Wysłany: 2008-01-10, 12:24 Nowy indyjski samochód jedynie za 6 tysięcy złotych
Indyjski koncern samochodowy Tata Group zaprezentował w czwartek na targach w Delhi auto za 100 tysięcy rupii (ok. 6 tysięcy złotych).
Samochód dla niezamożnych ma zastąpić masowe w Indiach skutery i jest najtańszym samochodem na świecie!
Eksperci obawiają się, że samochód dla mas o nazwie "Nano" doprowadzi do zapchania i tak zatłoczonych indyjskich dróg i wzrostu emisji zanieczyszczeń.
Czterodrzwiowe auto ma 3.1 m długości, 1.5 m szerokości, 1.6 m wysokości i przeznaczone jest dla czterech osób. Dwucylindrowy silnik benzynowy o pojemności 623 ccm (z wałkiem wyrównoważającym i wielopunktowym wtryskiem) umieszczono z tyłu, napęd za pośrednictwem czterobiegowej, manualnej skrzyni biegów trafia na koła tylne. Jednostka napędowa dysponuje mocą 33 KM i średnio ma zużywać około 4-5 litrów benzyny na 100 km.
Od debiutu nano będzie oferowane w dwóch wersjach wyposażenia: standard i deluxe. Oczywiście wyposażenie obydwu będzie bardzo ubogie, np. na desce wersji podstawowej znajdziemy tylko prędkościomierz, wskaźnik paliwa i kontrolkę ciśnienia oleju. Zapomnieć można np. o wspomaganiu kierownicy czy radiu.
Podczas prezentacji na targach szef koncernu Ratan Tata uznał produkcję nowego samochodu za wydarzenie na miarę lotu człowieka na Księżyc.
Indyjski samochodzik ma w tym roku trafić na europejski rynek. Jego cena z pewnością wzrośnie z uwagi na konieczność dostosowania go do norm europejskich.
Obecnie w Indiach jeździ jedynie siedem milionów samochodów, przy 1,1 mld ludności. W ubiegłym roku Hindusi kupili 1,1 mln samochodów i liczba ta ma się podwoić do 2010 roku, na co liczy koncern Tata.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-10, 13:00
Kurczę! Hindusi ponownie wynaleźli małego fiata
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Jeśli pojawiłby się w Polsce, kupiłbym go. Od pierwszego auta zbyt wiele nie oczekuję, byle jeździło i miało radio z CD.
Poza Renault pracuje na podobnym samochodem
Black Eryk: Proszę o używanie opcji 'edytuj'...
dziwne, chyba ci "eksperci" nigdy nie byli w Tokio lub w Warszawie :D
Ostatnio zmieniony przez Black Eryk 2008-01-28, 10:20, w całości zmieniany 1 raz
Wszystko ładnie i pięknie, ale jak będą musieli to dostosować do norm europejskich, to cena także gwałtownie wzrośnie. No chyba że będą to sprzedawać jako skuter xD
IMHO świetny samochód dla Polski ale i tak rodacy będą woleli szroty z Niemiec.
Nie zgadzam się. Większość polskich rodzin jednak nie stać na dwa samochody, a to auto jeśli się do czegoś nadaje, to wyłącznie do jazdy po mieście. To po prostu taki tani Smart jest, na wakacje czy na odwiedziny do rodziny nie da się tym pojechać. Świetny dla Polski to jest właśnie Logan - tani, wielofunkcyjny, niezawodny i bezpieczny.
Jak będą go sprzedawać w Polsce to będzie pewnie kosztował ok. 20 tys. zł i wtedy to już przestaje być ciekawą propozycją.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-10, 16:59
Jeszcze na temat "TATA MOTORS":
Borykający się z poważnymi problemami finansowymi Ford postanowił pozbyć się dwóch marek - ikon brytyjskiej motoryzacji. Pod młotek idą Land Rover i Jaguar. To, że marki zmieniają swoich właścicieli w motoryzacyjnym świecie nie jest niczym nowym, zastanawiającym jest jednak fakt, kto przejmie ich pakiet większościowy.
Okazuje się, że nowym właścicielem zasłużonych angielskich firm ma być indyjska spółka motoryzacyjna Mahindra (dop. wl: pewnie znana wszystkim "loganowcom"), wchodząca w skład koncernu Tata Motors. Zgodę na sprzedaż wyraziły już brytyjskie związki zawodowe, wszystko wskazuje na to, że zawarcie ostatecznej umowy jest już tylko kwestią czasu.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-10, 18:01
GeRRaD napisał/a:
EURO NCAP - jedna, pół gwiazdki
Pol gwiazdki ma europejskie seicento
A tak na serio. O ile zostanie "dostosowany" to moze okazac sie rowniez niezlym kompromisem bezpieczenstwa wzgledem ceny tak jak to mialo miejsce z chinskim Brillance BS6, ktory po pierwszym tescie EuroNCAP wypadl tragicznie, a po poprawkach konstrukcyjnych (ze wzgledu na europejskie wymagania) otrzymal w ponownym tescie 3 gwiazdki. Niby nic wyjatkowego jak na dzisiejsze standardy, ale patrzac na cene tego pojazdu, okazuje sie to juz wzglednie "normalny" wyniki.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-01-10, 20:22, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-01-11, 11:13
Najtańsze auto świata
Hinduski Tata za 6100 zł.
Hinduski koncern Tata, który wkrótce odkupić ma od Forda brytyjskie marki Land Rover i Jaguar zamierza wprowadzić na rynek najtańszy samochód na świecie. Cena? 1700 euro, czyli ok. 6100 zł, a sprzedaż rozpocząć się ma jeszcze w tym roku. Nawet w najbogatszej wersji auto ma być tańsze niż Maruti 800, a docelowa wielkość produkcji rocznej to 1 milion. Auto ma zostać zaprezentowane po raz pierwszy na salonie Auto Expo w New Delhi, który odbywać się będzie w dniach od 10 do 17 stycznia br. – poinformował dwutygodnik Auto Motor und Sport.
Rozstaw osi 4-osobowego samochodzika wynosić ma 2,2 metra, a napędzać go ma 30-konny silnik zamontowany z tyłu. Dostępne mają być dwie wersje – z silnikiem benzynowym 0,66 l albo wysokoprężnym 0,7 l. To wielkości zbliżone to legendarnego Fiata 126p, pod tylną klapą którego montowano jednostki o pojemności 0,6 l, 0,65 l i 0,7 l. Ze względu na prostą konstrukcję nie powinno być kłopotów z serwisowaniem i naprawami nowego malucha. Jednym z dostawców podzespołów do nowego samochodu ma być Bosch, prawdopodobnie największa firma na świecie w tym sektorze. Samochodzik marki Tata trafić ma poza Indiami także na rynki Europy Wschodniej, gdzie należy spodziewać się ceny dla klienta końcowego powyżej 10 tys. zł.
źródło: autocentrum.pl
Silnik benzynowy jest 2 cylindrowy. Tata gwarantuje dostosowanie normy emisji spalin do Euro 4, i dobre wyniki w testach zderzeniowych. He,he... w tak małych samochodach jest za mało przestrzeni, i zbyt słaba konstrukcja nadwozia, by mówić o jakichkolwiek szansach na przeżycie-nawet czysto teoretycznych.... Spójrzcie na Cinqucento, lub Seicento....
Silnik benzynowy jest 2 cylindrowy. Tata gwarantuje dostosowanie normy emisji spalin do Euro 4, i dobre wyniki w testach zderzeniowych. He,he... w tak małych samochodach jest za mało przestrzeni, i zbyt słaba konstrukcja nadwozia, by mówić o jakichkolwiek szansach na przeżycie-nawet czysto teoretycznych.... Spójrzcie na Cinqucento, lub Seicento....
O rzesz...., jakie to paskudne - maluch mi się bardziej podoba...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
TATAAAA! Jaaaaa chcęę Dacię Lastun!
Qrczę krzyżówka MatFiza z Xarą Picasso. Rzeczywiście to Nano-Van. I do tego 5-miejscowy
Choć, z drugiej strony, trzeba uczciwie napisać, że to skok jakościwy w porównaniu z tymi pierdzikółkami, dwusuwowymi trójkołowcami.
Trzeba jeszce wziąć pod uwagę że w Indiach Honda Civic to wóz luksusowy (np. gwiazd Bollywood'u) a Mahindra czyli Logan to pojazd dedykowany klasie średniej.
Cóż, na każdy kraj trzeba patrzeć kategoriami lokalnej rozpiętości ekonomiczej......
6 kPLN w Indiach to kwota niebotyczna w odniesieniu do śr, krajowej.
Jeżeli ten, dżentelmen jest mojej postury, tooo...do środka zmiesci się nawet pieciu joginów
Chciałbym jeszcze zobaczyć "crash-test" tego cuda ! Podejrzewam, że wygląda podobnie ja w przypadku chiskich limuzyn Ale nie ma się co smiać, szykuje się odwet za brytyjski kolonialzm: TATA kupuje "Jaguara" Serio
____________________________________________________
A propos, spalania: 3 L/100 km Lat temu 20-cia nieodżałowanej pamięci "Beskid" palił 3,5 L/100 kmAle skok technologiczny !!!!
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-01-11, 16:32, w całości zmieniany 2 razy
Zapomniałem o sloganie reklamowym (a to wszak najważniejsze ):
THE PEOPLE'S CAR = [niem.] Volks-Wagen !!!!!!!!!
co do 6 kPLN to po doliczeniu transportu, cła, prowizji dealerskich będzie to co najmniej 1.2...1.3*10^4 PLN czyli 2x tyle co w kraju Mahatmy.....
Więcej na:
http://www.emetro.pl/emetro/1,85648,4828103.html
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-01-11, 16:47, w całości zmieniany 1 raz
A mnie się autko podoba, jakbym szukał auta do pracy, to jestem jak najbardziej za.
A przestancie się czepiać crash testów, bo one nie są miarodajne, każdy wypadek jest inny. Już nie raz zdarzało się że maluch wyglądał lepiej od mercedesa, który miał milion poduszek na pokładzie.
Mnie autko przypomina poczciwego citroena 2CV.
TATAAAA! Jaaaaa chcęę Dacię Lastun!
Qrczę krzyżówka MatFiza z Xarą Picasso. Rzeczywiście to Nano-Van. I do tego 5-miejscowy
Choć, z drugiej strony, trzeba uczciwie napisać, że to skok jakościwy w porównaniu z tymi pierdzikółkami, dwusuwowymi trójkołowcami.
Trzeba jeszce wziąć pod uwagę że w Indiach Honda Civic to wóz luksusowy (np. gwiazd Bollywood'u) a Mahindra czyli Logan to pojazd dedykowany klasie średniej.
Cóż, na każdy kraj trzeba patrzeć kategoriami lokalnej rozpiętości ekonomiczej......
6 kPLN w Indiach to kwota niebotyczna w odniesieniu do śr, krajowej.
Jeżeli ten, dżentelmen jest mojej postury, tooo...do środka zmiesci się nawet pieciu joginów
Chciałbym jeszcze zobaczyć "crash-test" tego cuda ! Podejrzewam, że wygląda podobnie ja w przypadku chiskich limuzyn Ale nie ma się co smiać, szykuje się odwet za brytyjski kolonialzm: TATA kupuje "Jaguara" Serio
____________________________________________________
A propos, spalania: 3 L/100 km Lat temu 20-cia nieodżałowanej pamięci "Beskid" palił 3,5 L/100 kmAle skok technologiczny !!!!
cóż, silniczek na pewno nie jest najnowszej konstrukcji, ale wtrysk wielopunktowy to w tym przypadku high-tech :D.
Black Eryk: Proszę o używanie opcji 'edytuj'...
waski napisał/a:
A mnie się autko podoba, jakbym szukał auta do pracy, to jestem jak najbardziej za.
A przestancie się czepiać crash testów, bo one nie są miarodajne, każdy wypadek jest inny. Już nie raz zdarzało się że maluch wyglądał lepiej od mercedesa, który miał milion poduszek na pokładzie.
Mnie autko przypomina poczciwego citroena 2CV.
mi również - ale ja wykorzystywałbym nano do wszystkiego - do pracy, do wyjazdów za granicę - bo to byłby mój pierwszy samochód.
Ostatnio zmieniony przez Black Eryk 2008-01-28, 10:18, w całości zmieniany 1 raz
Ależ ja się nie czepiam!
Ja napisałem o realiach kraju pochodzenia !
Do poruszania sie po mieście byłby super, bo spróbuj zaparkować w centrum dużego miasta (np. mojego, po rozszerzeniu ponad 200 kLudzi) Merola S-klasse a co do 1*e+6 jaśków też zgoda ! Do centrum jeżdzę rowerem jak jest w miarę ciepło ze względów jw. i w tedy mam zero ABS'ów, zero airbagów etc. tylko zdrowy rozsądek jako gł. system bezpieczeństwa czynnego, bo na ludzką głupotę nie mam....
Ale nieco dalej ub w piątkę..... tylko Logan ;-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum