Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-07, 22:10
Jaki silnik, jakiej pojemności, diesel benzyna? O ile mocniejszy? Fabryczne wersje z mocniejszymi silnikami często różnią się także różnymi częściami w zawieszeniu, układzie kierowniczym, przeniesieniem napędu i wieloma innymi rzeczami... Osobiście nie jestem zwolenników wszelkiego rodzaju "swapów"
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-07, 22:27
za 3 lata silnika 85 km w ogóle nie kupisz jako podzespołu w aso (nie wspominając nawet koszmarnie wysokiej ceny) więc pozostają używane np z rozbitych, których nie jest zbyt wiele z uwagi na ogólnie małą liczbę Dacii. Jak dla mnie prościej i taniej chiptuning zrobić, np w vtechu
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-07, 23:29
laisar napisał/a:
Bo ponieważ dlatego że...?
W sumie szedłem takim tokiem rozumowania że silnik ten obecnie przestaje być montowany (euroV) więc założyłem że również nie będzie dostępny jako podzespół do kupna, natomiast nie wiem czy takie załozenie jest słuszne... Na logikę jeśli samochód wyposażony w ten silnik nie spełnia normy emisji spalin, to sam silnik również jej nie spełnia... Tylko nawet jeśli tak jest, czy stoi to na przeszkodzie jego sprzedaży?
No więc ja oczywiście nie wiem jak jest z faktyczną dostępnością, ale przynajmniej wg renówkowego katalogu części zamiennych można zamówić silniki co najmniej od początku lat 80. ubiegłego wieku (do R4 - dalej nie chciało mi się sprawdzać). Jednak z faktu, że są przy nich podane ceny wyciągam wniosek, że nie jest to możliwość jedynie teoretyczna - bo w owym katalogu są też części "bezcenne", a nawet bezreferencyjne, których rzecz jasne w takim przypadku zamówić się po prostu nie da. (A przynajmniej: nie w pierwszym lepszym ASO - dla szalonego kolekcjonera-milionera centrala Reno pewnie coś by tam była w stanie zrobić (; ).
...Aczkolwiek wszystko to jednak chyba trochę akademickie rozważania, bo jakoś nie sądzę, żeby autor tematu chciał wybulić 18 kzł za nowy silnik - poszukanie jakiejś używanej okazji będzie pewnie faktycznie rozsądniejsze.
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-12-08, 07:46
Jak dla mnie pomysł był ciekawy do momentu gdy napisałeś że chcesz iść w fabryczne 85koni - po chipie masz ze swojego 90 koni bez dłubaniny której nigdy nie odzyskasz (chodzi o poniesione koszta) a sprzedanie auta po szczepie silnika (nawet jeśli pakujesz silnik teoretycznie fabrycznie montowany (teoretycznie fabryczny bo wkładany przez Ciebie) ograniczy Ci zainteresowanych zakupem do do kilku osób o podobnej filozofii jak Twoja.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-12-08, 09:00
jjmalin napisał/a:
Wpadłem na szatański pomysł aby np za 3 lata po gwarancji kupic silnik i przelozyc ... Co wy na to ??
Mówisz poważnie o tym SWAPie? Sprawdziłem kalendarz dziś nie jest 1 kwietnia.
A jaki silnik wsadzisz, nowy za 20tys. czy ze "szrota" z Francji za 2tys.?
A co na to Tata?
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-12-08, 09:03, w całości zmieniany 1 raz
jakiś np z małym przebiegiem ... wczoraj napisałem do Vtechu co oprocz poniesionych kosztów chipu powinienem jeszcze wymienić, aby z tego silnika wyciagnać fabryczne 85 KM. a z innej beczki ... nie wiem jak u Was ale u mnie przy zmianie biegu przy 2,5 tys obrotów jakoś strasznie silnik wyje a przenajmniej wydech... czy zmiana wydechu mogłaby wyciszyć te wycie??
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Nie jest to pierwszy pomysł swapa... jakiś czas temu poruszałem podobny temat - tyle że moim celem było przynajmniej 1.6 16v...
największym problemem okazało się znalezienie warsztatu który podjąłby się czegoś takiego (o dziwo), zakup silnika z przebiegiem 30-40k wydaje się nie być trudne, podobnie skrzyni biegów itp...
drugi istotny (przynajmniej z mojego punktu widzenia) aspekt to fakt że jest to uziemienie samochodu na ponad 2 tygodnie.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-08, 20:01
Więc MSZ jeśli chcesz podnosić moc to jest to najlepsza opcja. No, chyba że chcesz wrzucić power-boxa którego odczepiasz np na czas przeglądu w serwisie
Ostatnio zrobiłem test 500 km przejechałem normalnie bez power boxa i z power boxem .
Podstawowa różnica to spalanie z power boxem jest o 0,5-1 L/100KM mniej (mój spokojny styl jazdy).
Druga sprawa to praca silnika z powerboxem silnik pracuje jakoś inaczej tak mniej drga . Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika . Po ustawieniu silnika pod optymalne działanie , 1.5 dci działa bardziej równomiernie (mniej trzęsie) mnie pali i ma większą moc.
Wypróbuj proszę power boxa z regulacją mocy zanim weźmiesz się za zmianę silnika - być może Ci wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2010-12-08, 22:09, w całości zmieniany 1 raz
Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika
W kwestii formalnej: wysoka emisja też jest na niekorzyść użytkownika - i to nawet bardziej niż parę straconych minut na kilkusetkilometrowej trasie...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 09:16
Dawid napisał/a:
Ostatnio zrobiłem test 500 km przejechałem normalnie bez power boxa i z power boxem .
Podstawowa różnica to spalanie z power boxem jest o 0,5-1 L/100KM mniej (mój spokojny styl jazdy).
Druga sprawa to praca silnika z powerboxem silnik pracuje jakoś inaczej tak mniej drga . Jestem bliski tezy ze reanault nie ustawia tych silników dobrze , ustawie je pod niską emisję na niekorzyść użytkownika . Po ustawieniu silnika pod optymalne działanie , 1.5 dci działa bardziej równomiernie (mniej trzęsie) mnie pali i ma większą moc.
Wypróbuj proszę power boxa z regulacją mocy zanim weźmiesz się za zmianę silnika - być może Ci wystarczy.
Masz wlasnie BOX z regulacja mocy ? Jak to wyglada w praktyce ? Jest przelacznik ? Gdzie to sie wpina ( jakies foto ?;-))Czytalem ze ten box "oszukuje" fabryczne czujniki i przez to wymusza inna charakterystyke pracy silnika. Dopiero zmodyfikowana mapa, czy oprogramowanie komputera jest lepsze. Czy na pewno ? Uwazam, ze pomysl na wyciagniecie dodatkowych KM z silniczka jest warty zachodu ale czy nie jest to niebezpieczne dla skrzyni biegow. Ona ma max moment ktory prznosi 160 Nm. W wersji 85 KM jest inna skrzynia przystosowana do 200 Nm.
no właśnie co do skrzyni biegów. może wystarczy zmienić przełożenia ?? też mam wrażenie że nie jest ten silnik wyregulowany. tak samo bylo w naszym Hyundaiu i10 CRDi. po przegladzie już cacy
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2010-12-09, 13:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 20:17
jjmalin napisał/a:
no właśnie co do skrzyni biegów. może wystarczy zmienić przełożenia ?? też mam wrażenie że nie jest ten silnik wyregulowany. tak samo bylo w naszym Hyundaiu i10 CRDi. po przegladzie już cacy
Co Masz na mysli zmienic przelozenia skrzyni ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2010-12-09, 20:17, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum