DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Działanie skrzyni biegów
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-19, 19:39   "Czucie" skrzyni biegów

[Wydzielone z Wrażenia pozlotowe].


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40759#40759
Andrzej napisał/a:
PS. czy we wszystkich Daćkach 1,4 skrzynia biegów działa tak jak w testowanym Sandero???
:mrgreen: :mrgreen:


W 1.4 skrzynia biegów działa zdecydowanie inaczej niż w dCI - sam się również o tym przekonałem jak jechałem Stapway-em dCI - dziwne odczucie. Każdy przyzwyczaja się do tego czym jeździ, dla mnie w dCI zmieniając bieg dźwignią wykonujemy jakby krótsze ruchy niż w 1.4 MPI - z początku wydawało mi się to dziwne w dCI ale można się przyzwyczaić.
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-21, 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-19, 19:53   

Bo w nich są różne skrzynie - w 1.4 i 1.6 jest sterowana drążkiem JH3, a w pozostałych (oraz - wyjątkowo - 1.6 w 7-os. MCV) cięgnowa JR5.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-19, 20:03   

laisar napisał/a:
Bo w nich są różne skrzynie - w 1.4 i 1.6 jest sterowana drążkiem JH3, a w pozostałych (oraz - wyjątkowo - 1.6 w 7-os. MCV) cięgnowa JR5.


No tak, tak, chodziło raczej o aspekt "czuciowy" :)
Natomiast to że są to inne skrzynie to wiadomo, jednak nie sądziłem, że aż takie są różnice czuciowe pomiędzy nimi.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-10-19, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-19, 20:13   

Ba, w jeździe powinny być wyczuwalne nawet podtypy tej samej skrzyni - jest ich kilkadziesiąt, montowanych w zależności od silnika, jego normy czystości spalin oraz wersji samochodu, a różniących się rzecz jasna po prostu przełożeniami.
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-08-27, 10:19   

Kilka lat jeżdżąc Loganem już wiem. Przy pierwszym uruchomieniu silnika szczególnie przy zimnym poranku, lub po postoju w zimnym garażu na 100% mogą być problemy z włączeniem I biegu i biegu wstecznego. Wyczuwalny jest brak oporu dźwigni, chodzi jak w maśle. Przy rozgrzanym silniku żadnych problemów. Ważny jest ten niewielki opór, który pozwala ocenić, że bieg jest włączony dobrze wyczuwalny przy rozgrzanym silniku.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-08-27, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-27, 13:32   

ian napisał/a:
Przy pierwszym uruchomieniu silnika szczególnie przy zimnym poranku, lub po postoju w zimnym garażu na 100% mogą być problemy z włączeniem I biegu i biegu wstecznego.

Z włączeniem wstecznego mogą wystąpić problemy bez względu na warunki otoczenia.
W serwisie zdradzili mi tajemniczy :mrgreen: knyf: jeśli wsteczny nie wchodzi trzeba lekko popuścić sprzęgło i wtedy spróbować.
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-27, 17:06   

To dziwne, bo ja w Sandero żadnych problemów z biegami nie zauważyłem - a chyba skrzynia jest ta sama co w Loganach.
_________________

 
MartinPŃ 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-27, 17:07   

Faktycznie zimą do czasu rozgrzania trzeba się trochę lżej obchodzić ze skrzynią, ale ogólnie bez zarzutu.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-27, 18:39   

jackthenight napisał/a:
To dziwne, bo ja w Sandero żadnych problemów z biegami nie zauważyłem - a chyba skrzynia jest ta sama co w Loganach.

Może to są przypadłości "osobnicze". Albo niewyregulowane sprzęgło.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-08-27, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-27, 20:04   

co do wstecznego - w każdym samochodzie może wystąpić potrzeba ponownego wysprzęglenia (no cóż tak to jest skonstruowane że często nie da się tego uniknąć), co do jedynki są problemy jeśli samochód przetacza się przez garb i chcemy wrzucić jedynkę... przynajmniej u mnie i w znanych mi renówkach
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-27, 20:12   

U mnie tylko ze wstecznym zdarzają się problemy.
_________________
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-28, 12:49   

ian napisał/a:
Przy pierwszym uruchomieniu silnika szczególnie przy zimnym poranku, lub po postoju w zimnym garażu na 100% mogą być problemy z włączeniem I biegu i biegu wstecznego.

U mnie też nie ma problemów.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-03-28, 10:07   Działanie przekładni skrzyni biegów-wrażenie subiektywne .

Wczoraj odebrałem właśnie mojego Dusterka Ambience 2x4, 1,6 benzynka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
I mam jedno, poki co pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników.
Autko oczywiście mega fajne i wrażenia z jazdy super (wczoraj 60km udalo sie pokonać), zwłaszcza z parkowania w "kopertę"(pierwszy raz zrozumiałem po co ktoś wymyślił czujniki parkowania :-P -ja nie mam ale się udało jakoś zaparkować :lol: .
wracając do pytania: podczas jazd testowych jeżdziłem kilkukrotnie ale tylklo wersją Laurete z 4x4, czyli 6-tka skrzynia, natomiast moje auto to 5-tka skrzynia. I pierwsze subiektywne wrażenia z jazdy to to, że w moim aucie dźwignia zmiany biegów ma większy skok i działa mniej precyzyjnie :-( . TZN. nie jest to jakaś masakra (po moim UNO i tak jest o niebo lepiej :-) ), tylko wyraźnie xdziala inaczej. I tu moje pytanie czy to kwestia, różnicy międzi skrzynią 5-cio i 6-cio biegową i ten typ tak ma, czy to kwestia tego, że jest to autko na dotarciu i jeszcze nie wszystko się ze sobą ładnie spasowało itd i będzie pracować płynniej? Jak było u Was i jakie macie odczucia?
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-28, 11:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 10:53   

Domel2250 napisał/a:
czy to kwestia, różnicy międzi skrzynią 5-cio i 6-cio biegową i ten typ tak ma

Tak.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-03-28, 10:55   

laisar napisał/a:
Domel2250 napisał/a:
czy to kwestia, różnicy międzi skrzynią 5-cio i 6-cio biegową i ten typ tak ma

Tak.


Dzięki! :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 11:51   

No nie masz tak źle ja po UNO musiałem się odrazu przestawić na 6 biegów. :mrgreen: :mrgreen:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 12:41   

Seal napisał/a:
No nie masz tak źle ja po UNO musiałem się odrazu przestawić na 6 biegów. :mrgreen: :mrgreen:

Nie marudzic ! Ja sie przesiadlem z automata od razu na 6 biegow i to dopiero byl szok... :lol:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 14:21   

to zupełnie różne skrzynie - mam na myśli nie tylko różnicę w ilości biegów. Na próbach jeździłem piątką - pierwsze, co zauważyłem to długie drogi drążka i czasem kłopot z trafieniem i zapięciem właściwego biegu - może zresztą akurat ten egzemplarz auta już dostał za swoje. Ale gość z salonu, który jeździł ze mną mówił,że szóstka pod tym względem jest sporo lepsza. W każdym razem jest o wiele bardzie precyzyjna i chodzi lżej od skrzyni nissana którym jeździłem wcześniej - tamta była mocno "gumowa"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 14:26, w całości zmieniany 4 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-28, 15:31   

Domel2250 napisał/a:
I pierwsze subiektywne wrażenia z jazdy to to, że w moim aucie dźwignia zmiany biegów ma większy skok i działa mniej precyzyjnie


Skrócić lewarek o parę centymetrów i skok się zmniejszy :mrgreen:
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-03-28, 17:48   

chriskb napisał/a:
Skrócić lewarek o parę centymetrów i skok się zmniejszy

To już było.
http://www.daciaklub.pl/f...ewarek&start=10
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne