PS. czy we wszystkich Daćkach 1,4 skrzynia biegów działa tak jak w testowanym Sandero???
W 1.4 skrzynia biegów działa zdecydowanie inaczej niż w dCI - sam się również o tym przekonałem jak jechałem Stapway-em dCI - dziwne odczucie. Każdy przyzwyczaja się do tego czym jeździ, dla mnie w dCI zmieniając bieg dźwignią wykonujemy jakby krótsze ruchy niż w 1.4 MPI - z początku wydawało mi się to dziwne w dCI ale można się przyzwyczaić.
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-21, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-19, 20:03
laisar napisał/a:
Bo w nich są różne skrzynie - w 1.4 i 1.6 jest sterowana drążkiem JH3, a w pozostałych (oraz - wyjątkowo - 1.6 w 7-os. MCV) cięgnowa JR5.
No tak, tak, chodziło raczej o aspekt "czuciowy" :)
Natomiast to że są to inne skrzynie to wiadomo, jednak nie sądziłem, że aż takie są różnice czuciowe pomiędzy nimi.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-10-19, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Ba, w jeździe powinny być wyczuwalne nawet podtypy tej samej skrzyni - jest ich kilkadziesiąt, montowanych w zależności od silnika, jego normy czystości spalin oraz wersji samochodu, a różniących się rzecz jasna po prostu przełożeniami.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-08-27, 10:19
Kilka lat jeżdżąc Loganem już wiem. Przy pierwszym uruchomieniu silnika szczególnie przy zimnym poranku, lub po postoju w zimnym garażu na 100% mogą być problemy z włączeniem I biegu i biegu wstecznego. Wyczuwalny jest brak oporu dźwigni, chodzi jak w maśle. Przy rozgrzanym silniku żadnych problemów. Ważny jest ten niewielki opór, który pozwala ocenić, że bieg jest włączony dobrze wyczuwalny przy rozgrzanym silniku.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-08-27, 10:19, w całości zmieniany 1 raz
Przy pierwszym uruchomieniu silnika szczególnie przy zimnym poranku, lub po postoju w zimnym garażu na 100% mogą być problemy z włączeniem I biegu i biegu wstecznego.
Z włączeniem wstecznego mogą wystąpić problemy bez względu na warunki otoczenia.
W serwisie zdradzili mi tajemniczy knyf: jeśli wsteczny nie wchodzi trzeba lekko popuścić sprzęgło i wtedy spróbować.
co do wstecznego - w każdym samochodzie może wystąpić potrzeba ponownego wysprzęglenia (no cóż tak to jest skonstruowane że często nie da się tego uniknąć), co do jedynki są problemy jeśli samochód przetacza się przez garb i chcemy wrzucić jedynkę... przynajmniej u mnie i w znanych mi renówkach
Przy pierwszym uruchomieniu silnika szczególnie przy zimnym poranku, lub po postoju w zimnym garażu na 100% mogą być problemy z włączeniem I biegu i biegu wstecznego.
Wysłany: 2012-03-28, 10:07 Działanie przekładni skrzyni biegów-wrażenie subiektywne .
Wczoraj odebrałem właśnie mojego Dusterka Ambience 2x4, 1,6 benzynka .
I mam jedno, poki co pytanie do bardziej zaawansowanych użytkowników.
Autko oczywiście mega fajne i wrażenia z jazdy super (wczoraj 60km udalo sie pokonać), zwłaszcza z parkowania w "kopertę"(pierwszy raz zrozumiałem po co ktoś wymyślił czujniki parkowania -ja nie mam ale się udało jakoś zaparkować .
wracając do pytania: podczas jazd testowych jeżdziłem kilkukrotnie ale tylklo wersją Laurete z 4x4, czyli 6-tka skrzynia, natomiast moje auto to 5-tka skrzynia. I pierwsze subiektywne wrażenia z jazdy to to, że w moim aucie dźwignia zmiany biegów ma większy skok i działa mniej precyzyjnie . TZN. nie jest to jakaś masakra (po moim UNO i tak jest o niebo lepiej ), tylko wyraźnie xdziala inaczej. I tu moje pytanie czy to kwestia, różnicy międzi skrzynią 5-cio i 6-cio biegową i ten typ tak ma, czy to kwestia tego, że jest to autko na dotarciu i jeszcze nie wszystko się ze sobą ładnie spasowało itd i będzie pracować płynniej? Jak było u Was i jakie macie odczucia?
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-28, 11:00, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 14:21
to zupełnie różne skrzynie - mam na myśli nie tylko różnicę w ilości biegów. Na próbach jeździłem piątką - pierwsze, co zauważyłem to długie drogi drążka i czasem kłopot z trafieniem i zapięciem właściwego biegu - może zresztą akurat ten egzemplarz auta już dostał za swoje. Ale gość z salonu, który jeździł ze mną mówił,że szóstka pod tym względem jest sporo lepsza. W każdym razem jest o wiele bardzie precyzyjna i chodzi lżej od skrzyni nissana którym jeździłem wcześniej - tamta była mocno "gumowa"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 14:26, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum