"To zależy co kto lubi ... auto z przeciwmgielnymi miałem od V.2010 do XI.2010: użyłem tych świateł dwa razy. Od XI.2010 do dzisiaj używam dziennych codziennie. To chyba trochę częściej."
miałeś farta i nie trafiałeś na prawdziwą mgłę, światła do jazdy dziennej mają alternatywę w postaci świateł mijania, przeciwmgłowe takiego zamiennika nie mają, ale tak jak pisałem wcześniej ja optuję jednak za nimi...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-01-06, 21:09
jjmalin napisał/a:
ja mam zamiar zamontowac mniej wiecej w polowie zderzaka
Czyli gdzie ?
TD Pedro napisał/a:
które są bardziej przydatne? dzienne czy przeciwmgłowe... ja nie mam wątpliwości - zdecydowanie przeciwmgłowe, nawet jeżeli istnieje sporadyczna potrzeba korzystania z nich...
Ja również miałem przeciwmgielne przez dwa lata.
Ani razu przeciwmgielnych nie użyłem - bo on tak naprawdę nic nie dają.
Próbowałem kilka razy włączyć - ale nie dają żadnej poprawy widoczności podczas mgły, oświetlają metr lub dwa przed pojazdem i nic więcej - na dodatek jeszcze inni kierowcy mrugali mi długimi (nie wiem czemu ?? , gdyż przeciwmgielne wg diagnosty były ustawione prawidłowo ).
które są bardziej przydatne? dzienne czy przeciwmgłowe...
Odpowiem : Zdecydowanie dzienne.
jjmalin napisał/a:
wg mnie to jedyne sensowne miejsce bo przeciwmglowe chce miec
To pokaż dokładnie w jakim miejscu chcesz je umieścić.
jjmalin napisał/a:
ale nie za taka cene... zreszta ja mieszkam w rejonie gdzie mgly sa nawet czestym zjawiskiem i juz okolo 5 razy mialem wlaczone
Każdy wybierze oczywiście swoje rozwiązanie - wycięcie otworu w zderzaku nie należy do najprostszych czynności, a dokręcanie dziennych na kątownikach do zderzaka również nie wygląda za profesjonalnie - także chętnie obejrzę wasze rozwiązania miejsca montażu świateł dziennych.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-01-06, 21:25, w całości zmieniany 1 raz
Przedstawione rozwiązanie jest bez wątpienia najbardziej optymalne, ale tak jak pisałem wcześniej światła "dzienne" mają swój zamiennik w światłach mijania (pomijam różnicę w mocy żarówek) a przeciwmgłowych nie ma czym zastąpić. Nie jest moim celem przekonywać do prezentowanego poglądu a jedynie go zaprezentować
Do czasu gdy nie będzie przymusu posiadania świateł "dziennych" problemu dla siebie nie widzę...
[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2011-01-07, 21:58 ] Posty dotyczące używania świateł przeciwmgielnych zostały przeniesione do odpowiedniego wątku: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=74527#74527
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-01-06, 21:35, w całości zmieniany 1 raz
W gęstej mgle główną rola świateł przeciwmgielnych jest to aby pojazd był lepiej widoczny czyli chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa.I choćby raz przez okres użytkowania auta uratowały by mnie przed nieszczęściem to okazuje się że są bardzo potrzebne.
A jeśli chodzi o dzienne to też by się przydały , ale taniej jest wg mnie cześciej wymienić żarówki H4 niż dokonywać kosztownych przeróbek.
Na kierunkowskazach przednich jest odrobina miejsca... Początkowo sądziłem, że tam są żarówki postojowych... Ale to może zrobić tylko fabryka, bo pod kloszem homologacja lampy dziennej na pewno straci ważność.
A ja sobie dziś zrobiłem gaszenie świateł kluczykiem
Nie było prosto, o nie Pół osiedla doradzało, ale jest super, już nie jestem jakimś lokajem, co zapala świece w salonie Pana Dustera, a co
Słabo widoczne. Codziennie widze podobnego scenica, który ma w ten sam sposób zamontowane światła do jazdy dziennej i nędza. Mojm zdaniem lepszy efekt jest w tedy jak te światła są bardziej skupione (np: koło,prostokont) od tych wpasku.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-25, 19:16
maciek127 napisał/a:
znalazłem taki wynalazek to napisałem
Spoko. :) Ja po prostu szukam rozwiązania, które:
będzie spełniało wymogi prawne (miejsce montażu, homologacja),
zachowam komplet istniejących świateł,
nie trzeba narobić się zbytnio. :)
Oczywiście można bawić się w naklejanie na zderzaku diód, listw świetlnych, węży, czy choćby lampek choinkowych, ale to zabawa dobra do pierwszego przeglądu/kontroli policji/wyceny szkody przez ubezpieczyciela. Nie o to chyba chodzi. ;)
Na autocentrum spotkałem się z takim patentem:
Cytat:
z homologacja nie ma problemu, jak spora część znajomych z firmy sam te światła homologuje przez umieszczenie w odpowiednim miejscu wygrawerowanych laserowo znaków homologacyjnych z innych świateł do jazdy dziennej.
Ja się nie skuszę, ale może komuś się będzie chciało.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-25, 20:36
Panowie to co ma ten Scenic to najwyżej listwa tuningowa, a nie żadne światła dzienne. Po pierwsze nie ma to żadnej homologacji (na allegro po jakieś 8 zł), po drugie na pewno nie spełnia normy, że jedno światło dzienne winno mieć co najmniej 20 cm kw. powierzchni świetlnej.
Takie samo cóś założyli mojej znajomej mechanicy w Seacie - gdy ją uświadomiłem co ma - zrobła im awanturę. Nawet zapytał policjanta z drogówki, czy to cóś się nadaje. Odpowiedź była - wiadomo jaka (policjant należał do tych uświadomionych w kwestii świateł dziennych).
Oryginalne homologowane LED-y są niestety drogie a powyższy zestaw kosztuje poniżej 200 PLN ...
12 W zużycia energii jest całkiem przyzwoite, żarówki są trochę drogie bo po 10 PLN ale pewnie stanieją wraz z upowszechnieniem.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-01-27, 13:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-27, 14:16
Drozda ten wariant też brałem pod uwagę masz to tu: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=195 Ale dałem sobie siana tych lampek nie ma gdzie schować - zauważ że są bardzo głębokie. Kiedy ja rozważałem tę opcje na allegro był nawet komplet tych lampek za 99,-zł. No ale co z tego jak niema tego gdzie "włożyć".
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-27, 16:43
cut
bez sensu :)
chociaż nie sens jest:
w przeciwmgielnych Dacii są żarówki H11 - jak bardzo kompatybilne są z dwuwłóknowymi H15 ? ( podłączenia w sensie wtyczki do przeróbki ale co z wymiarami?)
Wiem że klosz nie jest homologowany do świateł dziennych ale ....
H11
H15
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-01-27, 17:10, w całości zmieniany 3 razy
klosz nie jest homologowany do świateł dziennych ale
Żadne "ale" - klosz jest jedynie nie oznaczony, a nie homologowana na dzienną jest cała lampa (klosz + odbłyśnik). I źródło światła chyba też, bo jakoś nie przypominam sobie dziennych z H11...
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-31, 23:06
Przy okazji wizyty w Autohobby przyjrzałem się temu plasticzkowi wokół świateł przeciwmgłowych, pod kątem miejsca na światła do jazdy dziennej. Na moje oko - jest kijowo. :(
Najbardziej oczywiste miejsce, czyli na plasticzku po zewnętrznej od świateł przeciwmgłowych wygląda dobrze tylko na obrazku. W rzeczywistości zderzak jest tam już tak mocno zaokrąglony, że żeby światła do jazdy dziennej "patrzyły" w przód, musiałyby być umieszczone w takich "tubach", jak przeciwmgłowe, tylko o wiele mocniej ściętych. Żeby to wszystko miało szansę się pomieścić, światła do jazdy dziennej musiałyby być mniejsze niż standardowe 90 mm. Najmniejsze, jakie udało mi się znaleźć na Allegro, to 70 mm. Znalazłem nawet materiał, z którego na upartego można by próbować zrobić "tuby" - są rury do izolacji przewodów elektrycznych z jakiegoś tajemniczego tworzywa, czarne, o przekroju wewnętrznym w okolicach 70 mm.
Drugie miejsce to róg plasticzku po wewnętrznej od świateł przeciwmgłowych - tam miejsca jest jeszcze mniej, a jeszcze nie wiadomo, co siedzi pod spodem (mocowanie plasticzku i/lub przeciwmgłowych?).
Swoją drogą - czemu w przypadku okrągłych świateł wszyscy się tak uparli na to 90 mm? Według przepisów światło ma mieć 20 cm², czyli z Pitagorasa (wężykiem, Jasiu, wężykiem! ;) wychodzi minimalny promień gdzieś coś 25,2 mm, czyli światło o średnicy, powiedzmy, 55 mm już spełniałoby wymagania ustawodawcy.
Wymyśliłem sobie nawet, że kupię sobie taki plasticzek i na spokojnie przetrenuję możliwości montażu. Niestety - na allegro plasticzków nie ma, a cały zderzak kosztuje duużo, duużo.
Z grzebania na allegro było przynajmniej tyle pożytku, że dowiedziałem się, jak od wewnątrz wygląda zderzak w Loganie ph. II:
Jak widać te plasticzki to nakładki, nie zaślepki, czyli jakakolwiek ingerencja w tamtych rejonach oznacza konieczność wycięcia dziur w dwóch warstwach plastiku.
Na chwilę obecną widzę dla siebie trzy możliwości:
poczekać na edycję Loganów homologowanych według nowych przepisów i zaadaptować rozwiązanie w nich zastosowane (najprawdopodobniej - wymienić lampy).
poszukać lamp podłużnych, dostosowanych do montażu na dużym łuku/skosie. Zdaje się, że gdzieś coś takiego widziałem, może zmieszczą się po zewnętrznej od przeciwmgłowych.
bardzo dokładnie wymierzyć, czy jednak na styk nie łapią się lampy w plastrze miodu.
W związku z punktem 3. pytanie - kto oficjalnie może dokonać takiego pomiaru? Stacja kontroli pojazdów? Na obrazku poglądowym brakuje dosłownie paru pikseli. :)
(No, chyba żeby się pojawiły po prostu tanie zamienniki - ale z tym to w sumie nie trzeba by czekać na Dacię. Nadkola już są - to może się ktoś i o lampy postara?).
O! Widziałem już wcześniej te zintegrowane światła Helli, ale tylko postojowe+przeciwmgłowe, wersja DLR+przeciwmgłowe czemuś mi umknęła. Do przemyślenia, chociaż cena masakryczna. Na inicjatywę ze strony firmy Wesem nie liczyłbym, z tego co widzę to przed nimi dopiero odkrycie technologi LED... :)
laisar napisał/a:
(No, chyba żeby się pojawiły po prostu tanie zamienniki - ale z tym to w sumie nie trzeba by czekać na Dacię. Nadkola już są - to może się ktoś i o lampy postara?).
No w sumie. :) Swoją drogą, mam wniosek racjonalizatorski - przydałoby się takie miejsce na forum, zwłaszcza w tym dziale (najlepiej przyklejony post), w którym można by znaleźć te takie fajne obrazki z pierwszej strony tego wątku (plus inne rzuty), w idealnym świecie - zwymiarowane. :] Wtedy więcej osób w łatwy sposób mogłoby sobie po nich pomazać i pokazać, o co im się w danym przypadku rozchodzi. Jak mawiali starożytni traperzy, jeden obraz wart tysiąca sów. :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum