Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero, silnik 1.2 czy 1.4 ?
Autor Wiadomość
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-28, 17:45   

WhiteDragon napisał/a:
że silniki zasilane gazem przy przebiegach rzędu 200 - 250 tys. km to już spory problem

To dziwne, bo u byłęgo pracodawcy jezdziłem okazjonalnie (jak fabia była na przeglądzie lub zepsuta) autkiem które rzekomo nie nadaje się na gaz - focusem 1.6. Ogólny przebieg 398tys. km w 10 lat, gaz założony przy 120tys.km i zero problemów. Tyle że nawet w okresie gwarancji serwisowane poza ASO (po akcji gdy serwis zrobił przegląd pierwszy nie wymieniając oleju i niedokręcając przedniego koła właściciel firmy zrezygnował z usłu aso)
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-28, 18:26   

Mój poprzedni Poldek zrobił 320tys., z tego ponad 200 na LPG i poszedł do następnego właściciela ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-28, 22:18   

qbus_b napisał/a:
Niestety nie stać mnie na Dacie z 1.5 DCI za ok 44 tys. zł. Tą którą sobie skonfigurowałem kosztowała tak z silnikiem 1.2 jak i 1.4 33,500.
Z tego co wiem silniki 1.4 jest trwały z gazem nie wiem jak 1.2 16 V


Biorac pod uwage duza strate wartosci po pierwszym i drugim roku moze poluj na uzywne ? Ja za swoja zaplacilem 29 tys zl, a nowa koszt ponad 43 tys. Rocznik 2009, kupilem w 2010. 1.5 dci 68KM. Laureate
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-10-28, 23:00   

Piotrek721015 napisał/a:
Mój kolega miał Kangoora 1,2 16V zagazowanego. Zrobił nim 200 000 km bez większych przygód, ale po tym przebiegu zawory mu wypadły, bo gaz wypalił gniazda.


No i widzisz Benny86 - kolejna obiegowa opinia, a poniżej i TAXI AIRPORT i Drozda. O silnik zasilany gazem bardzo trzeba dbać (czytaj: często ruszyć kieszenią). :-D
_________________
WhiteDragon
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-10-29, 06:53   

Tak jak z każdym implantem, jeden organizm znosi lepiej drugi gorzej i nie ma reguły ;-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-29, 10:12   

Mialem w AX 1.4 8V LPG II generacji na prostym wrecz prymitywnym komputerze VIOLA ( sterowniku). Dzialo bezproblemowo. Jedynie raz wymienilem filtr gazu i zawor tankowania. Silnik mial 190 tys km i do 260 tys jezdizl na LPG. Mysle , ze sukcesem byla prostota monowtrysku i dostosowanego do niego rownie prymitywnego lpg. Odpalal nawet na LPG .. w zimie ;-) Teraz mam diesla i wiecej miejsca w bagazniku ;-)
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-10-29, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-10-29, 11:47   

Z tym serwisowaniem aut w ASO w Polsce to faktycznie jest jakiś horror.
Miałem podobne przeboje z niedokręconymi kołami (pozdrowienia dla ASO Górny-Poczynek) i dziwną pracą silnika po wymianie oleju (głośna praca, ubytki oleju). A niby olej ten sam co zawsze, przynajmniej na fakturze. Ale jak od zawsze wiadomo, papier wszystko przyjmie. Dobrze że w okolicy jest jeszcze jedno ASO, bo by nie było gdzie na przeglądy jeździć.

Ale z tego co czytałem na innych forach, to w ASO innych marek dzieją się jeszcze ciekawsze rzeczy. Np. w peugeotcie, na przeglądzie, zapomnieli klientowi założyć filtr powietrza (!!!). Człowiek przejeździł całą zimę bez filtra. Ciekawe jaki to miało wpływ na silnik, wpływ długodystansowy.....
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
Ostatnio zmieniony przez mter 2010-10-29, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-29, 14:12   

Co do lpg zdania nie zmienię - grunt to dobry montaż i nie dziadować na serwisie. Ale polak zawsze mądry - kupić byle szrota, zamontować najtańszy gaz i oszczędzać na jego serwisowaniu --> prosta droga do problemów, wręcz gwarancja problemów bym powiedział
Nawet jeśli ktoś przez głupotę (czytaj: nieregulwoanie instalacji, jezdzenie na zużytych filtrach itp) uszkodził głowicę to ok... Pytanie tylko ile zaoszczędził przez te 200tys.km na paliwie i ile będzie regeneracja/kupno używanej kosztować? Ułamek procenta tego co zaoszczędził...
Co do diesla --> woszem, keidyś były niezniszczalne ale era porządnych, wolnossących klekotów jeżdżących milion kilometrów już dawno minęła. Osoiści kupiłbym diesla gdybym latał tylko na długich trasach, ale w zimie przy kilkunastokilometrowych odcinkach takie 1,5 dci nawet się nie zagrzeje do roboczej temperatury (opieram się ttuaj na waszych wpisach w temacie dotyczącym trermostatu i zcasu w jakim motor osiąge temperaturę roboczą)
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-11-26, 21:12   

Nie dziwie się że jeszcze nasza mądra :-) władza nie wpadła na pomysł żeby dowalic do gazu taki podatek żeby nie opłacało się go montować. Jest w naszym kraju tylu naiwniaków którzy chca mieć jak najtaniej i np montuja gaz do samochodów przeznaczonych na benzynę , później i tak dopłacają dodatkowa kasę na przeglądy częste naprawy regulacje tym samym napedzają wpływy do państwowej kasy :-) . Jak zapytasz właściciela auta z gazem o koszty użytkowania to opowiada bajki ile to kosztuje go paliwo w porównaniu np do benzyny , ale o innych kosztach juz nie wspomni. A przy odsprzedaży żal mi tylko nowego nabywcy.
Jest w ofercie daci silnik na bioetanol to rozumiem , fabrycznie dostosowany do innego paliwa , a gaz - może zaczniemy do benzyny dolewać wody i otrzymamy silnik prawie hybrydowy , oj jak będzie tanio i nawet bagażnik się nie zmniejszy :-)
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-11-26, 21:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
tytus82 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 12
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2010-11-27, 14:13   

Ja zdecydowałem się na silnik 1.4 ponieważ podróżuję generalnie poza miastem i do mojej techniki jazdy bardziej odpowiada niskoobrotowy silnik 1.4. Jest łatwiejszy i tańszy w eksploatacji i wydaje się bardziej odporny na instalację gazową. Ponadto jak wiadomo sandero w tej wersji nie jest specjalnie wyciszone i konieczność kręcenia silnika na wysokie obroty powoduje znaczny wzrost hałasu.
Co do gazu to jak będę daleko do pracy dojechał to muszę go zagazować opinie są podzielone co do opłacalności ale mnie przekonuję jeden argument - Niektóre firmy montuję gaz fabrycznie i dają gwarancję producenta owszem silniki mają inną głowicę ale jednak się da. muszą się zgodzić z tym że w lpg najważniejszy jest montaż i odpowiednie zgranie elektroniki silnika z układem sterowania instalacji. Ponadto należy pamiętać, że instalacje gazowe się zużywają i próba przejechania 200.000 na jednym reduktorze czy listwie wtryskiwaczy to masakra dla silnika. Zresztą temat ten był wałkowany ni innych forach.
Co do diesla to musimy pogodzić się że współczesne silniki nie są tak odporne jak te ze starych merców co można było nawet olej rzepakowy lać. Np. diesel 1.3 fiata ma wytrzymać 250tys.km. Takie jest założenie konstrukcyjne. Nie wiem jak jest z silnikiem 1.5 ale też nie oczekiwał bym przejechania ponad 300tys km. Każdy silnik diesla jest do siebie podobny i praktycznie wszystkie posiadają układ wtryskowy jednej słusznej firmy - Bosch która można powiedzieć jest monopolistą. A naprawy układu wtryskowego w dieslu nikomu nie życzę bo wiadomo jakie to koszty. Ponadto jest jeszcze turbina, koła dwumasowe. Tak więc czy diesel jest tani? może jak niema awarii to tak, ale wystarczy że naprawy będą wymagały wtryskiwacze to wydatek sporo powyżej 2.000 zł. Moim zdaniem naprawdę trudno zdecydować co jest tańsze.
 
ZEN 
Zielony listek


Marka: VW
Model: Polo Variant
Silnik: 1.9 TDI
Rocznik: 1999
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 2
Skąd: Tomaszów Lub.
Wysłany: 2010-12-16, 17:21   

Miałem Lanosa 1.5 8v, przy 85 tyś. kilometrów założyłem gaz, obecnie ma na liczniku ponad 210 tyś kilometrów.

Aby ocenić co wybrać trzeba wypisać za i przeciw, gdzie przeważą plusy to da nam odpowiedź.
 
Skora 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV/Thalia
Silnik: 1.5 dCi/1.4 8v
Rocznik: 2008/2005
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-19, 13:12   

Jezdze thalia 2005 (kupiony w salonie) 1.4 8v samochod ma przebieg 91tys i jest bezawaryjny.
Takze naprawy sa tansze zwlaszcza pasek rozrzadu. A tak przeglady co 30 tyś i nic sie nie dzieje.
A od nowego roku w daciach tylko 1.2 16v beda montowac bo zmienia sie norma na eco5. Wiec beda sie pozbywac 1.4 8v, wiec jezli maja na stanie 1.4 to mozna troche taniej kupic w salonie.
P.S od pazdzirnika 2010 do stajni trafil 2,5 letni LOGAN MCV 1.5 dci - samochod bomba :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne