Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zimowy problem z korkiem wlewu paliwa
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-29, 00:08   Zimowy problem z korkiem wlewu paliwa

Witam

Myslalem, ze ostatni raz w zyciu całowałem zamek korka w moim starym citroenie AX. Dzis jednak w Sandero odmowil otwaracia. Troszke usta-zamek, ogrzanie kluczyka w rekach i chwila niepewnosci. Balem sie czy przy probie otwarcia nie uszkodze bebenka lub klucza. Udalo sie, uff.. zalałem do pierwszego odbicia ( az 45 l ?) .... i co bedzie jak znow zamarznie ?

Przyjrzalem sie mechanizmowi korka. Nie wiem czy sam bebenek zamarzl czy ten element ryglujacy korek w otworze (wlewie paliwa) ? On jest taki obrotowy, moze warto jakos czyms psiknac ( silikon w sprayu czy innym preparatem ) by miec pewnosc otwarcia wlewu paliwa zima w srogi mroz ?
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-29, 13:47   

mekintosz napisał/a:
Nie wiem czy sam bebenek zamarzl

pewnie sam bębenek,
polecam więc "smar biały bool"
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2010-12-29, 14:47   

a np WD-40??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-12-29, 21:04   

Warto, warto - odmrażacz do zamków.
_________________
WhiteDragon
 
SAJSEN 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-29, 21:18   

Tez mialem ten problem
ale ja wykrzywilem kluczyk
potem prostowanie
wcisnąłem do zamka wlewu silikonowy sprey działa i jest ok juz od poczatku zimy
Ostatnio zmieniony przez SAJSEN 2010-12-29, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kaczy 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2010-12-29, 23:46   

Ja tak miałem przy poprzedniej fali mrozów.
Nic nie dawało rady, ani odmrażacz, ani całowanie :mrgreen:
W akcie desperacji polałem cały korek płynem zimowym do spryskiwaczy - ku mojej uldze i radości puściło.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-30, 00:07   

Handlowiec mnie ostrzegł i przed zimą przesmarowałem zamek silikonem w sprayu: psiknięcie + operowanie kluczykiem i do tej pory odpukać nie zamarzło.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-30, 00:54   

Ha ha Wy to macie korki jednak pochowane a w UNO to dopiero jest jazda :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Seal 2010-12-30, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-30, 01:52   

Seal napisał/a:
Ha ha Wy to macie korki jednak pochowane a w UNO to dopiero jest jazda :mrgreen:



W AX citroenie byl widocznym elementem - koleczkiem na karoserii - zamarzl jak w daci ;-/
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-31, 20:07   

Seal napisał/a:
Ha ha Wy to macie korki jednak pochowane a w UNO to dopiero jest jazda :mrgreen:


Wiem, poprzednie moje auto to właśnie UNO 1.0ie - ale radziłem sobie z tym nadzwyczaj
sprawnie, co jakiś czas zimą psikałem do zamka korka wd40 - i problemu nie miałem.
Kilka jednak razy nie mogłem go otworzyć przy dużym mrozie -24 stopnie - pomógł mi wtedy zwykły odmrażacz do szyb.
W Dacii jeszcze odpukać nigdy problemu z zamarzającym korkiem nie miałem.
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-01, 23:11   

Zauwazylem, ze klapka zaslaniajaca korek ma taki rant.. mozna by jakas uszczelke zamontowac ;-) Tylko jak ona by zamarzla ? :-(
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-01, 23:31   

A ja jesienią wymyśliłem sposób na zamarzające kłódki (można by jakoś zaadaptować).
Kłódkę rozgrzewam na kominku (wilgoć sobie odparowuje) a potem, zanim ostygnie nakładam towotu gdzie się tylko da. Odstawiam do ostygnięcia i raz po raz otwieram, zamykam, otwieram... żeby smar wszędzie wniknął. Nawet przy siarczystych mrozach otwiera się jak po maśle. Jedynie przy naprawdę agresywnej gołoledzi coś przymarzło ale bardzo powierzchownie bo pojedyncze chuchnięcie i odmarzło.
_________________
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-02, 09:52   

Może łatwiej smaru silikonowego psiknęć.
Ja tak robię od lat w swoim i rodziny samochodach.
Psikam:zamki, zawiasy,uszczelki.
_________________
48piotr
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-01-02, 16:56   

A jak to jest z korkiem jako częścią zamienną? W Dusterze bez kluczyka ani rusz: ani zamknąć, ani otworzyć. W felce mogłem otworzyć kluczykiem i tak zostawić, odkręcam i zakręcam ręką. Jak zgubię korek albo zepsuje się zamek w Dusterze, to co? Kupuję korek z innym kluczem? Bo przecież stacyjki nie będę wymieniał :?: Są jakieś korki zastępcze (do Logana?) obsługiwane ręcznie albo np. szyfrowe? :mrgreen: (do malucha bywały szyfrowe)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-02, 17:02   

eplus napisał/a:
A jak to jest z korkiem jako częścią zamienną? W Dusterze bez kluczyka ani rusz: ani zamknąć, ani otworzyć. W felce mogłem otworzyć kluczykiem i tak zostawić, odkręcam i zakręcam ręką. Jak zgubię korek albo zepsuje się zamek w Dusterze, to co? Kupuję korek z innym kluczem? Bo przecież stacyjki nie będę wymieniał :?: Są jakieś korki zastępcze (do Logana?) obsługiwane ręcznie albo np. szyfrowe? :mrgreen: (do malucha bywały szyfrowe)


W ASO można zamówić korek z zamkiem do swojego kluczyka.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-02, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-02, 17:10   

Zamek korka zamyka się zwyczajnie mechanicznie, więc nie trzeba go specjalnie kodować ani zamawiać do konkretnego egzemplarza samochodu - część zamienna do Dustera ma referencję 7700431989 (i nazywa się "korek bez kluczyka", więc może faktycznie tak jest? (: ).
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-02, 17:45   

eplus napisał/a:
Jak zgubię korek albo zepsuje się zamek w Dusterze, to co? Kupuję korek z innym kluczem? Bo przecież stacyjki nie będę wymieniał
W Seicento mam ... 3 kluczyki:
a) do stacyjki,
b) do drzwi,
c) do wlewu paliwa. :mrgreen:

Dlaczego: jak padł mi zamek w drzwiach - zmieniłem zamki w drzwiach (bo od stacyjki z immobiliserem komplet kosztował o 100 zł więcej). Zaś oryginalnie wlew paliwa nie był na kluczyk - więc mam 3 kluczyki (najlepsze jest to, ze są identyczne - musiałem je pomalować :lol: )
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2011-01-02, 20:06   

Ja panowie dzisiaj zabrałem się za ten nieszczęsny korek wlewu i wyjołem go, podgrzałem suszarką do włosów, prysnołem wd-40, a na koniec potraktowałem oliwą maszynową i powino działać. Ten sposób mam przećwiczony z poprzedniego roku kiedy zamarzł mi centralny zamek w drzwiach starym podczciwym golfie. Niestety większy miałem problem jak mi zamarz centralny w klapce od wlewu paliwa, w tedy to było szaleństwo jak w skaźnik na rezerwie, a do domu kilkadziesiąt kilometrów :mrgreen:
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-28, 17:57   

Problem z korkiem powrocil, znow jak zlapalo wilgoc i -15 stopni i dupa. Podgrzanie kluczyka pomoglo. Pozniej popsikalem wd 40, dzialal super ale znow rano to samo. Przy okazji chyba cos sie wysypalo w zameczku - lata w srodku jakby kulka ;-( Kupie odmrazacz plus smar silinkonowy i chyba potraktuje ten nieszczesny korek oraz inne zamki.
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-01-28, 18:01   

Jak miałem poprzednie samochody jeszcze bez centralnego zamka to wstrzykiwałem do zamka olej transformatorowy.Nigdy już potem nie miałem problemów z zamarzającymi zamkami. :-)
_________________
art350
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-28, 18:16   

W tym sezonie miałem już problem z korkiem. Pomogło oblanie go odmrażaczem w sporych ilościach+ odmrażacz do zamków do środka. Co gorsze, dziś samochód został umyty, a ja musze zatankowac. Bedzie wesoło
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-28, 18:58   

W aveo miałem niemiłą przygodę z wlewem paliwa - na mrozie -23 st. C klapka mrzymarzła, ojciec niecierpliwy szarpnął no i klapka została w częściach. Na szczęście wymienili w ramach gwarancji i przypomnieli o jednym z zapisów w instrukcji obsługi (jak nie odskakuje klapka należy obstukać dookoła i/lub popsikać odmrażaczem)

W Ka problemem w te same mrozy okazał się sam korek - zwyczajnie przymarzał do metalowej części wlewu. Ogrzałem to termoforem, nasmarowałem olejem tą metalową obwódkę i już więcej problemów nie było, dla świętego spokoju zabieg powtarzam przed każdą zimą
 
art350 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-01-28, 19:23   

Można jeszcze wysmarować wnętrze korka oraz samo to zamknięcie gliceryną i też nie przymarznie. :-)
_________________
art350
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-28, 20:06   

Problem w korku w Daci Sandero jest dwojaki. Pierwszy klasycznie zamarzajacy zamek oraz przymarza obrotowy mechanizm ryglujacy korek we wlewie. Sam korek nie ma prawa przymarznac do otworu w ktory lejesz paliwo.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-29, 16:31   

wstrzykiwanie odmrażacza do wnętrza zamka odradzam,nie konserwuje go,pozostawia osad, potrafi zblokować bębenki,zawieszają się sprężynki, itd - lepiej użyć oleju silikonowego do zamków albo w ostateczności WT-40 choć ten ostatni jest suchy,wypiera wodę ale wymywa też smary
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-29, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne