Poszukuję właściciela Dustera 4x2 z silnikiem 1,5 110 KM celem wspólnego prowadzenia wątku porównującego rzeczywiste różnice w kosztach utrzymania - by uzyskać odpowiedź po jakim przebiegu zwróci się różnica w cenie zakupu
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-24, 11:44
Nie szkodzi - koszty zależą od przebiegu, z tego że zamówiłeś Diesla wynika że planujesz prawdopodobnie jeździć więcej niż ja - moje roczne przebiegi są w granicach 15000km.
A wydatki poza paliwem i tak zaczną się później, tak ze jest to temat na kilka lat.
Odezwij się jak odbierzesz.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-11-24, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Nie szkodzi - koszty zależą od przebiegu, z tego że zamówiłeś Diesla wynika że planujesz prawdopodobnie jeździć więcej niż ja - moje roczne przebiegi są w granicach 15000km.
A wydatki poza paliwem i tak zaczną się później, tak ze jest to temat na kilka lat.
Odezwij się jak odbierzesz.
Moje roczne przebiegi to około 30000, a jak będzie nowe auto to może i większe;)
Jak odbiorę to na pewno wrócę do wątku.
Moim zdaniem bardzo sprawna i przydatna aplikacja, można ją również wykorzystać do obliczenia opłacalności instalacji gazowej...
Widziałem kilkukrotnie takie porównania i teoretycznie z obliczeń wychodzi mi że kwota 9500 -różnica w cenie - ok 2500 -mniej więcej taka powinna być różnica w odsprzedaży po pięciu latach (25% pierwotnej różnicy) czyli 7000 zł zwróci się po jakiś 50000 tkm, ale nie znam realnych kosztów przeglądów i eksploatacji - wszędzie podają że przy Dieslu są większe, ale pytanie o ile?. Ponadto samochód o większej wartości początkowej ( o prawie 20%) będzie miał droższe ubezpieczenie, więc na pewno wyrównanie kosztów nastąpi później niż po 50000, chciałbym wiedzieć ( realnie) kiedy?
Osobiscie jeszcze bym zwrocil uwage na dwie dodatkowe rzeczy poza samymi kosztami - sa to rowniez (a moze wrecz glownie) powody dla ktorych wzialem diesla:
1. wiekszy moment obrotowy
2. inna charakterystyka dzieki turbo
3. esp
Tutaj trudno przeliczac to stricte kosztowo i sprawdzac kiedy sie zwroci - ot bylo drozsze bo dla czesci z nas ma to jakas wartosc dodana - jesli bysmy chcieli oszczedzac to raczej nie bedzie konkurencji dla dobrze zrobionego lpg ;)
Osobiscie jeszcze bym zwrocil uwage na dwie dodatkowe rzeczy poza samymi kosztami - sa to rowniez (a moze wrecz glownie) powody dla ktorych wzialem diesla:
1. wiekszy moment obrotowy
2. inna charakterystyka dzieki turbo
3. esp
Tutaj trudno przeliczac to stricte kosztowo i sprawdzac kiedy sie zwroci - ot bylo drozsze bo dla czesci z nas ma to jakas wartosc dodana - jesli bysmy chcieli oszczedzac to raczej nie bedzie konkurencji dla dobrze zrobionego lpg ;)
Dokładnie jak piszesz. Dodałbym jeszcze kulturę pracy. Chciałem początkowo kupić 1.6 bo nie robię dużych przebiegów, ale po jeździe próbnej obiema wersjami, mówiąc szczerze to diesel deklasuje tę benzynę pod każdym względem. Po prostu warto dopłacić.
No czy warto to zobaczymy - FAP prawie mi sie sni po nocach ;)
A do tego ESP mozna juz tez brac do benzyniakow wiec... zobaczymy - to bedzie moj pierwszy diesel - trzeba wszystkiego sprobowac - i to tez jakas wartosc ma :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1346 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-12-02, 22:58
hehe... a ja jeśli prawdą będzie możliwość domówienia ESP do wersji benzynowej to zastanowię się nad nią poważnie... diesel jest fajniejszy, ale 3-4 lat zanim się zwróci to sporo, zwłaszcza że te 9000zł dopłaty mogą przez te 3-4 lata na siebie pracować. poza tym coby nei mówić ryzyko dodatkowych wydatków w dieslu większe. Zobaczymy :)
hehe... a ja jeśli prawdą będzie możliwość domówienia ESP do wersji benzynowej to zastanowię się nad nią poważnie... diesel jest fajniejszy, ale 3-4 lat zanim się zwróci to sporo, zwłaszcza że te 9000zł dopłaty mogą przez te 3-4 lata na siebie pracować. poza tym coby nei mówić ryzyko dodatkowych wydatków w dieslu większe. Zobaczymy :)
Jak już mówiłem, te dwa silniki, w kategorii źródła napędu są nieporównywalne. Benzyna jest głośna, mułowata i dużo pali. Diesel jest duuużo lepiej wygłuszony, jest dynamiczniejszy i elastyczniejszy. Tu nie chodzi jedynie o różnicę w cenie w świetle "kiedy się zwróci". Dopłata do diesla w tym przypadku to dopłata do wyższego komfortu poruszania się samochodem. Mi na przykład się dCi w ogóle nie opłacał, bo robię zbyt małe przebiegi.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1346 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-12-03, 08:50
a ja podchodzę do zakupu dustera jako do narzędzia. Im taniej to narzedzie sprosta moim wymaganiom, tym lepiej. Znam oba silniki, wiem jak mają zalety i wady. Dla mnie to kalkulacja... Kupię co uznam za tańsze w długim czasie :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum