A tak na marginesie, pytanie do osób orientujących się w temacie, czy jeśli zwiększymy ilość czynnika chłodniczego w układzie, nieco ponad normę, to czy wtedy klima będzie chłodzić bardziej?
Nic to nie da, bo
ktoraś z części lub wszystkie są za mało wydajne
sprężarka, skraplacz, evap, kapilara itd.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-07-22, 14:07 wydajność
Faktycznie klima w MCV jest przeciętna , przy upałach rzędu 35-40 stopni nie daje rady , szczególnie w czasie postoju , poprawia się w czasie jazdy . No cóż ..... jakie autko taka klima.
Ale i tak wystarcza w 90 %
Chyba dokupię rolety na tylne szyby .
Jak tak robię, to często szyba pokrywa się szronem. Boję się, że naprężenia termiczne w szybie mogą doprowadzić do jej pęknięcia.
brzmi to jak jakiś koszmarek? klima generalnie wysusza powietrze
o naprężenia szyby nie bój żaby, ja zimą często odmrażam szyby lejąc na nią gorącą wodę wlaną z kranu (z butelki). szyby się nie rysują, opreacja trwa krócej niz skrobaczka i są od razu odparowane
sztuka polega na tym by dosc szybko do samochodu wejsc i uruchomic wycieraczki bo inaczej jedyną metoda odszronienia bedzie palnik
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-23, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
Jak tak robię, to często szyba pokrywa się szronem. Boję się, że naprężenia termiczne w szybie mogą doprowadzić do jej pęknięcia.
To nie szron, a para wodna skraplająca się od zewnątrz
miałem podobne zjawisko i w warsztacie powiedzieli mi że skraplanie się wody od zewnątrz występuje przy kierowaniu nawiewu z klimy na szybę czołową, ale tylko w wąskim przedziale temperatur (ponad 32 stopnie)
byłem tym trochę przerażony jak zobaczyłem że parę z szyby zbierają mi wycieraczki...
także to nic poważnego, a klimę należy kierować nie na twarz tylko korpusik kierowcy i pasażera
Czy w czasie działania klimatyzacji można uchylać szyby kiedy pomimo wszystko w kabinie jest za zimno?
Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem jest po prostu podniesienie delikatnie temperatury pokrętłem
u mnie po czyszczeniu i regulacji w Astrze musiałem na najniższej prędkości (jedynce) ustawić pokrętło na 1/4 max temperatury bo inaczej przymrażało i to tak porządnie przy ponad 30 stopniach na zewnątrz..
pozdr
A poza tym dostaję szału przez klimatyzację, z przodu daje radę, zaś w środkowym rzędzie na oknach szron... Wydaje mi się, że może ktoś wziął żywcem klimę z sedana do kombi, nie patrząc na kubaturę wnętrza auta i stąd problemy.
To nie jest problem z wydajnością klimy, tylko z rozprowadzeniem powietrza po kabinie... O ile kanały podłogowe na pewno coś tam pomagają, to czasem niestety zbyt mało, żeby pomóc szybom.
...I dlatego też właśnie miałem kiedyś pomysł na dodatkowe nawiewy - MSZ wystarczyłby sam zwiększony ruch powietrza, żeby znacząco ograniczyć podmarzanie szyb z tyłu...
Ponieważ Logana kupiłem niedawno, nie miałem możliwości sprawdzenia klimy,
ale, czytając ten temat, zadam pytanie teoretyczne, czy izolując pianką hydrauliczną przewody kilimatyzacji..te srebrne po lewej stronie silnika uzyskamy większą wydajność ..sprawność klimatyzacji.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-21, 09:50
Jak najbardziej tak. Dodam jeszcze, że izolując termicznie te przewody odcinasz odbiór ciepła z komory silnika. W niektórych warunkach sprężarka przez to nie będzie pracowała na pełnej wydajności, a więc spadnie zużycie paliwa
Co prawda do chwili używania klimy jest jeszcze trochę czasu ale dzisiaj w sklepie hydraulicznym kupiłem rurki ocieplające z pianki, oraz plastikowe zaciskowe opaski.
W wolnej chwili i jak będzie trochę cieplej postaram się ocieplić cały układ od pompy do parownika.
Ruki z pianki służą do ocieplania przewodów grzejnych, groszowe sprawy, 5zł za 2m średnice są różne.
Kupiłem o dwu średnicach w takich jakie są rurki, pianka jest odporna na temperatury.
Występuje też taka z zewnętrzną powłoką z aluminium ale w sklepie nie bylo.
Każda jest przecięta wzdłuż więc z nałożeniem nie ma problemu, tylko w miejscach gdzie występują zakręty należy je pod odpowiednim kątem przyciąć, i następnie założyć w odstępach plastikowe zaciskowe opaski aby się nie przesuwały.
Uważam że należy zaizolować przewody od pompy do parownika.
@Beckie, kamel: Dziękuję, przeczytałem już za pierwszym razem, naprawdę (; - rzecz jednak w tym, że proponowane osłony przeznaczone są właśnie na rurki grzejne. Może więc nie są idealne? Może są jakieś przeciwwskazania, albo istnieje jakieś jeszcze lepsze rozwiązanie? (Niektóre materiały bardziej lubią tylko jeden rodzaj skrajnych temperatur). A OIMW kol. Mariusz jest związany zawodowo z chłodnictwem... (:
Polecam armaflex. U nas w firmie właśnie to jest zastosowane na instalacjach chłodu. Sprawdza się doskonale
nie wiem jak to jest ale w tym przypadku to będą chyba skrajnie różne warunki oddziaływania, z jednej strony gorące powietrze od silnika a z drugiej strony zimny płyn w układzie klimy w rurce...
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-24, 20:21
I armaflex odizoluje instalacje chłodu od ciepła z silnika bąź goroącej temp zewnętrznej. TD Pedro z armaflexem nic się nie stanie mimo uwarunkowania napisanego w Twoim poście.
@Beckie, kamel: Dziękuję, przeczytałem już za pierwszym razem, naprawdę (; - rzecz jednak w tym, że proponowane osłony przeznaczone są właśnie na rurki grzejne. Może więc nie są idealne?
Nie, rurki grzejne od chłodu np w piwnicy bloku - gdzie jednak temperatury panują nieco wyższe od tych w środku rurki klimatyzacji... d:
TD Pedro napisał/a:
w tym przypadku to będą chyba skrajnie różne warunki oddziaływania, z jednej strony gorące powietrze od silnika a z drugiej strony zimny płyn w układzie klimy
O, to, to! Sytuacja jednak nieco inna od np pionu CW/CO w bloku...
Mariusz napisał/a:
Polecam armaflex
Dzięki.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-24, 21:17, w całości zmieniany 1 raz
Izolowanie rurek ma na celu zmniejszenie strat a przez to jest większa wydajnośc klimy
Dzisiaj poszedłem do kolegi który ma Merca okularnika z klimą, i..... wszystko jest izolowane pianką z zewnętrzną powłoką z aluminium.
Od pompy do parownika
Folia aluminiowa dodatkowo odbija cieło od silnika powiększając sprawność izolacji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum