Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Program diagnostyczny DDT2000 / kabel KKL (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-11-15, 08:45   

Jak otwieram DDT2000 to pisze:

Open session error,if you are using USB interface , try to unplug and replug it (USB plug)

A w DDT light

DiagSession - CommPort
Błąd 1009
Unable to open communication port

pozdrawiam
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2010-11-15, 09:25   

1.Podłącz kabel do komputera.
2.Uruchom DDT light i .............

11.jpg
Plik ściągnięto 4684 raz(y) 109,4 KB

_________________

 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2010-11-15, 09:30   

Wysłałem Ci na maila plik dll do podmiany.

11.jpg
Plik ściągnięto 2800 raz(y) 37,69 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez yarocz 2010-11-15, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-11-15, 10:14   

Problem w tym że jak daję DDT 2000 Light to pojawia się od razu ten czerwony ekran z błędem 1009 więc nie mogę nic zmienić w środku bo nie potrafię tam wejść.
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2010-11-15, 10:18   

Moreno napisał/a:
Problem w tym że jak daję DDT 2000 Light to pojawia się od razu ten czerwony ekran z błędem 1009 więc nie mogę nic zmienić w środku bo nie potrafię tam wejść.


Więc uruchom DDT i tam ustaw parametry interfejsu.
_________________

 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
  Wysłany: 2010-11-15, 10:42   

Dzięki Yarocz teraz działa i nie wyskakują błędy..... pozostało podłączyć do auta .

Dzięki Wszystkim za pomoc.

:mrgreen:
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Moreno 2010-11-15, 10:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-11-15, 15:02   

Doszedłem do tego Corriger ale jakoś obroty nie rosną.
Robię to na załączonym zapłonie i wyłączonym silniku.

Wyskakuje pod spodem powtarzająca się linijka po każdym przyciśnięciu Corriger
z tego co zrozumiałem że nie jakiś błąd?

pozdrawiam
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2010-11-15, 16:53   

Moreno napisał/a:
Doszedłem do tego Corriger ale jakoś obroty nie rosną.
Robię to na załączonym zapłonie i wyłączonym silniku.

Wyskakuje pod spodem powtarzająca się linijka po każdym przyciśnięciu Corriger
z tego co zrozumiałem że nie jakiś błąd?

pozdrawiam


Nie robiłem tego jeszcze ale wydaje mi się, że regulacje obrotów trzeba robić na uruchomionym silniku.
_________________

 
Kamikadze231 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Espace
Silnik: 3.5V6
Rocznik: 2003
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-11-16, 09:04   

Witam dzieki yarocz , już działa nie podmieniałem w katalogu dll tylko w ddt2000 i tu był problem. Głupie przeoczenie z mojej strony.
Teraz musze spróbowac to potłumaczyć jakoś.
Pozdrawiam
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2010-11-16, 20:28   

Kamikadze231 napisał/a:
Witam dzieki yarocz , już działa nie podmieniałem w katalogu dll tylko w ddt2000 i tu był problem. Głupie przeoczenie z mojej strony.
Teraz musze spróbowac to potłumaczyć jakoś.
Pozdrawiam


Do tłumaczenia masz program: Builder
w START\PROGRAMY\DIAGNOSTIC\BUILDER\BUILDER.EXE
_________________

 
Kamikadze231 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Espace
Silnik: 3.5V6
Rocznik: 2003
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2010-11-17, 10:52   

yarocz napisał/a:
Kamikadze231 napisał/a:
Witam dzieki yarocz , już działa nie podmieniałem w katalogu dll tylko w ddt2000 i tu był problem. Głupie przeoczenie z mojej strony.
Teraz musze spróbowac to potłumaczyć jakoś.
Pozdrawiam


Do tłumaczenia masz program: Builder
w START\PROGRAMY\DIAGNOSTIC\BUILDER\BUILDER.EXE

Spoko, a znasz jakiegoś lepszego tłumacza niż google tłumacz?
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV, Duster
Silnik: 1,6 MPI; 1,6 + LPG
Rocznik: 2007, 2017
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 459
Skąd: Nowy Krępiec
Wysłany: 2010-11-17, 15:41   

Nie bardzo. :-(
Jak muszę coś sprawdzić to korzystam z tego:
http://www.mtranslator.pl...%84ski,pol.html
_________________

 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-11-17, 20:55   

Mimo usilnych starań nie potrafię poradzić sobie ze zmianą tych obrotów... nie wiem co robię źle ... może jakimś innym programem spróbować?

Więc jak pisał wcześniej eastcowboy wybrałem w ECM SIRIUS 32 - EMS 3132 RE 1 przeniosło mi się do prawej tabelki dałem select i wyskoczyły jakiś numerki ( chyba się połączył) następnie dałem ten monitor i wyskoczyły mi te tabelki po francusku
zrobiłem wszystko jak we wcześniejszych instrukcjach czyli w sumie to:


Wysłany: 2010-06-09, 11:01
Dla tego ECU :SIRIUS32 - EMS3132 - Soft RE1 czyli nasz silnik 1.4MPI
zmieniasz obroty biegu jałowego poprzez :

1. wchodzisz w Ecrans Etudes > Services particuliers
2. w prawym oknie "CORRECTION des CONSIGNES"
3. wybierasz Consigne : Régime de ralenti
4. wybierasz Correction : INCREMENTER
5. wciskasz przycisk : Corriger

I jak daję te Corriger to pod spodem wyskakuje jakaś linijka z komunikatem że coś error
błąd 1024 lub inne tego typu hasła ...

Proszę o poradę może coś omijam po drodze albo gdzieś trzeba jeszcze nacisnąc?

Dodam że miałem jakiś błąd i dałem czytaj i skasuj i teraz już nie ma błędów więc chyba połączenie mam.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-18, 08:17   

Silnik powinien być rozgrzany do temp. około 90 stopni.
_________________

 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-11-18, 09:00   

Ok 90C ... na zapalonym silniku czy zgaszonym ?
Gdzie widać że na pewno mam połączenie z kompem ECU ?
Jest jakaś ikona stanu czy coś ?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Moreno 2010-11-18, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-11-20, 07:24   

Po podłączeniu auta i skanowaniu ALL wykrywa mi ECU , ABS , AIR BAG , mogę odczytać błędy i je skasować , więc zakładam że wszystko ok z moim połączeniem.

Próbowałem zmienić te obroty na zimnym silniku i ciepłym .... na włączonym zapłonie i za zapalonym silniku.

I nic nie da się.

Proszę o jakieś sugestie.
 
Gość

Wysłany: 2010-11-21, 20:13   

jackthenight napisał/a:
Klimatyzacje włącza komputer wtrysku.
Aby sprawdzić co jest problemem u ciebie, musisz uruchomić silnik i włączyć klimę na panenlu sterowania klimatyzacją, podpiąć się do auta kablem, uruchomić program
DDT2000 Light, wybrać Logana, kliknąć dwa razy w "ECM - Engine Control Module" - pojawi się wtedy po prawej stronie w oknie.
Następnie kliknąć w przycisk latarki z napisem "SELECT".
Powinien wtedy program rozpoznać twój wtrysk i w NAME podać jego nazwę.
Wtedy klikasz w ikonę monitora "Screens" - pojawia się konfiguracja i diagnoza wtrysku silnika.
Wybierasz : "Ecrans Etudes > Etat des Entrées"

Klikasz w ikonę PLAY i ikonę zielonej kropki

Następnie patrzysz w

"Demande de mise en route du compresseur de clim" czy jest wartość "DEMANDEE"

Obrazek

Jeśli nie ma to albo nie wcisnąłeś przycisku włączania klimatyzacji albo masz jakąś przerwę w obwodzie.

Jeśli masz "DEMANDEE" czyli tutaj jest wsio OK, sprawdzasz dalej,
czyli wchodzi w : Ecrans Etudes > Etat des Sorties i sprawdzasz wartość :

"Etat de la commande du compresseur de climatisation" musi być "ACTIF"


Obrazek


Jeśli jest ACTIF to oznacza że komputer wtrysku poprawnie wysterowuje włączenie klimatyzacji.

Pozostaje tylko sprawdzić przekaźnik 474 (przekaźnik włączający sprzęgło klimatyzacji), znajdziesz go tutaj (w komorze silnika w skrzynce nad lewym kołem):

Obrazek

Możesz np. podmienić miejscami przekaźniki 474 i 231 - jeśli klima się włączy to problem odnaleziony.



Sprawdź też te duże bezpieczniki F1 i F2 - na górnym zdjęciu widzisz o jakie mi chodzi, przy okazji możesz sprawdzić wszystkie bezpieczniki, również te w kabinie auta.


witam

mam lagune 2 z manualna klimatyzacja ktora przestala dzialac dodam ze wczesniej wszystko bylo ok.
Podłaczylem do ddt2000 i okazuje sie ze Etat de la commande du compresseur de climatisation u mnie jest INACTIF, podobnie jak Demande de mise en route du compresseur de clim non demande.
Nie mam pojecia co to oznacza, co jest grane i jak naprawic.
Prosze o pomoc.
pozdrawiam
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-21, 21:22   

W "Etat des Entrées" masz też podane ciśnienie w układzie klimatyzacji.
To się nazywa "Pression du circuit de climatisation (Bar)" - jak po uruchomieniu silnika pokazuje poniżej 7 barów to zapewne masz za mało czynnika chłodzenia i wymaga uzupełniania czynnika.
_________________

 
Gość

Wysłany: 2010-11-21, 22:14   

zrobilem screeny

http://www.fotosik.pl/pok...fc285b4895.html
http://www.fotosik.pl/pok...e6706dc867.html
http://www.fotosik.pl/pok...bba155a775.html
http://www.fotosik.pl/pok...ac3b7627b5.html

na pierwszym zdjeciu jest pression freon 3 bar - to pewnie mam malo czynnika.
w tym roku klimatyzacja dzialala ok, tylko czasem na wolnych obrotach cos klekotalo chyba byl to kompresor - czy niski poziom czynnika moze to powodować ?.

PS.
przypomnialo mi sie cos.
jak uruchomilem kompresor przez ddt to pression freon podczas pracy rosł do 15 bar i jak sie wylaczyl kompresor to spadło do 3-4 bar
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-21, 23:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-21, 23:02   

3-4 bar to za mało - komputer nie włączy sprężarki.
Musi być min około 7 -8 barów, wtedy komputer włączy sprężarkę.
Podjedź gdzieś aby uzupełnili czynnik - nie wykluczone że masz np. coś nie tak ze sprężarką - może się rozszczelniła - trudno coś jednoznacznie stwierdzić.
_________________

 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-11-24, 22:39   

Moreno napisał/a:

gdzieś trzeba jeszcze nacisnąc?


Init ECU.png
Plik ściągnięto 1729 raz(y) 240,67 KB

 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-11-24, 22:48   

:lol:

Dzięki Eastcowboy za film oraz zdjęcia to dużo wyjaśnia.

Jak znajdę trochę czasu to sprawdzę i dam znać co wyszło.

pozdrawiam
 
Moreno 



Marka: Chevrolet
Model: Orlando
Silnik: 1.8 LS+ 5MT
Rocznik: 2010/2011
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Jastrzebie-Zdroj
Wysłany: 2010-11-26, 20:19   

Witam

Podsumowując już wszystko działa .... obroty też mogę zmieniać ale max do 800 wyżej się nie można.

Jest jakiś sposób aby podciągnąć np:do 1000


Dzięki wszystkim za pomoc
pozdrawiam
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 12:40   

Moreno napisał/a:
Jest jakiś sposób aby podciągnąć np:do 1000

Po co :?:
 
voytexg 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Laguna3 GT Energy S&S
Silnik: 2.0 DCI
Rocznik: 2013
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 8
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-12-02, 23:06   

Witam.
Od pewnego czasu mam problem z obrotami.
Po dzisiejszym podpięciu pod laptopa wyskoczyły mi błędy.





Co one oznaczają.
Silniczek krokowy padł?
Bo jak jest podłączona lub odepnę wtyczkę to nie ma różnicy obrotów.
_________________
________________________
pozdrawiam Voytexg
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne