Wysłany: 2010-12-02, 00:16 Belki / poprzeczki na relingi - duster
Założyłem ten temat, bo mam problem z zakupem belek na relingi. Moje wnioski są takie, że belki do Dustera to tylko Thule - 757/861 lub 775/861. Koszt takich belek to 600-700 zł. Może ktoś dopasował belki innych producentów ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-20, 20:03, w całości zmieniany 2 razy
Po wizycie w salonie Renault/Dacia, gdzie, zaproponowano mi dość wysoki system belkowy z prostokątnymi poprzeczkami za jedyne 799 zł. pojechałem do "Maxa" na Al. Witosa i nabyłem zgrabne beleczki Protrack Whispbar #S43 za 649 zł
Pasują do nich uchwyty na ładunek z montażem typu Thule (na szpilki z podstawką)
Rożnica w cenie 150 zł in minus, a dostałem eleganckie, niskoprofilowe, łatwiejsze w montażu beleczki o przekroju profilu lotniczego z turbulizatorem na krawędzi natarcia
Jak je założę to wrzucę zdjęcie.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-02, 13:13, w całości zmieniany 1 raz
ja proponuje zainwestować w thule ten na paski nie pamietam numeru ale on najlepiej ze wszystkich się prezentuje i ze względu na szerokie relingi w dusterze najlepiej wygląda
trojanka2, Ten Thule tj. 775 i kosztuje ok 700 zł no i jest uniwersalny. Natomiast ten Piotrres'a ma dużo plusów, ale jeden minus - za każdym razem jak się będzie go zdejmować trzeba zdemontować wszystko co jest na nim, np. uchwyty do roweru lub boxa (tak dostrzegłem w instrukcji montażu). trojanka2, a ty z jakiego korzystasz pod tego boxa na zdjęciu ?
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-12-05, 03:06, w całości zmieniany 1 raz
ja ogólnie przerobiłem z 10 bagazników do tego samochodu były tańsze nawet po 250 zł te włoskie z aluminiowymi belkami ale we wszystkich niepodoało mi się to że zostaje bardzo duża dziura między relingami i nie ładnie to wygląda ze względu na to że duster ma dość grube relingi i niekształtne pod wycięcia tych wszystkich bagażników
wybrałem więc ten thule nie pamiętam numeru ale innego takiego thule nie ma
na paski jest tylko jeden specjalny pod grube i szerokie relingi montaż 10 sekund rozstaw akurat w daci jest pod większość akcesoriów dodatkowych typu uchwyty rowerowe czy boksy więc dalszy montaż to też chwila
zapłaciłem za niego w łodzi 600 zł ale wydaje mi się że jest masywny aluminiowy szybki w montażu i najważniejsze dla mnie super wygląda
jest jedna mała wada między 70 a 90 km trochę gwiżdże ale ponad 100 km wszystko zanika
Fajny ten thule ale do tego plaskiego ma tez inna wade - jest wyraznie wyzszy - poza tym tamten wyglada i ma szanse dzialac tak, ze byc moze wogule nie ma sensu go zdejmowac?
Piotrres - bedziesz mial szanse posmigac z samym bagaznikiem i jakos podsumowac wrazenia dzwiekowe? Osobiscie bardzo mi sie spodobal a dzieki temu, ze jest niziutki to mozliwe, ze bym sie z boxem zmiescil nadal na parkingu w robocie (<=2m) ;)
Sam box wygląda super, ale moim zdaniem belki na relingach trochę za wysokie.
Kiedyś to testowałem przy różnych samochodach, należy dobierać belki z takimi mocowaniemi aby były jak najbliżej dachu ze względu na spalanie (opór powietrza), no i zachowanie na drodze. Duster niestety jest wrażliwy na boczny wiatr i zbyt wysoki bagażnik pogorszy ten efekt.
Jeżdżenie z bagażnikiem lub samymi belkami na relingach gdy jest nie potrzebny, uważam za niepotrzebne ze wględu na gwizd powyzej 90 km/h (nie jest to przyjemne), oraz problem, gdy chcemy skorzystać z myjni szczotkowej (muszą być obowiązkowo zdjęte).
Ala z tymi belkami Piotrresa wydaje mi się, że będzie kłopot. Trzeba najpierw je zamontować, a później np. BOXA. A przy zdejmowaniu Boxa te same czynności. Nie da się zdjąć niczego razem z belkami ?
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-12-05, 14:51, w całości zmieniany 1 raz
druga sprawa to bagaznik kupiłem w łodzi są na allegro nazywają się CUBIK tylko że ja mam w tej firmie 10% upustu
antenkę przerobić to najmniejszy problem
kupujesz wszystko jedno jaki bat antenowy [w moim przypadku od fiata] ważne aby gwint był M6 tniesz go na wysokość jaka potrzebujesz i po akcji
nowy zostaje nie uszkodzony bez boxu normalnie funkcjonuje
na małym baciku jest trochę gorszy odbiór ale zawsze jest coś za coś i wygląd super
pierwsz sprawa to słowa kolegi na temat wysokości boxu
nie ma czegoś takiego o czym piszesz to co widzisz na moim zdjęciu jest maksymalnym osiągnięciem co do wysokości niżej już nigdy nie będzie chyba że zaczniemy budować coś we własnym zakresie a to znacznie straci na wyglądzie
dlatego między innym zdecydowałem się na thule 775 bo był najniższy ze wszystkich testowanych
Kiedyś to testowałem przy różnych samochodach, należy dobierać belki z takimi mocowaniemi aby były jak najbliżej dachu ze względu na spalanie (opór powietrza), no i zachowanie na drodze. Duster niestety jest wrażliwy na boczny wiatr i zbyt wysoki bagażnik pogorszy ten efekt.
Jeżdżenie z bagażnikiem lub samymi belkami na relingach gdy jest nie potrzebny, uważam za niepotrzebne ze wględu na gwizd powyzej 90 km/h (nie jest to przyjemne), oraz problem, gdy chcemy skorzystać z myjni szczotkowej (muszą być obowiązkowo zdjęte).
Z tego względu szukałem właśnie niskich poprzeczek, o możliwie niskim oporze.
"Firmowe" są pod tym względem (i ceny) absolutnie nie do przyjęcia.
Te, które mam mają przekrój w formie profilu lotniczego. z turbulizatorem na nosku (ot, zboczenie zawodowe)
Policzyłem, że przy 100 km/h =27,8 m/s ro=,225 kg/m^3 SCX=1,01 Duster bez poprzeczek ma opór:
Px=(½ρ*V²)SCx=478 N
Poprzeczki "Whispbar": dają deklarowany przyrost oporu o 1N a więc zaniedbywalnie mało...
To daje średnio Cx=0,0173 dla pojedynczej poprzeczek. Opór odnoszę do powierzchni belek w rzucie z góry. Myślę, że trzeba jeszcze dołożyć jakieś 10% na interferencję z autem, ale to nadal b. mało
Jeździłem z nimi ostatnio z V_max=90...95 km/h (szybciej się nie dało) i... wcale ich nie słychać. Nie wiem jak jest przy większych prędkościach.
We wtorki robię dłuższą trasę, to powiem jak to się zachowuje.
Bagażnika na narty jeszcze nie zakładałem, bo jadąc na krótki wypad by pobiegać w 1...3 osób sprzęt mieszczę w kabinie.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-05, 17:59, w całości zmieniany 4 razy
pierwsz sprawa to słowa kolegi na temat wysokości boxu
nie ma czegoś takiego o czym piszesz to co widzisz na moim zdjęciu jest maksymalnym osiągnięciem co do wysokości niżej już nigdy nie będzie chyba że zaczniemy budować coś we własnym zakresie a to znacznie straci na wyglądzie
dlatego między innym zdecydowałem się na thule 775 bo był najniższy ze wszystkich testowanych
Są belki które montuje się prawie na równo z religami, nie wystają wtedy z boków poza relingi (tylko ok. 2 cm), z miesiac temu szukajac w internecie coś takiego znalazłem, ale jak na złosć nie mogę odnaleźć tej stronki, jak ją odnajdę to ją podam.
Z tego co pamiętam belki te mają trochę mniejszą dopuszczalną wagę dla bagażu.
już wiem co to za bagaznik ogladałem go zniechęcił mnie szerokością jest nietypowy i powiem ci że nie wpełni bym ufał co do cięzaru jaki może wytrzymać trzyma się teoretycznie na kawałku plastiku
ja czasami mam na bagazniku 120 kg siła jakoś inaczej się rozkłada na tych dwóch róznych bagażnikach
na pewno masz rację co do gwizdu u ciebie będzie najmniejszy dlatego że belki są szersze i cieńsze
i na pewno masz racje że twój ładniej wygląda w tym samochodzie
podobal mi się z wyglądu najbardziej z tych wszystkich które miałem założone na samochłód
Ala z tymi belkami Piotrresa wydaje mi się, że będzie kłopot. Trzeba najpierw je zamontować, a później np. BOXA. A przy zdejmowaniu Boxa te same czynności. Nie da się zdjąć niczego razem z belkami ?
Najpierw zakłada się belki, a potem właściwy ładunek. Montaż na thulowe wsuwki
Nośność zestawu 75 kg. Jak dla mnie wystarczająca (narty, rowery, lekki box) generalnie chodzi mi o gabaryty ładunku niż o ciężar.
A "zestaw firmowy" oznacza dla mnie to co oferują salony Renault/Dacia:
Tylko dlaczego w FR to jest prawie dwa razy tańsze niż w PL ?
Co do szerokości, yo wnika ona ze sposobu profilowania
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-05, 19:16, w całości zmieniany 3 razy
tak ja mam 120 cm ale przy montażu mogli mi założyć 130 cm tylko ja nie chciałem[pamietam w innych samochodach czasami uderzałem głową] długość belek mają do tego bagażnika albo 120 albo 130
kupujesz ten zestaw że tak powiem w osobnych pudełkach jedna paczka to 4 uchwyty[tam jest kluczi zamki] a druga paczka to belki[i teraz wybierasz czy 120 czy 130] i na sam koniec masz komplet
wszystko montujesz w 5 min bo to takie proste[bedziesz miał jeszcze jakieś pytania to pisz]
oczywiście masz rację co do tych bagażników one są takie same tylko ja mam belki alu
takie własnie chciałem ze względu na to 120 kg które musze przewozić dwa razy w roku ale na krótkich odlrgłościach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum