Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 21:04
Czujnik firmy Hella czy czujnik Halla ?
Skoro zatankowałeś i masz 3/4 zbiornika to nie odkręcaj pompy - wiadomo że jest dobra.
Najlepszym testem gdy nie możesz odpalić auta byłoby abyś odkręcił świece i podłączył do niej kabel WN, a następnie świecie położył na silniku (aby miała masę). Niech ktoś ci zakręci silnikiem i sprawdź czy na świecy jest iskra - jeśli jest iskra a nie odpala to czujnik wała, czyli czujnika Halla na 100% dobry.
Ale ja chyba się domyślam co dolega aucie, ale muszę się jeszcze upewnić.
Powiedz mi, jak jest zimny i jedziesz i nagle puścisz gaz to obroty bardzo spadają i prawie gaśnie ?
A jak odpalasz zimny silnik to nie dotykasz nogą gazu ? Odpalasz bez trzymania nogi na gazie ?
A jak naciśniesz trochę gaz to wtedy odpali bez problemu ? czy też nie?
Wygląda jakby przyczyną był silnik krokowy.
Silnik krokowy to : 649
Sprawdź wtyczkę czy jest dobrze wpięta. Wyciągnij ją i wepnij ponownie, i tak ze dwa razy.
Jeśli będziesz miał problem z odpaleniem auta, to postukaj w silnik krokowy np. śrubokrętem (puknij dość mocno i stanowczo) - jeśli po tym auto odpali to wiadomo - silnik krokowy do wymiany.
I szkoda że nie możesz się podpiąć pod komputer aby sprawdzić jaki błąd powoduje zapalenie się kontrolki MIL- czyli kontrolki oczyszczania spalin.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-11, 05:17, w całości zmieniany 9 razy
Co do tankowań, jako że nasze zbiorniki mają olbrzymią rezerwę tankuję równe 10l jak tylko zapali się rezerwa - wolę dolewać świeżego paliwa raz/dwa razy na miesiąc, niż wozić paliwo przez semestr :)
Jeśli pali Ci się CHECK ENGINE, wpadnij na zlot - wezmę OBD II i się ujawni kod błędu. Obstawiałbym na wyregulowanie zaworów i wymianę kabli WN oraz świec.
U mnie przy gazie problemy z gaśnięciem na luzie rozwiązała regulacja zaworów (w tym samym czasie wymieniłem świece), silnik krokowy jest tak dziwnie w dacii zrobiony że niepodłączony powoduje że wolne obroty to 1500 (też przerabiałem)...
No i po regulacji zaworów i wymianie świec już nigdy nie zdarza mi się problem z odpaleniem ciepłego samochodu (a bywało że podjeżdżałem na stacje gasiłem, tankowałem i pipa - nie chce odpalić...)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-09-11, 20:00, w całości zmieniany 3 razy
Co do tankowań, jako że nasze zbiorniki mają olbrzymią rezerwę tankuję równe 10l jak tylko zapali się rezerwa - wolę dolewać świeżego paliwa raz/dwa razy na miesiąc, niż wozić paliwo przez semestr :)
Jeśli pali Ci się CHECK ENGINE, wpadnij na zlot - wezmę OBD II i się ujawni kod błędu. Obstawiałbym na wyregulowanie zaworów i wymianę kabli WN oraz świec.
U mnie przy gazie problemy z gaśnięciem na luzie rozwiązała regulacja zaworów (w tym samym czasie wymieniłem świece), silnik krokowy jest tak dziwnie w dacii zrobiony że niepodłączony powoduje że wolne obroty to 1500 (też przerabiałem)...
No i po regulacji zaworów i wymianie świec już nigdy nie zdarza mi się problem z odpaleniem ciepłego samochodu (a bywało że podjeżdżałem na stacje gasiłem, tankowałem i pipa - nie chce odpalić...)
Czaju fajnie wiedzieć że jest ktoś kto pomoże. Nie wiem czy dam radę na zlot przyjechać. Mam bardzo mało wolnego czasu: praca, budowa rodzinnego gniazdka, trzy miesięczne maleństwo, które wymaga wiele uwagi ze strony obojga rodziców. Ale postaram się wpaść.
»
zlot to tak troche za dużo powiedziane, jest to zwykle kilkudziesięcio minutowe spotkanie przy kawie, tak btw to na 17:00 będę musiał być w Krakowie...
Wysłany: 2010-10-16, 00:18 Problemy z porannym odpalaniem
Witam,
od jakiegoś czasu zauważam problemy z porannym odpaleniem samochodu.
Szukałem przyczyny w całym samochodzie i doszedłem do wniosku (po paru testach), że problemy mogą powodować akumulator i alarm. Gdy samochód zamknę w garażu bez włączonego alarmu to problemu nie ma. Ponadto zegar na liczniku się zeruje.
Czy wymiana akumulatora i poszperanie w elektryce alarmu coś pomoże ? Czy będzie konieczne jeszcze ustawienie komputera?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3772 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-16, 07:37
Jeśli ma 6 lat i 150 tys to zapewne aku dogorywa.Na wszelki wypadek podjedź do jakiegoś sklepu z serwisem aku niech sprawdzą pojemność i napięcia.Co do wymiany to podobno magicy potrafią na czas podmiany podpiąć równolegle drugie ogniwo.
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997 Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2010-10-17, 21:27
Pisałem przy innej okazji, ale przypomnę i tutaj - mój akumulator poległ po 3 latach i bodaj 3 miesiącach - przebieg 170 000 km. Nad 6 letnim bym się nie zastanawiał - do wymiany.
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-10-18, 07:25
Oki - 6 lat to dużo ale czy nie dziwi że auto odpala (ciężko bo ciężko ale odpala) czyli aku jest w stanie uciągnąć rozrusznik pobierający gigantyczną, w porównaniu z zegarkiem energię? Bardzo często najsłabszym ogniwem instalki jest alarm montowany na cieniutkich kablach, zazwyczaj tandetnie
Na wszelki wypadek podjedź do jakiegoś punktu sprzedającego aku na sprawdzenia prądu ładowania, powiedz miłemu panu że zastanawiasz się nad wymianą ale nie wiesz w jakim stanie jest stary aku - robilem tak kilka razy w kilku punktach i zawsze sprawdzenie było bezpłatne.
Wysłany: 2011-02-28, 10:46 Dziwny problem z odpalaniem - Logan
Witam Chciałem prosić wszystkich forumowiczów o pomoc jestem posiadaczem Daci Logan z pierwszych lat produkcji, z samochodu jestem zadowolony jednak od pewnego czasu pojawiła się kłopotliwa usterka:
Co jakiś czas mam problemy z odpalaniem mojego auta, mianowicie rozrusznik kreci ale silnik nie chce załapać. Wystarczy że pokręcę trochę kluczykiem i odpali zdarza się to sporadycznie(normalnie pali od razu). Pamiętam jeszcze w wakacje problem był nasilony a w trasie na postoju było to dość kłopotliwe kiedy nie mogłem go odpalić długi czas zacząłem się bać o akumulator poszedłem coś zjeść po 1 godzinie wsiadałem i odpalałem od razu za pierwszym razem w zimie jak by lepiej bo rzadko mi się to zdarzało (był podpinany pod komputer jednak nic nie wykazało oczekuje waszych propozycji co może być problemem) świeci mi się również kontrolka oczyszczania spalin ale nie wiem czy wiązać te dwie sprawy. Bardzo proszę o pomoc i porady co może być przyczyną lub polecenie kogoś na Lubelszczyźnie kto by mi pomógł rozwiązać ten problem.
Ostatnio zmieniony przez piotrek 2011-02-28, 10:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 11:21
piotrek napisał/a:
świeci mi się również kontrolka oczyszczania spalin ale nie wiem czy wiązać te dwie sprawy
Skoro się świeci, to należy to wiązać. Świecąca kontrolka spalin oznacza, że komputer wtrysku wykrył jakieś błędy.
Nie wiem gdzie go podpinałeś pod komputer, ale nie chce mi się wierzyć, że żadnych błędów nie wykryto skoro się świeci kontrolka spalin, która jednoznacznie wskazuje na błędy w układzie wtryskowym.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-02-28, 11:25
Tradycyjnie w autach Renault takie objawy ( im bardziej ciepły tym trudniej zapala) oznaczały kończący się moduł zapłonowy. Czy dotyczy to Dacii - nie wiem, ale przy takim spokrewnieniu całkiem możliwe. Jak miałbyś skąd wziąść to najlepiej podmień i zobacz czy ten objaw dalej będzie występował.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 11:35
PiotrWie napisał/a:
kończący się moduł zapłonowy.
Ale co masz na myśli pisząc moduł zapłonowy ?
Chodzi ci o to :
To jest moduł cewek wysokiego napięcia czyli pot. cewki wysokiego napięcia.
Bo innych modułów związanych z wtryskiem oprócz komputera wtrysku to już w Dacii nie ma.
Ja podejrzewam rónież czujnik położenia wału :
który również jak się psuje to nie lubi wysokich temperatur, ale po podłączeniu się kompem do auta taki błąd powinien być widoczny.
Uszkodzona cewka wysokiego napięcia jak również uszkodzony czujnik położenia wału może powodować problem opisany przez ciebie.
Ale aby to stwierdzić, to należy się podłączyć do kompa w czasie kiedy się świeci lampka oczyszczania spalin - wtedy na pewno jakiś błąd będzie widoczny.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 12:42, w całości zmieniany 8 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-02-28, 13:53
Az tak dokładnie to nie powiem, dotyczyło to Renaultów z lat 90-tych i przełomu wieku, mechanicy wymieniali coś co nazywali modułem zapłonu i problem znikał
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 13:59
To Piotrze może chodzi o wtrysk jedno-punktowy - tam faktycznie był moduł zapłonowy.
Teraz mechanicy mogą mówić moduł zapłonowy a faktycznie chodzi o cewki wysokiego napięcia.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-02-28, 14:25
jackthenight napisał/a:
To Piotrze może chodzi o wtrysk jedno-punktowy - tam faktycznie był moduł zapłonowy.
Teraz mechanicy mogą mówić moduł zapłonowy a faktycznie chodzi o cewki wysokiego napięcia.
Nie bo dotyczyło to także mojej 25, a tam był V6 z wielopunktowym wtryskiem.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-28, 14:44
PiotrWie napisał/a:
Nie bo dotyczyło to także mojej 25, a tam był V6 z wielopunktowym wtryskiem.
No już nie ważne, w Dacii żadnych modułów zapłonowych nie ma, a jeśli ktoś ma na myśli cewkę wysokiego napięcia to należy ją tak nazywać - według dokumentacji cewka wysokiego napięcia to poczwórna cewka zapłonowa i takich nazw się starajmy trzymać :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 14:46, w całości zmieniany 1 raz
jestem posiadaczem Daci Logan z pierwszych lat produkcji
to całkiem jak ja, :)
piotrek napisał/a:
świeci mi się również kontrolka oczyszczania spalin
benzyna 1.4 i oczyszczanie spalin? moje autko takiej nie ma.
No chyba że nie to się koledze zapala. Albo ja się mylę. Co niestety nie jest niemożliwe.
piotrek napisał/a:
mam problemy z odpalaniem mojego auta
u mnie pomogła wymiana przekaznika sterującego cewkami wysokiego napięcia, czego koledze szczerze życzę, bo pasuje tam przekażniczek od fiata za 25 zł.
( w ASO 160 zl.)
Przekażnik jest z lewej strony akumulatora ale nie pamietam który to z nich. Mozna jednak zrobić próbę bo jesli wyjąc go na pracującym silniku to autko zaraz gasnie.
Podmienic go z innym z sąsiedztwa i sprawdzić czy objawy nie ustąpią. Można też przy okazji psiknąć na konektorki jakimś paskudztwem co tlenki rozpuszcza, np. preparatem Kontakt S61
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-03-01, 14:17, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-01, 13:58
stempik napisał/a:
benzyna 1.4 i oczyszczanie spalin? moje autko takiej nie ma
Tak dziwnie nazwali tą kontrolkę, ale to chodzi o kontrolkę z rysunkiem silnika - to jest ta kontrolka co znajduje się obok kontrolki akumulatora - po prawe stronie akumulatora.
stempik napisał/a:
Przekażnik jest z lewej strony akumulatora ale nie pamietam który to z nich
Chodzi pewnie o przekaźnik nr 238 (przekaźnik blokady wtrysku). Kolega może podmienić 238 z każdym innym przekaźnik, oprócz 236 - który to jest od pompy paliwa - bo jak się okaże że to faktycznie przekaźnik, to owszem odpali ale po chwili mu zgaśnie, gdyż zabraknie paliwa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-01, 14:00, w całości zmieniany 1 raz
po tym co przeczytałem, stawiam na czujnik położenia wału, bo ja niestety miałem takie same objawy i dostawalem szewskiej pasji. Jak chciał to zapalał, jak nie chciał to nie zapalał. Po wymianie tego ptaszka do dziś jest wszystko idealnie, zapala na dotyk.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum