DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-10-19, 10:47   

Co cztery lata? Trochę się popytałem i wszyscy mechanicy są zgodni, że wymianę paska rozrządu należy uzależniać tylko i wyłącznie od przebiegu i stanu paska. Obecnie powinien on być wymieniany zawsze po przejechaniu 70-80 tysięcy km praktycznie niezależnie od zaleceń producenta. Co ciekawe większość zaleca taką wymianę tylko w ASO, nie w prywatnych warsztatach.
To pasek rozrządu powinien być także wymieniany w samochodach, które przejechały np. około 20-30 tysięcy km w ciągu czterech lat? Przecież jest on wtedy w doskonałym stanie.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-10-19, 18:42   

Każdy element/płyn eksploatacyjny ma swoja trwałosć w przebiegu i czasie i nie inaczej jest z rozrządem. Zachęcam zrobić go z pompą wody i wymianą płynu w chłodnicy.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-11-06, 16:26   

Ta... tylko na ile jest to trwalosc faktyczna, na ile "marketingowa"... A jakie koszty... ?
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2010-11-06, 16:40   

ian napisał/a:
Co cztery lata? Trochę się popytałem i wszyscy mechanicy są zgodni, że wymianę paska rozrządu należy uzależniać tylko i wyłącznie od przebiegu i stanu paska. Obecnie powinien on być wymieniany zawsze po przejechaniu 70-80 tysięcy km praktycznie niezależnie od zaleceń producenta. Co ciekawe większość zaleca taką wymianę tylko w ASO, nie w prywatnych warsztatach.
To pasek rozrządu powinien być także wymieniany w samochodach, które przejechały np. około 20-30 tysięcy km w ciągu czterech lat? Przecież jest on wtedy w doskonałym stanie.


PO czterech latach pasek nie moze byc w doskonałym stanie ponieważ guma grębieje i traci swoja wytrzymałość. Pomimo małego przebiegu pasek należy wymienić. to tak jak z oponami , już piecioletnie mało używane lub w ogóle mają gruby bieżnik , ale guma jest spękana i słaba po prostu utlenia się i może byc buuum. Prościej już chyba nie da sie tego wytłumaczyć.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-11-08, 16:05   

A to co piszczy podczas deszczu to wlasnie ten pasek ?
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-11-08, 16:08   

Nie , to pasek napędu alternatora i pompy wodnej jak jest zbyt luźny to sie ślizga i piszczy.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-08, 18:42   

DUCATI napisał/a:
Ta... tylko na ile jest to trwalosc faktyczna, na ile "marketingowa"... A jakie koszty... ?

Ja wymieniałem w Lagunie po 90000 , następny po pięciu latach od poprzedniej wymiany - miała wtedy 170000, kolega w innej Lagunie przetrzymał i pękł przy 125000, koszt naprawy 4500pln. 900000 lub 5 lat to dobry interwał wymian, powyżej - już ryzykujesz.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-08, 21:55   

Jakie są konsekwencje zerwania paska/łańcucha w turbo-dieslu - wiem.

A jak to wygląda w silnikach benzynowych montowanych w Dacii (MPI i 16v)? One też są kolizyjne? Czy tak jak dawniej - pasek się urywa, silnik staje, ściągamy pończochę z towarzyszącej nam damy, zakładamy i jedziemy dalej? :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-08, 22:05   

Obecnie podobno prawie wszystkie silniki są kolizyjne...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-08, 22:12   

Jak to dobrze mieć rozrząd na łańcuchu:)
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-11-08, 23:35   

bebe napisał/a:
Jakie są konsekwencje zerwania paska/łańcucha w turbo-dieslu - wiem.

A jak to wygląda w silnikach benzynowych montowanych w Dacii (MPI i 16v)?

Tak jak pisał laisar, ciężko znaleźć współczesny silnik, który byłby bezkolizyjny.

bebe napisał/a:
Czy tak jak dawniej - pasek się urywa, silnik staje, ściągamy pończochę z towarzyszącej nam damy, zakładamy i jedziemy dalej? :)

W tej "poradzie" chodziło o pasek klinowy nie rozrządu ;-)
 
sztani 


Marka: dacia
Model: Sandero EXPRESSION
Silnik: 1,0 LPG
Rocznik: 2023
Wersja: Comfort
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: wejherowo
Wysłany: 2010-11-27, 17:15   wymiana paska

czy wymieniajac pasek rozrzadu wymienia sie coś jeszcze
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-27, 18:17   

kompletny rozrząd (rolki, napinacze -coś jeszcze) i pompę wody
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-27, 19:03   

sztani, przeczytaj ten wątek od początku - może coś się rozjaśni. :idea:
_________________
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-01-18, 11:54   Wymiana paska rozrządu 1,6 8V silnik K7M

Dane z forum klubrenault http://klubrenault.pl/for...p?f=90&t=10742.

Myślę że w 1,4 8V będzie tak samo.
 
poznaniak1979 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,6 MPI + LPG K7M
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 114
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-24, 11:35   

Witam zamierzam wymienić rozrząd w Loganie 1,6
Znalazłem na allegro w cenie 200zł i teraz moje pytanie czy te klamoty będą się nadawały i czy są wytrzymałe wytrzymałe

Z góry dzięki z pomoc


Oto link do aukcji

http://allegro.pl/rozrzad...2065152155.html

A oto krótki opis

W SKAŁAD ZESTAWU WCHODZI:

- WZMACNINANY PASEK ROZRZĄDU FIRMY: GATES

- NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU – KEFF SWEDEN

- FABRYCZNA POMPA WODY Z METALOWYM WIRNIKIEM WRAZ Z USZCZELKĄ I ŚRUBĄ MONTAŻOWĄ.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-01-24, 11:51   

Cena w porządku. Gwarancja 24 miesiące. Moim zdaniem warto kupić
_________________

 
bobo100 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-26, 19:23   Wymiana rozrządu

Niedawno kupiłem Dacię Logan SD/2005 1,4l. 75km
no i muszę wymienić rozrząd. Gdy dzwoniłem do mechaników ceny wymiany
robocizna + części to koszt 750-900 zł.

W internecie znalazłem zestaw kompletny za 260 zł

zestaw rozrządu składa się z:
1. paska rozrządu Contitech - CT988
ilość zębów 96
szerokość: 17 mm
2. rolki napinającej Ruville: 55622
3. pompy wody Dolz: R135

do wersji:
1.4 55kw (75km); dla kodu silnika K7J
1.6 64kw (87km); dla kodu silnika K7M
I pytanie brzmi czy opłaca się zakupić ten zestaw i zapłacić tylko za robociznę 250-300 zł
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-01-26, 20:07   

W przypadku rozrządu, lepiej zamówić kompletną usługę wraz z częściami, bowiem gdy coś się sypnie po wymianie to mechanik nie zwali na wadliwe, zakupione przez klienta podzespoły i w całości odpowiada za naprawę. Nie oszczędzaj tutaj bo akurat na rozrządzie się nie opłaca, konsekwencje finansowe zerwania paska idą już w tysiące:)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7487
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-01-26, 20:36   

Tutaj masz dane jak ja wymieniałem rozrząd w 1,6 (bez robocizny) więc nie powinno być różnicy w cenach przy 1,4.
http://www.daciaklub.pl/f...t=1008&start=45

Jeżeli masz kogoś kto ci zrobi za 300zł to idź do sklepu i spytaj jaki jest koszt części, bo może się okazać, że przesyłka z allegro pokryje różnicę allegro.
Ja stwierdziłem, że mnie się nie opłaca kupować na allegro, a w razie czego wymiana części bez problemu w sklepie, jakby się coś nie zgadzało.
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-27, 19:58   

tak szukałem i nic nie znalazłem--jaki rozrzad ma duster 1.6 benzyna???pasek-łańcuch?kolizyjny czy nie??
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 20:29   

bossboss napisał/a:
jaki rozrzad ma duster 1.6 benzyna???pasek-łańcuch?kolizyjny czy nie??

Pasek.

Kolizyjny.

(Zostały jeszcze w ogóle w produkcji jakieś bezkolizyjne?).
 
bobo100 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-27, 20:32   

Chyba zdecyduję się na pełną wymianę w warsztacie jak napisał tomala72 to zbyt poważna część aby ryzykować.
Może obejdzie się bez wymiany pompy wody, a wtedy koszt spadł by troszkę.
Loganik ma 8 lat ale tylko 79 tyś km przejechane więc może się uda bez wymiany pompy wody.
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-27, 20:44   

Nie ma sensu bez pompy wody. Co jesli zacznie być nieszczelna za 20tys km, a żywotnośc pompy jest przewidywana mniej więcej na 100tys. Będziesz znów cały rozrząd rozbierał i jeszcze raz za to wszystko płacił? Uważam, że to nieprzemyślana oszczędność.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2013-01-27, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-27, 21:15   

dzieki za odpowiedz---wszystkie fiaty mialem bezkolizyjne
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne