Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Montaż dodatkowych czujek autoalarmu.
Autor Wiadomość
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-29, 09:32   

Już z góry dziękuję.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-30, 07:15   

No to tak mam dwie wersje. 1 - bez przekaźnika, 2 - z przekaźnikiem

Wersja 1.




Jak będziesz kupował sobie diodę 1A, to będzie ona miała na jednym ze swoich końców taki biały pasek - i od strony tego paska lutujesz kabelek sygnałowy od czujnika wstrząsowego.
Od drugiej strony diody lutujesz kabel od sygnału czujnika maski.
NIe tniesz kabla czujnika maski, ściągasz trochę izolacji i diodą dolutowujesz się tylko do tego kabla czujnika maski.


Wersja 2 - z przekaźnikiem.




Na zdjęciu widzisz dodatkowy przekaźnik - musisz go sobie kupić np. w sklepie motoryzacyjnym wraz z podstawką (są już kable podłączone do podstawki przekaźnika)


Natomiast przekaźnik 233, z którego pobierasz zasilanie cewki twojego dodatkowego przekaźnika znajduje się tutaj :



A dokładniej interesuje cię ten przekaźnik 233 :



Jak wyciągniesz go wraz z podstawką to on wygląda tak :



I jak widzisz są tam przewody : dwa żółte, czerwony i czarny.

Ty podłączasz się do żółtego i czarnego, które są naprzeciwko siebie, to
są cieńszy żółty i czarny. Możesz skorzystać z szybkozłączek, później jak już będzie działać możesz zalutować jak będziesz chciał.

I zgodnie ze schematem co narysowałem, w swoim dodatkowym przekaźniku żółty brany z przekaźnika 233 musisz podłączyć do 86 a czarny brany z przekaźnika 233 podłączasz do 85 swojego dodatkowego przekaźnika.

Następnie plus z akumulatora przez bezpiecznik 500mA podłączasz do 30 swojego przekaźnika, a od 87a podłączasz do kabla plusowego swojego czujnika wstrząsowego.
Masę czujnika bierzesz z masy akumulatora.

Aby sprawdzić czy wszystko dobrze działa, to na wyłączonej stacyjce czujnik powinien dawać znaki życia - są jakieś tam diody które powinny się świecić, po szturchnięciu w czujnik jakaś tam diodka powinna mignąć itd.
Natomiast jak włączyć zapłon to pozbawiasz czujnika wstrząsowego zasilania, czyli żadna z diod nie powinna się świecić.

No a w wersji bez przekaźnika czujnik wstrząsowy zasilany jest cały czas, także non stop coś się na nim świeci.

Jak coś to pytaj.

Zdjęcie023.jpg
Plik ściągnięto 48093 raz(y) 36,52 KB

Zdjęcie019.jpg
Plik ściągnięto 63829 raz(y) 58,72 KB

Zdjęcie018.jpg
Plik ściągnięto 496 raz(y) 55,45 KB

czujnikzprzekaz.JPG
Plik ściągnięto 488 raz(y) 46,59 KB

czujnikbezprzekaz.JPG
Plik ściągnięto 488 raz(y) 34,44 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-30, 09:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-30, 14:26   

Wielkie, wielkie dzięki Jackthenight za profesjonalną robotę. Teraz mam wakacje z Twoimi schematami będę mógł sobie pokombinować i dokonać montażu.

Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKS.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-12, 18:02   

Odswieże temat ;-)


Przeczytalem rady Kolegi Artura dotyczace montazu czujnika p/wstrzasowego. Myslalem o wersji bez przekaznika. Domyslam sie, ze podczas jazdy autoalarm jest wylaczony, wiec dzialanie czujnika wstrzasowgo bedzie ignorowane i nie zawyje syrekna ?

Czy takie cudo mozna zainstalowac ?

http://allegro.pl/czujnik...1291162424.html

Zrobilbym tak jak Opisales w wersji 1. Zasilanie z akumulatora. Bezpiecznik i dioda. By nie niszczyc oryg instalacj bym kupil przejsciowke by byl taki schemat:

koncowka zenska kabel do czujnika klapy ---> koncowka meska --- przewod -- odgalezienie do czujnika p/wstrzas --- koncowka zenska <--- czujnik zamkniecia klapy.


Po prostu wpinam zestaw. Do akumultora przykrecam przewody od czujnika p./wstrz. Dioda w termokurczce schowana, bezpiecznik w gniedzie. Tu wszystko zlutowane.

Jest to tzw. wersja z opcja bezinwazyjnego demontazu W przypadku jakis problemow odpinam czujnik z osprzetem i jade do ASO ;-)

Bede wdzieczny za podpowiedzi ;-)

Lukasz
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-11-12, 19:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-12, 20:36   

mekintosz napisał/a:
Odswieże temat ;-)

koncowka zenska kabel do czujnika klapy ---> koncowka meska --- przewod -- odgalezienie do czujnika p/wstrzas --- koncowka zenska <--- czujnik zamkniecia klapy.
Lukasz

W sumie pomysł nie głupi - nie pamiętam jednak, w jaki sposób jest podpięty przewód do czujnika krańcowego maski (czy jest to wtyk męski/żeński - czy kabelek jest przylutowany). Podejrzewam, że co ASO to inna metoda - jutro zobaczę jak to jest u mnie.

Sam całe ustrojstwo zmontowałem wg. schematu nr1 od Artura i przetestowałem na krótko działa (jeszcze latem). Ale na stały montaż jeszcze się nie zdecydowałem. Chodzi mi bowiem po głowie kwestia odłączania tego ustrojstwa. Mianowicie czasami są sytuacje, gdy chcę , aby czujnik był uzbrojony, czasami zaś nie - między innymi w trakcie jazdy. Więc wykoncypowałem sobie, że można by było dać, włącznik ON/OFF np. w kabinie. I poniżej podaje dwie wersje. Pierwsza do "minusa" chyba nie jest poprawna pod względem elektrycznym - tak sądzę. Druga do "plusa" - tu nie wiem "z której strony" włącznika powinien być bezpiecznik. Może jak Artur, czy inny z biegłych w sprawach technicznych kolegów się wypowie - to będzie wiadomo.

Ze mną i z tym czujnikiem jest bowiem trochę jak z dziewicą: "chciałabym, a boję się" ;-) .

Ale jak znam życie pewnego pięknego dnia się odważę i zrobię to. :-)

Oczywiście wykorzystałem schematy Artura - mam nadzieję, że mnie za to nie pozwie przed wymiar sprawiedliwości. :->

czujnikbezprzekaz_modyfikacja2.JPG
Podłączenie włącznika pod "+". Tylko gdzie ten bezpiecznik ma być? - oto jest pytanie.
Plik ściągnięto 500 raz(y) 41,15 KB

czujnikbezprzekaz_modyfikacja1.JPG
Podłączenie włącznika pod "-". Nie wiem czy to zgodnie ze sztuką.
Plik ściągnięto 432 raz(y) 36,31 KB

Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-11-12, 20:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-13, 05:27   

Poderzewam, ze alarm jest podczas przekreconego kluczyka nie uzbrojony ? Wtedy nawet jak czunik pusci sygnal alarm go zignoruje chyba ? Sprawdze na parkingu, otwieraac maske przy wlaczonym silniku na postoju.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-13, 06:41   

krakry1 napisał/a:
Chodzi mi bowiem po głowie kwestia odłączania tego ustrojstwa. Mianowicie czasami są sytuacje, gdy chcę , aby czujnik był uzbrojony, czasami zaś nie - między innymi w trakcie jazdy. Więc wykoncypowałem sobie, że można by było dać, włącznik ON/OFF np. w kabinie. I poniżej podaje dwie wersje. Pierwsza do "minusa" chyba nie jest poprawna pod względem elektrycznym - tak sądzę. Druga do "plusa" - tu nie wiem "z której strony" włącznika powinien być bezpiecznik. Może jak Artur, czy inny z biegłych w sprawach technicznych kolegów się wypowie - to będzie wiadomo.


Lepszy byłby przekaźnik zamiast tego włącznika ON/OFF, który sam za ciebie będzie włączał i wyłączał czujnik wstrząsowy - żółty kabel do przekaźnika już masz i go dobrze poznałeś :) (teraz to również u ciebie biały kabel od lamp dziennych)
A włącznik ON/OFF może zwierać/rozwieraż najlepiej PLUS - chociaż ja bym zamontował sobie to na przekaźniku.


krakry1 napisał/a:
Oczywiście wykorzystałem schematy Artura - mam nadzieję, że mnie za to nie pozwie przed wymiar sprawiedliwości.


Bez obaw :)

Cytat:

Poderzewam, ze alarm jest podczas przekreconego kluczyka nie uzbrojony ?


Dokładnie

mekintosz napisał/a:
Wtedy nawet jak czunik pusci sygnal alarm go zignoruje chyba ?


Dokładnie tak.
Tutaj chodzi o coś innego, kolega "toon" zwrócił uwagę nt. oszczędzania energii, aby czujnik nie pobierał prądu wtedy kiedy nie musi - dla mnie oczywiście jest to mało przekonujące.

Według mnie nie warto montować ani włącznika ON/OFF ani przekaźnika.
Przy włączonym zapłonie kiedy silnik pracuje nie ma większego znaczenia że czujnik pobiera jakieś mA - bo to są jakieś znikome wartości. A przy wyłączonym zapłonie czujnik ma być włączony bo w końcu włączamy alarm - także montowanie włącznika ON/OFF czy przekaźnika w celu oszczędzania energii jest bez sensowne.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-13, 09:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-13, 13:12   

Dzięki za odp. Artur.

Montując włącznik ON / OFF chodziło mi bardziej o sytuacje (nie oszczędzania energii - bo to oczywiście bzdurne pobory prądu), ale o sytuacje typu np. wakacje mam pod blokiem knajpkę otwieraną sezonowo i wytacza się z niej nocami - wiadomo, mnóstwo pijanych i wtedy czujnik by się przydał. Co innego gdy trzeba gdzieś zostawić autko na dłużej i nie będę w pobliżu - to czujnik wstrząsowy jest bez sensu - bo zacznie wyć, a ja go i tak nie usłyszę (złodziei i tak nie przestraszy - nie te czasy).

Ja to cykor jestem jeżeli chodzi o instalację elektryczną - boję się, że mi się zaraz coś zapali (nawet obcięte kable pod przekaźnikiem izolowałem dwoma koszulkami termokurczliwymi :-D ). W związku z tym jak bym się zdecydował na wersje bez przekaźnikową i na włącznik ON / OFF w kabinie na "plusie" - to włącznik i kabelek będą cały czas pod prądem - a ja znowu będę się bał, że mi się coś zapali. Tak źle i tak nie dobrze.
W związku z powyższym, czy byłby sens umieszczenie jednak tego włącznika na "minusie"? Czy ten cały czas podłączony wtedy do "plusa" czujnik nie będzie grzał itd? W tyłku mam ewentualne uszkodzenie czujnika (nie majątek) - chodzi o autko i jego bezpieczeństwo.

Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-13, 16:05   

Czujnik , ktory wypatrzylem na homologacje i pobiera prad 5 mA ! Praktycznie pomijalne obciazenie dla akumulatora samochodu z silnikiem diesla. Szkoda, ze alarm nie ma pre alarmu, wtedy by tylko sygnalizowal obecnosc kilkoma dzwiekami niz darl sie w nieboglosy.

PS Jak mam sprawdzic typ alarmu z ASO w Sandero z 2009 r ? Na fakturze nie ma inf co do typu.

PS. Moze ma prealarm ? Jak sprawdzic na zestawie czujek , ktore posiadam ( drzwi, klapy, UD ) ?

1291162424.jpeg
czujnik
Plik ściągnięto 406 raz(y) 108,38 KB

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-13, 19:43   

Alarmy Cobra nie mają funkcji pre alarmu - dlatego ja zakupiłem czujnik T - 1000, który nie ma wyjścia na pre alarm.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-14, 00:07   

krakry1 napisał/a:
Alarmy Cobra nie mają funkcji pre alarmu - dlatego ja zakupiłem czujnik T - 1000, który nie ma wyjścia na pre alarm.


T-1000 powiadasz..hmm jak imie przeciwnika Arnolda Schwarzeneggera, tego zlego terminatora z plynnego metalu ;-)
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-14, 20:58   

Ups :oops: ... T 100 chciałem powiedzieć - a Terminator, rzeczywiście jest dla mnie kultowym filmem :mrgreen: .
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-15, 16:27   

Taki jak ten ?

Czy jak ktos uderzy w auto on wlacza sygnal alarmu az kierowca wyjdzie z domu i wylaczy syrenke pilotem czy jest tak, ze po jakims krotkim czasie syrenka sama milknie ?

t100.jpg
Plik ściągnięto 335 raz(y) 69,08 KB

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-15, 16:59   

mekintosz napisał/a:
Czy jak ktos uderzy w auto on wlacza sygnal alarmu az kierowca wyjdzie z domu i wylaczy syrenke pilotem czy jest tak, ze po jakims krotkim czasie syrenka sama milknie ?
Ale to zależy tylko i wyłącznie od alarmu. Niezależnie jaki dasz czujnik wstrząsowy jego zadaniem jest uruchomienie alarmu - a czy będzie działał permanentnie, czy sam się wyłączy to już funkcja alarmu.

Jak zadziała alarm możesz sprawdzić bez czujnika. Otwórz maskę + wciśnij czujnik krańcowy maski (oczywiście wszystkie drzwi i bagażnik zamknięte)+ uruchom alarm + odczekaj ok. 1min. (alarm się uzbroi) - wtedy puść czujnik krańcowy. U mnie wyło z przerwami - a jak długo nie wiem - nie chciałem denerwować sąsiadów. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-11-15, 17:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-15, 18:42   

Z tego co pamiętam jak miałem alarm Pythona w poprzednim aucie z czujnikiem prealarmu to przy włączonym alarmie i mocnym uderzeniu alarm załącza syrenkę na ok 1min natomiast przy lekkim uderzeniu syrenka robiła pojedyncze kłik.
_________________
Pawlo
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-17, 00:07   

krakry1 napisał/a:

Jak zadziała alarm możesz sprawdzić bez czujnika. Otwórz maskę + wciśnij czujnik krańcowy maski (oczywiście wszystkie drzwi i bagażnik zamknięte)+ uruchom alarm + odczekaj ok. 1min. (alarm się uzbroi) - wtedy puść czujnik krańcowy. U mnie wyło z przerwami - a jak długo nie wiem - nie chciałem denerwować sąsiadów. :mrgreen:


Test zrobiony. Zanim sie alarm uzbroi daje sygnal pojedynczy przy aktywacji czujnika. Jak sie uzbroi to wyje . Nie testwalem jak dlugo ;-( Pewnie jest w specyfkacji gdzies opisane. Zastanawiam sie jak jest z czyloscia tego czujnika T100, o ktorym pisales. Czy mozna ustawic na mocniejsze stukniecie ale by nie aktywowal sie na szum wiatru ?
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-17, 15:55   

mekintosz napisał/a:
Czy mozna ustawic na mocniejsze stukniecie ale by nie aktywowal sie na szum wiatru ?
Dokładnie tak piszą w instrukcji - ja tak dokładnie nie sprawdzałem - podłączyłem na krótko, puknąłem pięścią w karoserię i zadziałał. Jest taki otworek w czujniku w którym ustawia się jego czułość.

A przy okazji ten T 100 jest moim zdaniem dość tandetnie wykonany - lepsze wrażenie sprawia ten którego dałeś zdjęcie - ale jak jest z nim w rzeczywistości trudno powiedzieć (zresztą chyba to nie jest takie ważne).

Sprawdziłem twój patent - faktycznie wpięcie się w czujnik krańcowy, końcówkami żeńskie - męskie jest bardzo dobrym rozwiązaniem i szybko demontowalnym w przypadku wizyty w ASO. Jak czas i zima pozwolą to zamontuję swój czujnik na stałe z wykorzystaniem Twojego patentu wpięcia - oczywiście "All your rights reserved" :-) .
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-11-17, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne