Wysłany: 2010-12-29, 21:23 Proszę o pomoc przy kupnie auta.
Witam, jutro rano mam w planach stać się szczęśliwym posiadaczem Dacii Logan MCV 7os. 1.6 MPI 87km + lpg LAUREAT. Rok 2009, cena 19,000zł. Samochód stoi w komisie i jest autem poleasingowym. Logan jest 2-letni i ma przejechane 134 000km (wszystko na gazie). Jest po taksówce i ja także będę go wykorzystywał na taxi. Rano jadę do stacji diagnostycznej żeby sprawdzić stan techniczny pojazdu. Proszę Was o poradę:
1. Na co mam zwrócić szczególną uwagę na stacji diagnostycznej?
2. Czy silnik 1,6MPI jeżdżąc 134tys km na gazie będzie jeszcze w pełni sprawny?
3. Czy to auto nadaje się na taxi pod względem awaryjności, cen i dostępności części?
Mam jeszcze wiele pytań, ale te wyżej są najważniejsze.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam Marcin
Ostatnio zmieniony przez Gość 2010-12-29, 23:18, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-29, 21:37
Ci doi przydatności MCV-ki na taksówce pytaj kolegę tAXI-AIRPORT, kilka miesięcy temu kupił nową mcv-kę na taksówke i z tego co pisał wynika że jest zadowolony, aczkolwiek następnym razem chce wziąć benzyniaka z lpg
Kolega gregor ma też na taxi w Bytomiu. Ten to traska kilosów na Ukrainę. Co do 1.6 MPI to sprawdźcie czy nie ma wycieku z okolic koła pasowego na wale. Nie jest to groźne i może już nie z tego okresu. Może zrobione na gwarancji w aso. Co do lpg to te silniki powiedziałbym uwielbiają go.
Jeśli to 2008 to sprawdź ten wyciek bo może zapodział się jeszcze gdzieś silniczek z pechowej serii. Jak wspomniałem problem bardziej finansowy niż techniczny bo trzeba wymienić zębatkę pompy olejowej i rozrząd + robocizna.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-30, 10:15 Re: Proszę o pomoc przy kupnie auta.
dj85 napisał/a:
Witam, jutro rano mam w planach stać się szczęśliwym posiadaczem Dacii Logan MCV 7os. 1.6 MPI 87km + lpg LAUREAT. Rok 2009, cena 19,000zł. Samochód stoi w komisie i jest autem poleasingowym. Logan jest 2-letni i ma przejechane 134 000km (wszystko na gazie). Jest po taksówce i ja także będę go wykorzystywał na taxi. Rano jadę do stacji diagnostycznej żeby sprawdzić stan techniczny pojazdu. Proszę Was o poradę:
1. Na co mam zwrócić szczególną uwagę na stacji diagnostycznej?
2. Czy silnik 1,6MPI jeżdżąc 134tys km na gazie będzie jeszcze w pełni sprawny?
3. Czy to auto nadaje się na taxi pod względem awaryjności, cen i dostępności części?
Mam jeszcze wiele pytań, ale te wyżej są najważniejsze.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam Marcin
Posłuchaj czy nie terkocze łożysko sprzęgła i czy skrzynia nie pracuje zbyt głośno. Kilku kolegów miało z tym problemy przy mniejszych przebiegach.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-30, 11:34
Jeżeli jesteś z Poznania i to auto poleasingowe też z Poznania to sprawdź sobie w jakiej korporacji jeździło w Poznaniu i czy w ogóle jeździło w Poznaniu. Fotel sporo wytarty na siedzeniu, jeżeli to jeździło tylko po mieście to zużycie auta już jest spore. Wątpię że gościu zrobił ten przebieg po mieście w ciągu 2lat, no chyba że w Poznaniu jest taki ruch na taksówce albo to auto pracowało na 2 kierowców.
To auto musiało robić po 200 kilometrów codziennie, na Śląsku nierealne na taxi, średnio 80-100km a bywały dni że 30-50km.Taksówki to już nie to co kiedyś trzaskały kilometry.
Dziwne jest też to, że ktoś po 2 latach pozbywa się benzyny z gazem przy takim przebiegu.
Albo silnik już jest na wykończeniu(nieregulowane zawory,pobór oleju,głowica do remontu,) i reszta podzespołów i gościowi kalkuluje się sprzedanie taniej i kupno nowego auta.
Ja bym sprawdził wypadkowość tego samochodu bo jest zdecydowanie za tanie.
Na Śląsku stały i stoją Seaty Altea XL czerwone z gazem roczne i dwuletnie z przebiegami cofanymi 100-200tys.km po taxi z Warszawy gdzie te auta jeździły 24 h na dobę z kilkoma kierowcami na przewozie osób i taxi nie było wbijane w dowód bo przewóz osób.
EDIT:Co do fotela wytartego to może któryś z forumowiczów ma podobny przebieg i wypowie się o stanie fotela. Kolega Wieża przejechał 180 tys.km i ciekawe jak u niego fotel wyglądał tym bardziej że jeździło tam tez kilku kierowców.
Może chodziło o opisanie VATu? zawieszone na 2 lata od 1 stycznia, a co potem (p)osłowie wymyślą tego już najstarsi górale nie wiedzą...
VAT nie ma z tym nic wspólnego, od zakupu paliw do samochodów osobowych nie przysługiwało prawo do odliczania podatku VAT i aktualna zmiana przepisów nic w tym względzie nie zmienia...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-30, 18:34
Ok pedro, ale od zakupu samochodu chyba można odliczyć vat do końca 2011r?Jeśli tak to pewnie sporo przedsiębiorców trochę wcześniej zmieniło wozy żeby skorzystać te 22% ceny, a zmiana rodzaju z ciężarowego na osobowy przed sprzedazą to żaden problem (demontaż kraty-badanie trechniczne-WK)
Ok pedro, ale od zakupu samochodu chyba można odliczyć vat do końca 2011r?Jeśli tak to pewnie sporo przedsiębiorców trochę wcześniej zmieniło wozy żeby skorzystać te 22% ceny, a zmiana rodzaju z ciężarowego na osobowy przed sprzedazą to żaden problem (demontaż kraty-badanie trechniczne-WK)
Samochód wykorzystywany na taxi - a o taki chodzi w pierwotnym wątku postu - posiada homologację osobową i od zakupu takich samochodów nie przysługiwało i nadal nie będzie przysługiwało prawo odliczenia VAT w całości (22 %) a jedynie 60 % VAT-u naliczonego nie więcej niż 6000 pln. Z kolei zakup samochodu z homologacją ciężarową dawał prawo (ale też nie w każdym przypadku) prawo do odliczenia podatku naliczonego ale takiego samochodu na taxi nie wykorzystasz a z chwilą zmiany homologacji na osobową musisz dokonać korekty odliczonego podatku VAT (zwrócić go) i cała kalkulacja nic nie daje...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-12-31, 22:49
Tam mogło być większość rzeczy nie tak, jeżeli ktoś chce kupić 2-letnie auto z gazem za mniej niż połowę wartości to cudów nie ma. Najprędzej kupi to handlarz, cofnie licznik na 50 tys.km wykreśli taxi i sprzeda za 30 tys hehe.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-01, 13:58
Już się zaczeło na dzień dobry jak zajechaliśmy - rozgrzali nam auto. Najpierw w ruch miernik - malowane i mocno szpachlowane: lewy błotnik, drzwi przednie i tylnie. lewe lusterko urwane. Wymontowane radio i głośniki, pod tapicerką koło kierownicy wisiała jeszcze ucięta wiązka od czegoś, chociaż wszystko działało. Ruda się dobierała do bagażnika przy uszczelce i prawego przedniego błotnika. Było już słychać łożysko wyciskowe i leciał olej przy kole pasowym. Do zrobienia były też hamulce, prawdopodobnie wydech. Auto nie chodziło na LPG, strasznie wytrzepana poduszka od silnika.
Za załączeniem się sprężarki od klimy czekałem może z kwadrans.
Wogóle właściciel nie kazał nam się przejechać podczas jazdy próbnej. Wajcha od biegów miała dosyć duży "skok jałowy" - trzaba ją było pchnąć ok 1-2cm i dopiero było czuć opór wrzucanego biegu.
No i podejrzewam jeszcze uszczelkę pod głowicą - w zbiorniczku wyrównawczym Cappucino i piana na 2 palce, a do tego przy załączaniu wentylaora ok 1/3 chłodnicy od góry była zimna. No i jeszcze elementy tapicerki w aucie przy nogach kierowcy sklecone na nity.
Do tego brak jakichkolwiek dokumentów - i jak tu to zarejestrować na LPG? Na dzień dobry nowy zbiornik. Cena była jak najbardziej adekwatna do stanu
Jak chętny powiedział, że kupi ale najpierw w poniedziałek pojedzie do warsztatu na pomiar ciśnienia sprężania, żeby tą uszczelkę wykluczyć, to mu powiedzieli, że jak nie weźmie teraz, to już go bierze ktoś inny i w poniedziałek nie ma już co przyjeżdżać. Ogólnie właściciel komisu walił same głupoty - taki ludek co to poczyta czasami interię i myśli, że się na autach zna
Wg niego Piana w zbiorniczku wynikała chociażby z tego, że Dacia zainstalowała coś tak nowatorskiego jak pompa wody i to pompa robi pianę w aucie
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-01, 14:15
Eh, no to niezła mina z tego auta... zanim kupiłem nówkę też rozglądałem się za 2-3 letnim kompaktem i samochody te wyglądały albo tak jak mówisz, albo były to poleasingowe (tutaj sprzedawcy przynajmniej nie ukrywali "służbowej" przeszłości i przebiegu auta)
Gość
Wysłany: 2011-01-01, 14:18
Matucha, ogromne dzięki za pomoc w oględzinach tej felernej Dacii. Naprawdę pełen profesjonalizm...
Gdybym był sam to na pewno kupiłbym to auto i teraz woził się po warsztatach. Dziś intensywnie przeszukuje neta, ale ciężko znaleźć auto które by mi pasowało. Chyba pozostanę przy Dacii MCV, bo to najlepsze rozwiązanie, tylko muszę wybrać "lepszy model".
Jeszcze raz dzięki za poświęcony czas i pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-01, 14:27
To nie lepiej posiłkować się kredytem niż kupować trupa i później wozić się po warsztatach?
Gość
Wysłany: 2011-01-01, 14:39
Seal napisał/a:
To nie lepiej posiłkować się kredytem niż kupować trupa i później wozić się po warsztatach?
Kupując auto do prywatnego jeżdżenia to oczywiste że najlepsze jest nowe i na kredyt. Ale auto na taksówkę nie może być za drogie (max. 20 tys zł) i musi być tanie w utrzymaniu. Dlatego że ludzie poniszczą Ci strasznie wnętrze, pokopią, zabrudzą, coś się podrze, coś urwie. Klient jest bardzo różny i niestety pijana hołota też się zdarza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum