DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2011-01-04, 00:22   

krakry1 napisał/a:
esdziewiaty napisał/a:
Można dołączyć Tico , które przy 140km/h pali 7l Pb.
Zanim się nie rozpadnie. :mrgreen:

Taaa... I znów potwierdzasz naszą polską przypadłość: najlepiej oceniamy te samochody, których nigdy nie mieliśmy i których nie prowadziliśmy, a bezbłędne werdykty wydajemy o tych, w których nawet nie siedzieliśmy... :-P
Ale rozumiem tę bezradną zgryźliwość b. posiadacza seja nt. konkurenta spod znaku DU - my się już przyzwyczailiśmy. I jeszcze raz przepraszamy za wszystkie konfuzje, jakie na drodze, przy dystrybutorze i w warsztatach doświadczyły CC i SC ze strony Tico... :mrgreen:
Mam nadzieję, że przeprosiny przyjęte - zatem EOT. ;-)

Co do tematu wątku: podoba mi się i trafia do mnie teoretyczne podejście Piotrresa i jego wyliczenia. Warto też wziąć pod uwagę aspekty aerodynamiczne Dustera i ich wpływ na spalanie - to też dobrze widać w "autorskim" wątku Piotrresa, w którym archiwizując osiągi DD uwzględniał te sprawy (słynny "vmordewind" :lol: ).
Esdziewiąty, ile przebiegu ma Twoje auto? Jeszcze chyba nie całkiem dotarte... to też ma pewien wpływ.
Dalej: styl, styl i jeszcze raz styl jazdy. Częste przyspieszanie lub utrzymywanie głębiej wciśniętego pedału gazu (bez delikatnego odpuszczenia po osiągnięciu żądanej prędkości) podwyższa mocno spalanie.
A co obniża? Otóż m.in. hamowanie silnikiem. W silniku z wtryskiem dopływ mieszanki zostaje wtedy zamknięty, spalanie "zero", a dziesiątki, setki metrów lecą... Ponieważ przesiadłeś się z autka o silniku gaźnikowym, trzeba się przestawić - tam największe oszczędności dawało stosowanie dobiegu na luzie, gdy jednak paliwo było dozowane (w niewielkiej ilości) kanałem obrotów jałowych przy zamkniętej przepustnicy (to samo działoby się przy hamowaniu silnikiem, ale auto szybko wytracałoby prędkość). To tak w skrócie piszę. Ale jeśli chcesz poczytać więcej, polecam Ci pewne inne znane Ci forum :mrgreen: i spór (sprzed kilku lat) między paroma userami i Marakusem - czy stosować dobieg na luzie, czy z włączonym biegiem. Co prawda zaczęło się od bezpieczeństwa, ale o spalaniu też sporo było.

EDIT: widzę, że dodałeś wpis - i spalanie jakieś mniejsze... ;-) No, i przebieg skromniutki.
Uszy do góry! Zmienisz troszkę nawyki, dotrzesz silnik i zobaczysz, że spalanie jeszcze może spaść.
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2011-01-04, 00:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-04, 01:04   

Spadnie zapewne niewątpliwie. o hamowaniu silnikiem wiem doskonale , i pozwalałem sobie na nią nawet w Tikulcu, ale stosuje ją kiedy tylko się da, bo to wspaniała oszczędność paliwa. Po uzyskaniu prędkości , co oczywiste pedał gazu naciskany został dużo lżej , po to aby jedynie utrzymac prędkość. Wiem , ze auto się dotrze , nie chce go męczyć przez kilka godzin na obrotach powyżej 3k rpm (140km/h i więcej)na autostradzie, wiec Duster zostaje w domu a Passat z 2003r jedzie do Austrii :mrgreen:

Btw , Tika nic nie przebije , kiedyś total ekonomicznie 55km zrobiłem w średnim spalaniem 3.39l :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2011-01-04, 01:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2011-01-04, 01:35   

esdziewiaty napisał/a:
Spadnie zapewne niewątpliwie. o hamowaniu silnikiem wiem doskonale , i pozwalałem sobie na nią nawet w Tikulcu, ale stosuje ją kiedy tylko się da, bo to wspaniała oszczędność paliwa.

Właśnie tikiem oszczędzisz troszkę więcej, dojeżdżając na luzie (jeśli się nie boisz, jak niektórzy, niczym nieuzasadnionego zgaśnięcia silnika ;-) ). Silnik spala tyle samo, co przy hamowaniu silnikiem, ale o ile dalej samochodzik pojedzie... :mrgreen:

esdziewiaty napisał/a:
Wiem , ze auto się dotrze , nie chce go męczyć przez kilka godzin na obrotach powyżej 3k rpm (140km/h i więcej)na autostradzie, wiec Duster zostaje w domu a Passat z 2003r jedzie do Austrii :mrgreen:

Rozumiem. A nie przyszedł Ci do głowy pomysł pojechania dusterem, ale wolniej, spokojniej, po uzbrojeniu się w cierpliwość i zarezerwowaniu czasu na trochę dłuższą podróż? Spalisz mniej niż przy tych wysokich prędkościach, nie zarżniesz motoru, a przy tej okazji przyspieszysz jego dotarcie na ciepło... Ja tak bym właśnie zrobił. Wyjechałbym wcześniej, jechałbym wolniej, ale jednak dustym.

esdziewiaty napisał/a:
Btw , Tika nic nie przebije , kiedyś total ekonomicznie 55km zrobiłem w średnim spalaniem 3.39l :mrgreen: :mrgreen:

Nie rozpadł się (jak ktoś tu sugerował)? :lol:
Masz rację, da się tym autkiem jeździć "o kropelce". A rekordy i tak były jeszcze lepsze. ;-)
Ja rozumiem Twoje "niemiłe zaskoczenie" odnośnie spalania. Mam podobnie (choć widzę z wpisów na forum, że mój DD nie spala przesadnie dużo). To jest po prostu przykry efekt powstały po przyzwyczajeniu się do dobrze wyregulowanego ticacza :-) . Gdybyśmy do dustera przesiedli się z kilkulitrowego potwora zasilanego tylko benzyną, odczulibyśmy zapewne ulgę - ot, i wszystko.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-01-09, 02:35 ]
O tiko: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4583.
_________________
Pozdrawiam.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-04, 09:25   

esdziewiaty napisał/a:
Powtórka dziś z testowania. 140km/h spalane średnie 10.5l/100

120km/h to 8.7l/100km

Przebieg auta całkowity to 1700km.


Przy takim spalaniu diesla w życiu bym go nie wziął, trzeba było wziąć na testy obie wersje benzynowe i diesla i porównać spalanie. Ale wątpię żeby 1.6 16V spalał więcej przy 120 niż 9-10 l.
Ja swoją Dacia nie będę przekraczał 110km/h i się zmieszczę w 5-5,5 l. Ale przy 130 bierze 7-7,5.
Napisz ile masz obrotów na 6 biegu przy 100km/h i 130km/h, bo 1,5 dci 85KM jest to 2500 i 3000 obr/min.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-04, 10:18   

Witam, ja jeszcze czekam na swojego dustera ale zastanawia mnie, czy spalanie w 1.5 dCi 110 4x2 będzie zauważalnie mniejsze od 4x4 na 6 biegu przy powiedzmy 130-140km/h? W specyfikacji różnica na VI biegu przy 1000obr/min dla 4x4 - 41,82 dla 4x2 - 44,25. To zaledwie 2,43km/h różnicy (5%). Czy różnica w VI biegu jest jakkolwiek zauważalna?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-04, 10:24   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Napisz ile masz obrotów na 6 biegu przy 100km/h i 130km/h

Przecież to można sobie sprawdzić samemu, w broszurach - będzie to odpowiednio 2391 i 3108 obr/min. (A u Ciebie, TAXI, w tym drugim przypadku, raczej 3264).
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1422
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-04, 10:41   

Nowy samochód z przebiegiem 1700km (BARDOZ MAŁO), katować na autostradzie prędkościami obrotowymi na poziomie 3.300-3400obr i oczekiwać niskiego spalania... Człowieku - w tym samochodzie nic jeszcze nie jest dotarte - albo jak wolisz "ułożone". Ani silnik, ani napędy, ani skrzynia biegów. Pewnie nawet łożyska jeszcze się jeszcze docierają... przerażnie ogarnia jak się Ciebie esdziewiaty czyta - przy takim przebiegu starasz się ustanowić rekord autostrady... Twoje pieniądze, twój samochód, ale nie ma co wyciągać wniosków o samochodzie kiedy czynnik ludzki ewidentnie zawodzi.

jacusb; pewnie że duster 1.5dci 4x2 110KM musi mniej palić - mniejsze opory mechanizmów, mniejsza masa, lepsze przełożenie szosowych biegów).
Nie wiem czy gdzieś tu na forum nie było linka do strony z testem obu wersji. O ile pamiętam róznice w spalaniu są na poziomie 0.7L i w mieści i w trasie (nie pamiętam, przy jakich prędkościach)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-01-04, 10:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-04, 10:50   

w pełni podzielam pogląd kolegi r70
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1422
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-04, 11:00   

Z mojego niewielkiego doświadczenia (docierałem do tej pory 5 diesli) wynika całkowite dotarcia samchodu to nie mniej niż 10.000km. Natomiast "słychać i czuć" że mechanizmy pracują coraz lepiej, płynniej, ciszej, do przebiegu nawet 25.000- 30.000km. Dopiero potem następuje stabilizacja.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-04, 11:08   

No to różnica między skrzynią 5 a 6 biegowa praktycznie żadna, czyli 6 bieg nie obniży nam spalania znacząco. Ja zauważalnie lepsza prace silnika odczułem po dolaniu mixola do ON cichsza i miększa ,ale o tym jest inny temat. Natomiast co do docierania to u mnie specjalnie różnicy w spalaniu nie było przy docieraniu nawet mniej spalał.
Po prostu skrzynia biegów w dci jest źle dobrana pod kątem dużych prędkości. Brakuje 6 biegu który aż sie prosi wrzucić przy 100km/h. W meganie gdzie jest 6 biegowa skrzynia ludzie mają spalanie 4-5 l na autostradzie.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1422
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-04, 11:26   

TAXI AIRPORT napisał/a:
No to różnica między skrzynią 5 a 6 biegowa praktycznie żadna, czyli 6 bieg nie obniży nam spalania znacząco. Ja zauważalnie lepsza prace silnika odczułem po dolaniu mixola do ON cichsza i miększa ,ale o tym jest inny temat. Natomiast co do docierania to u mnie specjalnie różnicy w spalaniu nie było przy docieraniu nawet mniej spalał.
Po prostu skrzynia biegów w dci jest źle dobrana pod kątem dużych prędkości. Brakuje 6 biegu który aż sie prosi wrzucić przy 100km/h. W meganie gdzie jest 6 biegowa skrzynia ludzie mają spalanie 4-5 l na autostradzie.


Od tyłu zacznę ;) W megane 1.5dci 6tka skrzynia montowana jest w wersjach 105-110km a nie w wersji 85km (chyba montowana była także w wersji 101km). Jest spora szansa że dołożenie dłuższego - 6biegu do 1.5dci 85km/200Nm (albo wydłużenie 5tego) nie spowodowałoby mniejszego spalania - poniważ silnik byłby na za bardzo obciążony. Mogło by się okazać że spalanie wręcz wzrosło, a samochód jest bardoz dychawiczny i nadaje się do jazdy na tym biegu tylko z górki z wiatrem. To że na słuch wydaje się że ostatni bieg mógłby być dłuższy nie oznacza że tak jest. Różne zestopniowanie przełożeń poszczególnych modeli samochodów wyposażonych w 1.5dci 85KM pozwala założyć że producent dobrał je optymalnie a nie przypadkowo ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-04, 12:02   

TAXI AIRPORT napisał/a:
skrzynia biegów w dci jest źle dobrana pod kątem dużych prędkości

Ale żeście się uczepili... :roll:

Nie, nie jest źle dobrana, bo Duster nie służy do rozwijania dużych prędkości.

I tak, powyżej 120 to jest duża prędkość dla tego samochodu - bo tak został zaprojektowany: jako bardziej terenowo-szosowy, niż autostradowo-mało-terenowy. Kto go kupił do pomykania po autostradach, ten po prostu sam źle wybrał.

Nie tańczy się w kaloszach, nie stepuje w baletkach, nie wspina na skałki w kozakach d:
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-04, 12:37   

laisar napisał/a:
I tak, powyżej 120 to jest duża prędkość dla tego samochodu - bo tak został zaprojektowany: jako bardziej terenowo-szosowy, niż autostradowo-mało-terenowy

Tylko dziwny ten 6 bieg, który zawsze mi się kojarzył właśnie do spokojnej jazdy z dużą prędkością na autostradzie.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-04, 13:03   

A może: I -Terenowy
II-"jedynka"
III-dwujka itd
_________________
48piotr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-04, 13:03   

Cytat:
dziwny ten 6 bieg

Bo to nie "szóstka" jest dziwna, tylko "jedynka" (;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-04, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-04, 13:16   

Może z tą jedynką jest jak na kursie nauki jazdy - służy do wprawienia samochodu w ruch, po czym zaraz wrzucamy dwójkę. Wielu kierowców zauważyłem ma zwyczaj przeciągania auta na pierwszym biegu, zwłaszcza przy ruszaniu spod świateł :mrgreen:
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2011-01-04, 13:28   

r70 napisał/a:
Człowieku - w tym samochodzie nic jeszcze nie jest dotarte - albo jak wolisz "ułożone".

Nie czepiajmy się - każdy ma swój samochód i może z nim robić co mu się podoba.

laisar napisał/a:
Nie, nie jest źle dobrana, bo Duster nie służy do rozwijania dużych prędkości.

Dokładnie, kupujemy solidne auto, ale nie jest to wyścigówka tylko nasz prywatny transportowiec :mrgreen:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1422
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-04, 14:01   

marektbg napisał/a:
r70 napisał/a:
Człowieku - w tym samochodzie nic jeszcze nie jest dotarte - albo jak wolisz "ułożone".

Nie czepiajmy się - każdy ma swój samochód i może z nim robić co mu się podoba.

A czy ja nie tego napisałe ? Napisałem że jego samochód i jego sprawa; Tylko nie można po nieracjonalnym zachowaniu oczekiwać racjonalnych efektów.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-01-04, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-04, 14:15   

Człowiek dzieli się obserwacjami , a naskoczyliście na mnie jakbym był jakimś debilem i zarzynał nowy samochód. Świetnie , idealni kierowcy. Myślałem , że komuś może się to przydać, ew. zaciekawić, ale widzę , że nie ma absolutnego sensu , bo ktoś i tak dorobi teorię , ze a to źle jeżdżę , źle wybrałem , i wogóle to Duster nie nadaje się na prędkości powyżej 120km/h. Wybrałem doskonale , bo Duster rzadko opuszcza miasto , i w nim sprawdza się świetnie.
leo napisał/a:
Rozumiem. A nie przyszedł Ci do głowy pomysł pojechania dusterem, ale wolniej, spokojniej, po uzbrojeniu się w cierpliwość i zarezerwowaniu czasu na trochę dłuższą podróż? Spalisz mniej niż przy tych wysokich prędkościach, nie zarżniesz motoru, a przy tej okazji przyspieszysz jego dotarcie na ciepło... Ja tak bym właśnie zrobił. Wyjechałbym wcześniej, jechałbym wolniej, ale jednak dustym.


Niestety nie mam możliwości aby pozwolic sobie na "wolniejszą" jazdę , ponieważ sytuacja w jakiej się znajdę przed wyjazdem będzie wysoce specyficzna , i porostu będę miał mało czasu na dojazd.

Dla ciekawych spalania w mieście , podam wartość 8.7l/100 z dynamicznej jazdy. ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-04, 14:52   

"esdziewiaty"spójrz na początek swych postów o spalaniu(61-62 str)jednak ktoś jest zainteresowany Twymi spostrzeżeniami,obserwacjami dotyczącymi Dustera.Jak będziesz nim śmigał?Twoja wola,pieniądze,itd.itd.Z Twych postów wynika że nie prowadziłeś suva wcześniej,więc nawyki z plaskatego zostały :-?Otrzymałeś kilka rad od forumowiczów jakiej jazdy unikać suvem,chcesz skorzystasz,nie skorzystasz?nikt nie będzie rozpaczał.Twoja furmanka,zrobisz jak zechcesz.Nikt Cię nie gani za to 120km/h.Na razie próbowałeś jazdy z tą i większą V na krótkich odcinkach.Weź go na tę Austrię i przez wszystkie autobany śmigaj po 130-140km/h,gdzieś tak przez 500-700 km,wtedy zobaczysz czy jest komfortowo czy nie i parę innych uwag(wspominaliśmy o tym kilka postów wyżej),a kolega "M..." niech Xanax zażyje bo cóś zbyt wybuchowe parcie ma na klawiaturę :lol:lub zmieni pracę(np na składanie długopisów)jak obecna go przerasta i stresuje :-D Nie ma sensu ciągnąć dalej czy dużo,czy mało pali,czy ma taką,czy sraką szóstkę,jedynkę :-D Podałeś suche fakty co do spalania,chwała Ci za to ;-) Stać na krowę :mrgreen: stać na łańcuch :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-01-04, 15:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-04, 15:39   

Pewnie ze wielu to zainteresowało, cieszy mnie to. Pewnie ze to nie jest autostradowe auto , ale zbywanie faktów twierdzeniem ,że to taka jego konstrukcja i to nic złego to ja się nie godzę, chcę jasno zaznaczyć wady i zalety auta , obiektywnie podchodząc do sprawy , bo zauważam , że cześć użytkowników bezkrytycznie wszystko przyjmuje robiąc z Dacii boga idealnego , ja się na to nie godzę.

Myślę , ze to czas na zakończenie OT, żeby moderator nie smagał chłostą;D
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-04, 23:57   

esdziewiaty napisał/a:
użytkowników bezkrytycznie wszystko przyjmuje robiąc z Dacii boga idealnego ,
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :?:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-05, 00:32   

Cytuj bardzo Cie proszę tak aby nie zmieniać sensu wypowiedzi. "część" użytkowników, to nie wszyscy , to zasadnicza rózznica.
Drogi piotrresie, nie kierowałem tych sów bynajmniej do Ciebie , mam do Ciebie ogromny szacunek za wiedzę , która posiadasz i dzielisz się z nią na forum .
Osobiście odnosze wrażenie , iż są momenty w których niektórzy użytkownicy zawsze znajdując jakis kontrargument stwierdzoną wadę , deprecjonują ją , mówiąc , że ten typ tak ,a - zgoda ten typ tak ma ,ale należy o tym powiedzieć" Do tego dążę aby w miare obiektywnie przekazywac spostrzeżenia z eksploatacji. Post pozyżej , w szczególności wzmianka o bogu i Dacii , może być odebrana nieco egzotycznie , dlatego w tej wypowiedzi staram się sprostować.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-05, 01:56   

esdziewiaty napisał/a:
niektórzy użytkownicy zawsze znajdując jakis kontrargument stwierdzoną wadę , deprecjonują ją , mówiąc , że ten typ tak, a - zgoda ten typ tak ma ,ale należy o tym powiedzieć"

Nie chodzi wcale o deprecjonowanie, ale o precyzję - po prostu "Ten Typ Tak Ma" to cecha, nie wada.

Można wozić autobusem miejskim zboże luzem, powiedzmy 3 tony? Noo, technicznie jest to pewnie wykonalne - ale mądre to już raczej nie będzie, nieprawdaż? (;

Takoż samo z Dusterem: to jest auto od początku przewidziane do ekonomicznej eksploatacji poza autostradowej - i oczywiście można się na nią wybrać, ale...

Cytat:
Do tego dążę aby w miare obiektywnie przekazywac spostrzeżenia z eksploatacji

...nie należy wtedy właśnie nieobiektywnie płakać o niby to nadmierne pragnienie tego modelu daćki. Bo obiektywne jest jedynie podanie informacji "spaliła 10 L ON / 100 km" - ale już wysoce subiektywne nazywanie tego absurdem. To jakby się skarżyć, że gumowce są do bani w sprintach - co zdecydowanie jest obiektywną prawdą, ale jednocześnie wielkiego sensu poznawczego jednak nie niesie... <;


Daćka nie jest bogiem - ma wiele niedoróbek, ale oskarżanie jej o niebycie passatem jest po prostu śmieszne (((: Tak że więcej luzu, kolego, a będzie mniej absurdów na drodze (;

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2011-01-05, 18:29 ]
Rozczulające :-P posty powitalne nowego użytkownika zostały wydzielone:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=74076#74076
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-06, 21:22   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=74517#74517
leo napisał/a:
Tico to nie jest typowe "zwierzę autostradowe" [...] to nie są normalne warunki pracy dla tego autka.

Podobnie jak dla Dustera. :roll:
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-09, 02:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne