http://motoryzacja.interi...-700-zl,1540523
Myślałem nad Octavią I Tour z końcówki serii (cenowo niewiele przewyższa Dustera), ale bałem się drugi raz wdepnąć w to samo, co mam - Felicja z końca produkcji - w serwisie nie chcą jej już widzieć (Panie, nie mamy części, nikt już tego nie serwisuje, sprzedawać zanim się rozleci).
Ciekawe, co powiedzą frajerzy, którzy za wyższą cenę niż zapowiedziana "dwójka" kupują teraz zamówioną "jedynkę" Tour... Zakończenie produkcji "jedynki" było ogłaszane jeszcze długo przed wakacjami, hasła typu "ostatnia szansa", "zdążyć"...
Ostatnio zmieniony przez eplus 2010-10-05, 16:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-05, 16:53
Octavia I to nie w większości jeszcze czeska Felicja - wiele samochodów koncernu VAG - Golfy, A3, Seaty ma te same części - do Golfa II kupisz wszystko wiec czemu za 10 lat nie miałbyś kupić wszystkiego do Octavii I?
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-05, 17:07
Artykuł:
Cytat:
Trzeba przyznać, że ceny są atrakcyjne. Sedan z silnikiem 1.4 kosztuje 41 700 zł, zaś z silnikiem 1.6 - 46 700 zł. Z kolei ceny kombi wynoszą odpowiednio 45 i 50 tys. zł.
Wyposażenie standardowe octavii tour drugiej generacji obejmuje m.in. 4 poduszki powietrzne, ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i fotel kierowcy regulowany na wysokość.
Ponadto w cenie 2 tys. zł dostępny jest specjalny pakiet wyposażenia o nazwie Optimum, zawierający klimatyzację manualną Climatic, elektryczne sterowanie szyb z przodu, zdalne sterowanie centralnego zamka, komputer pokładowy i dodatkowe 6 głośników.
Za 48 700 miałbym Oktavię z mocniejszym silnikiem + klima. Powiem szczerze, gdyby była taka oferta kiedy kupowałem Sandero - chwili bym się nie zastanawiał (olałbym nawet diesla). Wtedy (II.2010r.) najtańsza Oktavia chodziła od 52.000 + klima + elektryka szyb. Nic dodać, nic ująć - Skoda zaczęła mądrzeć. Pytanie tylko, dlaczego tak późno? Czyżby Dacia dała jej kopa?
Za 48 700 miałbym Oktavię z mocniejszym silnikiem + klima. Powiem szczerze, gdyby była taka oferta kiedy kupowałem Sandero - chwili bym się nie zastanawiał (olałbym nawet diesla)
A ceny które podajesz są zapewne "katalogowe" - zapewne coś by się wyrwało - albo rabat, albo coś z wyposażenie ( śledzę oferty w miarę na bieżąco i skoda jakby częściej i chętniej udzielała rabatów, a już na pewno pod koniec roku)
krakry1 napisał/a:
Wtedy (II.2010r.) najtańsza Oktavia chodziła od 52.000 + klima + elektryka szyb. Nic dodać, nic ująć - Skoda zaczęła mądrzeć.
No tak, ale zauważ że Skoda do tej pory oferowała dwie generacje Octavi i tak też zostanie. Znajomy rok temu wyrwał Octavię I 1.6 cos koło 42tys.
krakry1 napisał/a:
Pytanie tylko, dlaczego tak późno? Czyżby Dacia dała jej kopa?
Powodów my, zwykli kupujący nigdy nie poznamy. Może ma to jakiś związek z ostatnią wypowiedzią dyrektora VW iż chce "wskazać miejsce w szeregu" Skodzie - jako producentowi tańszych, lecz mniej prestiżowych i "gorszych" samochodów w koncernie VW
Skoda się obudziła - pisałem o tym wcześniej już w wątku "Konkurenci Dacii". Myślę, że z czasem ofertę wzbogaci jakiś diesel - choćby ten na rynki poza UE (2.0 TDI-CR/110 KM). Wystarczy go doposażyć w DPF i już spełnia Euro5. No, robi się ciekawie.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-05, 19:44
benny86 napisał/a:
Znajomy rok temu wyrwał Octavię I 1.6 cos koło 42tys.
Powiem tylko tyle: szczęśliwy człowiek. To o prawie 4 tys taniej co moje Sandero (ale diesel - a ten nabija cenę).
Powiem tak, gdyby w ofercie (gdy kupowałem Sandero) była Octavia z dieslem (+klima) za 50 tys. to by było super. No cóż pomarzyć zawsze wolno. Tak mam Dacię z której jak na razie jestem b. zadowolony. Gdybym miał Octavię pewnie sypiałbym mniej spokojnie - bo Panowie złodzieje lubią te autka.
Może w salonach rzeczywiście są wyprzedaże, ale parę dni temu pobawiłem się konfiguratorem i znowu Fabia (nie Octavia!) kombi wyszła mi 12 tysięcy drożej od mojej MCV. Zasada była taka - ma być wszystko co mam w Daćce (diesel, klima, 4xel. szyby itd.). Fakt, że przy tym w Skodzie wyskakuje parę dodatków jak np. boczne poduszki czy coś tam jeszcze, ale w MCV jest 2x większy bagażnik, który dość często wykorzystuję w całości.
Swoją drogą jeden z szefów koncernu WV powiedział "oczywiście bardzo cieszymy się z sukcesu Skody, ale nie może się on odbywać naszym kosztem".
Octavia I to nie w większości jeszcze czeska Felicja - wiele samochodów koncernu VAG - Golfy, A3, Seaty ma te same części - do Golfa II kupisz wszystko wiec czemu za 10 lat nie miałbyś kupić wszystkiego do Octavii I?
Ale w serwisie salonu ja Favoritki chyba nigdy nie widziałem, a moja Felka była zapewne ostatnią. Nie chodzi mi o dostępność części w ogóle, ale o kompleksową obsługę za 1-szym podejściem, co powinien zapewnić serwis firmowy, tzn, wszystkie psujące się części "z półki". A ostatnio głupie sworznie i końcówki drążków musiałem zamawiać 2 dni wcześniej.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-06, 06:59
mollu napisał/a:
bo w I to trochę mało miejsca było z tyłu jak na tak duże auto
W OII dużo więcej nie ma - w końcu to płyta kompaktowego Golfa - Octavia z zewnątrz jest duża a środku to tak sobie. Specyficzne auto. Największa zaleta to bagażnik.
Sandero ma większy rozstaw osi niż Octavia zarówno I i II.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
a ja powiem tak jezdze skoda octavia przezlo 4 rok przejechanych ma 110 tysi i powiem szczeze ze wygodniej mi sie prowadzi jednak dacke :) wygodniejsze siedzenia no ia bagaznik :) i jewst przy tym mala :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-12, 14:04
Myślałem, że to kit ale pojechałem do Skody.
Octavia 1.4 80KM z pakietem Optimum i kolor metalik (czarny) - cena równe 45000 - gratis dywaniki, blokada skrzyni i do wyboru albo najtańsze radio Blues albo alarm albo zimówki.
Czyli za 45tyś. dostaję: lakier metalik, 4 poduszki, ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne i fotel kierowcy regulowany na wysokość, klimatyzację Climatic, elektryczne sterowanie szyb z przodu, zdalne sterowanie centralnego zamka, komputer pokładowy i dodatkowe 6 głośników. Jak za tą kasę jest nieźle.
Octavie z tym silnikiem ma mój kuzyn - silnik do spokojnej jazdy wystarczy - szału nie ma ale do miasta jak znalazł.
Znowu mi się wszystko wywróciło do góry nogami...
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-10-12, 14:10, w całości zmieniany 1 raz
Spokojnie, grunt to wiedzieć czego się potrzebuje:) Mówisz że silnik do miasta ok, ale czy octavia jest autem miejskim? A nawet jeżeli chcesz jeżdzić w trasy częściej, to czy osiągi są dla Ciebie ważne czy raczej sprawą drugorzędną? A może warto się wstrzymać z decyzją do grudnia - wszyscy producenci musze wyprzedać auta niespełniające euroV i może wtedy da się coś jeszcze korzystniejszego wyhaczyć? Ja bym osobiście tak właśnie zrobił - tym bardziej że jak dziś sobie konfigurowałem potencjalne sandero to wyszło mi 39tys ponad (laureatte, 1.4, klima, alusy,elektryka szyb z tyłu, lakier metalik rzecz jasna i coś tam jeszcze)
1.4 w takim samochodzie to duży kompromis. Znowu jak wybierz 1.6, to cena skacze do 50 tyś, a tutaj konkurencja jest już spora (chociażby Duster Po za tym Stepway to mniej niż 40 tysięcy?
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-12, 15:08
benny86, jak zwykle piszesz nie wiedząc do końca jak sytuacja wygląda. Tak się składa, że 1.4 i 1.6MPi Skody spełniają już Euro5. Na jaką wyprzedaż rocznika można liczyć jeśli Octavia Tour II dopiero wchodzi w Polsce do sprzedaży?
Prawda, jest taka, że cena jest bezkonkurencyjna jak za samochód tej wielkości z takim bagażnikiem i wyposażeniem. Na taką Skodę czeka się 2 miesiące zamawiając w tym tygodniu.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Stepway jest ciekawy - ale moim zdaniem bardziej "gadżeciarski" niż wyposażony ale to już kwestia osobistych preferencji. No i są jeszcze inne auta w cenie wspomnianej Octavii np. przypadająca mi do gustu Venga, za troszkę więcej (47tys) widziałem focusa 1.6 na wyprzedaży... Kurcze w przedzie le 45 do max 50 tys. sam nie wiem co bym teraz wybrał, zwłaszcza w obliczu nadchodzących wyprzedaży...
benny86, jak zwykle piszesz nie wiedząc do końca jak sytuacja wygląda. Tak się składa, że 1.4 i 1.6MPi Skody spełniają już Euro5.
benny86 napisał/a:
A może warto się wstrzymać z decyzją do grudnia - wszyscy producenci musze wyprzedać auta niespełniające euroV i może wtedy da się coś jeszcze korzystniejszego wyhaczyć?
Jeśli nie zauważyłeś przeczytaj jeszcze raz - wyraz MOŻE ma pewne ściśle określone znaczenie, którego Ty jak widać nie rozumiesz lub też nie spostrzegłeś jego istnienia w moim poście. A wszelkie osobiste uwagi wsadz sobie w kieszeń bo tak się składa że są dla mnie nic nie warte
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-12, 15:41
Stepway jest extra to fakt, ale ma biedne wyposażenie, jednak cały czas go rozważam.
W temacie Vengi - jechałem 1.4 wersja M u dealera w Mielcu i uważam, że Sandero 1.4, którym jechałem w Kielcach jest w prowadzeniu i komforcie lepszy niż Kia.
Skodą Octavia tylko 1.4TSI jeżdżę służbowo - przedtem też Octavią I 1,9TDi - znam te auta - może nie porywają urodą ani stylistyką ale na pewno są to solidne i trwałe samochody.
Dzwoniłem do kuzyna - jadę za chwilę na przejażdżkę Octavią II 1.4 80KM.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
No bez przesady - Logan sedan Laureate 1.6 z niemal identycznym wyposażeniem to 41650 zł, a ociupinkę gorzej wyposażona Arctica 1.4 (brak regulacji pionowej fotela i kierownicy oraz alufelg) - 38100 zł (i to bez tych rabatów 2 kzł).
Czyli Daćka akurat tyle tańsza, ile trochę mniejsza (przynajmniej teoretycznie - MCV-ka oczywiście i tak "rządzi" (; ) i gorzej wyciszona.
Zatem - rozważ po prostu ważność różnych swoich priorytetów (rozmiary, osiągi, komfort) i już: wszystko stanie na nogi (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-10-12, 17:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-12, 17:14
Wróciłem. Ten 1.4 MPI wiadomo szału nie ma, ale na dwupasmówce dawał radę. W mieście bardzo dobrze sobie radzi. Mimo, że koni mało to jednak je czuć - w sobotę jeździłem Astra Classic I 1,4 60KM muł straszny, ta Octawka przy Oplu lata jak szalona. Na trasie podobno więcej niż 6l nie pali - w mieście max to 9l.
Co do Logana wszystko racja, ale bardziej porównywałbym go do np. Fiata Linea czy Aveo sedan - w Octavii tego komfortu jest troszkę jednak więcej.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-10-12, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum