Wysłany: 2010-04-25, 13:10 Uciąg na haku w Loganie pick-up
Witam!
Czy ktos z Was wie dlaczego logan pickup w/g producenta moze pociagnac maksimum 650kg? Silnik nie powinien miec problemow z duzo wieksza masa wiec zostaje kwestia konstrukcji samochodu. Sprzedawca w salonie albo nie wiedzial albo nie chcial powiedziec o co chodzi...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-25, 13:19
Pewnie chodzi o konstrukcję nadwozia lub płyty podłogowej - przy ciągnięciu przyczepy działają na nią określone siły, zależne między innymi od ciężaru ciągniętej przyczepy. Producent pewnie przeprowadził różne testy, symulacje realne czy komputerowe i stwierdził ze wartość graniczna wynosi tyle i nie inaczej...
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-04-25, 16:44
Dokładnie jak powiedział benny86 - czytałem kiedyś artykuł na temat masy ciągnionych przyczep. Wylicza się je dla każdej konstrukcji oddzielnie. Przy czym podana masa jest dopuszczalną wartością najwyższą, za która producent bierze odpowiedzialność. Oczywiście auto może pociągnąć dużo więcej, ale może to się odbić (nie musi) na konstrukcji auta. Mój kolega budując dom do ciągnionej przyczepki w Fiacie Uno pakował czasem i dwa razy więcej - konstrukcja Uno wytrzymał - ale niedługo później padł mu silnik.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2011-01-07, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-04-25, 20:14
W zasadzie bez różnicy, jeśli za ewentualne szkody wyrządzone jazdą z przeciążoną przyczepą producent i tak nie ponosi odpowiedzialności ( co wydaje się logiczne). Dodatkowym problemem może być zbyt długa droga hamowania...
Ja pytam o stronę praktyczną - jeśli 650 kg jest przy maksymalnym ładunku, to byłoby oczywistym, że jazda [prawie] pustym autem, a z nieco tylko cięższą przyczepą i tak byłaby "lepsza" (także biorąc pod uwagę drogę hamowanie itp).
Aczkolwiek należałoby jeszcze sprawdzić, ile w rzeczywistości wytrzymuje np sam hak, czy punkty jego mocowania do samochodu...
Proponuje przeczytac lub doczytac dokladniej miedzy innym co jest w dowodzie rejest napisane
655kg to jest mala przyczepka
max 1300kg z hamulcem najazdowym.
masa pojazdu bez zaladunku. sie liczy
Zgadza się wieza
Ciągnąłem nieraz ponad tonę moim Loganem i wierzcie mi jest to o wiele za dużo.
Pickup chyba nie jest wiele cięższy
Auto rusza ale z oporem więc cierpią wszystkie podzespoły.
Następny temat to bezpieczeństwo.
Jeśli z trudem rozpędzamy się do 60 km/h to musimy mieć wyobraźnię na temat możliwości nagłego zatrzymania samochodu spowodowanego sytuacją na drodze.
Jazda bardzo mało komfortowa.
Nie polecam na dłuższym odcinku jazdy.
MCV-ka 1.6 z mniej więcej toną na haku radzi sobie właściwie bezproblemowo - no ale to zawsze te 20 kucyków więcej, niż w Twoim sedanie, borysie, więc nic dziwnego, że czuć różnicę.
(A nie wiadomo, jaką wersję diesla ma kol. Madmat...).
Hamowanie oczywiście jest trochę dłuższe, ale nie należy też demonizować - przecież w końcu właśnie dlatego do cięższych przyczep montuje się hamulce, żeby zestawem dało się jeździć w miarę bezpiecznie.
moje 100 koni daje sobie rade ja nie narzekalem a jesli ciagniesz taka mase zawsze musisz byc przygotowany i przewidywc zachowania na drodze. podobnie jak na maxa zaladujesz mcv w 7 osob + bagaze
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 733 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-01-07, 13:05
zle sprecyzowałem pytanie - ile jest wbite w dowodzie rejestracyjnym?
bo to co jest w katalogu to jest w katalogu a jak jest w rzeczywistości to różnie bywa, poza tym w katalogu jest też napisane:
Zostały podjęte wszelkie środki, aby zawarte w niniejszej publikacji informacje były dokładne i aktualne w dniu oddania do druku. Publikacja została przygotowana w
oparciu o serie próbne lub prototypy. W ramach polityki stałego ulepszania swoich produktów DACIA zastrzega sobie prawo do wprowadzania w każdej chwili zmian
w odniesieniu do specyfikacji opisanych lub przedstawionych pojazdów. O zmianach tych autoryzowani partnerzy DACII będą powiadamiani w możliwie najkrótszym
terminie.
itd
ponawiam pytanie: ile jest wbite w dowodzie rejestracyjnym?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum