Felgi do Dustera to zdaje się 6,5 J 16 ET36 5x108x60.
Felgi pojawiły się już w różnych sklepach i wszędzie występują jako "5 x 114,3 x 60" - zmieniam więc, bo informacja o 108 mm była jedynie w wczesnej wersji dokumentacji, a obecnie w ogóle nie ma podanego tego parametru. (Może dotyczyło to pierwszych serii albo innych rynków?).
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-10-08, 15:41
Prezes napisał/a:
Ja posiadałem zimówki z bieżnikiem, który na mokrym lepiej się zachowywał niż opony letnie. Poza tym nawet mając dwa kompletu kół, jeżdżę z nimi przed założeniem do wyważenia, bo po sezonie tak należy robić.
A ja jeździłem na dobrych zimowych zimowych ( Continental ContiWinterContact ) i uniwersalnych ( Verderstein Quatrac ) 200 konnym BMW z napędem na tylną oś i przy chlapie ok. 0 stopni uniwersalna była wyraźnie lepsza - zimowa miała oczywiście lepszą trakcję na śniegu, ale na koleinach wyjątkowo trzeba było uważać żeby tył nie uciekł. Tak więc ja potwierdzam to co wyszło w testach Auto-Swiata
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-10-08, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
No to kupiłem na oponeo.pl Dusterowi zimowe walonki: Michelin 215 R65 16 98T *
We wtorek zrobiłem trasę RZ->RST->RZ w delegacji 150 km: kilka dynamicznych wyprzedzeń (furmanki, 8 kołowe cieżarówki: budowa S19 i A4) ruch wahadłowy w Nienadówce i Jasionce trasa 80% miasto 20% klimatyzacja 25% trasy ((osuszanie wnętrza)
V_śr=53 km/h, V_max=120 km/h (po wyprzedzaniu) spalanie: bj=7,3 L/100km
I jeszcze parę obrazków jako wspomnienie lata:
Fig. 1. Na polnej drodze. Fig. 2. Under the bridge Fig. 3. ...i już jesień
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-13, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Piotrres, a felgi na stalowe wymieniales? Tez chyba zafunduje Draculce Michelliny. U mnie spalanie 9,2, ale ostatnie 500km tylko w miescie i w korkach. Dusterka ma przejechane 10 tys km i wszystko gra :)
Wysłany: 2010-10-16, 23:49 Test porównawczy: mlody Duster kontra SUchy-Emeryt ;-)
magda napisał/a:
Piotrres, a felgi na stalowe wymieniałeś?
Raczej będę zmieniał opony.
Duster wydaje się dość spory, chyba, że zestawimy go z takim oto jednoosobowym, "ślepym bokserem" jak w załączniku to... Z resztą sami popatrzcie.
Łączy je to, że oba nie latają.
Zdjęcia takie sobie, bo pod słońce i we mgle...
DD_vs_Su22.jpg "Na co dzień nie potrzebujesz prędkości naddźwiękowej..."
Plik ściągnięto 306 raz(y) 186,58 KB
DD_Su22b_maly1.jpg Oba raczej nie polecą...
Plik ściągnięto 344 raz(y) 168,6 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-19, 17:52, w całości zmieniany 9 razy
Wczoraj zmieniłem kapcie w Dusterze, na rzeczone Michelin 215 R65 16 98T [*], gdyż pod koniec tygodnia czeka mnie wyprawa w tereny mocno wypukłe w górę (i jest szansa na śnieg).
Pierwsze wrażenia (180 km) z jazdy na nowych gumkach Michelin Latitude Alpin [*]: są nieco cichsze przy większych prędkościach niż Continental Cross Contact M+S letnie (pomiar: radiem ). b. Ładnie hamują na suchym (pomiar: subiektywne odczucie opóźnienia przy hamowaniu) lepiej od letnich CC. Na mokrym też jest dobrze. W intensywnym deszczu i na śniegu jeszcze nie miałem okazji sprawdzać...
Dzisiaj w delegacji RZ->RST->RZ 152 km, z tego ok. 15 % w terenie zurbanizowanym, ruch wahadłowy na moście w Nienadówce, korki na Wyzwolenia i na Lubelskiej w RZ, ruch ślimakowy w Nisku roboty drogowe, rowery ("...there are nine thousand bicycles in R-N-I, that's a fact...." ) klimatyzacja przez 20% (osuszanie) kilka dynamicznych wyprzedzeń (8...10 kołowe wywrotki, lora z pniami na "19", traktory) mżawka przez całą drogę.
Z powrotem lekki vmordewind, temp 2...7 st. C i wynik:
7,4 L/100 km V_śr =50,0 km/h V_max=120 km/h (po wyprzedzaniu)
micheliny.JPG To zdjęcie daje pewne wyobrażenie co o pojemności bagażnika wersji 2WD. Przed odjazdem zabezpieczyłem opony taśmami z "grzechotką" i zapiąłem pasy na krzyż.
Plik ściągnięto 447 raz(y) 237,46 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-23, 21:58, w całości zmieniany 7 razy
Dzisiaj służbowo przejechałem się: RZ->RK->RZ->RZEG->RZ. Razem 170 km z tego w ruchu miejskim jakieś 20% klimatyzacja przez 20% trasy, jazda dość dynamiczna (2TiR'y pod 6% górkę, droga kręta, wzniesienia nawet powyżej 10%), szukanie parkingu V_śr=49 km/h i wynik: 7,5 L/100 km
Na asfalcie nagrzanym od promieni słonecznych moje zimówki okazały się wyraźnie głośniejsze od letnich.
Pewne wyobrażenie o charakterze trasie dają poniższe zdjęcia.
Ponieważ pogoda była piękna, do tego feeria barw jesieni, w miękkim jesiennym świetle, to pojechałem przez Odrzykoń, gdzie, Mocium Panie, w zamku Kamieniec, toczy się akcja "Zemsty" A. Fredry. (Nb. w tych ruinach A. Wajda kręcił swoją wersję rzeczonej komedii)
Jadąc tam i z powrotem urządziłem mini-sesję zdjęciową. Brakowało tylko pięknej modelki
Zdjęcia na których załapał się "Dragster" zamieszczam poniżej.
Kamieniec_po_wschodzie.jpg Ryc. 1. Zamek Kamieniec w Odrzykoniu krótko po w wschodzie Słońca
Plik ściągnięto 361 raz(y) 203,59 KB
LZR1_small.jpg Ryc. 2. SU-22 i Duster
Plik ściągnięto 259 raz(y) 198,78 KB
Pozdzamcze1_small.jpg Ryc. 3. Zdjęcie prawie reklamowe. Podzamcze między Krosnem a Odrzykoniem.
Plik ściągnięto 318 raz(y) 209,32 KB
Odrzykon2_small.jpg Ryc. 4. Barwy jesieni. Podzamcze k. Krosna
Plik ściągnięto 317 raz(y) 237,99 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-23, 21:51, w całości zmieniany 5 razy
Dzisiaj znów podróż w delegacji Rzeszów-->Strzyżów-->Krosno (Airport ) L=77 km
Vśr=58,9 km bj=7,5 L/100 km klimatyzacja 30% drogi (osuszanie) 20% miasto.
Powrót 90 km przez Bóbrkę (tę od najsłynniejszego polskiego magistra-pigularza ), Łęki Dukielskie drogi wąskie i kręte, podjazdy nawet do ok 12% na gruntówce utwardzanej tłuczniem: cel farma wiatrowa (patrz zdjęcia) z największymi turbinami w Polsce.
Powrót z 4 postojami na ruchu wahadłowym (remonty po osuwiskach, ), dynamiczne wyprzedzanie 3 ukraińskich busów, pod 6%-górkę (pasem do wyprz., oczywiście) dalej 2 autobusów, vmoordewind i...zaskoczenie: 7,3 L/100km przy V_śr=48 km/h
Poza tym zasadniczo zgodnie z przepisami.
Widać w silnie pofałdowanym terenie lepiej (racjonalniej) zarządzam energią kinetyczną
jak potem usłyszałem.
w_górę.jpg Fig. 0.Na mijance dla sprzętu bardzo ciężkiego
Plik ściągnięto 274 raz(y) 214,52 KB
DD_i_HAWT_small.jpg Fig. 1. Duster jak zabawka. Cóż to jest niespełna 4,4 m długości wobec 46 metrowej łopaty. Wieże mają po 100 m, a generatory po 2,05 MW
Plik ściągnięto 271 raz(y) 240,77 KB
Łęki_D_tam_i_z_powrotem.jpg Droga na grani. A potem to już tylko z góóórki (na dwójce)
Plik ściągnięto 242 raz(y) 183,11 KB
DD_i_HAWT2.jpg Na poboczu
Plik ściągnięto 316 raz(y) 183,65 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-25, 22:37, w całości zmieniany 7 razy
Dzisiaj znów w delegacji do Stalowej Woli: i jak w warunki jak poprzednich wpisach, jazda dość dynamiczna i wynik: V_śr=52 km/h bj=7,4 L/100 km.
Rano w trasie wypróbowałem nowe zimówki w warunkach ulewnego deszczu i właściwie nie widzę większej różnicy pomiędzy Michelinach Lattitude Alpin (MLA) a letnimi Continentalach Cross-Contact (CCC) z jakimi dostałem DD. Cóż nie szaleję po drogach.
Inna sprawa, że teraz było między +2...7 st. C więc nie wiem jakby zachowywały się CCC
Dość intensywne hamowanie na asfalcie pokrytym filmem błotnym (naniesionym przez wywrotki z bud. A4, poldek-truck wyskoczył mi przed nos z podporządkowanej , teren zabudowany, ograniczenie do "70" ):
oponki pozwalały na utrzymanie kierunku i efektywne hamowanie (ABS się nie ujawnił).
W końcu to M+S. Na razie jestem z nich b. zadowolony. Teraz czekam na śnieg
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-26, 17:39, w całości zmieniany 4 razy
Tereny na zdjęciach znajome Przywołują wspomnienia z wakacji : Odrzykoń ,rezerwat Prządki, muzeum dworek M. Konopnickiej w Żarnowcu, muzeum przemysłu naftowego i gazownictwa w Bóbrce oczywiście pierwszy na świecie szyb wydobywczy ropy naftowej z 1854r.(czynny do dzisiaj). Dukla ,Rymanów Zdr. ,Iwonicz Zdr.
Eech trzeba tam wrócić
Witam ,mam pytanko do posiadaczy Dusterków.Jakim cudem osiągacie spalanie na poziomie 7,5-8,0 litrów ?Ja mojego Dustera posiadam od maja .Aktualnie jeżdżę nim po Szwecji-raczej drogi ekspresowe czyli jak u nas na trasie ok 90km/h i nigdy jeszcze nie udało mi się zejść ze spalanie poniżej 9litrów ,a jakiejś wyjątkowo ciężkiej nogi nie mam .Może z moim autkiem jest coś nie tak? Ps. przebieg 7000 km.
Ostatnio zmieniony przez czapla7891 2010-10-26, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Piotres a jaki masz przebieg? Bo spalanie jak na takie autko rewelacyjne się wydaje:)
To autko też mnie zaskakuje (na razie in plus)
Aktualny(26 X 2010) przebieg wynosi 7104 km w ciągu niespełna 4 miesięcy użytkowania.
Szczerze mówiąc, to obserwowałem zauważalny wzrost dynamiki silnika aż do ok 6000 km przebiegu. Zużycie paliwa ostatnio trochę wzrosło
a) ponieważ spadła temperatura;
b) zimówki;
c) przyspieszenie autka się poprawiło ;
Jak posadzę za kierownicę Lenę, to robi się w w trasie nudno (i superbezpiecznie), a spalanie jest na poziomie lekko poniżej 7,0 L/100 km a średnia prędkość niewiele mniejsza od mojej
Co ciekawe w warunkach górskich bywa lepiej (wszak nie jedzie się cały czas pod górę)
A ja staram się wykorzystywać ukształtowanie terenu i hamować silnikiem.
Jeżeli chodzi o wskazania zużycia paliwa, to wg komputerka DD spalił od ostatniego tankowania 41,7 L a dzisiaj wlałem (do 1 odbicia) 41,3 L.
Zauważyłem, że "bieda" zapala się przy prognozowanym zasięgu ok. 100 km,
czyli tyle, ile jest do stacji benzynowej w buszu lub na naszej autostradzie
Co do spalania, to wojacy ("4WD-only" ) którzy oglądali Dustera też byli zdumieni, że " to tylko tyle bierze?!"
czapla7891 napisał/a:
Witam ,mam pytanko do posiadaczy Dusterków. Jakim cudem osiągacie spalanie na poziomie 7,5-8,0 litrów ?
Jak będę wpół-do-przeglądu (pewnie za tydzień) serwisowego to zrobię mini podsumowanie wrażeń z użytkowania Dragstera: czyli "plusy ujemne i minusy dodatnie"
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-10-26, 22:04, w całości zmieniany 3 razy
Jak już pisałem wcześniej ciężko mi zejść poniżej 9litrów,ale za dwa dni wybieram się do Polski to sprawdzę dokładne spalanie na kalkulatorze,nie wg komputera .A przy okazji pamiętam trasę do Szwecji kiedy to mój Duster na autostradzie ,130km/h,4 pasażerów ,klima i spalanie wg komputera 11,5 .Nie wie m czy to normalne ,a może nie umiem jeździć.
witaj czapla7891 rozumiem twoj niepokuj ja mam swojego dusterka od konca czerwca przejechalem juz ponad 9000 km i mam podobne problemy tylko z taka roznica ze moja noga jest zbyt ciezka jak na taki delikatny i malutki silniczek , mieszkam w belgii i praktycznie pomykam caly czas po autostradach natomiast jezeli chcialbys uzyskac minimalne spalanie to musialbys jechac z predkoscia do 90 km/h za jakims tirem poniewaz zmniejszysz opor powietrza i moze uzyskasz spalanie ok 6.5 l/100 ja osobiscie nie wierze w bajki jaka to duster jest oszczedna natomiast po miescie to wole sie nie wypowiadac czekam do pierwszej wizyty w serwisie i mam juz mala liste usterek do usuniecia nadmieniam ze mam 1.6 benzynke 4*2 chyba ze moj dusterek terz jest jakis wadliwy poza tym przy predkosci od 105km/h do 125km/h jest straszny halas cos jakby wibracje z ukladu wydechoego przenosily by sie na karoserie ps jezeli ktos ma podobny problem prosze o odzew pozdrawiam
Wysłany: 2010-10-31, 22:32 nie ufaj DzikiPieSowi :-?
Kolejny raport z podróży, tym razem przez ca. 400 km za kierownicą Lena.
Wczoraj:
Rzeszów->Przecław->Mielec->Rzeszów: L=163 km na pokładzie 4+1 + kilkanaście kg klamotów.
Wybralem najszybszą trasę mając w pamięci, że Mielec jest rozgrzebany) i... w Sędziszowie Młp. GPS (TomTom) głosem Krzysztofa H. wypuścił nas w bagnisty przecisk pod torami kolejowymi Kraków-Rzeszów, następnie w błotnistą drogę gruntową p.n. ul. Kolejowa, która okazała się być ślepą uliczką kończącą się prywatną posesją. (Nb. droga ta przebiega kolo dworca kolejowego w S. Młp., więc nie wzbudzała początkowo większych podejrzeń.) Następnie, zawracanie na tejże drodze o szerokości auta ograniczonej z jednej strony nasypem kolejowym, z drugiej bagnistą łączką nad jakąś rzeczułką.
Mimo wpadnięcia tyłem w bajoro Duster dał radę bez palenia sprzęgła. Tu mimo wszystko, trochę pożałowałem 4WD, mimo, że autko wyciągnęło się samo. Gdybym miał Range Rovera (jak 007) , to by mi zabrakło miejsca do wykręcenia
Spotkaliśmy tam sympatycznego miejscowego chłopaka-rowerzystę który zapytał się: "Aaa, państwo to jechali na GPS'a? Bo Policja się tu się raz Kią zakopała na amen."
Potem wykręt o ca 100 st. na mostek (chyba dla pieszych) o szerokości auta (patrz zdjęcie z zaznaczonymi błotnymi śladami DD) i... droga okazała się i tak o 20 min. krótsza niż przez Mielec Krzysiek H. prawdę ci powie
Duster zyskał w oczach teściowej, Ja nie.
V_śr= 47 km/h 10..15% miasto b_j=7,5 L/1000 km
Dzisiaj :
Rzeszów ->Jasło->Rzeszów: na pokładzie 3+1 L=136 km
teren pagórkowaty
Korki na wyjeździe z RZ i wjeździe w RJS: 10 % miasta
V_śr=53 km/h b_j=6,9 L/100 km
To autko też mnie zaskakuje (na razie in plus)
Aktualny(26 X 2010) przebieg wynosi 7104 km w ciągu niespełna 4 miesięcy użytkowania.
Szczerze mówiąc, to obserwowałem zauważalny wzrost dynamiki silnika aż do ok 6000 km przebiegu. Zużycie paliwa ostatnio trochę wzrosło
a) ponieważ spadła temperatura;
b) zimówki;
c) przyspieszenie autka się poprawiło ;
Jak posadzę za kierownicę Lenę, to robi się w w trasie nudno (i superbezpiecznie), a spalanie jest na poziomie lekko poniżej 7,0 L/100 km a średnia prędkość niewiele mniejsza od mojej
Piotrres, czy wymieniałeś olej po dotarciu silnika (czyli po ok. 5 kkm)? Jest to uzasadnione przedsięwzięcie.
Ja tymczasem przez półtora tygodnia wykręciłem ponad 1300 km i widzę, że spalanie powoli spada. Przez pierwsze 500 km (jazda po okolicach) 8,4 l/100km, następne 350 km to 7,1 (trasa do Rzeszowa, sam kierowca, dwa razy zimny silnik), potem obciążone auto czterema osobami i 6,6 w spokojnej trasie... Dziś dynamiczniejsza (bo po wstępnym dotarciu - 1 kkm minął) jazda "mieszana" przez 200 km dała wynik 7,0.
Już wiem na pewno, że królem autostrad Duster nie jest (spalanie, hałas, i coś tam jeszcze się znajdzie). Za to świetnie nadaje się na zniszczone polskie drogi i nasze przepisy.
Moim zdaniem (piszę pod adresem świeżych użytkowników) warto oszczędzać silnik przez pierwszy 1 kkm, potem przez następne 2 kkm stopniowo bardziej go obciążać. Po 5 kkm planuję zmienić olej na świeżutki. Jeśli tego nie zrobiłeś, rozważ takie rozwiązanie.
Dodam, że po przyprowadzeniu samochodu spuściłem zeń litr oleju - oczywiście było go za dużo, jakieś 6-7 mm powyżej znaku MAX na bagnecie.
Kończąc temat spalania... Moim skromnym zdaniem: oczywiście, jak każdy silnik, nasz szesnastozaworowiec najwięcej chleje, gdy jest zimny, poza tym sporo spala w mieście (częste postoje, ciągłe przyspieszanie). Najmniejsze spalanie jest nie przy 90 km/h (jak ktoś wyżej napisał), lecz w okolicach 80-tki na V biegu, 2-2,5 tys. obr/min.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum