dzięki uprzejmości forumowiczów dowiedziałem się, że np we francji i niemczech jest już dostępny silnik 1.2 16V 55 kW w sandero
i w związku z euro5 też taki będzie u nas za niedługi czas
więc pytanie:
ktoś miał już z nim styczność ? jest to jakaś sprawdzona jednostka ?
ogólnie polecacie taki wybór ?
(oczywiście zastrzegam od razu, że nie pytam o to czy można się z nim ścigać z pod świateł - chodzi mi o jazdę głownie po mieście - od czasu do czasu dłuższa trasa )
Ostatnio zmieniony przez mollu 2010-08-24, 10:20, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-08-24, 10:12
To jest stary znany powszechnie silnik z Clio.
Silnik sprawdzony a na pewno 16 zaworów to jego duży plus. Rakieta to to nie jest ale w Sandero da radę a i palił będzie mniej niż 1.4 8 zaworków
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-08-24, 10:22, w całości zmieniany 1 raz
Kiedyś o nim poczytałem, pewnie to ten sam silnik co w Clio. Jakiś zachwytów nie ma, poczytaj sobie opinie na autocentrum. Moim zdaniem jest to za mały silnik do Sandero a z klimą, to już w ogóle. Ale do miasta pewnie wystarczy.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-24, 10:54
Niezłe osiągi /u mnie maxv 178 km/h wg GPS, wobec 160 w papierach. Ale oszczedny nie jest, jak się go pogoni to papusia sporo. No i po właczeniu klimy aż go przyhamowuje. Potem już jedzie, ale o dobrym przyspieszeniu można zapomnieć. To jednak tylko 1149 cm3. pozdr
jak będziesz jeździł przepisowo, to pewnie znacznie miejsze spalanie niż 1.4MPI, jak nie będziesz jeździł przepisowo to mniejsza dynamika niż 1.4MPI a spalanie porównywalne :)
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-24, 16:11
matucha napisał/a:
Już pojawiły się takie na allegro sprowadzane zza zachodniej granicy.
Ja to wogóle Was pocieszę że oprócz już istniejących 1,4 (które fizycznie istnieją i można je skądś przesunąć) to 1,4 75 kM już de facto nie istnieje, bo SAN ma zatrzymaną produkcję, info o wznowieniu i przydziale miejsc produkcyjnych jest w tym tygodniu pod koniec i będzie to już produkcja listopadowa z silnkiem 1,2 16 V odbiór w grudniu.
Dzisiaj oparłem się o ten problem w Reno Polska więc takie są informacje na dzisiejszy dzień. Czyli miłośników motorów 1,4 czyo motorów diesla bez FAPu zapraszam szybko do salonów i kupujcie to co jest na już, nieważny kolor czy wypas, bo w nowej produkcji to już gama EURO 5
Michał
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Niezauważam takowej sugestii (czyżby "uderz w stół a nożyce się odezwą").
Fakty są takie - 1.2 16v jest bardziej ekonomiczną jednostką, pod warunkiem jeżdżenia jak na 75konny samochód przystało ;p
PS nawet nie wiem ile Twoja thalia pali dlatego ciężko by mi było coś sugerować ;p
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-24, 18:03
Ostatnio byłem w Monachium a potem w Czechach. Na autostradzie z pedalem w podlodze śr. 9,2 na pewnym odcinku. Generalnie na autostradach jechałem ok 140 realnie, reszta mniej więcej zgodnie z przepisami. Razem ok. 2300 km, średnie zmierzone po przyjeżdzie tankowaniem jak zwykle pod korek 6,5. Nie przesadzam w deptaniu, ale patrząc na komputer widzę, że można naprawdę duuużo spalić. Silnik jest w miarę oszczędny, ale tylko przy lekkiej nodze. pozdr
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 38 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-24, 20:22
Jestem jestem
A wiec tak.
Mam 1.2 75KM bez klimy.
Nogę mam lekką i jeżdzę głównie trasę na której zazwyczaj trzymam się 90km/h (2,5kobr/min),ale czasem więcej.Zazwyczaj sam.
Spalanie po 8000 km takiej jazdy wyszło mi średnio 5.4l/100km, choć ostatnio około 5.2l/100km.
W mieście mało się poruszam toteż trudno mi powiedzieć.
Z internetu wiem że podobno w mieście widać zasadniczą róźnicę między 1,4 a 1.2.
Obroty biegu jałowego 1.2 to 600 na minutę a więc stanie w korku nie ciągnie tak bardzo.
Ale tego nie sprawdziłem.
Dynamika..
Da się wyprzedzić ciężarówkę, inny samochód ale trzeba auto na trochę wysokich obrotach potrzymać.
Z pod świateł można się pościgać stosując w/w technikę.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-24, 20:44
To się zgadza. Jeśli chodzi o miasto, mogą być wyniki diametralnie rózne w zależności od warunków. Bywa, że jezdżąc tylko po Krakowie mam średnie 9,4. Ale nic w tym dziwnego, jeśli ostatnio średnia prędkość po takiej jeżdzie to .... 16,4 km/h pozdr
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1363 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-24, 20:56
pamiętam okres kiedy w clio zastąpiono 1.4 8V właśnie tym 1.2 16v. W krótkim bardoz popularna stała się opinia że nowy silnik sporo potrafi zassać przy dynamicznej jeździe po miescie i jest superoszczędny na trasie. ile pamiętam to chyba w auto motor i sport, w teście samochodów miejskich clio zajął w kategorii ekonomika na trasie najlepsze najwyższe miejsce. Także silnik pewnie będzie tak palił jak będziemy deptać ;) Na niskich obrotach może będzie trochę słaszy, ale z pewnością ładniej będzie pacował na wysokich obrotach a dynamika dzięki mniejszej masie nie powinna się pogorszyć.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-08-24, 20:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-24, 23:09
r70 napisał/a:
pamiętam okres kiedy w clio zastąpiono 1.4 8V właśnie tym 1.2 16v. W krótkim bardoz popularna stała się opinia że nowy silnik sporo potrafi zassać przy dynamicznej jeździe po miescie i jest superoszczędny na trasie. ile pamiętam to chyba w auto motor i sport, w teście samochodów miejskich clio zajął w kategorii ekonomika na trasie najlepsze najwyższe miejsce. Także silnik pewnie będzie tak palił jak będziemy deptać ;) Na niskich obrotach może będzie trochę słaszy, ale z pewnością ładniej będzie pacował na wysokich obrotach a dynamika dzięki mniejszej masie nie powinna się pogorszyć.
Chciałbym wskazać koledze, że w sensie politechnicznym - i ja podzielam ten pogląd - najlepszy silnik to ten który ma totalny rozstrzał spalań: czyli tyle pali jak się jeździ i potrafi spalić przy dziadkowaniu 5 l i przy dynamicznej jeździe wyprzedzić wszystkich i spalić 13ście litrów. To kierowca winien decydować o spalaniu a nie to spalanie powinno być "byle-jako -takie-same". Pod tym względem promuję faktycznie nadchodzący w SAN silnik 1,2 16V niż dotychczasowy 1,4 8V bo ten ostatni często palił za duże ilości paliwa bez większego powodu
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
Ostatnio zmieniony przez husky 2010-08-24, 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Obawiam się że 1.2 również będzie palił duże ilości z byle powodu - mamy coraz więcej dróg ekspresowych (pomału to następuje mimo wszystko), sandero jest (chyba) cięższe od Clio. 1.4 na trasie potrafi spalać 5l (właśnie robie test dziadkowania), a i zdarzało się że podjechałem po trasie na stacje i wyszło ponad 10/100...
Pragnę zauważyć że prowadzę "gdybologię", ponieważ nie miałem okazji jeździć Sandero 1.2 16v, tak aby porównać do 1.4 8v. Reasumując - myślę że są to bardzo porównywalne jednostki, z tą uwagą że 1.2 może być lepszym rozwiązaniem dla ludzi z lekką nogą, którym zaoferuje niższe spalanie, jednak obawiam się że czym cięższa noga, tym bardziej różnica się zaciera, aż w końcu wyjdzie że przy tych samych osiągach 1.4 spali troche mniej.
Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 64 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-25, 10:12
czaju napisał/a:
sandero jest (chyba) cięższe od Clio.
Clio 1,2 16V E4 - 1090 kg
Clio 1,2 16V Euro5 - 1060 kg
Sandero - 975 kg - z cięzkim silnikiem 1,4 koło 950 kg bedzie ważyło 1,2 16V Euro5 - średnio 100 kg lżejsza jest Daćka
_________________ Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
w dowodzie mam wbite 1036kg (różnice w wersjach wyposażeniowych?), ale ok nadal lżejsza (a jak jest ze współczynnikami oporu powietrza?)
Wygooglałem 0,39 Sandero vs 0,33 Clio III...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-08-25, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-08-25, 11:03
Przypuszczam, że dusterowcy z tym silnikiem nie będą się cieszyć zbyt niskim spalaniem- powód? - waga. Moja Thalia waży wg papierów 910 kg. Uważam, że tzw downsazing jest chory. Już wielokrotnie udowodniono , że silnik o większej pojemności, mocy i dobrym momencie jest oszczędniejszy, a na dodatek bezpieczniejszy /wyprzedzanie/. Jest to dla mnie pseudoekologia, a korzyści mają producenci, bo przy okazji golą klientów w imię ekologii. Patrz choćby filtr cząstek stałych. pozdr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum