hej
mam pytanie a propo opon zimowych. duster jest moim pierwszym autem, czy ktos moze polecic ktore zimowki najlepiej beda do niego pasowaly.
z gory dzieki za propozycje i uwagi
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-28, 13:31, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-09-24, 09:59
Potwierdzam,jazda na tych"Michałkach"LATITUDE ALPIN jest spoko w każdych warunkach drogowych jakie mamy w zimie w GRANICACH ZDROWEGO ROZSĄDKU łącznie z wyślizganym(oblodzonym) śniegiem(dotyczy 4x4).Sam bujam na nich 3 sezon i z czystym sumieniem mogę polecić.Druga opona to NOKIAN WR G2 SUV.Z dolnej półki cenowej(mam tu na myśli przedział cenowy:200-300pln za sztukę do Dustera) bym nie szukał bo można się srodze przewieźć,czego nikomu nie życzę.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-11-27, 21:03, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-09-30, 16:57 Dacia Duster zmienic opony na zimowe czy lepiej na letnie?
Nie mam jeszcze DD ale juz sprzedawca obiecuje, ze bedzie pod koniec pazdziernika czyli za miesiac
W zwiazku z tym mam zapytanie do kolegow czy waszym zdaniem lepiej zime przejezdzic na firmowych oponach M+S, a na lato kupic klasyczne opny letnie coby zmniejszyc halas dobywajacy sie z bieznika opon "firmowych"? Czy zastosowac opcje odwrotna dla lepszego komfortu jazy zima? Oczywiscie kieruje sie tu bardziej czynnikiem ekonomicznym - wieksza korzysc za mniejsze koszty (bo mozna kupic i zimowe i letnie aby sie zabezpieczyc na maxa). Oczywiscie dotyczy to DD 2x4 uzywanego jako miastoodpornej wersji z 1-2 wypadami w miesiacu na trasy do 150km no i w wakacje na cos dluzszego czyli max 25tys km rocznie.
PS Czy juz jest pewne info jakie stalowe felusie beda pasowac do DD tzn sprawdzone na 100% bo chcialbym miec opony z felgami do zmiany. Czytalem ze od Laguny II pasuja ale czy to sprawdzone?
Wysłany: 2010-10-08, 13:29 OPONY ZIMOWE DO DUSTERA
Witam!
W specyfikacji techniczen Dustera znajdującej się na oficjalnej stronie Daci oraz w ich oficjalnych folderach, w przypadku opon jest podawane: opony standartowe - "215/65 R 16 M+S". W tygodniku motoryzacyjnym Motor - nr 33 z 16.08.2010r. na stronie 33 znajddują się informacje wyjaśniające oznaczenia znajdujące się na oponach a w tym oznaczenie M+S - cyt. " Oznaczenie opony zimowej. Ważne zwłaszcza w niektórych krajach zalecających czasowe stosowanie tego typu ogumienia - tylko tak oznaczone opony są traktowane tam jak zimówki". Na stronie internet. www.opony.com.pl oznaczenie M+S identyfikowane jako: "Pochodzi od angielskiego Mud and Snow (błoto i śnieg). Umieszczane jest na oponach zimowych i całorocznych"
Jeżeli opony do Dustera są faktycznie M+S to myślę, że raczej trzeba myśleć o kupnie letnich niż zimówek. Jak odbiorę Dustera sprawdzę. Pozdrawiam[/i]
Witam!
W specyfikacji techniczen Dustera znajdującej się na oficjalnej stronie Daci oraz w ich oficjalnych folderach, w przypadku opon jest podawane: opony standartowe - "215/65 R 16 M+S". W tygodniku motoryzacyjnym Motor - nr 33 z 16.08.2010r. na stronie 33 znajddują się informacje wyjaśniające oznaczenia znajdujące się na oponach a w tym oznaczenie M+S - cyt. " Oznaczenie opony zimowej. Ważne zwłaszcza w niektórych krajach zalecających czasowe stosowanie tego typu ogumienia - tylko tak oznaczone opony są traktowane tam jak zimówki". Na stronie internet. www.opony.com.pl oznaczenie M+S identyfikowane jako: "Pochodzi od angielskiego Mud and Snow (błoto i śnieg). Umieszczane jest na oponach zimowych i całorocznych"
Jeżeli opony do Dustera są faktycznie M+S to myślę, że raczej trzeba myśleć o kupnie letnich niż zimówek. Jak odbiorę Dustera sprawdzę. Pozdrawiam[/i]
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-10-08, 15:18
Ja bym jednak myślał o dobrej zimówce.w serii do Dustera i innych suvarów,terenówek pakują wielosezonówki,choć mają oznaczenie M+S w naszych warunkach klimatycznych są do niczego.nadają się na zimę???najwyżej na południu Europy.spotkałem Dustera(demo)na Michelin Latitude Tour,mimo oznaczenia M+S zdecydowanie nie jest to zimówka i jazdy na niej zimą nie polecam.w konfiguracjach kilku sklepów internetowych figuruje jako opona letnia."piotrres"bardzo dobry wybór!!!
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-10-08, 15:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-08, 20:30
Ja mam fabryczne M+S, ale to są letnie. Mam już (w przyszłym tygodniu zakładam) zimówki też z oznaczeniem M+S - ale z oznaczeniem, że zimówki, czyli M+S to na pewno nie oznaczenie, że na zimę, ale na śnieg i błoto, ale twardość zapewne nie ta.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-10-26, 08:46
Ja kupilem 2 tygodnie temu Falken M+S zimowe Solidny kawał gumy robiony w Japonii. Maja wysokie notowania wsrod uzytkownikow. Zakupu dokonalem jeszcze za 309zl /1 szt. Cena nie jest juz tak atrakcyjna bo podrozaly jednak o 40zl od poprzedniej aukcji. Ale i tak taniej niz w sklepach o min 40zl na sztuce.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2010-10-26, 09:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-10-26, 19:31
Byłem w Nysie po dokumenty i obejrzałem swojego Dustera - co do opon to stoi na letnich Michelinach X-green, nie na jakiś M+S. Czy ktoś potrafi powiedzieć jakimi cechami różnią się opony 4x4 od osobowych - czy do Dustera 4x2 jest sens kupować opony typu 4x4 jak planuję jeździć po szosach i utwardzonych drogach polnych - na pewno nie po kopalni piasku czy zaoranym polu - w końcu 4x2 to normalny samochód przednionapędowy z dużym prześwitem,co mi wystarcza - nie boję się nierówności w drogach polnych.
Widzę że część zakłada zwykłe osobowe (które są dobre 100 zł tańsze na sztuce) a część jak piotrres opony 4x4. Ciekawe jaka będzie tendencja wśród kolejnych użytkowników. Ja na razie czekam na odbiór i przy okazji trochę się zastanawiam nie nad marką tylko nad typem... tylko że ja będę miał 4x4 więc chyba wybór prostszy. Przy 4x2 bym się dłużej zastanawiał.
Byłem w Nysie po dokumenty i obejrzałem swojego Dustera - co do opon to stoi na letnich Michelinach X-green, nie na jakiś M+S. Czy ktoś potrafi powiedzieć jakimi cechami różnią się opony 4x4 od osobowych - czy do Dustera 4x2 jest sens kupować opony typu 4x4 jak planuję jeździć po szosach i utwardzonych drogach polnych - na pewno nie po kopalni piasku czy zaoranym polu - w końcu 4x2 to normalny samochód przednionapędowy z dużym prześwitem,co mi wystarcza - nie boję się nierówności w drogach polnych.
heh widzę że o tym samym pomyśleliśmy w tym samym momencie. Myślę że trzeba kierować się tym czy 4x2 czy 4x4 no i typem nawierzchni po której się będziesz głównie poruszać. W cenie średniej klasy opon 4x4 masz opony premium "osobowe". W twoim przypadku bym wybrał dobre osobówki.
Ostatnio zmieniony przez sereq 2010-10-26, 19:38, w całości zmieniany 1 raz
witam forumowiczów z bardziej zaśnieżonej części Polski!
melduję, że śnieg na Kaszubach też już jest. niewiele, ale zmiażdżony i pozostawiony samemu sobie porobił paski lodu na asfalcie.
dziś porządnie poślizgnąłem się przy ruszaniu pod lekką górkę. zauważyłem, że w momencie gdy duster traci tor jazdy kierownica sama silnie ściąga w kierunku bardziej przyczepnego koła. moja obserwacja była podobna na zupełnie suchej nawierzchni: gdy porządnie wcisnąłem hamulec, a jedno z kół było wyżej np. na wałku koleiny. kierownica wręcz sama ciągnie w bardziej przyczepnym kierunku. troszkę to niebezpieczne ale po lekkim treningu do opanowania.
martwię się o przyczepność na lekkim śniegu i błocie, ale też zwyczajnie szukam oszczędności. jeżeli macie oryginalne Michelin M+S napiszcie proszę czy dajecie radę? tym oponkom bliżej do zimówek czy jednak do typowo letnich?
a może ktoś już wycelował w klasie budżetowej jakieś jakieś atrakcyjne rozwiązanie?
przepraszam za pomieszanie tematów: opon i układu kierowniczego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum