Lubryfikacja wywodzi się z MoS2 (dwusiarczku molibdenu), który daawno temu zaczęto dodawać do olejów silnikowych jako uszlachetniacz, pózniej były dodatki na bazie potasu po usunięciu z rynku benzyny bezołowiowej. Chodziło wtedy o starsze silniki, w których w smarowaniu brał udział czteroetylek ołowiu. Ponieważ starych aut już prawie nie ma producenci stworzyli nowy i niezbedny środek bez którego silnik się rozpadnie.
Ubogość zarówno w benzynie jak i LPG to jak jest za mało paliwa. Podam moze inny przykad, spawarka gazowa (tlen+acetylen) zwiekszona ilością utleniacza podwyzsza sie temperature plomienia (barwa jest jasniejsza). Kolejny przykład to silniki FSI z VW ktore pracuja na wolnych obrotach na mieszance ubogiej, wtedy własnie oszczedzajac paliwo.
edit
Odpowiedz w sprawie LPG z RP
Cytat:
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do Pana e-maila, pragniemy poinformować, że Dacia Polska nie zaleca montowania instalacji gazowej w swoich samochodach poza etapem produkcji, niezależnie od tego, czy montaż miałby miejsce w Autoryzowanym Serwisie Dacia czy poza siecią Dacia. Jeśli klient zdecyduje się na własną odpowiedzialność zamontować instalację LPG, może się to wiązać z utratą gwarancji producenta na elementy związane z montażem LPG . Informuje o tym artykuł książki gwarancyjnej "Zakres Zastosowania Gwarancji Dacia". Został Pan wprowadzony w błąd przez pracownika serwisu.
Dziękujemy za zainteresowanie marką Dacia.
Zapraszamy również do odwiedzenia naszej strony internetowej www.dacia.pl
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod numerem telefonu (+48 22) 575 94 44 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do soboty w godzinach od 08.00 do 20.00.
Z poważaniem,
Anna Kurpias
Dział Kontaktów z Klientami
Dacia Polska Sp. z o.o.
tel. +48 22 575 94 44
e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-12, 17:50, w całości zmieniany 1 raz
Ważny fragment "po za etapem produkcji"-chodzi o to że jeśli zamontują identyczną instalację na linii w fabryce, co klient chce ale poza fabryką to w pierwszym przypadku fabryka zarobi i da gwarancję,a w drugim nie zarobi i zwali ewentualne usterki na nieautoryzowaną instalację gazową.Mało kto wie ale każdy producent samochodów ma w swojej ofercie auta zasilane LPG,CNG,tak jest z Fiatem który w POLSCE już od kilkunastu lat produkuje auta CNG ale głównie na rynek zachodni(w kraju są tylko 4 stacje do tankowania CNG), i jeszcze nie słyszałem o dilerze Fiata który by odmówił montażu instalacji LPG w ASO(nie twierdzę że takich niema).Jak rozglądałem się za nowym autem to głównym kryterium była możliwość instalacji gazowej w ASO, bez utraty gwarancji.Odwiedziłem wiele różnych marek i różnica była w cenie Instalacji,ale tylko w obu salonach Dacia w Bielsku odmówili-ale za to w trzech w dalszej okolicy powiedzieli że niema problemu oni dają pełną gwarancję.
Marka: daewoo ale chce dacia
Model: lanos ale chce logana
Silnik: 1,5
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-07-26, 20:30 czy bedzie dobra instalacja gazowa
tzn słyszałem że silinik 16 zaworowe nie lubią gazu pytanie do dosawidczonych użytkowników chciałbym kupic sobie dracule i założyć do niej instalacje i sie zastanawiam czy szukać auta z 8 czy 16 zaworowym silnikiem
Witam
rozważam montaż instalacji gazowej do Logana MCV. W Chorzowie na ulicy Michalkowickiej znalazlem warsztat montujący instalacje Epigaz. Koszty są nieco wyższe od instalacji Stag 300 plus i Stag 4 natomiast zaletą ma być wyższa trwałość wtrysków i bezawaryjnośc instalacji. Dodam że mam silnik 1,6 /87km/.
Przeczytałem posty na forum i w archiwum i nie znalem kolegów użytkujących ten typ instalacji tak więc albo nikt ich nie montuje do Dacii albo nikt z jej użytkowników się nie ujawnił.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie ...
Czy ktoś może polecić jakiś sensowny warsztat LPG w okolicach Katowic...
Pozdrawiam
Rafal
Witam
w końcu po długich analizach, kilku wizytach i kilkunastu rozmowach, założyłem gaz do Logana MCV - instalacja firmy BRC. Korzystałem również z rad kolegów na forum za co bardzo dziękuję, teraz zaś .. jeśli ktoś jest chętny podzielę się swoimi ustaleniami licząc, że pomoże to kolegom będącym przed tą decyzją ....w razie pytań proszę na priva.
ps. jestem ze śląska więc z konieczności mam informacje dotyczące okolic Katowic
Pozdrawiam
Rafal
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2010-10-26, 21:05
adams napisał/a:
emka napisał/a:
Podobno unowocześnili tą instalację dodając zbiorniczek z jakimś środkiem chemicznym aby uszczelniać zawory ,bo własnie były częste awarie- jaka jest prawda okaże się podczas użytkowania- to info od P.Andrzeja z salonu z ul.Abrahama w Gdańsku.
Ten zbiorniczek to lubryfikacja, 5l FlashLube na 10tys km, który ma zreszta kolor i barwę sfermentowanego moczu wielbłąda i takie samo działanie podawane jest kroplami, bez jakiejkolwiek precyzji. Jest to większy debilizm niż magnetyzery i czipy z allegro za 5zł.
Postanowiłem się podzielić spostrzeżeniami po montażu instalacji gazowej: samochód o wiele lepiej trzyma się drogi (dociążenie tyłu), uzyskał dużo dłuższe biegi (machanie dźwignią rozpoczynam o ok. 10 km/h na zegarze wyżej), silnik chodzi płynnie (widać efekt pozbycia się biokomponentów i innych związków występujących w tzw "Pb98/95". Spalanie gazu przy dynamicznej jeździe po mieście i autostradzie wynosi jak na razie 10,5 l, zbiornik wszedł 51 l (w tym ok. 8l poduszki powietrznej). Ogólnie instalacja LPG wychodzi na plus (moje 2 auto z z identyczną sekwencją montowaną u wypróbowanego gazownika). Planowany zwrot ceny instalacji przy aktualnych cenach paliwa po około 40 tys. km.
Większość elementów instalacji to na pewno Tomasetto (szczegóły jak dostanę wypis z homologacji itp., bo są jakieś problemy z papierami), wlew obok korka benzyny (zrobiony w ramach gratisu ale panowie się nie namęczyli, bo w Sandero brak nadkoli - tutaj trochę moja obawa, bo przewód jest przez to na wierzchu ...)
Co do zużycia - silnik 1.6, który benzyny przy podobnej jeździe brał mi w okolicach 8-8,5 l ... w poprzednim aucie (Citroen Xsara 1.4), przy tej samej instalacji, zużycie LPG sięgało max 9 l.
PS. Przez słowo "dynamiczna" mam na myśli:
1) autostrada - 130-150 km/h
2) miasto - stanie w korkach + ciągłe ruszanie na światłach tak, żeby zdążyć na kolejne "zielone" ;)
Ostatnio zmieniony przez koniu 2010-11-21, 13:25, w całości zmieniany 1 raz
wlew obok korka benzyny (zrobiony w ramach gratisu ale panowie się nie namęczyli, bo w Sandero brak nadkoli - tutaj trochę moja obawa, bo przewód jest przez to na wierzchu ...)
Mam tak samo (też w ramach gratisu), jestem po przeglądze gazu po 30kkm (na LPG) i nic się z tym nie dzieje
Cytat:
PS. Przez słowo "dynamiczna" mam na myśli:
1) autostrada - 130-150 km/h
2) miasto - stanie w korkach + ciągłe ruszanie na światłach tak, żeby zdążyć na kolejne "zielone" ;)
I tak dużo (tak o 0,5 do 1l/100 - no chyba że dużo tych korków - z doświadczenia wiem, że nie ma to jak postać godzinkę dziennie)
Dzisiaj miałem kolejne tankowanie i wyliczyłem 9,5 l a podobnie jeździłem. A korki mam codziennie - tam i z powrotem do pracy razem ponad 30 km i jakieś min. 1,5 godziny
Marka: Zadna
Model: Zaden
Silnik: Brak
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 16 Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-01-20, 09:15
Dobra panowie pare pytan:
1. Rozmawialem z kolega, osoba postronna, mowi, ze lepsze silniki pod gaz to osmio zaworowe a nie 16-sto.
2. Kwestia LPG - aso w Warszawie montuje na swoja gwarancje - czyli inne aso mnie przyjmie czy nie?
3. Jaka to instalacja, jakas markowa i polecana czy byle gowienko i lepiej by to bylo zrobic poza aso?
4. Jakie sa koszta przegladow tego gazownika i jak czesto sie to robi, moze ktos ma porownanie z przegladami diesla?
5. Przebiegi 25 tysiecy- 27 rocznie (ale od drugiego roku) jak waszym zdaniem jest sensowniej?
6. Zmieszcze sie w <10l gazu w miescie w korkach stojac czy raczej nie ma szans z silnikiem 1.6 8v (nie wiem ile ma koni) LUB z nowymi 16v 105 bodajze km?
Z uwagi na przebiegi jednak chyba wejde w gaz, zawsze tez te 5-6k roznicy. Dzieki za rozwianie tych watpliwosci. Poczytalem troche ogolnie o nowych FAPach i jednak duzo rzeczy sie w nich psuje i jest awarjne: http://www.wojdas.24x7.pl/diesel.html. Takie podsumowanie.
Odpowiedzi na większość pytań są już niniejszym temacie, natomiast http://www.wojdas.24x7.pl/diesel.html = "ostatnia aktualizacja 15 sierpien 2004 r.", czyli to prehistoria... (Aczkolwiek jestem przeciwnikiem diesli, więc w żadnym razie nie namawiam, a nawet się uciesze z innego wyboru (: ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-20, 09:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-20, 12:30
ale_jak_to napisał/a:
1. Rozmawialem z kolega, osoba postronna, mowi, ze lepsze silniki pod gaz to osmio zaworowe a nie 16-sto.
Kolega zapewne ma doświadczenia z instalacjami 2 generacji. Połączenie sekwencji z 16-zaworową głowicą naprawdę dobrze się sprawuje. W 8 zaworowych niektórzy użytkownicy narzekali na konieczność regulowania luzu zaworowego.
ale_jak_to napisał/a:
2. Kwestia LPG - aso w Warszawie montuje na swoja gwarancje - czyli inne aso mnie przyjmie czy nie?
Przyjmie, ale na co? Rutynowy przegląd, ewentualna naprawa gwarancyjna (puk,puk)?
ale_jak_to napisał/a:
3. Jaka to instalacja, jakas markowa i polecana czy byle gowienko i lepiej by to bylo zrobic poza aso?
Podstawowa zasada - chcesz zaoszczędzić, najpierw zainwestuj. Sekwencje made in china oferowane na giełdach samochodowych za 1500zł odpuść sobie lepiej... BRC, STAG, Landi Renzo to już rozsądna oferta
ale_jak_to napisał/a:
4. Jakie sa koszta przegladow tego gazownika i jak czesto sie to robi, moze ktos ma porownanie z przegladami diesla?
Kupując nowe auto z lpg badania techniczne (za ok 170zł) musisz przeprowadzać 1 raz w roku. O koszt obsługi instalacji (wymiana filtrów, podpięcie pod kompa) pytaj w ASO która Ci zamontuje instalację
ale_jak_to napisał/a:
5. Przebiegi 25 tysiecy- 27 rocznie (ale od drugiego roku) jak waszym zdaniem jest sensowniej?
Zdecydowanie się opłaca. W sieci są odpowiednie kalkulatory gdzie obliczysz koszty, kiedy się zwróci instalacja itp. Z reguły następuje to po około 25tys. km ale jest uzależnione od ceny instalacji i spalania.
ale_jak_to napisał/a:
Z uwagi na przebiegi jednak chyba wejde w gaz, zawsze tez te 5-6k roznicy
Osobiście zrobiłbym tak samo, ale decyzja is yuors:)
jesli macie informacje o gazie na podkarpackim lub tez slaskim (mam po drodze do domu:))to dajcie tez znac pozdro
Na śląsku na pewno tutaj:
PIETRZAK Sp. z o.o.
ul. Bytomska 39
41-600 Świętochłowice
tel. (032) 348 52 13
fax (032) 348 52 01
Dostałem te info od kolegi Sarco ze wskazaniem że warto rozmawiać z panem Michałem Kandzia
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-24, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
jesli macie informacje o gazie na podkarpackim lub tez slaskim (mam po drodze do domu:))to dajcie tez znac pozdro
Na śląsku na pewno tutaj:
PIETRZAK Sp. z o.o.
ul. Bytomska 39
41-600 Świętochłowice
tel. (032) 348 52 13
fax (032) 348 52 01
Dostałem te info od kolegi Sarco ze wskazaniem że warto rozmawiać z panem Michałem Kandzia
Dzieki kolego słyszałem o tym salonie i tym Panu jesli nic wiecej sie nie dowiem to napewno sie z nim skontaktuje pozdro!!!
Nie wiem jak wygląda sprawa z tym Panem ale na mojego maila na pytanie o gaz do DUSTERA nie dostałem żadnej odpowiedzi. A mój diler u którego kupowałem auto (Piła) stwierdził że gaz do Dastiego to na wasna odpowiedzialnosc i strata gwarancji fabrycznej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum