Wysłany: 2009-03-26, 00:10 Re: oryginalne alumy a sprawa zapasu i ... śrub
Witajcie sprawa śrub to nie jest krytyczne zakładanie do alufelg takich z podkładką do stalówek innych ja jeździłem skodą felicią z orginalnymi alufelgami fabrycznymi na śrubach do stalówek 10 lat i nic się nie działo. 2 razy w roku zmieniałem z alufelg na stalówki na tych samych śrubach i było dobrze. Dodam że wcześniej ojciec jeździł poldasem na fabrycznych alusach na śrubach bez podkładki. Niech mi ktoś napiszę w takim razie jakie mam śruby w daćce na fabrycznych alusach i jaki jest rozmiar alufelg fabrycznych
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-26, 06:09 Re: oryginalne alumy a sprawa zapasu i ... śrub
Tomasz napisał/a:
Witajcie sprawa śrub to nie jest krytyczne zakładanie do alufelg takich z podkładką do stalówek innych ja jeździłem skodą felicią z orginalnymi alufelgami fabrycznymi na śrubach do stalówek 10 lat i nic się nie działo. 2 razy w roku zmieniałem z alufelg na stalówki na tych samych śrubach i było dobrze. Dodam że wcześniej ojciec jeździł poldasem na fabrycznych alusach na śrubach bez podkładki. Niech mi ktoś napiszę w takim razie jakie mam śruby w daćce na fabrycznych alusach i jaki jest rozmiar alufelg fabrycznych
Wysłany: 2009-03-27, 22:12 Re: oryginalne alumy a sprawa zapasu i ... śrub
wojtus napisał/a:
Sprawa śrub częściowo zamknięta byłem w salonie i dostałem od handlowca 4 śruby do felg stalowych. Plus dla salonu za pozytywne załatwienie sprawy. Teraz jeszcze muszę dokupić 12 i będę mógł założyć zimówki na stalowych felgach.
Witaj mam daćkę na alusach, ale nie widzę żadnych dodatkowych śrubek.
Wiecie co dzięki temu postowi dowiedziałem się o istnieniu tych śrub, ale dopiero 4 mies. po zakupie i salon po moim upomnieniu napisał mi, że minął zbyt długi okres czasu.
Totalnie olewają klienta jak już wyjedziesz to nic nie dostaniesz.
Wysłany: 2010-12-27, 21:05 śruby do obręczy alu/stalowych Duster
Obręcze alu do Dustera są dość chyba popularne, fabryka jednak daje zapas w stali. Czy dostaliście do zapasu oddzielne śruby? Czy może do kół stalowych i alu przysługują takie same?
Wysłany: 2010-12-27, 21:46 Re: śruby do obręczy alu/stalowych Duster
eplus napisał/a:
Obręcze alu do Dustera są dość chyba popularne, fabryka jednak daje zapas w stali. Czy dostaliście do zapasu oddzielne śruby? Czy może do kół stalowych i alu przysługują takie same?
Inne są śruby do alusów (są dłuższe) a inne do stalówek...
dokupiłem międzyczasie kpl. kół zimowych z oferty Dacii i w chwili odbioru samochodu zamontowane były koła zimowe (na stalówkach) a alusy w bagażniku - oczywiście z kpl śrub do alusków...
No ale te śruby do alusów to chyba fabryka dała razem z pakietem alu za 1000,-, a te, które są w kołach też chyba zapłacone (czy gratisowe?), a gdzie 5 śrub do zapasu stalowego?
No ale te śruby do alusów to chyba fabryka dała razem z pakietem alu za 1000,-, a te, które są w kołach też chyba zapłacone (czy gratisowe?), a gdzie 5 śrub do zapasu stalowego?
mnie na szczęście ten problem nie dotyczy - ale faktycznie, kupując samochód z felgami alu - powinni dorzucić pięć śrub do koła zapasowego (stalowego) albo na zapas też dać aluska...
dokupiłem międzyczasie kpl. kół zimowych z oferty Dacii i w chwili odbioru samochodu zamontowane były koła zimowe (na stalówkach) a alusy w bagażniku - oczywiście z kpl śrub do alusków...
Ja mam to samo, ale dręczy mnie niepewność, jak to robią inni...
możesz doprecyzować... dostałeś na zapasie koło na alu? czyli w sumie pięć kół z alusami, czy to było w ramach dokupienia pakietu Look czy tylko samych kół alu za (wówczas) 1000 pln ? Pytam, ponieważ dokupiłem pakiet Look i dostałem 4 koła alu a na zapasie stalowe. Załapałem się również na ofertę Dacii i dokupiłem kpl. kół stalowych z oponami zimowymi i w chwili odbioru samochodu miałem założone stalówki ale zastanawiam się czy mnie nie wyrolowano z zapasowym (powinno być: stal czy alu?)...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-01-01, 19:21
Ja jak dokupywałem zimowe stalowe to oglądaliśmy śruby w bazie danych Dacii i do alusów i stalowych były różne śruby ale nie różniły się długością tylko kształtem główki i po dokładniejszej analizie doszliśmy do wniosku że śruby od aluminiowych nadają się do stalowych a odwrotnie - niekoniecznie. I tak teraz jeżdżę - mam stalowe obręcze przykręcone śrubami które dostałem do felg aluminiowych.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-01-01, 20:17
Nadal te same - one są od obręczy aluminiowych, w Dusterze nie są dłuższe, pasują też do stalowych.
Ja przy kupnie otrzymałem cztery obręcze aluminiowe oraz stalową - jako zapas.
Alusa na zapasie ma kolega Trojanka2
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-01-01, 20:20, w całości zmieniany 2 razy
Ja dokupiłem tylko alu bez look, podobno zapas jest stalowy, ale musiałbym wjechać na kanał albo krawężnik, żeby sprawdzić. Do tego z salonu wyjechałem na zimówkach stylizowanych. Śruby, które dostałem luzem, mają taki toroidalny stożek jest to bryła obrotowa powstała przez obrót trójkąta prostokątnego wokół osi równoległej do jednej z przyprostokątnych i jeszcze dwa zdania zajęłoby doprecyzowanie, ale po prostu pod łbem śruby jest podkładka.
Napisałem do Rumunii, co oni na te śruby i czekam na odpowiedź.
Nie chcę tu siać jakiegoś fermentu, ale jest taka gazeta od Clarksona (ten głupi Angol, co rozbił Poloneza) - i kolega mi mówi, że tam w drugim odcinku o Dusterze (grudniowym) piszą, że śruby kół się odkręcają co 50km Ja w śmiech, bo przecież Clarkson i AutoBild muszą coś znaleźć, no i przecież gdyby coś było na rzeczy, to wiedziałbym z forum. Moje koła powinny leżeć już jakieś 900km za autem. No i jedyne wyjaśnienie jest, że jakiś ćwok pomylił śruby, bo rzekomo nawet wymiana śrub nie pomogła. Może na dzień dobry złe śruby uszkodziły gniazda w piastach? Gdybym ja musiał co 50km dokręcać śruby, to 3x50=150 do serwisu, a potem wymiana auta albo sąd. Dlatego wolałbym mieć pewność, czy śruby do alu można używać na okrągło ze stalówkami, czy tylko dojazdowo
http://www.daciaklub.pl/f...87c03aba4#73677
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-01-02, 09:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-02, 20:16
Nie wiem jak w Dusterze, ale w Sandero śruby wyglądają tak :
Długość gwintu 22 mm - śruba stożkowa -- widać znaczącą różnicę pomiędzy śrubami do alufelg a do felgi stalowej.
Śruba do alufelgi ma ruchomy stożkowy kołnierz zabezpieczający przed zniszczeniem powłokę alufelgi.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-03, 08:46, w całości zmieniany 5 razy
A więc śruby do alu można traktować jako dojazdówki ze stalowym zapasem:
Cytat:
...We thank you for trusting us with your confidence by appealing to our
services.
Regarding your request we infrom you that is recommended for steel rims to
us diffrent screws. Although the screws from the aluminium rims fit, are a
little diffrent from the ones that are used for steel rims and for optimal
resistance and usage is recommended to use diffrent screws.
We are staying opened to any suggestions and requests that you might have
referring our products or services offered by our company. You can contact
us at the following e-mail address vocea.clientului@daciagroup.com or by filling the form from our web-site www.daciagroup.com...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum