Witam wszystkich! Od dawna przeglądam to forum, bo interesuje mnie zakup Logana. Zbieram się już dosyć długo, ale tak to czasami bywa, że to co dobre (w tym wypadku decyzja) musi trochę potrwać. A chciałbym zapytać o coś zupełnie innego... Czytam praktycznie wszystkie Wasze wypowiedzi oraz podpisy z danymi odnośnie rodzaju silnika i przebiegu. Być może się komuś narażę (czego wcale nie planuje i chciałbym uniknąć), ale nurtuje mnie następująca sprawa. Według mojej wiedzy silniki diesla kupują ludzie, którzy dużo jeżdżą samochodami, czyli robią spore przebiegi. Na forum nie mogę się doszukać nawet jednego egzemplarza Logana z przebiegiem bliskim np. 100 tkm. Jest produkowany już jakiś czas (2005 ?) i normalnym jest, że choć jeden człowiek powinien mieć duży przebieg. W końcu to diesle, a te są do pracy lub intensywnego użytkowania prywatnego. Mam francuskie auto służbowe z datą rejestracji 30.06.2006 i na liczniku 150 tkm. Zastanawiam się czy tylko ja tak dużo jeżdżę? Jeśli jest ktoś, kto ma już przebieg w okolicach 100 tkm w swoim Loganie - bardzo proszę o znak życia, bo ja swój zakup rozpatruję wyłącznie w kwestii wytrzymałości. A swoją drogą dziwię się niektórym, że robiąc rocznie około 10 tkm nabywają diesle, przecież to pozorna oszczędność. Proszę tylko o nie wieszanie na mnie haków, wyrażam swoją opinię i liczę się z różnym podejściem do sprawy. Pozdrawiam!
_________________ ...poszukuję dla żony Sandero Stepway... używki... jeszcze na gwarancji...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-16, 07:58 Re: Diesel a przebieg
fisio napisał/a:
Witam wszystkich! Od dawna przeglądam to forum, bo interesuje mnie zakup Logana. Zbieram się już dosyć długo, ale tak to czasami bywa, że to co dobre (w tym wypadku decyzja) musi trochę potrwać. A chciałbym zapytać o coś zupełnie innego... Czytam praktycznie wszystkie Wasze wypowiedzi oraz podpisy z danymi odnośnie rodzaju silnika i przebiegu. Być może się komuś narażę (czego wcale nie planuje i chciałbym uniknąć), ale nurtuje mnie następująca sprawa. Według mojej wiedzy silniki diesla kupują ludzie, którzy dużo jeżdżą samochodami, czyli robią spore przebiegi. Na forum nie mogę się doszukać nawet jednego egzemplarza Logana z przebiegiem bliskim np. 100 tkm. Jest produkowany już jakiś czas (2005 ?) i normalnym jest, że choć jeden człowiek powinien mieć duży przebieg. W końcu to diesle, a te są do pracy lub intensywnego użytkowania prywatnego. Mam francuskie auto służbowe z datą rejestracji 30.06.2006 i na liczniku 150 tkm. Zastanawiam się czy tylko ja tak dużo jeżdżę? Jeśli jest ktoś, kto ma już przebieg w okolicach 100 tkm w swoim Loganie - bardzo proszę o znak życia, bo ja swój zakup rozpatruję wyłącznie w kwestii wytrzymałości. A swoją drogą dziwię się niektórym, że robiąc rocznie około 10 tkm nabywają diesle, przecież to pozorna oszczędność. Proszę tylko o nie wieszanie na mnie haków, wyrażam swoją opinię i liczę się z różnym podejściem do sprawy. Pozdrawiam!
Jesli pytasz o wrażenia dot. silnika dci w loganie, to w pracy mamy megane 1.5 dci 85 km czyli taki sam jak w dacii. Po ponad 100 tys. nie było żadnej awarii silnika i osprzętu, silnik stał się z czasem dość głośny (i nie chodzi o wydech ale o klekot spod maski), pali więcej niż zapowiada instrukcja (średnio ok 6-6.5 l. a mieście dochodzi do 8l./100km).
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Przebiegi DCi zdążyło już zrobić w Clio II i megane. Polecam forum KRC, klubu Renault Clio. Teoretycznie średni przebieg do naprawy głównej w DCi (68KM) to ok 300 000km. W wersji wzmocnionej do 85KM będzie to prawdopodobnie średnio 50 000km mniej.
Są wyjątkowe przypadki, kiedy DCi się opłaca nawet przy przebiegach rocznych 20 000km. Np ja zamierzałem kupić sobie wersję Prestige 1.6 16v, bo chciałem mieć więcej frajdy z jazdy. Doszedłem jednak do wniosku, że jeszcze nie mogę sobie na to pozwolić i zmieniłem zdanie. Postawiłem na jak najniższe koszty. Cena mojego diesla była porównywalna z ceną dużo mocniejszej wprawdzie benzyny, ale odpowiadało to moim preferencjom, które w trakcie decyzji o zakupie przeszły rewolucję
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-16, 18:03
fisio napisał/a:
Na forum nie mogę się doszukać nawet jednego egzemplarza Logana z przebiegiem bliskim np. 100 tkm. Jest produkowany już jakiś czas (2005 ?) i normalnym jest, że choć jeden człowiek powinien mieć duży przebieg. W końcu to diesle, a te są do pracy lub intensywnego użytkowania prywatnego.
A kto powiedzial, ze dezla kupuje sie tylko wtedy, gdy robi sie duze przebiegi...? Niektorzy kalkuluja co bedzie taniej, inni kupuja co lubia, inni decyduja sie na dezla zamiast zagazowanego benzyniaka, jeszcze inni cale zycie jezdzili dezlami i tak juz zostalo... Co kto lubi...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-17, 09:25
fisio napisał/a:
Dziękuję za Wasze opinie. Stałem się jeszcze bardziej sceptyczny co do wyboru Logana na auto "do pracy". Chyba za delikatne
??? Skąd wniosek, że logan jest "za delikatny"??? W serwisie francuskie.pl podano, że we Francji logan bije niemców i japończyków pod względem niezawodności.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum