kiedyś w trakcie porównania Sandero z Tatą Indica(?) padło zdanie o tym, że Dacia mimo że skromna, jest samochodem, kiedy Tata go tylko udaje.
Moim zdaniem o gustach się nie decyduje, bo za kilka lat może się okazać że Dacia jest niewypałem (razem z Dusterem pojawiło się dość dużo pochwał w czasopismach, ale również niedokońca zadowolonych klientów), a Tata pomału buduje swoją pozycję na rynku. Jeśli Dacia to taka Skoda, to Tata może okazać się Kią...
Zgadzam, sie z Czaju, jeżeli marka ewoluuje to dobrze, i nie wykluczone, że tak jak KIA na początku była upatrywana jako samochód koreański tzn. kiepski i mało ludzi u nas chciało nimi jeździć, decydowali sie ludzie których było na nie stać i nie narzekali pomimo mankamentów i mało europejskiego wnętrza. teraz niejedna osoba chciała by jeździć Cee'dem lub Sorento. Za kilka lat może być tak, że ludzie bedą z chęcią kupować.
Podobnie było z Dacią, jak wchodziła do nas brat szukał samochodu i wtedy jak mu powiedziłem, żeby kupił LOGANA to odzew był, że nie będzie takim dziadostwem jeździł. Kupił wtedy 7letniego Passata a teraz jak ja podjeżdżam swoim Loganem to nie może sie od niego odkleić i powtarza, że on też chciałby takiego bo co nowy to nowy.;)
Daewoo poległo tylko i wyłącznie z powodu złego zarządzania - podręcznikowy przykład przeinwestowania - chcieli produkować dosłownie wszystko, co wiązało się z koniecznością ciągłych i znaczących inwestycji, i w pewnym momencie aktywa obrotowe okazały się zbyt skromne aby pokryć bieżące koszty działalności.
No samochody daewoo z tego co widzę narzekają wszyscy tylko nie Ci, którzy nimi jeżdżą/jeżdzili
Wiem ale Daewoo też było wielkie i co z tego wyszło
Tata nie padnie - wraz z nia pograzyla by sie indyjska gospodarka. Moga najwyzej zamknac dzial samochodow - ale tego nie zrobia, wewnetrzny rynek wchlonie wystarczajace ilosci, by byc rentownym
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-21, 19:58
fi napisał/a:
Seal napisał/a:
Wiem ale Daewoo też było wielkie i co z tego wyszło
Tata nie padnie - wraz z nia pograzyla by sie indyjska gospodarka. Moga najwyzej zamknac dzial samochodow - ale tego nie zrobia, wewnetrzny rynek wchlonie wystarczajace ilosci, by byc rentownym
W razie czego to na przeglądy do Indii będziesz jeździł?
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-22, 11:45
Borys68 chyba nie zrozumiałeś do końca mojej aluzji do kolegi fi. Jak by pozostał tylko rynek wewnętrzny to już Łomianki do niczego nie będą potrzebne bo firma np. wycofa się z kontynentu europejskiego.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-24, 13:19
Czekam na TATA Nano - to ma kosztować około 10tyś.
Ktoś z komentatorów na Interii napisał, że gwarancja 3 lata lub 100kkm - czyli dożywotnia
Najlepsze są na pewno ceny części - bp przecież o zamiennikach można zapomnieć - Dacia to przynajmniej myśl techniczna Renault sprzed paru lat a TATA to wynalazek nie wiadomo skąd...
Fajne są te zdjęcia nowych Dacii w innych postach - szczególnie Logan II - jak ruszą z atrakcyjnym wyglądem i wsadzą silniki 16V to na pewno sprzedaż ruszy jak z kopyta
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-24, 13:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Dołączył: 24 Kwi 2009 Posty: 219 Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-08-24, 13:27
Ahoj!
1 - Tata raczej sie z Europy nie wycofa - musi przecież podtrzymac swoje inne marki, takie jak Jaguar or Land Rover ...
2 - w cenę 10K za Nano nie wierzę - to ok. 3500 USD; natomiast szacunki mówią o cenie wersji europejskiej ok. 6000 USD - czyli ok. 18-20 tysięcy złotych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum