DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster dci 110 i DPF
Autor Wiadomość
Gość

  Wysłany: 2010-09-03, 06:50   Duster dci 110 i DPF

Witam
Mam pytanie czy ktoś już ma jakieś doświadczenia z DPF (filtrem cząstek stałych) w Dasterce? Wystepuje on z silnikiem dci 110KM a ja właśnie robię przymiarki do tego autka.
Wiem, że w innych autkach np. Nissan QQ stanowi to cholerstwo nie lada problem i wydatki.

Pozdrowienia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 07:23   

Wydaje się, że akurat nowa wersja, montowana w Daciach, nie powinna przysporzyć problemu większego, niż chwilowo większe spalanie.



Ogólnie - było już sporo na ten temat na naszym forum, zatem najlepiej:

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + filt* cząst* + "Szukaj wszystkich słów" + "Pokaż wyniki jako: Posty"

- i czytać, czytać, czytać... (:
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-09-03, 11:19   

Filtry cząstek stałych to największe przekleństwo nowych diesli, ilość wytoczonych koncernom procesów z tego powodu idzie w setki ale nie ma się co dziwić, pewnie i mnie by ruszyło jak po całym dniu pracy podjechał bym pod dom a tu mądry komputer pokładowy wyświetla mi ostrzeżenie że by wypalić cząstki konieczna jest jazda ze stałą prędkością 50km/h przez 15km... oczywiście Polacy znaleźli już na to rozwiązanie:
http://www.filtrfap.pl/
Wszystko będzie cacy do puki będzie się produkowało silniki pracujące bez i z tymi filtrami, po wycięciu można postawić samochodowego kompa na programie z wersji bez tego dziadostwa, ale co gdy będą już tylko silniki z tymi filtrami? "Nasi" będą pisać oprogramowania na domowych PC-tach? :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 11:38   

Ja rozumiem, że być może dotychczasowe doświadczenia nie są zbyt optymistyczne, ale technika się jednak rozwija i szczęśliwie w Dacii jest podobno coś takiego:

http://www.renault.com/en...ur-intégré.aspx / http://web.archive.org/we...A9gr%C3%A9.aspx

Cytat:
A filter that regenerates in all driving conditions in complete transparency

Advantage: unlike other solutions available on the market, the regeneration process no longer depends on vehicle speed, engine speed or journey length.

It works :
    • even when the vehicle is stationery or the engine is idling, in traffic jams or in the city, for example;
    • on a fully transparent basis in terms of consumption;
    • with unchanged acoustics: regeneration is a silent process;
    • with no changes to oil change intervals;
    • with no particular maintenance: the service life of the filter is equal to that of the car!


(Być może to tylko propaganda producenta - ale cząstki stałe faktycznie są wyjątkowo wredna dla zdrowia, a jeżdżenie dieslem jest w końcu nieobowiązkowe <; )..
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-25, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karud 


Marka: Subaru
Model: Forester
Silnik: 2,0 N/A
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-09-03, 19:24   

laisar napisał/a:

(Być może to tylko propaganda producenta - ale cząstki stałe faktycznie są wyjątkowo wredna dla zdrowia, a jeżdżenie dieslem jest w końcu nieobowiązkowe <; )..

Ale za to jakże przyjemne :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 19:57   

Tzn. nieobowiązkowość? Pełna zgoda - wolność fajna rzecz (:

(Bo mam nadzieje, że nie chodziło o niezdrowość...).
 
Karud 


Marka: Subaru
Model: Forester
Silnik: 2,0 N/A
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-09-03, 21:57   

chodziło o jeżdżenie dieslem oczywiście :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-03, 22:22   

No właśnie nie jest to takie oczywiste, bo to wyłącznie kwestia gustu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=471
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 350
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-09-05, 07:59   

Alien napisał/a:
ale co gdy będą już tylko silniki z tymi filtrami? "Nasi" będą pisać oprogramowania na domowych PC-tach? :roll:


Wtedy stosuje się emulator, dzięki któremu komputer myśli, że filtr cały czas jest i w dodatku nie zapełniony! :)
_________________
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-09-05, 08:51   

VDIAG-Duster napisał/a:

EXHAUST GAS TREATMENT
Operating principle
Regeneration consists of burning the particles accumulated in the filter. When oxygen is present, regeneration
by particle combustion occurs naturally when the exhaust gas temperature reaches 570 ̊C.
This temperature is very different to the temperatures observed in the normal operating range of a common rail
engine. In town, the engine does not produce much heat and the exhaust gas temperature varies between 250 ̊C
and 300 ̊C. Whatever the driving conditions may be, a particle filter regeneration program should be developed
without an effect on driving pleasure.
A differential pressure sensor monitors the status of the particle filter (particle weight) and triggers regeneration.
Regeneration is performed by specific injection regulation (phased injection and post-injection) which brings the
temperature of the exhaust gas to between 550 ̊C and 650 ̊C at the particle filter inlet.
Regeneration lasts at least 30 minutes and is carried out every 165 miles (275 km) (minimum interval between 2
successful regenerations).
Certain types of customer driving (mainly urban driving) may cause the particle filter to accumulate a significant
quantity of particles. This amount of soot may impair customer experience: poor vehicle performance due to
excessive pressure in the exhaust system.
This driving type may cause the speed request warning light to come on when the particle
weight reaches 30.8 g or after 10 regeneration failures or if the distance between each regeneration reaches
1110 miles (1850 km). The customer is asked to drive in a certain way (see vehicle handbook).
However, this warning may be misinterpreted or taken to be a vehicle fault. The vehicle must not be returned to the
garage after such a warning; if the vehicle is taken back to the garage and accepted for repair, the mechanic should
carry out After-Sales regeneration.

(Źródło: VDIAG-Duster).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-18, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 747
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-10-18, 09:10   

Alien napisał/a:
Filtry cząstek stałych to największe przekleństwo nowych diesli, ...


też tak myślę, zamówiłem logana pick-upa i sprzedawca powiedział mi że tylko 90KM i tylko z filtrem cząstek stałych.
Problemem jest to że autko tego typu raczej nie jeździ w dłuższe trasy a jest autkiem typu miotła robocza na dystansach 5-10km, rzadziej do 20-40km a na trasach ponad 120km to już bardzo rzadko. Ogólnie strzał we własną nogę dała dacia w przypadku pick-upa. Przynajmiej takie jest moje zdanie.
Zastanawiam się jaki jest koszt wyjęcia filtra i przeprogramowania elektroniki auta.
 
mollu 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 159
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-10-18, 09:13   

Nikita_Bennet napisał/a:

Zastanawiam się jaki jest koszt wyjęcia filtra i przeprogramowania elektroniki auta.


poszukaj na forum
wydaje mi się, że ten temat był poruszony ;)
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 747
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-10-18, 13:46   

tak wiem i czytałem nawet chyba z 5 tematów w którym poruszano sprawę FAPa/DPF'a ale zero konkretów ;)
zresztą ciężko mówić o czymś co dopiero wchodzi na rynek ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 14:25   

@Nikita_Bennet: To ja nie będę taki delkates jak mollu d: - masz to w niniejszym temacie, 10 postów wcześniej <<<:


Ale za to masz rację z bezsensem ruszania czegokolwiek "na zapas" - podobno ma być dobrze, więc przecież można po prostu sprawdzić jak ten cały FAP będzie działał...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-18, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
msuchym 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-10-19, 14:16   

nie ma problemu, Dacia daje dozywotnia gwarancje na filtr wiec nie ma sie czym martwic
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne