Witam
Mam pytanie czy ktoś już ma jakieś doświadczenia z DPF (filtrem cząstek stałych) w Dasterce? Wystepuje on z silnikiem dci 110KM a ja właśnie robię przymiarki do tego autka.
Wiem, że w innych autkach np. Nissan QQ stanowi to cholerstwo nie lada problem i wydatki.
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-09-03, 11:19
Filtry cząstek stałych to największe przekleństwo nowych diesli, ilość wytoczonych koncernom procesów z tego powodu idzie w setki ale nie ma się co dziwić, pewnie i mnie by ruszyło jak po całym dniu pracy podjechał bym pod dom a tu mądry komputer pokładowy wyświetla mi ostrzeżenie że by wypalić cząstki konieczna jest jazda ze stałą prędkością 50km/h przez 15km... oczywiście Polacy znaleźli już na to rozwiązanie:
http://www.filtrfap.pl/
Wszystko będzie cacy do puki będzie się produkowało silniki pracujące bez i z tymi filtrami, po wycięciu można postawić samochodowego kompa na programie z wersji bez tego dziadostwa, ale co gdy będą już tylko silniki z tymi filtrami? "Nasi" będą pisać oprogramowania na domowych PC-tach?
Ja rozumiem, że być może dotychczasowe doświadczenia nie są zbyt optymistyczne, ale technika się jednak rozwija i szczęśliwie w Dacii jest podobno coś takiego:
A filter that regenerates in all driving conditions in complete transparency
Advantage: unlike other solutions available on the market, the regeneration process no longer depends on vehicle speed, engine speed or journey length.
It works :
• even when the vehicle is stationery or the engine is idling, in traffic jams or in the city, for example;
• on a fully transparent basis in terms of consumption;
• with unchanged acoustics: regeneration is a silent process;
• with no changes to oil change intervals;
• with no particular maintenance: the service life of the filter is equal to that of the car!
(Być może to tylko propaganda producenta - ale cząstki stałe faktycznie są wyjątkowo wredna dla zdrowia, a jeżdżenie dieslem jest w końcu nieobowiązkowe <; )..
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-25, 22:10, w całości zmieniany 1 raz
(Być może to tylko propaganda producenta - ale cząstki stałe faktycznie są wyjątkowo wredna dla zdrowia, a jeżdżenie dieslem jest w końcu nieobowiązkowe <; )..
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-09-05, 08:51
VDIAG-Duster napisał/a:
EXHAUST GAS TREATMENT
Operating principle
Regeneration consists of burning the particles accumulated in the filter. When oxygen is present, regeneration
by particle combustion occurs naturally when the exhaust gas temperature reaches 570 ̊C.
This temperature is very different to the temperatures observed in the normal operating range of a common rail
engine. In town, the engine does not produce much heat and the exhaust gas temperature varies between 250 ̊C
and 300 ̊C. Whatever the driving conditions may be, a particle filter regeneration program should be developed
without an effect on driving pleasure.
A differential pressure sensor monitors the status of the particle filter (particle weight) and triggers regeneration.
Regeneration is performed by specific injection regulation (phased injection and post-injection) which brings the
temperature of the exhaust gas to between 550 ̊C and 650 ̊C at the particle filter inlet.
Regeneration lasts at least 30 minutes and is carried out every 165 miles (275 km) (minimum interval between 2
successful regenerations).
Certain types of customer driving (mainly urban driving) may cause the particle filter to accumulate a significant
quantity of particles. This amount of soot may impair customer experience: poor vehicle performance due to
excessive pressure in the exhaust system.
This driving type may cause the speed request warning light to come on when the particle
weight reaches 30.8 g or after 10 regeneration failures or if the distance between each regeneration reaches
1110 miles (1850 km). The customer is asked to drive in a certain way (see vehicle handbook).
However, this warning may be misinterpreted or taken to be a vehicle fault. The vehicle must not be returned to the
garage after such a warning; if the vehicle is taken back to the garage and accepted for repair, the mechanic should
carry out After-Sales regeneration.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-10-18, 09:10
Alien napisał/a:
Filtry cząstek stałych to największe przekleństwo nowych diesli, ...
też tak myślę, zamówiłem logana pick-upa i sprzedawca powiedział mi że tylko 90KM i tylko z filtrem cząstek stałych.
Problemem jest to że autko tego typu raczej nie jeździ w dłuższe trasy a jest autkiem typu miotła robocza na dystansach 5-10km, rzadziej do 20-40km a na trasach ponad 120km to już bardzo rzadko. Ogólnie strzał we własną nogę dała dacia w przypadku pick-upa. Przynajmiej takie jest moje zdanie.
Zastanawiam się jaki jest koszt wyjęcia filtra i przeprogramowania elektroniki auta.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-10-18, 13:46
tak wiem i czytałem nawet chyba z 5 tematów w którym poruszano sprawę FAPa/DPF'a ale zero konkretów ;)
zresztą ciężko mówić o czymś co dopiero wchodzi na rynek ;)
@Nikita_Bennet: To ja nie będę taki delkates jak mollu d: - masz to w niniejszym temacie, 10 postów wcześniej <<<:
Ale za to masz rację z bezsensem ruszania czegokolwiek "na zapas" - podobno ma być dobrze, więc przecież można po prostu sprawdzić jak ten cały FAP będzie działał...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-18, 14:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum