DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 21:04   

Czujnik firmy Hella czy czujnik Halla ?
Skoro zatankowałeś i masz 3/4 zbiornika to nie odkręcaj pompy - wiadomo że jest dobra.
Najlepszym testem gdy nie możesz odpalić auta byłoby abyś odkręcił świece i podłączył do niej kabel WN, a następnie świecie położył na silniku (aby miała masę). Niech ktoś ci zakręci silnikiem i sprawdź czy na świecy jest iskra - jeśli jest iskra a nie odpala to czujnik wała, czyli czujnika Halla na 100% dobry.


Ale ja chyba się domyślam co dolega aucie, ale muszę się jeszcze upewnić.
Powiedz mi, jak jest zimny i jedziesz i nagle puścisz gaz to obroty bardzo spadają i prawie gaśnie ?
A jak odpalasz zimny silnik to nie dotykasz nogą gazu ? Odpalasz bez trzymania nogi na gazie ?
A jak naciśniesz trochę gaz to wtedy odpali bez problemu ? czy też nie?

Wygląda jakby przyczyną był silnik krokowy.

Silnik krokowy to : 649

Sprawdź wtyczkę czy jest dobrze wpięta. Wyciągnij ją i wepnij ponownie, i tak ze dwa razy.
Jeśli będziesz miał problem z odpaleniem auta, to postukaj w silnik krokowy np. śrubokrętem (puknij dość mocno i stanowczo) - jeśli po tym auto odpali to wiadomo - silnik krokowy do wymiany.


I szkoda że nie możesz się podpiąć pod komputer aby sprawdzić jaki błąd powoduje zapalenie się kontrolki MIL- czyli kontrolki oczyszczania spalin.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-11, 05:17, w całości zmieniany 9 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-11, 19:54   

Co do tankowań, jako że nasze zbiorniki mają olbrzymią rezerwę tankuję równe 10l jak tylko zapali się rezerwa - wolę dolewać świeżego paliwa raz/dwa razy na miesiąc, niż wozić paliwo przez semestr :)

Jeśli pali Ci się CHECK ENGINE, wpadnij na zlot - wezmę OBD II i się ujawni kod błędu. Obstawiałbym na wyregulowanie zaworów i wymianę kabli WN oraz świec.

U mnie przy gazie problemy z gaśnięciem na luzie rozwiązała regulacja zaworów (w tym samym czasie wymieniłem świece), silnik krokowy jest tak dziwnie w dacii zrobiony że niepodłączony powoduje że wolne obroty to 1500 (też przerabiałem)...
No i po regulacji zaworów i wymianie świec już nigdy nie zdarza mi się problem z odpaleniem ciepłego samochodu (a bywało że podjeżdżałem na stacje gasiłem, tankowałem i pipa - nie chce odpalić...)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-09-11, 20:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-09-11, 21:10   

czaju napisał/a:
Co do tankowań, jako że nasze zbiorniki mają olbrzymią rezerwę tankuję równe 10l jak tylko zapali się rezerwa - wolę dolewać świeżego paliwa raz/dwa razy na miesiąc, niż wozić paliwo przez semestr :)

Jeśli pali Ci się CHECK ENGINE, wpadnij na zlot - wezmę OBD II i się ujawni kod błędu. Obstawiałbym na wyregulowanie zaworów i wymianę kabli WN oraz świec.

U mnie przy gazie problemy z gaśnięciem na luzie rozwiązała regulacja zaworów (w tym samym czasie wymieniłem świece), silnik krokowy jest tak dziwnie w dacii zrobiony że niepodłączony powoduje że wolne obroty to 1500 (też przerabiałem)...
No i po regulacji zaworów i wymianie świec już nigdy nie zdarza mi się problem z odpaleniem ciepłego samochodu (a bywało że podjeżdżałem na stacje gasiłem, tankowałem i pipa - nie chce odpalić...)


Czaju fajnie wiedzieć że jest ktoś kto pomoże. Nie wiem czy dam radę na zlot przyjechać. Mam bardzo mało wolnego czasu: praca, budowa rodzinnego gniazdka, trzy miesięczne maleństwo, które wymaga wiele uwagi ze strony obojga rodziców. Ale postaram się wpaść. :-D
»
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-09-11, 21:51   

zlot to tak troche za dużo powiedziane, jest to zwykle kilkudziesięcio minutowe spotkanie przy kawie, tak btw to na 17:00 będę musiał być w Krakowie...
 
Ernest 


Marka: Citroën
Model: Xsara
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-10-16, 00:18   Problemy z porannym odpalaniem

Witam,

od jakiegoś czasu zauważam problemy z porannym odpaleniem samochodu.
Szukałem przyczyny w całym samochodzie i doszedłem do wniosku (po paru testach), że problemy mogą powodować akumulator i alarm. Gdy samochód zamknę w garażu bez włączonego alarmu to problemu nie ma. Ponadto zegar na liczniku się zeruje.

Czy wymiana akumulatora i poszperanie w elektryce alarmu coś pomoże ? Czy będzie konieczne jeszcze ustawienie komputera?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3772
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-16, 07:37   

Jeśli ma 6 lat i 150 tys to zapewne aku dogorywa.Na wszelki wypadek podjedź do jakiegoś sklepu z serwisem aku niech sprawdzą pojemność i napięcia.Co do wymiany to podobno magicy potrafią na czas podmiany podpiąć równolegle drugie ogniwo.
 
Ernest 


Marka: Citroën
Model: Xsara
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-10-16, 11:58   

Mój tato był na serwisie i powiedzieli że akumulator jest jeszcze dobry.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-10-16, 13:23   

Jeśli już zegarek się zeruje, znaczy, że pewnie brakuje mu prądu. Tak, jak DrOzda napisał - Nie pozostaje nic innego jak wymiana akumulatora. IMO.

Chyba, że masz na myśli inne problemy niż to, że po prostu rozrusznik nie chce kręcić?
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-10-16, 18:42   

6-letni aku nadaja się tylko do wymiany nic nie sprawdzaj tylko wymień na nowy.
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2010-10-17, 21:27   

Pisałem przy innej okazji, ale przypomnę i tutaj - mój akumulator poległ po 3 latach i bodaj 3 miesiącach - przebieg 170 000 km. Nad 6 letnim bym się nie zastanawiał - do wymiany.
_________________

 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-10-18, 07:25   

Oki - 6 lat to dużo ale czy nie dziwi że auto odpala (ciężko bo ciężko ale odpala) czyli aku jest w stanie uciągnąć rozrusznik pobierający gigantyczną, w porównaniu z zegarkiem energię? Bardzo często najsłabszym ogniwem instalki jest alarm montowany na cieniutkich kablach, zazwyczaj tandetnie :-|
Na wszelki wypadek podjedź do jakiegoś punktu sprzedającego aku na sprawdzenia prądu ładowania, powiedz miłemu panu że zastanawiasz się nad wymianą ale nie wiesz w jakim stanie jest stary aku - robilem tak kilka razy w kilku punktach i zawsze sprawdzenie było bezpłatne.
 
piotrek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2011-02-28, 10:46   Dziwny problem z odpalaniem - Logan

Witam ;-)
Chciałem prosić wszystkich forumowiczów o pomoc jestem posiadaczem Daci Logan z pierwszych lat produkcji, z samochodu jestem zadowolony jednak od pewnego czasu pojawiła się kłopotliwa usterka:
Co jakiś czas mam problemy z odpalaniem mojego auta, mianowicie rozrusznik kreci ale silnik nie chce załapać. Wystarczy że pokręcę trochę kluczykiem i odpali zdarza się to sporadycznie(normalnie pali od razu). Pamiętam jeszcze w wakacje problem był nasilony a w trasie na postoju było to dość kłopotliwe kiedy nie mogłem go odpalić długi czas zacząłem się bać o akumulator poszedłem coś zjeść po 1 godzinie wsiadałem i odpalałem od razu za pierwszym razem w zimie jak by lepiej bo rzadko mi się to zdarzało (był podpinany pod komputer jednak nic nie wykazało oczekuje waszych propozycji co może być problemem) świeci mi się również kontrolka oczyszczania spalin ale nie wiem czy wiązać te dwie sprawy. Bardzo proszę o pomoc i porady co może być przyczyną lub polecenie kogoś na Lubelszczyźnie kto by mi pomógł rozwiązać ten problem.
Ostatnio zmieniony przez piotrek 2011-02-28, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 11:21   

piotrek napisał/a:
świeci mi się również kontrolka oczyszczania spalin ale nie wiem czy wiązać te dwie sprawy


Skoro się świeci, to należy to wiązać. Świecąca kontrolka spalin oznacza, że komputer wtrysku wykrył jakieś błędy.
Nie wiem gdzie go podpinałeś pod komputer, ale nie chce mi się wierzyć, że żadnych błędów nie wykryto skoro się świeci kontrolka spalin, która jednoznacznie wskazuje na błędy w układzie wtryskowym.
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-02-28, 11:25   

Tradycyjnie w autach Renault takie objawy ( im bardziej ciepły tym trudniej zapala) oznaczały kończący się moduł zapłonowy. Czy dotyczy to Dacii - nie wiem, ale przy takim spokrewnieniu całkiem możliwe. Jak miałbyś skąd wziąść to najlepiej podmień i zobacz czy ten objaw dalej będzie występował.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 11:35   

PiotrWie napisał/a:
kończący się moduł zapłonowy.


Ale co masz na myśli pisząc moduł zapłonowy ?
Chodzi ci o to :

To jest moduł cewek wysokiego napięcia czyli pot. cewki wysokiego napięcia.

Bo innych modułów związanych z wtryskiem oprócz komputera wtrysku to już w Dacii nie ma.

Ja podejrzewam rónież czujnik położenia wału :

który również jak się psuje to nie lubi wysokich temperatur, ale po podłączeniu się kompem do auta taki błąd powinien być widoczny.

Uszkodzona cewka wysokiego napięcia jak również uszkodzony czujnik położenia wału może powodować problem opisany przez ciebie.
Ale aby to stwierdzić, to należy się podłączyć do kompa w czasie kiedy się świeci lampka oczyszczania spalin - wtedy na pewno jakiś błąd będzie widoczny.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 12:42, w całości zmieniany 8 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-02-28, 13:53   

Az tak dokładnie to nie powiem, dotyczyło to Renaultów z lat 90-tych i przełomu wieku, mechanicy wymieniali coś co nazywali modułem zapłonu i problem znikał
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 13:59   

To Piotrze może chodzi o wtrysk jedno-punktowy - tam faktycznie był moduł zapłonowy.
Teraz mechanicy mogą mówić moduł zapłonowy a faktycznie chodzi o cewki wysokiego napięcia.
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-02-28, 14:25   

jackthenight napisał/a:
To Piotrze może chodzi o wtrysk jedno-punktowy - tam faktycznie był moduł zapłonowy.
Teraz mechanicy mogą mówić moduł zapłonowy a faktycznie chodzi o cewki wysokiego napięcia.

Nie bo dotyczyło to także mojej 25, a tam był V6 z wielopunktowym wtryskiem.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 14:44   

PiotrWie napisał/a:
Nie bo dotyczyło to także mojej 25, a tam był V6 z wielopunktowym wtryskiem.


No już nie ważne, w Dacii żadnych modułów zapłonowych nie ma, a jeśli ktoś ma na myśli cewkę wysokiego napięcia to należy ją tak nazywać - według dokumentacji cewka wysokiego napięcia to poczwórna cewka zapłonowa i takich nazw się starajmy trzymać :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 13:30   

piotrek napisał/a:
jestem posiadaczem Daci Logan z pierwszych lat produkcji

to całkiem jak ja, :)

piotrek napisał/a:
świeci mi się również kontrolka oczyszczania spalin

benzyna 1.4 i oczyszczanie spalin? moje autko takiej nie ma.
No chyba że nie to się koledze zapala. Albo ja się mylę. Co niestety nie jest niemożliwe.

piotrek napisał/a:
mam problemy z odpalaniem mojego auta

u mnie pomogła wymiana przekaznika sterującego cewkami wysokiego napięcia, czego koledze szczerze życzę, bo pasuje tam przekażniczek od fiata za 25 zł.
( w ASO 160 zl.)

Przekażnik jest z lewej strony akumulatora ale nie pamietam który to z nich. Mozna jednak zrobić próbę bo jesli wyjąc go na pracującym silniku to autko zaraz gasnie.
Podmienic go z innym z sąsiedztwa i sprawdzić czy objawy nie ustąpią. Można też przy okazji psiknąć na konektorki jakimś paskudztwem co tlenki rozpuszcza, np. preparatem Kontakt S61
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-03-01, 14:17, w całości zmieniany 4 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 13:58   

stempik napisał/a:
benzyna 1.4 i oczyszczanie spalin? moje autko takiej nie ma


Tak dziwnie nazwali tą kontrolkę, ale to chodzi o kontrolkę z rysunkiem silnika - to jest ta kontrolka co znajduje się obok kontrolki akumulatora - po prawe stronie akumulatora.

stempik napisał/a:
Przekażnik jest z lewej strony akumulatora ale nie pamietam który to z nich


Chodzi pewnie o przekaźnik nr 238 (przekaźnik blokady wtrysku). Kolega może podmienić 238 z każdym innym przekaźnik, oprócz 236 - który to jest od pompy paliwa - bo jak się okaże że to faktycznie przekaźnik, to owszem odpali ale po chwili mu zgaśnie, gdyż zabraknie paliwa.

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-01, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 14:01   

jackthenight napisał/a:
Tak dziwnie nazwali tą kontrolkę, ale to chodzi o kontrolkę z rysunkiem silnika

Byłem przekonany że jest jakieś proste wytłumaczenie. :mrgreen:

Co do przekażników to w tych starszych autkach jest tak jak na zdjęciu. U mnie wymienone są juz dwa to te czarne.

1.jpg
Plik ściągnięto 325 raz(y) 53,6 KB

Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-03-01, 14:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-03-01, 17:09   

po tym co przeczytałem, stawiam na czujnik położenia wału, bo ja niestety miałem takie same objawy i dostawalem szewskiej pasji. Jak chciał to zapalał, jak nie chciał to nie zapalał. Po wymianie tego ptaszka do dziś jest wszystko idealnie, zapala na dotyk.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-03-01, 17:53   

waski napisał/a:
stawiam na czujnik położenia wału, bo ja niestety miałem takie same objawy i dostawalem szewskiej pasji
Miałem to samo w Seicento. :-(
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 22:35   

waski napisał/a:
stawiam na czujnik położenia wału,

Tak żle nikomu nie życze. W ASO to pewnie ze 300 zł. a zamienniki już lekko ponad 100 zł. się zaczynaja.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne