Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-24, 14:48 Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Jako że czytając na forach i widząc zdjęcia rozebranego wtrysku dci, wtryski i pompa paliwa nie maja dostatecznego smarowania olejem napędowym wskutek czego zacierają się lelmanty wtrysku i rzadziej pompy . ON stał się z latami coraz mniej smarowny poprzez ograniczenie zawartości siarki, która to smarowała elementy wtrysku.
Co ciekawe na forach moto jest multum tematow i wypowiedzi ,nawet mechaników w serwisach bosch żeby dolewać nawet do diesli CR 100-200ml Mixolu na bak. Stosunek 1:200 zapobiegawczo a leczniczo 1:50 1l Mixolu na bak.
Zrobilem eksperyment i dolałem 200ml-popularną ćwiarę na bak 50 l ON.
O dziwo silnik po przejechaniu na tej mieszance ponad 300km o wiele odczuwalnie ciszej chodzi na postoju, nie ma klepania takiego jak wcześniej.
Na razie testuję , kupiłem na stacji Mixol S Lotosu za 13zł starczy na 5 baków takze koszt mały. O dziwo lepiej lac zwykły mixol mineralny gdyż lepiej miesza się i rozpuszcza oraz spala w ON.
Zdam relacje nastepną po wyjeżdzeniu kilku baków. W kazdym razie ewidentnie praca silnika się wycisza na postoju-lepsze smarowanie wtrysków i pompy i wieksza żywotność.
Na forum clio sam serwisant polecił forumowiczowi lać do 1.5dci Mixol za każdym razem 100-200ml na bak po tym jak wymienial wtryski po zatarciu i pompę.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-11-24, 22:06
mnie też mechanik na I przeglądzie zagadał o tym mixolu.. cholera wie jak jest naprawdę .
Na pewno bio-desel dobrze smaruje - podobno aż o 3x ..
Dobrze byłoby zapytać się jakiegoś speca.
Kiedyś słyszałem, że na stacjach markowych typu STATOIL , BP itd olej napędowy nie wymaga dodatkowego środka do smarowania. Szerokim łukiem należy jedynie omijać stacje z ON niewiadomego pochodzenia ( nie firmowe )
Troche poczytalem (troche dlugo :) ) i jak zwykle opinie sa podzielone, do mnie przemawia, ze cos moze byc na rzeczy natomiast sa specyfiki lepsze od mixolu szczegolnie do nowoczesnych silnikow (specjalne specyfiki do smarowania dieseli) - mixol podobno pomaga pompie ale niby nie lubi sie z wtryskami - i badz tu madry... :)
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-25, 11:31
No niestety współczesny diesel to już nie to co dawniej. Przy dzisiejszych paliwach bezsiarkowcyh ON ma za malo smarowania w sobie dlatego trzeba dolewać .
O dziwo jednemu gościowi na forum clio aso kazało dolewać mixolu po wymianie wtrysków i pompy w 1.5dci 65km, ale na pismie tego nie dali bo renault nie zaleca hehe.
Jeżeli ktoś nie chce mixolu dolewać to jest smar do diesla Kleen Flo, też go mam i dolewałem 50-100ml na bak ale 2l kosztują 60zł, a za to idzie kupić 5 l Mixolu., na razie testuje mixol .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-25, 11:37
Prawda jest taka że gdyby nie subwencjonowanie transportu drogowego przez mniejszą cenę ON niż benzyny (niższe podatki), produkcja osobówek z dieslem byłaby poronionym pomysłem ze względów zarówno kosztowych jak i ekologicznych. Pewnie kiedyś wyjdzie norma EURO XX której już żaden diesel nie spełni i problem się skończy.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-11-25, 18:05
kubalonek napisał/a:
mnie też mechanik na I przeglądzie zagadał o tym mixolu.. cholera wie jak jest naprawdę .
Na pewno bio-desel dobrze smaruje - podobno aż o 3x ..
Dobrze byłoby zapytać się jakiegoś speca.
Tia - zostaw to w baku na 2-3 miesiące, powiedzmy latem, powiedzmy z 1/3 baka i tak kilka razy. Odechce się wtedy tego biodesla. Moc spada, śmierdzi i podatne na jełczenie jeśli jest czysty B100.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-25, 20:01
Cendra napisał/a:
Jakie to specyfiki, z chęcią bym coś zalał do 1,9 dCi w samochodzie mojej dziewczyny...
Na zeszłe święta dostałem Black Arrow Skydd - ponoć ósmy cud świata. :] Nie miałem okazji się przekonać, bo zanim sobie przypomniałem, żeby go wlać, to skończyła się zima, a latem sprzedałem turbodiesla. :) Ale jak poguglasz za tą nazwą, to ludzie sobie chwalą.
Z tym że porownując do Mixolu to środek ten jest bardzo rzadki i śmierdzi ropą ,nie ma w nim specjalnie tłuszczu dodatkowo, nie różni się specjalnie kolorem i konsystencja od depresatora k2 ,którego tez wlewam ,żeby parafina się nie wytrąciła.
Taxi cos mi sie widzi ze ty na zbiornik paliwa dolewasz z 5 l róznych dodatkow i mazideł ;) nie boisz się że przedobrzysz?
ile można mieszac wg mnie nie powinno się wrzucac jednorazowo więcej niż jeden dodatek a ty widze lejesz mixol , kenflo i jeszcze depresator i ciekawe co jeszcze może rum na kościach co wode wyciąga z ropy;)
Ostatnio zmieniony przez wat 2010-11-26, 07:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-26, 09:59
Nie, wczesniej lałem Kleen Flo i w zime depresator dodatkowo jak temperatura spada poniżej 0C. Teraz zamiast Kleen flo testuje Mixol a leje go tylko 200ml na caly bak , depresatora tylko 50ml także bardzo małe ilości, jakbym nalał mixola więcej to bym kopcił za bardzo hehe. Ogolnie na razie Mixol pozytywnie, wypadl lepiej od tego Kleen Flo, silnik miękko chodzi i ciszej.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-27, 12:04
Cały czas zgłębiam temat równiez na forach zagranicznych głównie niemieckich.
Jeżeli nie chcesz miec problemów z wtryskami i pompą to trza lać mixol i tyle, na niemieckih forach mercedesa leją najdlużej do cdi olej do dwutaktów i nie mają problemów z pompami i wtryskami. Zresztą u nas na ślasku są 2 warsztaty regenerujące pompy i wtrski common rail i każdy poleca lać mixol. Większośc pomp i wtrysków jest zatarta z braku smarowania odpowiedniego przez olej napędowy.
Ciekawe bo niby jak czytalem po sieci to ludzie mowili, ze mixol smaruje pompe ale wtryski jakos dziwnie zuzywa/odklada nagar itp - anyway - dobrze, ze odbieram w marcu dopiero - do tego czasu pewnie zrobisz dobre pare km? :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum