Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-09, 22:06
"esdziewiaty" jest konstruktywnym rozwiązaniem obchodzenie się delikatniej(płynnie)z pedałem gazu.podejrzewam że jeździsz na maxa w obecnych warunkach pogodowych a od ESP oczekujesz aby nagiął prawa fizyki na Twoją stronę to nie idzie w parze.To urządzenie koryguje Twoje błędy a nie "że jest be"i do kitu.SUV to nie osobówka więc jazdy nim nie porównuj ze wspomnianym Paskiem czy innym "plaskaczem" zwłaszcza z segmentu D i nie próbuj tak jeżdzić.Podaj przy jakich prędkościach to ESP tak niemile Cię zaskakuje?wtedy będzie pełny obraz do wcześniejszego Twego posta w którym tak Cię to urządzenie rozczarowuje.A tu dokładny opis działania ESP http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-12-09, 22:07, w całości zmieniany 2 razy
...Aczkolwiek jak wszystko także ESP może się po prostu popsuć albo zostać wadliwie / niedokładnie zamontowany - wystarczy sprawę zgłosić w ASO i są odpowiednie procedury żeby sprawę wyjaśnić.
jak ustawienie napedu wplywa na czulosc i sposob pracy abs'u?
W czasie szybkiego przeglądania dostępnych materiałów nie znalazłem żadnych informacji nt zmian w nastawach elektronicznych wspomagaczy w zależności od trybu napędu 4x4.
Same systemy różnią się natomiast budową i częściowo działaniem oraz funkcjami w zależności od samej wersji napędu: 4x2 lub 4x4 - omówienie tego to już jednak grubsza sprawa...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-09, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Btw - poszperalem tez troche w tej okolicy komputerowych asystentow w roznych materialach z sieci i z ciekawostek znalazlem:
* EBD dziala przod-tyl - myslalem, ze moze dziala dla kazdego kola niezaleznie ale chyba nie
* W 4x4 z esp mamy funkcje "miedzygazu" - jesli komputer stwierdzi, że zbyt szybko puscilismy sprzeglo bez "blip'a" przy redukcji lub zbyt gwaltownie odjelismy gaz to moze sam podniesc moc silnika tak zeby nie dopuscic do poslizgu przednich kol wywolanego hamowaniem silnikiem
* ASR z tego co widac moze hamowac kola I/LUB zmniejszac moc silnika w zaleznosci od swojego widzimisie - byc moze tutaj decyzje juz sa wlasnie zalezne od trybu napedu, poziomu wcisniecia gazu itp - trzeba by wiecej poszperac i potestowac :)
* W 4x4 ESP uzywa jednego czujnika przyspieszenia wiecej niz w 4x2 (wzdluznego) - znaczy to chyba, ze wersja 4x4 ma tez understeer control zwany CDC (?) polegajacy na przyhamowywaniu niezaleznie wszystkich 4ech kol w celu opanowania poslizgu przedniej osi :)
* ESP przyhamowujac kola obniza rowniez moc silnika w danym momencie (ciekawe jak to sie ma do wychodzenia na gazie z nadsterownego poslizgu ;) )
* System 4x4 moze sam przejsc w tryb LOCK z trybu auto zeby sie ostudzic - wylaczy sie na 2wd przy zupelnym przegrzaniu (powyzej 220stopni)
* W trybie auto naped tylu dolaczany jest tylko przy przyspieszaniu (dokladniej wcisnieciu pedalu gazu odpowiednio mocne) i tylko jesli nie hamujemy i nie dziala aktualnie ani abs ani esp
* W trybie lock naped jest zapiety zawsze ponizej 30km/h, powyzej 30km/h jest zapiety wtedy kiedy moze byc zapiety w trybie auto i...
* System 4x4 w trybie lock NIE trzyma pelnego locka do granicznej predkosci - plynnie przechodzi z pelnego locka do jego braku pomiedzy predkosciami 30-100 km/h kiedy to przelacza sie w auto
* Komputer moze zarzadac zmniejszenia mocy silnika w celu ochrony elementow napedu 4x4
No - powoli czuje, ze ciekawosc ma staje sie zaspokojona :D
Ostatnio zmieniony przez RnR 2010-12-09, 23:17, w całości zmieniany 1 raz
"esdziewiaty" jest konstruktywnym rozwiązaniem obchodzenie się delikatniej(płynnie)z pedałem gazu. Podejrzewam że jeździsz na maxa w obecnych warunkach pogodowych a od ESP oczekujesz aby nagiął prawa fizyki na Twoją stronę to nie idzie w parze. To urządzenie koryguje Twoje błędy a nie "że jest be"i do kitu. SUV to nie osobówka więc jazdy nim nie porównuj ze wspomnianym Paskiem czy innym "plaskaczem" zwłaszcza z segmentu D i nie próbuj tak jeździć.
Przychylam się do zdania kolegi billbilla, bo dla mniej to jest to system ratowniczy (pomijam tu jego zastosowanie w układzie sterowania napędem 4WD Dustera, Koleosa, czy X-traila), więc nie oczekujmy od niego delikatności, i nie traktujmy go jako podstawowego systemu służącego d prowadzenia samochodu. Nie wykluczam, że jednak w niektórych autach tak jest.
Znam parę osób które, mając świadomość, że mają ESP (pewnie łagodnie reagujący) zaczęły jeździć ostro, "...bo przecież nie będzie zwalniał do 90 na zakręcie gdzie jest "zalecane" (60).
Inna, rzecz, że N. Primerze mojego kolegi z pracy ESP też bierze się do pracy dość brutalnie ( odczucie przypominające puknięcie w krawężnik, po zewnętrzu zakrętu)
A może takie zestrojenie ESP pełni tu funkcję...edukacyjno-wychowawczą (pedagogika specjalna ? ) pokazując, gdzie popełniasz błędy? I robi to z gracją elektrycznego pastucha
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-10, 00:05, w całości zmieniany 1 raz
Panowie, dorabiacie teorię, napisałem , ze w moim odczuciu ESP "brzydko" działa i tyle. Nie warto dorabiać teorii , bo po co. Nie uważam ESP za urządzenie nieodłączne , chociaż jest ono bardzo wygodne.
Kolejne wrażenia z zimowych podbojów Dusterem. Spadło przez noc i dzień około 20cm śniegu, i już można się pobawić , a Duster jak czołg po gdańskim poligonie się przemieszcza. Niesamowite, jeżdżąc po owym poligonie ma się wrażanie , że naprawdę niewiele przeszkód jest w stanie go zatrzymać ;]
Problem zasp na mieście? Nie istnieje;D
Przebieg na dzień 9.12.2010-460km
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Dotarły akcesoria, z przeszkodami , ale udało się zamontować. Teraz Duster wygląda znacznie lepiej.
Z listwy bagażnika jeszcze folii nie ściągnąłem , ponieważ jest zimno , muszę schować auto do garażu i wtedy się tym zajmę.
Przebieg na dzień 19.12.2010, to 900km
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2013-04-16, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Gratuluję, samochód nabrał wyrazistości i charakteru, zestawienie koloru (brąz cajou) z czarnymi dodatkami dało bardzo ciekawy efekt. Jeżeli możesz, to przypomnij ceny dodatków (na pewno to już było na forum ale nie wiem gdzie szukać) ...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2010-12-19, 11:42
Te dodatki to podstawa do Dustera,ekstra wygląda ,a i na parkingu nadkola są zabezpieczone,jest tylko jedna wada tego rozwiązania c e n a ,kurcze może wreszcie zaczną robić inne firmy,to by było znacznie taniej
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2010-12-19, 17:11, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 dCi 4x2 110 KM
Rocznik: 2010
Dołączyła: 21 Sty 2011 Posty: 162 Skąd: prawie Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 09:59
Daster napisał/a:
Gratulacje.
Mam taki sam wypas i kolor lecz bez 4WD i dCi ale juz z wymienionymi przez Ciebie dodatkami.
Też mam taki kolor, ale bez dodatków; wersja Laureate 110 KM z pakietem Look jak najbardziej mi odpowiada
Narazie przejechałam 150 km, prowadzi się super.... Poprzednio jeździłam Laguną 1 - 10 lat! poprzednie autko też było Laguną; była jeszcze Safrane, którą ukradli, 19, która trochę rozwaliłam i R5 przyprowadzona z Holandii.... Uwielbiałam renówki; teraz przyzwyczajam się do DUSTERA
_________________ mausi64 życzy wszystkim bezpiecznej jazdy
Cóż, na dodatkach najlepsze pieniązki sie robi.
Mój Duster chyba będzie musiał odwiedzić serwis w celu: Nasmarowania czegokolwiek w pedale sprzegła-skrzypi.
Nie wieje na nogi kierowcy, pasażera i owszem.
Lewa dysza spryskiwacza ledwo sika, chyba jest przytkana.
To tyle z jakże przyjemnej eksploatacji.
31.01.2011- 3080km przebiegu.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Dziwne rzeczy sie dzieją. Nadmuch na nogi kierowcy powrócił
Jednakowoż skrzypi fotel jak cholera, i pedał sprzęgła. Wszystko to w jeździe po mieście wkurza. Tutaj moje pytanko , czy serwisy maja jakiś sposób aby pozbyć sie skrzypienia? Głownie chodzi mi o fotel. Dodam ,że nie jest jakoś ponad gabarytowo obciążany =80kg.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum