Nie wiem jak wygląda sprawa z tym Panem ale na mojego maila na pytanie o gaz do DUSTERA nie dostałem żadnej odpowiedzi. A mój diler u którego kupowałem auto (Piła) stwierdził że gaz do Dastiego to na wasna odpowiedzialnosc i strata gwarancji fabrycznej.
Witam wiesz kolego moj diler tez mowił ze gaz powoduje utrate gwarancji producenta ale niektorzy twierdza ze jesli robi sie to w serwisie u dilera to ten konkretny diler daje swoja gwarancje na gaz, silnik i podzespoły czyli wychodzi na to ze nie traci sie gwarancji bo za to wszystko odpowiada diler i on bierze na siebie odpowiedzialnosc za te czesci ale nie wiem jak to wyglada w rzeczywistosci mysle ze trzeba było by sporzadzic umowe z dilerem i było by ok a co do tego pana to nie wiem jak jest z nim musze sie z nim skontaktowac jak to zrobie to napisze na forum!
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-25, 19:48
Przez to Dacia traci że nie sprzedaje w Polsce fabrycznych LPG, tak jak Skoda z pełną gwarancja producenta. Mam nadzieję że za 3-4 lata będzie już oferowane LPG fabryczne np w nowym MPV .
Co do gazu to lepiej sam zamontuj landi albo brc , u Pietrzaka w Świętochłowicach przed zakupem MCV dostałem odpowiedź że montują Staga z tanimi wtryskami tzw. waldemarami -Valtec -wytrzymują 20-30 tys.km.Koszt był 3200zł, gdzie taki gaz zamontujesz za 2000zł i sobie dałem siana z gazem w MCV. Za BRC dasz 2600-2800 , za landi około 3000.
Przez to Dacia traci że nie sprzedaje w Polsce fabrycznych LPG, tak jak Skoda z pełną gwarancja producenta. Mam nadzieję że za 3-4 lata będzie już oferowane LPG fabryczne np w nowym MPV .
Co do gazu to lepiej sam zamontuj landi albo brc , u Pietrzaka w Świętochłowicach przed zakupem MCV dostałem odpowiedź że montują Staga z tanimi wtryskami tzw. waldemarami -Valtec -wytrzymują 20-30 tys.km.Koszt był 3200zł, gdzie taki gaz zamontujesz za 2000zł i sobie dałem siana z gazem w MCV. Za BRC dasz 2600-2800 , za landi około 3000.
dzieki kolego za info o Pietrzaku bede sie jeszcze rozgladał jak by cos ktos wiedział to piszcie pozdro!
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-25, 20:23
W tym tygodniuu umawiam się na montaż Landi Rezno Omegas. W LU cena zestawu to 3 tysiaki.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-26, 06:03
TD Pedro napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
W tym tygodniuu umawiam się na montaż Landi Rezno Omegas. W LU cena zestawu to 3 tysiaki.
możesz wskazać gdzie? i jak duży zbiornik chcesz (uda się) zamontować?
Trans Wag na Łęczyńskiej. Montują tam "gwarancyjne"instalacje w nowych autach dla Nazaruków, ten sam zestaw. Zbiornik wtępnie 42 litry, ale mają ustalić czy wejdzie nieco większy.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
W tym tygodniuu umawiam się na montaż Landi Rezno Omegas. W LU cena zestawu to 3 tysiaki.
możesz wskazać gdzie? i jak duży zbiornik chcesz (uda się) zamontować?
Trans Wag na Łęczyńskiej. Montują tam "gwarancyjne"instalacje w nowych autach dla Nazaruków, ten sam zestaw. Zbiornik wtępnie 42 litry, ale mają ustalić czy wejdzie nieco większy.
Dzięki , kiedyś Trans Wag miał(o) dobrą opinię - mam nadzieję, że nic się nie zmieniło, cena wydaje się być dobra, a co najważniejsze to cyt:"Montują tam "gwarancyjne"instalacje w nowych autach dla Nazaruków". Jak już będziesz "po zabiegu" to napisz co i jak...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-26, 15:11
Z ciekawości ile ci pali ten silnik gazu i jaką masz instalkę w Meganie Combi, na trasie , autostradzie i w mieście. Bo następną Dacię albo Renault albo Nissana wezmę z podobnym silnikiem i zagazuje najprawdopodobniej. W MCV jest ten silnik i ciekawe ile gazu pali.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-26, 18:46
LPG traktuję jako zo konieczne. W normalnych okolicznościach, tzn przy cenach paliwa na kieszeń Polaka, nigdy bym o tym wynalazku nie pomyślał. Chciałbym zobaczyć reakcję Europejczyków na cenę 5 Euro za litr BP 95, albo Amerykanów na 5 USD za litra, bo takie są mniej więcej proporcje naszych zarobków do ceny benzyny czy ON.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-26, 22:23
jan ostrzyca napisał/a:
Chciałbym zobaczyć reakcję Europejczyków na cenę 5 Euro za litr BP 95, albo Amerykanów na 5 USD za litra, bo takie są mniej więcej proporcje naszych zarobków do ceny benzyny czy ON.
Co racja to racja. Amerykanie to by się zapłakali, jakby mieli płacić 5$ za litr, a nie galon (3,78l). Teraz płaca ok. 4$ za galon - co daje w przeliczeniu tylko: ok. 2,80zł, za litr (czyli prawie dwa razy taniej niż w Polsce, przy ok.5 krotnie wyższych zarobkach).
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2011-01-26, 22:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-28, 17:14
Instalka Landi Rezno Omegas zapakowana. Wlew LPG umieszczony pod klapką wlewu paliwa.
Przy okazji czy w silniku 1.6 8v robi się okresowe regulacje zaworów, i czy trzeba skracać okresy między regulacjami w przypadku posiadania LPG?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-01-28, 18:09
przeważnie dwie regulacje wystarczają, pierwsza po dystansie 25-30tys. km a druga 50-60 tys. trzeciej chyba nikt jeszcze nie zaliczył - czyli wychodzi co 30tys km
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-01-28, 18:10, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-29, 08:47
gigi303 napisał/a:
przeważnie dwie regulacje wystarczają, pierwsza po dystansie 25-30tys. km a druga 50-60 tys. trzeciej chyba nikt jeszcze nie zaliczył - czyli wychodzi co 30tys km
Moje pytanie dotyczyło różnic LPG/PB95. Zadałem je dlatego, że w ASO mówiono mi, że ten silnik nie wymaga regulacji zaworów, ale dotyczyło to samej benzyny. W gazowni mechanik twierdzi, że każdy silnik wymaga regulacji zaworów. Niezależnie czy chodzi na PB czy na LPG. I bądź tu mądry...
Czy silnik 1.6 8V chodzący na samej benzynie też wymaga regulacji zaworów?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-30, 19:35
Uwagi po ok. 300 km w trasie:
1) instalacja LPG załącza się po 800-1500 m.
2) przy przełączeniu czasem delikatnie szarpie,
3) osiągi porownywalne do PB- nie widzę różnicy,
4) dość głośna praca wtrysków LPG,
5) mało precyzyjny wskaźnik poziomu LPG.
Zużycie paliwa LPG na razie trudne do oceny.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Uwagi po ok. 300 km w trasie:
1) instalacja LPG załącza się po 800-1500 m.
3) osiągi porownywalne do PB- nie widzę różnicy,
5) mało precyzyjny wskaźnik poziomu LPG.
Normalka to samo mam w Megane 1,6 16V najbardziej mnie drażni wskaźnik LPG po ostatnim ostawianiu wskaźnika nie pali się rezerwa.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-01-30, 20:10, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-31, 08:21
JAk mierzycie realne zużycie LPG?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
chyba jedyna metoda to tankowanie do pełna, oraz co któreś... tankowanie benzyny - również do pełna i to pozwala mi wyliczyć rzeczywiste zużycie LPG z jednoczesnym zużyciem benzyny - niestety wskaźniki napełnienia LPG są jedynie orientacyjne...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum