Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-07, 17:44
Pewnie jak będą śniegi po pas. Oni nigdy nie wybiegają wprzód. Zastanawiam się nad dodatkami do paliwa (ON) które leje się w celu zapobieganiu wytracania się parafiny z paliwa czy jakoś tak. Muszę coś o tym poczytać. To będzie moja pierwsza zima z dieslem.
Shell ma trzy roidzaje oleju napędowego - oprócz letniego i zimowego jeszcze tzw przejściowy. Niestety nie mam konkretnego info od kiedy do kiedy który rodzaj jest na stacjach
No ok ale jeśli shell tak robi to może inne stacje też? Spytaj na orlenie - ma dużo stacji a jak byłem na urlopie w okolicach baligrodu,leska w podkarpackim to się okazało że orlen dostarcza też paliwo do wszystkich prywatnych stacji
Dlatego zasugerowałem że najlepiej spytać u żródła, ewentualnie na stronce orlenu jakieś namiary na kontakt z nimi... przeciętny kierowca zradko ma taką wiedze
Zastanawiam się nad dodatkami do paliwa (ON) które leje się w celu zapobieganiu wytracania się parafiny z paliwa czy jakoś tak.
Nie wiem jak pozostali forumowicze ja kupuję "skyd" to jest szwedzki dodatek kupujesz 500ml butelkę lub 1000 ml bo takie opakowania są na rynku i albo masz miarkę która odmierzasz 10ml na każde 10litrów ON, albo lejesz na oko i jazda. Pytałem znajomego kierowcę diesla i mechanika mówili że nie zaszkodzi choć nie ma jednoznacznej opinii że pomaga.
Decyzja jak zawsze należy do Ciebie
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Malutki 2010-10-07, 18:37, w całości zmieniany 1 raz
Cytat (np) ze strony Neste (wielkich kłopotów ze znalezieniem nie ma):
"Sprzedawany olej napędowy spełnia wymagania zależne od warunków klimatycznych:
letni od 1 maja do 15 września
przejściowy od 16 marca do 30 kwietnia i od 16 września do 15 listopada
zimowy od 16 listopada do 15 marca"
albo ze strony BP:
"W zbiornikach na naszych stacjach zimowy BP Ultimate Diesel jest zawsze dostępny od połowy grudnia"
Ten niby do -30 stopni, ale dopiero od połowy grudnia
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-10-07, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Już paliwo na okres przejściowy (od 1 października do 15 listopada i od 1 marca do 15 kwietnia) musi odznaczać się wskaźnikiem CFPP = -10 °C. Dla zimowego oleju napędowego, który na stacjach benzynowych musi być dostępny od 16 listopada do końca lutego, temperaturę zablokowania zimnego filtra w strefie klimatycznej, do której należy Polska, ustalono na -20 °C. Niektóre z firm petrochemicznych, obecnych na polskim rynku, nieco dłużej oferują na stacjach benzynowych paliwo na okresy zimowy i przejściowy niż wymaga tego norma. Inne, w okresach srogich mrozów, mają w ofercie olej napędowy o temperaturze zablokowania zimnego filtra, wynoszącej -32 °C, a w niektórych rejonach Polski nawet -40 °C. Wszystko po to, aby parafina zaczynała wytrącać się z oleju napędowego jak najpóźniej, a jej kryształki miały jak najmniejsze rozmiary.
Jeśli te daty obowiązują nadal to w porządku. Tylko mam ten problem, że samochód za rzadko trzeba tankować i mogę grudniu skończyć z paliwem przejściowym...
Ale macie problemy .... kupcie sobie depresator i wlejcie do baku przed tankowaniem. Jak ktoś mało jeździ i ma jeszcze letni w baku to niech wleje i dotankuje do pełna.
Ale macie problemy .... kupcie sobie depresator i wlejcie do baku przed tankowaniem. Jak ktoś mało jeździ i ma jeszcze letni w baku to niech wleje i dotankuje do pełna.
I tak właśnie chyba zrobię. Mam nadzieję, że to nie zaszkodzi temu nowoczesnemu dieslowi...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum