Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4
Autor Wiadomość
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-09, 22:06   

"esdziewiaty" jest konstruktywnym rozwiązaniem obchodzenie się delikatniej(płynnie)z pedałem gazu.podejrzewam że jeździsz na maxa w obecnych warunkach pogodowych a od ESP oczekujesz aby nagiął prawa fizyki na Twoją stronę ;-) to nie idzie w parze.To urządzenie koryguje Twoje błędy a nie "że jest be"i do kitu.SUV to nie osobówka więc jazdy nim nie porównuj ze wspomnianym Paskiem czy innym "plaskaczem" :-) zwłaszcza z segmentu D i nie próbuj tak jeżdzić.Podaj przy jakich prędkościach to ESP tak niemile Cię zaskakuje?wtedy będzie pełny obraz do wcześniejszego Twego posta w którym tak Cię to urządzenie rozczarowuje.A tu dokładny opis działania ESP :-) http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-12-09, 22:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 22:14   

...Aczkolwiek jak wszystko także ESP może się po prostu popsuć albo zostać wadliwie / niedokładnie zamontowany - wystarczy sprawę zgłosić w ASO i są odpowiednie procedury żeby sprawę wyjaśnić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-09, 22:15   

RnR napisał/a:
jak ustawienie napedu wplywa na czulosc i sposob pracy abs'u?

W czasie szybkiego przeglądania dostępnych materiałów nie znalazłem żadnych informacji nt zmian w nastawach elektronicznych wspomagaczy w zależności od trybu napędu 4x4.

Same systemy różnią się natomiast budową i częściowo działaniem oraz funkcjami w zależności od samej wersji napędu: 4x2 lub 4x4 - omówienie tego to już jednak grubsza sprawa...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-09, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-12-09, 23:15   

Dzieki

Btw - poszperalem tez troche w tej okolicy komputerowych asystentow w roznych materialach z sieci i z ciekawostek znalazlem:
* EBD dziala przod-tyl - myslalem, ze moze dziala dla kazdego kola niezaleznie ale chyba nie
* W 4x4 z esp mamy funkcje "miedzygazu" - jesli komputer stwierdzi, że zbyt szybko puscilismy sprzeglo bez "blip'a" przy redukcji lub zbyt gwaltownie odjelismy gaz to moze sam podniesc moc silnika tak zeby nie dopuscic do poslizgu przednich kol wywolanego hamowaniem silnikiem
* ASR z tego co widac moze hamowac kola I/LUB zmniejszac moc silnika w zaleznosci od swojego widzimisie - byc moze tutaj decyzje juz sa wlasnie zalezne od trybu napedu, poziomu wcisniecia gazu itp - trzeba by wiecej poszperac i potestowac :)
* W 4x4 ESP uzywa jednego czujnika przyspieszenia wiecej niz w 4x2 (wzdluznego) - znaczy to chyba, ze wersja 4x4 ma tez understeer control zwany CDC (?) polegajacy na przyhamowywaniu niezaleznie wszystkich 4ech kol w celu opanowania poslizgu przedniej osi :)
* ESP przyhamowujac kola obniza rowniez moc silnika w danym momencie (ciekawe jak to sie ma do wychodzenia na gazie z nadsterownego poslizgu ;) )
* System 4x4 moze sam przejsc w tryb LOCK z trybu auto zeby sie ostudzic - wylaczy sie na 2wd przy zupelnym przegrzaniu (powyzej 220stopni)
* W trybie auto naped tylu dolaczany jest tylko przy przyspieszaniu (dokladniej wcisnieciu pedalu gazu odpowiednio mocne) i tylko jesli nie hamujemy i nie dziala aktualnie ani abs ani esp
* W trybie lock naped jest zapiety zawsze ponizej 30km/h, powyzej 30km/h jest zapiety wtedy kiedy moze byc zapiety w trybie auto i...
* System 4x4 w trybie lock NIE trzyma pelnego locka do granicznej predkosci - plynnie przechodzi z pelnego locka do jego braku pomiedzy predkosciami 30-100 km/h kiedy to przelacza sie w auto
* Komputer moze zarzadac zmniejszenia mocy silnika w celu ochrony elementow napedu 4x4

No - powoli czuje, ze ciekawosc ma staje sie zaspokojona :D
Ostatnio zmieniony przez RnR 2010-12-09, 23:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-09, 23:59   ESP w DD 4x4

billbill666 napisał/a:
"esdziewiaty" jest konstruktywnym rozwiązaniem obchodzenie się delikatniej(płynnie)z pedałem gazu. Podejrzewam że jeździsz na maxa w obecnych warunkach pogodowych a od ESP oczekujesz aby nagiął prawa fizyki na Twoją stronę ;-) to nie idzie w parze. To urządzenie koryguje Twoje błędy a nie "że jest be"i do kitu. SUV to nie osobówka więc jazdy nim nie porównuj ze wspomnianym Paskiem czy innym "plaskaczem" :-) zwłaszcza z segmentu D i nie próbuj tak jeździć.


Przychylam się do zdania kolegi billbilla, bo dla mniej to jest to system ratowniczy (pomijam tu jego zastosowanie w układzie sterowania napędem 4WD Dustera, Koleosa, czy X-traila), więc nie oczekujmy od niego delikatności, i nie traktujmy go jako podstawowego systemu służącego d prowadzenia samochodu. Nie wykluczam, że jednak w niektórych autach tak jest.

Znam parę osób które, mając świadomość, że mają ESP (pewnie łagodnie reagujący) zaczęły jeździć ostro, "...bo przecież nie będzie zwalniał do 90 na zakręcie gdzie jest "zalecane" (60).
Inna, rzecz, że N. Primerze mojego kolegi z pracy ESP też bierze się do pracy dość brutalnie ( odczucie przypominające puknięcie w krawężnik, po zewnętrzu zakrętu)
A może takie zestrojenie ESP pełni tu funkcję...edukacyjno-wychowawczą (pedagogika specjalna ? :lol: ) pokazując, gdzie popełniasz błędy? I robi to z gracją elektrycznego pastucha
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-10, 00:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-10, 00:19   

Panowie, dorabiacie teorię, napisałem , ze w moim odczuciu ESP "brzydko" działa i tyle. Nie warto dorabiać teorii , bo po co. Nie uważam ESP za urządzenie nieodłączne , chociaż jest ono bardzo wygodne. :mrgreen:

Kolejne wrażenia z zimowych podbojów Dusterem. Spadło przez noc i dzień około 20cm śniegu, i już można się pobawić , a Duster jak czołg po gdańskim poligonie się przemieszcza. Niesamowite, jeżdżąc po owym poligonie ma się wrażanie , że naprawdę niewiele przeszkód jest w stanie go zatrzymać ;]

Problem zasp na mieście? Nie istnieje;D


Przebieg na dzień 9.12.2010-460km
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-10, 08:26   

nie dorabiamy teorii tylko w teoretyczny sposób prowadzimy zajęcia manualne :-D szerokości dla Wszystkich w tę pogodę :-)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-19, 10:40   

Dotarły akcesoria, z przeszkodami , ale udało się zamontować. Teraz Duster wygląda znacznie lepiej.
Z listwy bagażnika jeszcze folii nie ściągnąłem , ponieważ jest zimno , muszę schować auto do garażu i wtedy się tym zajmę.

Przebieg na dzień 19.12.2010, to 900km
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2013-04-16, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2010-12-19, 11:10   

Gratuluję, samochód nabrał wyrazistości i charakteru, zestawienie koloru (brąz cajou) z czarnymi dodatkami dało bardzo ciekawy efekt. Jeżeli możesz, to przypomnij ceny dodatków (na pewno to już było na forum ale nie wiem gdzie szukać) :-( ...
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2010-12-19, 11:42   

Te dodatki to podstawa do Dustera,ekstra wygląda ,a i na parkingu nadkola są zabezpieczone,jest tylko jedna wada tego rozwiązania c e n a :shock: ,kurcze może wreszcie zaczną robić inne firmy,to by było znacznie taniej :-D
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2010-12-19, 17:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-19, 11:47   

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia co ile kosztuje , gdyż wszystkie dodatki dostałem od Dealera gratis i nie zajmowałem się ich cenami. :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2010-12-19, 11:56   

To mój Dealer był jakiś skąpy,albo ja za miękki i w negocjacjach :mrgreen: ,raczej to drugie :mrgreen: ,bo dostałem tylko dywaniki :lol:
_________________
D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2010-12-19, 12:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 14:42   

esdziewiaty napisał/a:
1.5 dCi 110 4x4 Laureate

greg1367 napisał/a:
1,6 4x2 Duster

- i chyba wszystko powinno być jasne... (;
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2010-12-19, 16:34   

laisar,no tak sprzedali mi pojazd poniżej kosztów produkcji,a ja chcę jeszcze gratisy :oops: :oops: :oops: jestem za bardzo pazerny :mrgreen:
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-20, 20:13   

Esdzoewiąty, nakładki na drzwi sobie pewnie też sprawię, ze względu na groadzeniae się lodu na nadprożach z tyłu autka....

greg1367 napisał/a:
laisar,no tak sprzedali mi pojazd poniżej kosztów produkcji,a ja chcę jeszcze gratisy :oops: :oops: :oops: jestem za bardzo pazerny :mrgreen:

A nie wstyd Ci ;-) Oni się dla ciebie twak poświęcają, a ty im bez mała wątrobę żywcem chciałeś wyrywać! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-20, 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-12-28, 18:59   

Kurcze, no normalnie egzemplarz jak mój, tylko bez tych nakładek. No i mój stoi na Vredestein Wintrac Extreme :)





I jak to się stało że się na Poligonie nie spotkaliśmy? Ja z dziką satysfakcją przemierzam go codziennie!
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-29, 01:20   

Co prawda Duster śpi niedaleko poligonu , ale codziennie, to tam nie jeździ ;)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
mausi64 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 dCi 4x2 110 KM
Rocznik: 2010
Dołączyła: 21 Sty 2011
Posty: 162
Skąd: prawie Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 09:59   

Daster napisał/a:
Gratulacje.
Mam taki sam wypas i kolor lecz bez 4WD i dCi ale juz z wymienionymi przez Ciebie dodatkami.



Też mam taki kolor, ale bez dodatków; wersja Laureate 110 KM z pakietem Look jak najbardziej mi odpowiada :-> :->

Narazie przejechałam 150 km, prowadzi się super.... Poprzednio jeździłam Laguną 1 - 10 lat! poprzednie autko też było Laguną; była jeszcze Safrane, którą ukradli, 19, która trochę rozwaliłam i R5 przyprowadzona z Holandii.... Uwielbiałam renówki; teraz przyzwyczajam się do DUSTERA :mrgreen:
_________________
mausi64 życzy wszystkim bezpiecznej jazdy
 
Drakula 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-28, 12:26   

esdziewiaty napisał/a:
Dotarły akcesoria, z przeszkodami , ale udało się zamontować. Teraz Duster wygląda znacznie lepiej


Też chciałem żeby mój tak wyglądał, ale jak poszedłem do serwisu to mi zaśpiewali 2000zł z montażem :cry:
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-31, 00:09   

Cóż, na dodatkach najlepsze pieniązki sie robi.
Mój Duster chyba będzie musiał odwiedzić serwis w celu: Nasmarowania czegokolwiek w pedale sprzegła-skrzypi.
Nie wieje na nogi kierowcy, pasażera i owszem.
Lewa dysza spryskiwacza ledwo sika, chyba jest przytkana.

To tyle z jakże przyjemnej eksploatacji.

31.01.2011- 3080km przebiegu.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 23:04   

esdziewiaty napisał/a:
Nasmarowania czegokolwiek w pedale sprzegła-skrzypi.

3TM...


Cytat:
Nie wieje na nogi kierowcy, pasażera i owszem.

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=74752#74752 i c.d.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-31, 23:08   

Wykładzinę sprawdziłem, do pasażera dmucha jak dzikie , a do kierowcy nic.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-10, 00:18   

Dziwne rzeczy sie dzieją. Nadmuch na nogi kierowcy powrócił :mrgreen:
Jednakowoż skrzypi fotel jak cholera, i pedał sprzęgła. Wszystko to w jeździe po mieście wkurza. Tutaj moje pytanko , czy serwisy maja jakiś sposób aby pozbyć sie skrzypienia? Głownie chodzi mi o fotel. Dodam ,że nie jest jakoś ponad gabarytowo obciążany =80kg.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-10, 00:45   

Kto smaruje, ten jedzie... w ciszy (;

No i oczywiście należy też w miarę możliwości zlikwidować luzy - podokręcanie śrub czyni czasem cuda.
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2011-02-10, 06:26   

co do piszczenia pedału sprzęgła to tutaj koledze naprawiano (ostatni post) http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1272
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne