a gdzie ty wyczytałeś że przy przeglądzie serwisowym wymienia się olej, bo ja nic takiego nie wyczytałem
Olej wymienia się zasadniczo co 30 000, ale proucent zaleca wymianę co 15 000, jeżeli jeździsz w ekstremalnych warunkach (np. tylko korki, na krótkich odcinkach etc.)
Ja proszę o wymianę oleju na każdym przeglądie, a więc co 15 000.
A ja nie mam zamiaru wymieniać oleju który jest czyściutki, bo do następnej wymiany zostało mi jeszcze do przejechania 20000 km, więc czemu mam im dać taką kasę za wymianę oleju który jest jeszcze świerzy.
I będę się upierał przy swoim, ale spytam się jak z tą wymianą oleju.
Jak już skończy się gwarancja to będę szczęśliwy, bo przestanę wydawać chorendalne pieniądze za przeglądy.
Przecież to się w głowie nie mieści ile oni kasy biorą za wymianę oleju. Ok że dają olej, ale ja zawsze wymieniam samemu olej w aucie bo to żadna filozofia i koszt znacznie niższy.
A ja nie mam zamiaru wymieniać oleju który jest czyściutki, bo do następnej wymiany zostało mi jeszcze do przejechania 20000 km, więc czemu mam im dać taką kasę za wymianę oleju który jest jeszcze świerzy.
I będę się upierał przy swoim, ale spytam się jak z tą wymianą oleju.
Jak już skończy się gwarancja to będę szczęśliwy, bo przestanę wydawać chorendalne pieniądze za przeglądy.
Przecież to się w głowie nie mieści ile oni kasy biorą za wymianę oleju. Ok że dają olej, ale ja zawsze wymieniam samemu olej w aucie bo to żadna filozofia i koszt znacznie niższy.
no toż napisałem,zę nie trzeba...
U Głowacza się zawsze pytają, czy sobie życzysz po 15 000
Czyściutki.... widziałem raz taki czyściutki olej po 15 000...
A no wiadomo że stan oleju zależy od stylu jazdy, a ja mam czysty i dbam o olej. A chodzi mi tylko o to żeby nie wydawać bezsensu pieniędzy na coś na co niepotrzeba.
Gdyby był brudny to nawet wcześniej bym pojechał i wymienił.
Kiedyś miałem benzyniaka i wiem że długo zachowywał czystość "oleju" - tzn koloryt był podobny do nowego który się wlewa nawet po kilku tys.km, ale jak mam diesla to nawet po kilkuset km robi się czarny .
Przeglądy będę robił co 20tys. km.
Ostatnio zmieniony przez Black Eryk 2008-01-28, 09:38, w całości zmieniany 1 raz
A no wiadomo że stan oleju zależy od stylu jazdy, a ja mam czysty i dbam o olej. A chodzi mi tylko o to żeby nie wydawać bezsensu pieniędzy na coś na co niepotrzeba.
Gdyby był brudny to nawet wcześniej bym pojechał i wymienił.
Zgadza się, czasami lepiej wydać trochę na olej i przedłuzyć "młodość" silnika.
Ależ absolutnie zgadzam się z tym że przeglądy są po to żeby dbały one o stan auta, tylko że w naszym kraju w serwisach pracuje banda mało wykwalifikowanych fachowców, już się przekonałem na przykładzie elektryk, który jest nie kompetentym idiotą, któryś z mechaników już też mi zaszedł za krew, podczas wymiany serwa hamulca, że jeszcze żyję to cud, ale jak przyjechałem i chciałem z nim rozmawiać, to babka chyba wyczuła co się święci i powiedziała że już go nie ma, bo chyba bym go zatłukł na miejscu. Idiota podpiął mi tak kostkę że cały czas świeciły mi się śwuiatła hamulca, czyli w skrócie za mną jadący wogóle nie widzieli że hamuję.
Więc proszę niech mi ktoś nie mówi o kompetencji mechaników.
W moim kangoo po gwarancji zdażyła się awaria nie można było zapalić auta, nie było słychać jak się pompa załącza, ale czasam zaskakiwała, no i jak zaskoczyła, to pojechałem do katowic do pietrzaka i stwierdzili że poszła pompa paliwa, wymienili ją i na drugi dzień historia się powtórzyła, wkurzyłem się i pojechałem to zaprzyjaźnionego elektryka i w moment namierzył przyczynę, poszedł przekaźnik pompy paliwa, który kosztował groszę, a nie powiem ile kosztowała pompa paliwa i wymiana jej u pietrzaka. Ale im tego nie odpuścilem musieli kasę zwrócić, bo usługa była źle wykonana.
A co do tego że chciałbym zeby się już skończyła gwarancja, to aż taki głupi nie jestem żeby z niej zrezygnować, miałem na mysli że odetchnę po jej zakończeniu, bo auto będę serwisował u znajomego mechanika, który też zadba o nie dobrze, za o wiele mniejsze pieniądze.
Odnośnie ceny przeglądu (u mnie w dieslu, więc po 20 000km), wzięli 200zł robocizna plus koszty materiałów. Filtr miałem swój (20zł), olej też (150zł), więc wyszło mnie 370zł plus uszczelka korka spustowego oleju kupiona w ASO 17zł, razem 387zł. Strach pomyśleć, co by było, gdybym olej i filtr kupił w ASO (Zdunek, Miałki Szlak, Gdańsk).
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Pozostaje zrobić bilans co się bardziej opłaca - płacenie za przeglądy czy serwisowanie się od razu u znajomka... (;
A ja dalej swoje, a ty swoje.
Napiszę ci w skrócie, do momentu aż będzie gwarancja, auto będzie serwisowane, zgodnie z warunkami gwarancji, a jak się gwarancja skónczy to pa pa, żegnam się z nimi defiitywnie.
A ty mi znowu o kosztach piszesz w czasie gwarancji i serwisowaniu gdzie indziej, jest gwarancja, to auto jest we firmowym serwisie, nie będzie gwarancji, nie będzie auta w firmowym serwisie.
@waski: Ależ nie trzeba się irytować - ja Cię doskonale zrozumiałem od razu za pierwszym razem (; Tzn o co Ci chodzi, bo akurat nie zgadzam się, żeby ceny ASO Dacii były jakoś wyjątkowo horrendalne. Natomiast dopuszczam możliwość, że komuś (zwłaszcza kto właśnie uważa owe ceny za nieprzyzwoite) mimo wszystko może się opłacać "przejść" na serwisowanie u znajomego i rezygnacja z gwarancji.
Zasadniczo przeglądy w ASO to tak naprawdę forma ubezpieczenia - płacisz pewną "składkę", zakładając, że w razie czego koszt szkód pokryje "ubezpieczyciel", czyli producent-gwarant. I sporo ludzi uważa, że pewne ubezpieczenia - AC, mieszkaniowe, "na życie" - nie są warte wyliczonych składek, można więc uznać za takową gwarancję na autko...
@waski: Ależ nie trzeba się irytować - ja Cię doskonale zrozumiałem od razu za pierwszym razem (; Tzn o co Ci chodzi, bo akurat nie zgadzam się, żeby ceny ASO Dacii były jakoś wyjątkowo horrendalne. Natomiast dopuszczam możliwość, że komuś (zwłaszcza kto właśnie uważa owe ceny za nieprzyzwoite) mimo wszystko może się opłacać "przejść" na serwisowanie u znajomego i rezygnacja z gwarancji.
Zasadniczo przeglądy w ASO to tak naprawdę forma ubezpieczenia - płacisz pewną "składkę", zakładając, że w razie czego koszt szkód pokryje "ubezpieczyciel", czyli producent-gwarant. I sporo ludzi uważa, że pewne ubezpieczenia - AC, mieszkaniowe, "na życie" - nie są warte wyliczonych składek, można więc uznać za takową gwarancję na autko...
Jeśli chodzi o ceny dacii, to z czystym sumieniem muszę ci przyznać absolutną rację, bo są to chyba najniższe ceny z wszystkich marek. Łatwiej mi to porównać z kangoo, które miałem na gwarancji i kosztowało dużo dużo więcej, a niby ta sama firma. A o innych markach to lepiej już nie wspominać
Chyba ich powaliło że zapłacę im ponad 100zł za wymianę rozrządu, pojadę do swojego mechanika, który wymieniał mi już w kilku autach pasek rozrządu, bierze za wymianę ok 100zł plus oczywiście cena rolki pompy i paska. A nie taka kosmiczna cena jak w ASO.
Po gwarancji to z konstrukcją Logana (sprawdzone, znane z innych Renault rozwiązania) można spokojnie serwisować poza ASO, bez utraty na jakości i z korzyścia dla portfela
Za 1000 zł to można spokojnie wymienić bez wielkiego szukania najtańszego warszatatu poza ASO nie tylko rozrząd, a klocki, tarcze, komplet elementów gumowo - metalowych zawieszenia + oczywiście olej i filtry
Mnie ojciec nauczył kilku rzeczy, a mianowicie, wymiany klocków, olejów, filtrów, bo tą są dziecinnie proste rzeczy, z którymi wcale nie trzeba jeździć do serwisu, lub mechanika. Bo w końcu co to za facet który nic nie umie zrobić przy aucie. Wiadomo że wiele innych elementów można by samemu wymienić, no ale mając do dyspozycji tylko garaż bez kanału możliwości są ograiczone i nie raz trzeba skorzystać z serwisu lub zaprzyjaźnionego warsztatu ze specjalistycznym oprzyrządowaniem.
No i pytanie za ile - np przekładka 4 kół z doważaniem za 20 zł - a takie też są ceny- to samemu "by my hand" się nie opłaca. Olej za 20 zł - bez demolki z osłona pod silnikiem - warto zrobić samemu, wymiana klocków za 30 zł - trzeba przekalkulować jednostki czasu + ubabrane ręce i ubranie vs możliwośc oddania się innej pracy vel lenistwu + doglądanie naprawy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum